iAuto izmēģina jauno “Volvo XC90” – premium zviedru gaumē 47

 
iAuto.lv | 5.marts 2017 11:15

“Volvo” markas automobiļi Latvijā bauda lielu sabiedrības atsaucību. To vien pierāda fakts, ka “Volvo XC90” ir populārākais apvidus auto modelis Latvijā. To raksturo augsts komforts, daudz vietas un arī drošība – “Volvo XC90” jau pirmajā paaudzē daudzviet tika nodēvēts par drošāko SUV automobili. Tas ir saprotams, ņemot vērā to, ka “Volvo” mērķis ir līdz 2020. gadam izveidot automašīnu, kura būs tik droša, ka tajā neies bojā neviens cilvēks, iekļūstot ceļu satiksmes negadījumā.

Abu paaudžu "Volvo XC90" Foto: iAuto

Kopš pirmās paaudzes “XC90” bija pagājuši 12 gadi, kad “Volvo” laida klajā otro tā paaudzi. Dažādas spekulācijas par jauno “XC90” virmoja jau krietni agrāk, bet pirmās aptuvenās aprises interesenti varēja ieraudzīt 2014. gada Detroitas Motoršovā, kur “Volvo” prezentēja “Concept XC Coupe”. No tā jaunajā “XC90” aizgūtas daudzas izteiktas dizaina iezīmes, piemēram, lukturi un dekoratīvais režģis.

"Volvo XC90 D5 Inscription" Foto: iAuto

Testa auto

iAuto devās testa braucienā ar pilnpiedziņas “Volvo XC90” “Inscription” komplektācijā. Automobilis aprīkots ar divlitrīgu D5 dīzeļdzinēju, 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu. “Inscription” standartaprīkojuma saraksts ir ļoti garš, to vēl papildina tādi papildaprīkojuma komplekti, kā “Business Pro” ar “SENSUS” navigācijas sistēmu, izcilo “Bowers & Wilkins” skaņas sistēmu, parkošanās asistentu, “Light pakete” ar adaptīvo lukturu funkciju, kā arī vēl papildus funkcijām teju lappuses garumā.  Tiesa, šāds prieks maksā daudz – 79 720 EUR (ar PVN), taču “Volvo” dīleris Latvijā ir sagatavojis ļoti simpātisku atlaidi 5-vietīgajai versijai un šāds “Volvo” ir iegūstams jau par 59 950 EUR.

"Volvo XC90 D5 Inscription" aprīkojuma saraksts Foto: iAuto

"Volvo XC90 D5 Inscription" aprīkojuma saraksts Foto: iAuto

Masīvs izskats un “Tora āmuri”

Jaunais “XC90” ir pieaudzis savos izmēros gan garumā, gan platumā. Tas ir pamanāms, taču masīvu iespaidu rada augstā motortelpas vāka līnija, kā arī lielais dekoratīvais režģis priekšgalā – režģa pildījuma dizains var atšķirties atkarībā no izvēlētās versijas. Patiesībā “XC90” izskatās kā riktīgs apvidus auto, kam atbilstošs ir arī klīrenss. “XC90” tas variē no 227 mm līdz pat iespaidīgiem 267 mm.  Testa automobilim tie bija 239 mm, kas bezceļos ļauj tikt krietni tālu, it īpaši, ja izvēlētas atbilstošas riepas. Miglas lukturi un līkumu gaismas ir ievietotas zemu priekšējā bufera stūros. Aktuālo “Volvo” modeļu LED dienas gaismas joslas tiek dēvētas par “Tor’s hammer” – tās tiešām atgādina sagāztus “T” burtus vai āmuriņus. Šīs joslas ir redzamas arī spilgtā saulē un raisa vieglas asociācijas ar jaunākajiem “Volvo” modeļiem. 

