15,1 kWh uz 100 km - Ķīna nosaka jaunus elektroauto patēriņa standartus - iAuto

15,1 kWh uz 100 km - Ķīna nosaka jaunus elektroauto patēriņa standartus 4

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com/watch?v=lmysgVsy5_4

iAuto.lv | 28.decembris 2025 12:03

Jaunie standarti ir stingrāki un liks autoražotājiem meklēt risinājumu, lai elektroautomobiļu apetīti samazinātu par aptuveni 11 procentiem.

Ķīna ir spērusi nozīmīgu soli elektrotransporta attīstībā, paziņojot, ka no 2026. gada 1. janvāra visā valstī stāsies spēkā pasaulē pirmais obligātais elektrotransportlīdzekļu enerģijas patēriņa standarts. Tas aizstās līdzšinējo ieteikuma rakstura sistēmu un turpmāk būs juridiski saistošs visiem jaunajiem pilnībā elektriskajiem pasažieru automobiļiem.

Salīdzinājumā ar iepriekšējo ieteikto standartu jaunās prasības ir kļuvušas aptuveni par 11 procentiem stingrākas. Tajās ieviesti arī diferencēti rādītāji, kas atspoguļo atšķirīgus lietošanas scenārijus un tehniskos risinājumus, tādējādi dodot autoražotājiem skaidru virzienu turpmākai efektivitātes tehnoloģiju attīstībai.

Īpaša uzmanība pievērsta smagākiem elektroauto. Piemēram, pilnībā elektriskām vieglajām automašīnām ar aptuveni divu tonnu pašmasu maksimāli pieļaujamais patēriņš būs 15,1 kilovatstunda uz 100 kilometriem. Iestādes norāda, ka pēc nepieciešamajiem tehniskajiem uzlabojumiem šādi transportlīdzekļi ar to pašu akumulatora ietilpību spēs vidēji nobraukt par aptuveni 7 procentiem lielāku attālumu, vienkārši patērējot mazāk enerģijas. Šis efekts tiks panākts ar sistēmas līmeņa uzlabojumiem, nevis lielākiem akumulatoriem.

Regula attieksies tikai uz pilnībā elektriskajiem vieglajiem automobiļiem un neietvers spraudkontakta hibrīdus vai paplašināta nobraukuma modeļus. Vienlaikus enerģijas patēriņa standarts cieši tiks sasaistīts ar finanšu stimuliem. Rūpniecības un informācijas tehnoloģiju ministrija kopā ar Finanšu ministriju un Valsts nodokļu administrāciju jau ir noteikusi, ka 2026. un 2027. gadā pirkuma nodokļa atbrīvojumiem varēs pretendēt tikai tie elektroauto, kas atbildīs jaunajām obligātajām prasībām.

Transportlīdzekļi, kas līdz 2025. gada beigām būs iekļauti nodokļu atbrīvojumu katalogā un atbildīs atjauninātajiem kritērijiem, saglabās savu statusu arī 2026. gadā. Savukārt neatbilstošie modeļi riskē tikt izslēgti gan no kataloga, gan no ražošanas. Tajā pašā laikā tiks paaugstinātas arī tehniskās prasības spraudkontakta hibrīdiem un palielināta nobraukuma transportlīdzekļiem, tostarp noteikts lielāks minimālais braukšanas attālums tīri elektriskajā režīmā.

 
Visi komentāri
 
vietējais 28.decembris 2025 12:13
0 0 Atbildēt

15 kW/100 var sasniegt sēņošanas režīmā Kodiaq hibrīdu. Tā kā, nekā īpaša.

Hmm 28.decembris 2025 12:19
0 0 Atbildēt

Nekur tā pasaulīte neliksies. Domājām, tiksim vaļā no dīzeļiem, tad dzīvosim zaļi - nu nē, presēs tos elektriskos tāpat, kā degvielas mašīnas, tas ir -standarti ar katru gadu stingrāki, priekšrocību arvien mazāk.

FK 28.decembris 2025 13:02
0 0 Atbildēt

Pie 20tkm nobraukuma gadā ar elektrību var ietaupīt apt 1000 EUR. Lādējot mājās, neķerot lētu biržas cenu.  Pārbaudīts. Man sanāk, auto cenas starpību atgūšu pēc 10 gadiem šādā režīmā.

ZZZZ 28.decembris 2025 13:35
0 0 Atbildēt

Korejas izstrādājumi to jau ir sasnieguši...kādu laiciņu pirms.www.youtube.com/shorts/JhPxpyKPaCc

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

15,1 kWh uz 100 km - Ķīna nosaka jaunus elektroauto patēriņa standartus 4

Jaunie standarti ir stingrāki un liks autoražotājiem meklēt risinājumu, lai elektroautomobiļu apetīti samazinātu par aptuveni 11 procentiem. Lasīt vairāk

 

Enefit elektro uzlādes stacijā Viļņā sadeg trīs elektromobiļi 11

Otrdien, 23. decembrī, pie kāda lielveikala Viļņā aizdedzies Volkswagen Up! elektromobilis, kas bija atstāts pie Enefit uzlādes stacijas. Lasīt vairāk

 

Ford pārskata elektrifikācijas plānus – vēl platāks solis atpakaļ 19

ASV autobūves uzņēmums atzīst kļūdu virzībā uz vispārējo elektrifikāciju, rēķinās ar zaudējumiem un turpinās ražot arī degvielas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia 38

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti