Francijas superauto ražotājs Bugatti izgatavojis pēdējo no Bolide eksemplāriem, pabeidzot projektu ar 40 saražotām automašīnām.
Bugatti Bolide stāsts aizsākās 2020. gadā, kad inženieri un dizaineri meklēja īsto formulu automobilim, kas būtu radīts tikai trasei. 2021. gada augustā šī ideja jau bija kļuvusi par gandrīz gatavu prototipu — tik tuvu realitātei, ka Bolide šķita gatavs izrauties brīvībā. Tomēr pirms tas varēja iekļauties Bugatti cienīgo modeļu rindā, koncepts bija jāpārvērš īstā, tehniski reālā struktūrā. Tas nozīmēja desmitiem paralēlu procesu, pārbaudes, analīzes un kompromisu meklējumu.
2021. un 2022. gadā komanda definēja katru galveno detaļu, līdz 2022. gada beigās sacīkšu auto forma bija pilnībā izstrādāta. 2023. gadā, kad sākās būvniecība, projekts beidzot ieguva “miesu un asinis”.
Pirmie prototipi debitēja testos 2023. gadā. Tad pienāca brīdis, kas palika vēsturē — prezentācija Lemānas 24 stundu sacīkstēs un testa braucēja Endija Volesa sasniegtie 350 km/h, apliecinot, ka Bolide spēj tieši to, par ko tika sapņots. Pēc tam sākās smalkais, gandrīz ķirurģiskais darba posms — testi, analīzes, korekcijas, jaunas testu dienas… No 2023. gada vasaras līdz 2024. gada pirmajiem mēnešiem darbs ritēja bez apstājas.
Bet Bolide nebija tikai jābūt ātram. Tam bija jābūt cienīgam nest Bugatti vārdu. Tas nozīmēja pareizas proporcijas, ergonomiku, to īpašo salona sajūtu, kas raksturīga tikai šim zīmolam. Šī bija robeža starp sacīkšu auto un izsmalcinātu mākslas darbu, un Bugatti atteicās šo robežu pārkāpt.
Tikmēr Molsheimas darbnīcās tika nosprausti kvalitātes standarti. Kristofs Pjošons, Bugatti prezidents, uzsvēra, ka trasei paredzēta auto radīšana, kas atbilst automobiļu industrijas stingrajiem noteikumiem, prasa neparastu saskaņotību. Autosportā lietas nereti tiek radītas ātri un īslaicīgi, bet Bolide bija jāatspoguļo nevis sacensību rudens, bet Bugatti tradīciju spēks. Pat ar 1600 zirgspēkiem tas nevarēja būt tikai “vēl viens sacīkšu auto”.
Un tad — 2025. gadā — pienāca kulminācija. Visi 40 Bolide eksemplāri bija pabeigti. Katrs no tiem nesa sevī visas attīstības fāzes — gan 2021. gada agrīnās skices, gan 2022. gada tehniskos meklējumus, gan 2023.–2024. gada testus. Pēdējais automobilis, īpaši radīts ilggadējam kolekcionāram, bija kā cieņas apliecinājums Bugatti vēsturei. Tā krāsu gamma — “Black Blue” un “Special Blue Lyonnais” — atsaucās uz klasiskajām Bugatti sacīkšu mašīnām un vienlaikus uz klienta personīgo Veyron Grand Sport, bet salonā zilā Alcantara it kā turpināja stāstu, kas sākās pirms vairāk nekā simts gadiem sacīkšu trasēs.
Bolide sākotnēja cena bija aptuveni 4 miljoni eiro, bet otrreizējā tirgū tā mēdz būt augstāka - 4,6 – 9,2 miljonu eiro robežās atkarībā no automašīnas nobraukuma un komplektācijas.



























