"Volvo XC90 D5 Inscription" Foto: iAuto

Sānu logu aile atgādina iepriekšējo “XC90”, taču kļuvusi nedaudz garāka un automašīnu vizuāli padara nedaudz smalkāku (pretēji masīvajam priekšgalam) un elegantāku. Arīdzan aizmugurē valda “Volvo” stils. To rotā vertikāli izliekti aizmugurējie gaismu bloki, kas tumšajā laikā nepārprotami vēsta, ka pa priekšu brauc “XC90”.  Iespaidīgi izskatās arī lielie trapecveida izpūtēja uzgaļi, un piektās – bagāžnieka durvis ir gana stāvas, minimāli ietekmējot bagāžnieka tilpumu. Taču pat jumta līniju pabeidzošais spoileris nespēj īpaši uzlabot automašīnas aerodinamiku, un auto aizmugure ļoti ātri kļūst netīra, braucot pa ziemā sālītajiem asfalta vai baltajiem grants ceļiem. Taču, ja salīdzinām, tad “XC90” ir zemāka aerodinamiskā pretestība (cd=0.30), nekā, piemēram, sportiskajai “Mercedes-Benz SLS AMG” kupejai (cd=0.36). Tas būtiski, lai lielajam kuģim saglabātu draudzīgu degvielas patēriņu, it īpaši tādēļ, ka tā pašmasa ir no 2020 līdz 2329 kg. iAuto testa laikā zemākais vidējais patēriņš sasniedza 8.3 l/100 km. Līdz ražotāja norādītajiem 5.7l/100 km gan ir krietni tālu, taču jāpiebilst, ka šo pāris dienu laikā jaunais “XC90” netika lietots tā ekonomiskākajā režīmā.

"Volvo XC90 D5 Inscription" Foto: iAuto

"Volvo XC90 D5 Inscription" Foto: iAuto

Salons kā no interjera dizaina žurnāliem

“Skandināvijas dizains” ir dizaina virziens, kura aizsākumi meklējami 20. gs. 50. gados, un to raksturo vienkāršība minimālisms un funkcionalitāte. Šis dizaina virziens pavisam noteikti ir atrodams arī jaunā “XC90” interjerā. Salīdzinot ar citos auto modeļos sastopamajiem slēdžu kalniem, te tiešām valda minimālisms un vienkāršība. Taustiņi centrālajā konsolē būs ātrāko darbību veikšanai – avārijas gaismām, logu atkausētājiem un audio vadībai. Dažas pogas izvietotas durvīs, kas paredzētas sēdekļu regulācijai. Tas viss ietverts gaumīgi veidotā un rūpīgi nostrādātā alumīnija, ādas un mīksta plastikāta materiāla kombinācijā (citās versijās vēl ir sastopams arī koks). Visvairāk pogu ir uz stūres – pa septiņām katram īkšķim kruīza kontroles, audio sistēmas, telefona un vadītāja displeja vadībai. Funkciju gana daudz, bet loģiskas un intuitīvas.

Uzmanību uzreiz piesaista “Bowers & Wilkins” apaļais augsto frekvenču skaļrunis, kas novietots pašā centrā pie vējstikla, lielais displejs priekšējā panelī un grozāmie slēdži viduskonsolē, ar kuriem iedarbināt vai noslāpēt automobili un izvēlēties tā braukšanas režīmus. Savu devu mājīguma salonā sniedz silti brūnais apdarē izmantotās ādas tonis. Tiesa, par ādu ir izskanējušas lietotāju sūdzības. Tā mēdz diezgan ātri nodilt un sakrokoties, kas īpaši attiecas uz durvju paneļiem.

Kā lielas ausis, skārienjutīgajam ekrānam pieguļ ventilācijas atveres. Šāds veidojums sākotnēji varbūt izjauc zviedru dizaina harmoniju, drīzāk atgādinot kādu tālajos austrumos ražotu automobili. “S90/V90” modeļos izmantotais risinājums šķiet vairāk iederētos arī šeit, taču tas ir gaumes jautājums.

"Volvo XC90 D5 Inscription" Foto: iAuto

"Bowers & Wilkins" skaļrunis Foto: iAuto

Šiem durvju paneļiem diezgan ātri var parādīties nolietojuma pazīmes Foto: iAuto

 Trīs displeji

Priekšējā paneļa centrā ievietots 9” liels skārienjutīgs ekrāns, ar kuru var kontrolēt teju pilnīgi visu automašīnā notiekošo. Ja līdzšinējā pieredze ar skārienjutīgu vadību dažos automobiļos mēdz pieklibot, tad šeit aizķeršanās nebūs. Izvēlne ir izveidota trīs pozīcijās: galvenajā pozīcijā ir piecas joslas, kurās attēlota navigācijas informācija, multimediju sistēma, telefons, ziņojumi un klimata kontrole. Ar pirkstu pavelkot pa kreisi, parādās izvērstāka multimediju sistēmas uzstādījumu sadaļa, savukārt uz labo pusi ir “izvelkami” automobiļa drošības u.c. sistēmu uzstādījumi. Ja izvēlnēs tomēr gadās apmaldīties, tad zem  ekrāna ir viena fiziska poga, kas atvērs galveno pozīciju – visai līdzīgi kā “iPad” planšetdatoros. Vienīgais mīnuss – gan uz displeja, gan klavieru lakas krāsā veidotie plastmasas ietvari ātri padarīs redzamus pirkstu nospiedumus un putekļus, turklāt pārāk viegli nebūs notīrāmi.

