Jaunie standarti ir stingrāki un liks autoražotājiem meklēt risinājumu, lai elektroautomobiļu apetīti samazinātu par aptuveni 11 procentiem.
Ķīna ir spērusi nozīmīgu soli elektrotransporta attīstībā, paziņojot, ka no 2026. gada 1. janvāra visā valstī stāsies spēkā pasaulē pirmais obligātais elektrotransportlīdzekļu enerģijas patēriņa standarts. Tas aizstās līdzšinējo ieteikuma rakstura sistēmu un turpmāk būs juridiski saistošs visiem jaunajiem pilnībā elektriskajiem pasažieru automobiļiem.
Salīdzinājumā ar iepriekšējo ieteikto standartu jaunās prasības ir kļuvušas aptuveni par 11 procentiem stingrākas. Tajās ieviesti arī diferencēti rādītāji, kas atspoguļo atšķirīgus lietošanas scenārijus un tehniskos risinājumus, tādējādi dodot autoražotājiem skaidru virzienu turpmākai efektivitātes tehnoloģiju attīstībai.
Īpaša uzmanība pievērsta smagākiem elektroauto. Piemēram, pilnībā elektriskām vieglajām automašīnām ar aptuveni divu tonnu pašmasu maksimāli pieļaujamais patēriņš būs 15,1 kilovatstunda uz 100 kilometriem. Iestādes norāda, ka pēc nepieciešamajiem tehniskajiem uzlabojumiem šādi transportlīdzekļi ar to pašu akumulatora ietilpību spēs vidēji nobraukt par aptuveni 7 procentiem lielāku attālumu, vienkārši patērējot mazāk enerģijas. Šis efekts tiks panākts ar sistēmas līmeņa uzlabojumiem, nevis lielākiem akumulatoriem.
Regula attieksies tikai uz pilnībā elektriskajiem vieglajiem automobiļiem un neietvers spraudkontakta hibrīdus vai paplašināta nobraukuma modeļus. Vienlaikus enerģijas patēriņa standarts cieši tiks sasaistīts ar finanšu stimuliem. Rūpniecības un informācijas tehnoloģiju ministrija kopā ar Finanšu ministriju un Valsts nodokļu administrāciju jau ir noteikusi, ka 2026. un 2027. gadā pirkuma nodokļa atbrīvojumiem varēs pretendēt tikai tie elektroauto, kas atbildīs jaunajām obligātajām prasībām.
Transportlīdzekļi, kas līdz 2025. gada beigām būs iekļauti nodokļu atbrīvojumu katalogā un atbildīs atjauninātajiem kritērijiem, saglabās savu statusu arī 2026. gadā. Savukārt neatbilstošie modeļi riskē tikt izslēgti gan no kataloga, gan no ražošanas. Tajā pašā laikā tiks paaugstinātas arī tehniskās prasības spraudkontakta hibrīdiem un palielināta nobraukuma transportlīdzekļiem, tostarp noteikts lielāks minimālais braukšanas attālums tīri elektriskajā režīmā.





















































15 kW/100 var sasniegt sēņošanas režīmā Kodiaq hibrīdu. Tā kā, nekā īpaša.