"Volvo XC90" 9 collu displejs Foto: iAuto

Taču tas nav vienīgais lielais displejs automašīnā. Otrs atrodas aiz stūres, kur pēc izvēles var attēlot autovadītājam svarīgāko informāciju. Pozitīvi, ka “Volvo” nav aizrāvies to pārbagātināt ar informāciju, kas beigu beigās traucē to uztvert. Lai arī tas ir interaktīvs displejs, ir saglabāts klasiskais mērinstrumentu skats – spidometra un tahometra skalas nekur prom nebīdās un nesamazinās. Vienīgās izmaiņas notiek starp šīm abām ciparnīcām, kur tad var attēlot tobrīd nepieciešamo informāciju. Mūsuprāt vislabāk tur iederas navigācijas karte.  

"Volvo XC90" vadītāja displejs aiz stūres rata Foto: iAuto

Un ir arī trešais displejs jeb vējstikls, uz kura tiek projicēta informācija par braukšanas ātrumu, atpazītajām ceļa zīmēm, kruīza kontroli un tuvāko gaidāmo manevru pēc navigācijas. Jāteic, ka šādi projicēta informācija ir lieliski nolasāma nenovēršoties no ceļa un ir krietni labāks risinājums par atsevišķi izbīdāmajiem stikliņiem u.c. “head-up” displejiem.

Slēdži viduskonsolē auto startēšanai, braukšanas režīmu izvēlei un elektroniskā stāvbremze Foto: iAuto

"Volvo XC90" jumta konsole Foto: iAuto

Vadības taustiņi priekšējā panelī Foto: iAuto

Galda futbols bagāžniekā

Salonā valda minivenos raksturīgs plašums – augsti griesti, bīdāmi sēdekļi arī otrajā rindā, un liels bagāžnieks. Testa “Volvo XC90” bija ar septiņām vietām. Arī pēdējās divas var nosaukt par gandrīz pilnvērtīgām, kurās var iesēdināt arī kādu pieaugušo cilvēku. Ilgāks brauciens gan būtu nogurdinošs, jo aizmugurējo sēdekļu pamatnes atrodas uz bagāžnieka grīdas, kā dēļ arī sēdēt nākas kā uz zemes. Kājām vietas it kā pietiek, bet sēdpozīcija neērta. Bērniem gan būs plaši un piemēroti. Nenoliegsim, šīs divas vietas visbiežāk būs kā rezerves risinājums tajās retajās reizēs, kad tomēr ir nepieciešams vest +2 pasažierus, taču pat te “Volvo” ir izveidojuši ērtu sēdvirsmu un muguras atbalstu, turklāt no perforētās ādas tāpat, kā pārējās “mēbeles”.

"Volvo XC90" Foto: iAuto

"Volvo XC90" Foto: iAuto

Priekšējo sēdekļu mugurpuse ir apšūta ar gana cietu plastmasu, kas parasti duras garu kāju īpašnieku ceļgalos, bet ne šajā gadījumā. “XC90” vietas būs arī garām kājām. Tumšajam plastikātam šeit ir paredzēta arī praktiska funkcija, kas pierādījās arī testa braucienā. Proti, bieži vien aizmugurē sēdošie bērni mēdz nospārdīt priekšējos sēdekļus, uz tiem atstājot dažādus netīrumus, tāpēc šāda plastmasa ir viens no labākajiem risinājumiem, ja runa ir par tīrīšanu. 

Praktiska ir arī “XC90” bagāžas telpa, it īpaši, ja nolocīti abu aizmugurējo rindu sēdekļi, veidojot plakanu virsmu. Izdevās pārliecināties, ka bez problēmām ir ieceļams un droši pārvadājams pat lielais galda futbols neizjauktā stāvoklī. Bet vai šāds “XC90” būs kravas zirgs? Nē, jo pat bagāžas telpa ir gana smalki iztapsēta ar samtainu audumu, kuru iespējams viegli sabojāt ar kādu asāku stūri vai malu. Gribētos arī vairāk āķīšus vai kādu tīkliņu priekšmetu nostiprināšanai bagāžniekā.

"Volvo XC90" ar septiņām vietām Foto: iAuto

"Volvo XC90" Foto: iAuto

Kā tas uzvedas?

Pirmie iespaidi, piesēžoties pie stūres, jau liecina, ka ir darīšana ar lielu un smagu automobili – augsta sēdpozīcija, liels motora pārsegs un platums. Bet sākot braukt tas aizmirstas (tikai tik, cik jāatceras par auto gabarītiem), jo vadāmība ir ļoti viegla un 235 Zs dzinējs dūšīgi dzen lielo automobili uz priekšu. Pārmainot “XC90” braukšanas režīmus, izmainās ne vien piekares, gāzes pedāļa, pārnesumkārbas un stūres darbības, bet arī pat klimatkontroles uzstādījumus. Piemēram ekonomiskajā braukšanas režīmā klimata kontrolei tiek atslēgtas vairākas funkcijas, tostarp samazināta kondicioniera darbība, lai vairāk taupītu degvielu. Atkarībā no braukšanas režīmiem, izmainās arī automobiļa augstums – “Eco” un “Dynamic” režīmos adaptīvā piekare nolaiž automobili uz leju, lai samazinātu vēja pretestību. “Comfort” režīmā auto ir vidējā stāvoklī, savukārt “Off-road” režīmā var iegūt visaugstāko klīrensu. iAuto testa brauciens pārsvarā notika “Comfort” un “Dynamic” režīmos.

Ja izvēlas sportiskākos uzstādījumus, “XC90” var būt pat ļoti azartiski vadāms transporta līdzeklis, taču attiecīgi ir jābūt labam ceļa segumam, citādi auto svars un stingrā piekare šajā režīmā būtiski negatīvi ietekmē automobiļa vadāmību, komfortu un stabilitāti. Šim auto vairāk piestāvēs komforta režīms, kas nodrošinās mierpilnu braukšanu gan pa līdzeniem, gan arī pa ļoti lāpītiem ceļiem, tai pat laikā neuztraucoties par to, ka varētu pietrūkt jaudas drošai un veiklai apdzīšanai, ja tāda nepieciešama. “Eco” režīms gan padara gausākas automobiļa gāzes pedāļa un pārnesumkārbas reakcijas, salīdzinot ar pārējiem režīmiem, taču tas nav traucējoši.

Sēdekļu regulējuma atmiņas vadība durvīs Foto: iAuto

"Volvo XC90" 3-zonu klimata kontroles vadība aizmugurē Foto: iAuto

"Volvo XC90" Foto: iAuto

“Volvo XC90” tehniskie dati:                     

Pieejamās versijas:

  • D4 dīzelis, FWD vai AWD, 8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba:
    • 2.0 l tilpums, 140 kW/190 Zs pie 4250 apgr./min,
    • 400-420 Nm pie 1750-2500 apgr./min.,
    • Vidējais degvielas patēriņš: 5.2 – 5.7 l/100 km
    • CO2: 136-149 g/km
  • D5 dīzelis, AWD,  8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba:
    • 2.0l tilpums, 173 kw/235 Zs pie 4000 apgr./min.,
    • 480 Nm pie 1750-2250 apgr./min.,
    • Vidējais degvielas patēriņš: 5.7 l/100 km
    • CO2:  149 g/km
  • T5 benzīns, AWD, 8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba:
    • 2.0 l tilpums, 187 kW/254 Zs pie 5500 apgr./min.
    • 350 Nm pie 1500-4800 apgr./min.
    • Vidējais degvielas patēriņš: 7.6 l/100 km
    • CO2: 176 g/km 
  • T6 benzīns, AWD, 8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba:
    • 2.0 l tilpums, 235 kW/320 Zs pie 5700 apgr./min.
    • 400 Nm pie 2200-5400 apgr./min.
    • Vidējais degvielas patēriņš: 7.6 l/100 km
    • CO2: 179 g/km 
  • T8 Twin benzīns + elektrodzinējs, AWD, 8 pakāpju automātiskā pārnesumkārba:
    • 2.0 l tilpums, 304 kW/407 Zs pie 6000 apgr./min.
    • 400 Nm pie 2200-5400 apgr./min.
    • Vidējais degvielas patēriņš: 2.1 l/100 km
    • CO2: 49 g/km 

Izmēri:

  • Garums: 4950 mm
  • Platums ar/bez spoguļiem: 2140 mm / 2008 mm
  • Augstums: 1776 mm
  • Riteņu bāze: 2984 mm
  • Klīrenss: 227-267 mm
  • Platums salonā priekšā/aizmugurē: 1465 mm / 1435 mm
  • Bagāžnieka tilpums/max. dziļums: 262 – 1816 l / 2040 mm  
  • Pašmasa: 2020  - 2329 kg

"Volvo XC90 D5 Inscription" Foto: iAuto

"Volvo XC90 D5 R-Design" Foto: iAuto

Plusi un mīnusi

Ar jauno “XC90” “Volvo” ir radījuši ļoti iekārojamu sāncensi ierastajiem premium SUV modeļiem. Tas gan nebūs tik sportisks, kā “BMW” vai “Audi”, tas arī nebūs tik izlecošs, kā “Mercedes-Benz” vai “Range Rover”. Taču tas arī nebūs tik dārgs! Pat lētākā “Kinetic” komplektācijā iekļauj teju visu drošības un komforta aprīkojumu, kas šajā modelī ir iespējams – sākot no 49 126 EUR. Dārgākās aprīkojuma pakās galvenokārt iekļauti dizaina uzlabojumi, lai “XC90” padarītu vēl īpašāku, un minimāli tehniskie uzlabojumi.

Ja salīdzinām ar cilvēku raksturiem, tad “XC90” no iepriekšminētajiem šķiet visnosvērtākais - tāds, kuram vairs nav nepieciešams apliecināties, jo zina, ka prot daudz ko un turklāt to dara lieliski.  Pat grūti šim automobilim kaut kur piesieties. Ā, ir gan kaut kas - priekšējo riteņu arku skaņas izolācija varēja būt labāka, jo rites trokšņi uz skaļāka seguma ir labi dzirdami.

   + Ieguvums par cenu   

   + Gaitas īpašības, ātrs paātrinājums - iespied un ir

   + Drošības sistēmas, kuras brīdina un rāda šķēršļus braucos atpakaļgaitā no šaura pagalma

   + “Bowers & Wilkins” skaņu sistēma ir izcila

   +/- Liels ikdienas lietošanai pilsētā

   +/- Testā pieņemams degvielas patēriņš, taču diez vai izdosies iekļauties ražotāja norādītajā

   +/- Latvijas tirgū dīleri bieži piedāvā "garšīgus" cenu piedāvājumus - šobrīd 5-vietīgā versija maksā 59 900 EUR

   - Gribētos labāku skaņas izolāciju

   - Dažviet var rasties jautājumi par ādas apdares ilgmūžību

   - Atslēgas pogu risinājums uz tās sāniem

Bija patiesa bauda braukt ar šo auto.

 
Visi komentāri
 
Bezceļš 5.marts 2017 11:51
2 0 Atbildēt

Tas viss ir labi, skaisti utt. Piekrītu par visiem plusiem un mīnusiem. Bet nu šitam nav nekāda sakara ar “Off-road”. Jēziņ, nu nāciet tak pie prāta - kāds “Off-road” ar PLASTMASAS bampera apakšdaļā iebūvētiem miglas lukturiem un līkumu gaismām. Nu nav dizainers par sapņos bezceļa braukšanu redzējs.

iAuto 5.marts 2017 12:04
1 0 Atbildēt

Turklāt nebūtu prātīgi tik dārgu auto tur dzīt!

msh 5.marts 2017 14:45
0 0 Atbildēt

Ja pārrēķinātu veco range rover cenas pēc inflācijas, tie diez vai izrādītos maksājuši lētāk par šitento kosmosa kuģi, drīzāk vēl vairāk.

ezis71 5.marts 2017 12:23
1 0 Atbildēt

Nevajag nemaz bezceļus,jau uz trotuāra apmales var pazaudēt tos migliniekus.

iAuto 5.marts 2017 12:34
0 0 Atbildēt

Ar šo auto tā nav

viencexperc 5.marts 2017 13:17
2 2 Atbildēt

AWD un tas ir apvidus?

Iauto portālā stulbeņi strādā, kas neko nejēdz no auto.

iAuto 5.marts 2017 16:07
0 5 Atbildēt

Protams, es Tevi te kārtīgi varētu nolikt...bet labāk mierīgi izskaidrošu ar pretjautājumu. Kurš ir definējis vārda apvidus auto nozīmi. Ko nozīmē apvidus auto?

ezis71 5.marts 2017 17:22
4 1 Atbildēt

Kāpēc Tu tā aizstāvi Volvo, vispār esmu ievērojis tu aizstāvi visas tās auto markas par kurām esi veidojis aprakstus,tā auto žurnālistam nepienākas darīt,tev jābūt neitrālam.

viencexperc 5.marts 2017 20:19
6 4 Atbildēt

Tas ir finansu jautājums. Šeit visi žurnaļugas baidās teikt faktus, jo viņiem taču nauda nāk no reklāmām. Vai testa braucieni. Ja žurnālists pateiks -"neērts, mazs, dizains dīvains, dārgs..." utt.

Kurš tad nākošreiz viņiem dos kaut ko testēt?

Tāpēc kririku varam teikt mēs. Tas ir mans uzdevums šeit. Mana missija. :D

iAuto 6.marts 2017 11:16
0 0 Atbildēt

Diemžēl Latvijā tā ir, ja tev tas ir iztikas jautājums. Bet mums iAuto tā nav, jo:

1) Mums baigi neinteresē testa braucieni un raksti, jo katrs šis raksts ir ar negatīvu naudas bilanci, proti, patērētais laiks neatsver ieņēmumus no reklāmas, ko ir ļoti viegli izmērīt.

2) Tā kā mēs rakstām to, ko domājam, tad var redzēt, ka mēs testējam tikai daļu no autoražotājiem (tos, kuriem tas ir pieņemams). Pieņemams, parasti, tas ir lielajiem ražotājiem, jo tiem viss kopumā notiek profesionālāk. Tātad ir arī tādi, kas ir apvainojušies, kurus mēs gan nesauksim vārdā!

iAuto 6.marts 2017 13:44
0 0 Atbildēt

Šis ir kritisks raksts vai nav? www.iauto.lv/zinas/testi/2...i-q5-2017-foto

IVARS 5.marts 2017 12:26
2 1 Atbildēt

VOLVO DAS SUPER AUTO!!!

viencexperc 5.marts 2017 13:54
2 2 Atbildēt

Volvo xc90 ir Eiropas žigulis.

Jo tas tika ražots BEZ izmaiņām 12 gadus - no 2002. līdz 2014.

Kaut kā par žiguli visi smejas, bet par volvo smejas tikai retais.

Labi, ka ķīniešu geely izglāba.

Kam interesē paskatīties Volvo mātes uzņēmuma modeļu klāstu, to var izdarīt te:

global.geely.com/

iAuto 5.marts 2017 16:08
0 0 Atbildēt

Dažus žiguļus 40 gadus ražoja bez būtiskām izmaiņām

viencexperc 5.marts 2017 16:43
5 0 Atbildēt

Jā. Bet no rietumu mašīnām rekords pieder volvo xc90 ( pirmajam)

iAuto 6.marts 2017 11:17
0 0 Atbildēt

Vai tiešām, cik gadi sanāk Audi Q7?

viencexperc 6.marts 2017 11:57
0 0 Atbildēt

vai tad nav 11?

2006-2017. Gadu mazāk, kā Volvo xc90.

Ja kļūdos, tad, lūdzu, precizējiet.

reku 6.marts 2017 11:44
0 0 Atbildēt

Par volvu nevis smejas bet raud ar krokodila asarām kad sāk noklāties krutā elektronika.

msh 5.marts 2017 22:18
0 0 Atbildēt

Tu kaut ko esi sajaucis. Eiropas žigulis ir BMW, vai pareizāk sakot - vācu žigulis. Ja kādu rietumu modeli ražo ilgi, tātad tas ir tik labs un pieprasīts, ka nevajag visādus bezjēdzīgus feisliftus un modeļu maiņas taisīt. Tas būtu ļoti normāli un praktiski ja vienu un to pašu modeli, nu ar kaut kādām nelielām izmaiņām, ražotu 10-12 gadus.

viencexperc 6.marts 2017 7:50
1 0 Atbildēt

Par bmw varētu konkrētāk? No kura līdz kuram?

Audi arī mainās minimāli. Ik pēc 7 gadiem ieliek led lampiņas un salonu nedaudz pamaina.

...

Tad jau žigulis 40 gadus ražots, jo tas ir ideāls auto.

khe 6.marts 2017 10:36
0 0 Atbildēt

žigulis netika ražots brīvā tirgus apstākļos.

viencexperc 5.marts 2017 13:14
8 6 Atbildēt

Nepļurkstat!

Populārākais ir rav4 ( 5673)

Honda crv ( 4499)

Bmw x5 ( 4362)

Volvo xc90 ( 4051)

Kārtējais reklāmas raksts. Reklāmdevēji pateica kas jāraksta tā arī sarakstīja.

Prēmiums!

Ha!

ims44 5.marts 2017 13:41
5 0 Atbildēt

uz ielas, vikala utt gan jau muti nevari atvert? a te taads experc ka bail:D

iAuto 5.marts 2017 16:11
0 0 Atbildēt

Nē, par šo rakstu nav samaksāts. Ja būtu, tad tas tiktu attiecīgi norādīts.

GB12 5.marts 2017 20:03
2 0 Atbildēt

iauto, tas kaut tāds goda jautājums nolaisties līdz "eksperta" līmenim un par katru cenu mēģināt viņam kaut ko skaidrot?

viencexperc 5.marts 2017 20:27
0 1 Atbildēt

Tad tu netici statistikai?

5673 Latvijā reģistrēti rav 4 ir mazāk par

4051 voļviķiem???

Te gudri spried par "expertu līmeni", bet pašam nav zināšanu 2.klases matemātikas līmenī.

...

Tas uzreiz redzams, ka tas ir tipisks reklāmas sauklis - "populārākais....".

Tas labi skan, ne tik labi kā -"ceturtais populārākais" , vai -" viens no populārākajiem"...

Rallists 5.marts 2017 21:21
0 0 Atbildēt

Rav 4 un CRV nav vienā klasē ar XC90, idejiski jā bet praktiski nē, kautvai dēļ cenas.

viencexperc 6.marts 2017 7:50
0 0 Atbildēt

Bet x5?

rt 6.marts 2017 10:33
0 0 Atbildēt

Kā to var nezināt? X5 ražo ASV, atbilsotši ASV klasifikācijai.

iAuto 6.marts 2017 10:26
1 0 Atbildēt

Tā ir vairāk atbilde tiem, kuri lasa komentārus!

Jecis 5.marts 2017 17:53
0 0 Atbildēt

Ar vism4x4

dArtanjans 5.marts 2017 18:53
1 5 Atbildēt

Bezpersoniska,nesimpātiska kaste uz 4 riteņiem,kā jau visi jaunie auto,kad dizaineri ir izsmēluši savas fantāzijas lidojumu.Neņemtu,pat ja par haļavu dotu

Vandals 5.marts 2017 20:10
1 0 Atbildēt

Ja nevart atļauties, tad nediskutējat lieki. Nosākuma izmeiğiniet un tad runājiet, kas un ka.

Katrs izvēlās savu auto un tas nenozīmē, ka pārējie ir su....

sviesc 5.marts 2017 20:33
1 0 Atbildēt

diez tie uzgrieztie mazlitraazhas motori veel buus lietojami peec 5iem gadiem?

es piem, jaunu par shaadu cenu atljauties nevaru. vareetu peec gadiem pieciem, kad cena buus krietni nodilusi. bet vai shiis uber dargaas mashiinas, bez dzineejiem, veel kalpos?

muusdienu tirgus tendences raada, ka liizingu ar dievu uz puseem jaaizvelk. pec tam kaut uudens pluudi.

Konuss 5.marts 2017 23:24
2 0 Atbildēt

Nu, jaunais Volvo XC90 ir automobilis, kuram vienas dienas laikā (nobraukti ap 400 km) atradās ļoti maz kur piesieties, ja salīdzina ar ap 30 pēdējā gada laikā ražotajiem jaunu auto modeļiem, ar kuriem ir gadījies izbraukt. Manā skatījumā tam ir arī viena no labākajiem cenas/ieguvuma (tehnoloģijas, uzbūve, praktiskums, prestižs) attiecībām. Protams, daudz varam diskutēt par to, kas nu kuram patīk un ko no automašīnas gaidām, kā arī varam fantazēt, kā tas auto kalpos turpmākos 5-10 gadus - to arī tad redzēsim.

Mārtiņš 6.marts 2017 0:50
4 1 Atbildēt

Ļoti labs auto. Ļoti labs apraksts! Ir tādi,kuri komentē visu,pat to,ko ne redzējuši,ne baudījuši!

Paldies par aprakstu!

ak 6.marts 2017 8:56
2 0 Atbildēt

Paldies par apskatu! Es noteikti neesmu šī auto pircējs, bet man patīk. Sapņiem ir jābūt :)

rt 6.marts 2017 9:10
0 0 Atbildēt

Amerikāņi rauj kulakā uz šitajiem. Kasa, kasa, bet sakasīt nevar. Lielākais noieta tirgus ir Ķīna.

viencexperc 6.marts 2017 9:56
0 0 Atbildēt

Bet tavus žiguļus pat ķīnā nepērk

rt 6.marts 2017 10:19
0 0 Atbildēt

Ķīniešiem ir nauda. Toties amerikāņi pēr jebko, kas nav pašmāju ražojums. Sākot ar Lada, Kamaz, beidzot ar meksu VW.

viencexperc 6.marts 2017 12:24
0 0 Atbildēt

Es saprotu, ka nesi gudrs. Tev, kā īstenam komunistam, ir jau no mazotnes paurī ieborēta nepatika un skaudība pret amerikāņiem, tāpēc, vajadzētu paklusēt un nestrīdēties, bet tomēr, lūdzu statistikas dati par 2016.gadu.

Volvo 2016.gadā ( visus modeļus) ASV pārdeva 82 593 gabalus. It kā audz, bet tas ir tikai 0.47% no visiem pārdotajiem auto ( salīdzinot Chevrolet - 2.096 miljoni, jeb 11.95%, pat japāņus amerikāņi vairāk mīl, kā komunistiskos Eiropiešus - Honda 1.476 miljoni 8.42%))

VW 322 940 ( 1.84%), BW 313 174 - 1.79%, bet vispārdotākais eiropietis ir M/B - 374 540 ( 2.14%).

Tavas Ladas ASV vispār nepērk, bet tu pats turpini sapņot par meksu VW

rt 6.marts 2017 14:25
0 0 Atbildēt

Statistiku guglē ātri māki sameklēt, bet no auto nejēdz neko!

Tagad apskaties, cik no VW ir ražoti Meksikā? Un ko tur tas Trombs, pardon, Tramps tā iespringa par auto ražošanu pie Meksiem? Ķipa, meksi ražojot labākā kvalitātē kā indiāņi?

viencexperc 6.marts 2017 16:34
0 0 Atbildēt

Tramps malacis, jo rūpējas par saviem pilsoņiem. Ne tikai VW, arī citas kompānijas atver ražotnes nabadzīgās valstīs, lai ražošana būtu lētāka. Piemēram audi q7 ražo slovākijā, slovēnijā, indijā un krievijā.

Pats padomā ( ja ir ar ko) - vai maksāt vāciešiem, amerikāņiem algas vai meksiem, ķīņiem vai krieviem?

Cik jāmaksā komunālie, utt.

Bet tramps uzstāja, ka ja grib tirgot asv, tad lai ver rūpnīcas vaļā asv. Lai būtu darbs amerikāņiem, lai nodokļi nāk amerikāņiem, nevis meksikāņi būtu starpnieki. Jo Meksikas rūpnīcas ražo priekš visas amerikas, arī priekš brazīlijas, kanādas un citām amerikas valstīm, bet kā mēs zinām, asv ir visbagātākā un tā pērk vairāk kā hondurasas, gvatemalas un venecuēlas...

Redzi, tev vienalga. Tu pērc optima līnija makaronus, kuri ražoti lietuvā, bet ja lv prezidents būtu tramps, viāņš pateiktu - "figušķi. Taisiet makaronus latvijā, tad tirgojiet. Ja gribat ražot lietuvā, tad mēs uzliksim augstu ievedmuitu optimas līnijas precēm" ( mums tas nav aktuāli, jo mums ar lietuvu nav robežas).

Un ar kvalitāti tur nav sakara nekāda.

Mūsdienās automašīnas būvē roboti. Ur pie pults nav liela starpība, kas stāv - vai meksis, vai krievs vai normāls baltais cilvēks.

Klausies, cik tev gadu? 12?

rt 6.marts 2017 19:58
0 0 Atbildēt

Industriālajam robotam nav pults, nejauc ar savu Ķīnā ražoto USA universālo kareivi ar pulti. Un ja tu raksti, nav starpības, kas stāv pie pults, tad par ko cepiens? Meksi labāk stāv? Kā skolā veicās ar latviešu valodu?

viencexperc 6.marts 2017 16:37
0 0 Atbildēt

Un volvo šajā ziņā ir malači.

Volvo ir VIENĪGĀ eiropas kompānija, kura ražo TIKAI Eiropā.

Detaļas nīderlandē, auto - zviedrijā.

Ir vēl rūpnīcas ķīnā, bet tajās ražo priekš āzijas un krievijas tirgiem.

Visi eiropas un amerikas volvo tiek ražoti Eiropā.

Ar to viņi ir malači.

rt 6.marts 2017 20:01
0 0 Atbildēt

Tai pat laikā amerikāņu miskastes ražo visur un labākās meksi.

dArtanjans 6.marts 2017 20:00
0 0 Atbildēt

Vis maz 80% no šo ūber kruto vāģi sastādošajām rezerves daļām ražotas visur kur,tik ne švēdijā.Esmu apkalpojis VOLVO rūpnīcas,tādēļ varu nospļauties uz VOLVO fanu argumentiem.Tāds pats mēsls,kā vaz,tik salasīts no Krievijā neražotām detaļām,bet tas kvalitātri neuzlabo.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 6

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti