Salīdzinošais tests; pirmie iespaidi par Micra, C3, Civic, i30, Q5, CX5, Discovery un 530xd (+ foto) 6

 
Agnis Krauja | 13.jūnijs 2017 20:01

Testa braucienam bija piedāvāti pavisam astoņi jauni auto modeļi. Starp tiem divi pārstāvji bija no mazās klases - "Nissan Micra" un "Citroen C3", tāpat divi no kompaktklases - "Honda Civic" un "Hyundai i30", arī divi vidēja izmēra krosoveri "Audi Q5" un "Mazda CX5", viens kārtīgs Premium apvidnieks "Land Rover Discovery" un “saldais ēdiens” – sportiskais Premium klases sedans "BMW 530xd".

Foto: iAuto.lv

Pirmie iespaidi, vērojot brauciena dalībniekus TC “Mols” stāvvietā: katram no šiem astoņiem auto modeļiem ir sava seja, tie nu nemaz nav līdzīgi viens otram. Tieši visu trīs Premium mašīnu dizains ir viskonservatīvākais. Katrā ziņā, tas ar ko nepārsteidz - gan “Land Rover Discovery”, gan “BMW” 5.sērijas sedans, gan “Audi Q5” izskatās tieši tādi, kādus tos varam iedomāties. Kompaktais “Hyundai i30” ir daudz elegantāks par agrākajiem šī ražotāja modeļiem un arvien vairāk līdzinās vācu “golfiņam”. Turpretī pārējie četri auto – “Mazda CX-5”, “Honda Civic”, “Nissan Micra” un “Citroen C3” - katrs savā veidā ir dizaina meistardarbs un izceļas ar savu spilgti individuālu seju un raksturu.

Individuālos aprakstus sākam no “biezā gala”. “Land Rover Discovery” uz pārējo šodien testēto mašīnu fona ir īsts milzenis, to salīdzināt pat ar “Q5” ir gandrīz neiespējami, nemaz nerunājot par pārējiem pretendentiem.

Land Rover Discovery Foto: iAuto.lv

Land Rover Discovery 2017 Foto: iAuto.lv

Šis bezceļu iekarotājs ir “Toyota Land Cruiser” tiešais konkurents. Tagad jaunajam “Disco” ir noapaļoti stūri, bet izmēros tas pat lielāks par aristokrātu “Range Rover”, bet kļuvis ievērojami vieglāks, pārsteidzoši - svars tikai 2.1 tonna, un tam piemīt 3500 kg vilktspēja! Visu šo kolosu uz priekšu dzen 2.0 dīzelis ar 240 zs un 500 Nm, bet auto cena ir no 57 000 līdz 75 000 eiro.

Land Rover Discovery Foto: iAuto.lv

Lai saprastu, vai tas tiešām ir šīs naudas vērts, būtu šo spožo milzi jādzen iekšā dziļos jo dziļos bezceļos, bet mums šajā testu sesijā diemžēl neizdevās pat nobraukt no asfalta...

BMW 5. sērija 2017 Foto: iAuto.lv

“BMW” 5. sērija (G30) – 530d xDrive ar pilnpiedziņu un “M Sport” pakotni, maksā 86 670 eiro. Vareni 265 zirgi, satriecošs paātrinājums no vietas un no jebkāda sākuma ātruma, bet ar maksimālajiem 250 km/h Latvijā vispār nav kur izpausties. Lai izpētītu un apgūtu visas elektroniskās “fīčas”, ar ko šis auto piebāzts, testam atvēlētās stundas nepietiktu. Un es to nemaz necentos, jo galvenajam “BMW” trumpim jau kopš pašiem pirmsākumiem ir jābūt braukšanas priekam!

BMW 5. sērija 2017 Foto: iAuto.lv

BMW 5. sērija 2017 Foto: iAuto.lv

Vai to sajutu – jā, taču konkrētajos Latvijas ceļu ikdienišķajos apstākļos man tīri subjektīvi vairāk braukšanas prieka sniedza cits auto - sportiskais “Honda Civic” ar “tikai” 185 zirgiem. Varbūt tāpēc, ka saikne starp šā “BMW” stūri manās rokās un ceļa segumu zem riteņiem man izlikās tāda visai attālināta, pastarpināta, it kā gudrā elektronika visu jau iepriekš paredzētu un izdarītu pareizi manā vietā, jau saknē likvidējot jebkādu, kaut mazāko riska faktoru, pie viena nogalinot arī azartu… Varbūt ar klasisko piedziņu un vienkāršākā komplektācijā es šo auto saprastu labāk. Piektās sērijas (G30) sākumcena – no 46 500 eiro.

Audi Q5 Foto: iAuto.lv

Interesanti bija salīdzināt divus vidēja izmēra krosoverus. Tiesa, “Audi Q5”, atšķirībā no “Mazda CX-5”, dzīvojas pa Premium plauktiem. Mūsu testētais “Audi Q5” bija ar 2.0 benzīna dzinēju, iespaidīgiem 252 zirgspēkiem un, protams, - quattro. Šis “Q5” brauc vienkārši lieliski, pie tam bija bagātīgi aprīkots, un tādēļ tā cenu lapā ierakstītā summa jau tuvojas 70 000 EUR robežai, lai gan “Q5” sākuma cena ir “tikai” 44 900 EUR.

Audi Q5 Foto: iAuto.lv

Audi Q5 Foto: iAuto.lv

Savukārt, testētā “Mazda CX-5” ar 2.0 litru 165 ZS benzīna dzinēju, sešpakāpju automātu un pilnpiedziņu “Premium Plus” komplektācijā maksā 31 700 EUR.

Mazda CX-5 Foto: iAuto.lv

Tas ir izskatīgs un liels auto, kura klusajā, elegantajā salonā valda Premium sajūta, kas šajā ziņā vairs neatpaliek no “Q5”.Piekare “CX-5” ir ļoti komfortabla, uz nelīdzena ceļa tā ir priekšrocība nelielā ātrumā, bet asos līkumos un lielākos ātrumos “CX-5” vadāmībā tomēr atpaliek no “Q5”. Taču, vai tad krosoverus kāds pērk, lai uzrādītu ātrākos apļa laikus?

Mazda CX-5 Foto: iAuto.lv

Nākamie ir divi kompaktnieki, jeb “golfa klases” pārstāvji.

Hyundai i30 Foto: iAuto.lv

Hyundai i30 2017 Foto: iAuto.lv

Jaunais “Hyundai i30” ar 140 Zs jaudīgu 1.4 T-GDi turbomotoru un dubultā sajūga automātisko pārnesumkārbu, komplektēts visbagātīgākajiā “Style” versijā, maksā 25 680 EUR. Auto ar nolūku veidots neuzkrītošs, tomēr ir daudz elegantāks par agrākajiem šī ražotāja modeļiem. “Korejiešu golfs” tagad ir gandrīz ideāls ģimenes auto, bez būtiskiem trūkumiem, bet arī bez īpašas “odziņas”.

Honda Civic Foto: iAuto.lv

Toties jaunā “Honda Civic” ir pārsteidzošs auto. Daudz vietas salonā un bagāžniekā, stilīgs un agresīvs izskats, tikai daži bamperu dizaina risinājumi šķiet nedaudz pārspīlēti, pie tam versijā ar automātu aizmugurē nemaz nav redzami dubultā izpūtēja gali – kā tas var būt tik agresīva dizaina mašīnai? Abas testētās “Civic” automašīnas bija aprīkotas ar 185 zirgspēku benzīna dzinēju, tikai vienai bija manuālā pārnesumkārba, bet otrai – automāts. Turaidas apkārtnes šaurajos, līkumotajos, nolāpītā asfalta seguma ceļos mans braukšanas baudas etalons ir tieši “Honda Civic 1.5 sport Navi MT”, un tā cena ir 22 800 eiro.

Honda Civic Foto: iAuto.lv

Honda Civic Foto: iAuto.lv

Ļoti interesanti bija abi divi mazās klases auto, kas savā starpā bija tik atšķirīgi, cik vien iespējams. Jaunais “Citroën C3” – ir tāds maziņš minivens, virsbūve paaugstināta, plašs salons.

Citroën C3 2017 Foto: iAuto.lv

Citroën C3 2017 Foto: iAuto.lv

Praktisks un ietilpīgs mazauto, kura dizains turpina “C4 Cactus” stilu, sānos tie paši inovatīvie “airbump” paneļi… 1.2 litru 110 ZS benzīna dzinējs ar sešpakāpju automātu nodrošina ikdienas braucieniem ļoti pieņemamu dinamiku par 16 200 eiro.

Nissan Micra Foto: iAuto.lv

Pilnīgs pretstats ir agresīvais mazulis “Nissan Micra”, kuram tagad ir pats sportiskākais dizains no visiem mazās klases auto. Auto burtiski sprēgā, izstarojot jauneklīgu dzīvesprieku un enerģiju! Latvijā “Micra” cena sākas no 12 400 eiro par bāzes versiju ar 70 Zs viena litra benzīna motoru un piecu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, savukārt lētākā dīzeļversija (1,5 litru četrcilindru dīzeļdzinējs, kas attīsta 90 Zs) maksā 15 200 eiro.

Nissan Micra Foto: iAuto.lv

Nissan Micra Foto: iAuto.lv

Pirms diviem gadiem par Latvijas Gada auto kļuva tieši mazās klases auto “Hyundai i20”, kas it kā signalizēja Latvijas sabiedrības virzību pretī eiropeiskām vērtībām - ikviens jauns auto taču ir krietni prestižāks par jebkuru vecu!

Testu bāzes vieta restorānā "Kungu rija" Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Audi Q5 2017 Foto: iAuto.lv

Honda Civic 2017 Foto: iAuto.lv

Mazda CX-5 2017 Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Citroën C3 2017 Foto: iAuto.lv

BMW 5. sērija 2017 Foto: iAuto.lv

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Crash 13.jūnijs 2017 22:03
3 1 Atbildēt

Nesalīdzināmu auto salīdzinošais tests :D

iAuto 14.jūnijs 2017 8:15
3 0 Atbildēt

Pirmkārt visi šie ir jaunākie modeļi. Otrkārt tie taču tiek sadaliti pa grupām. Treškārt tie visi ir automobiļi ar dzinēju un 4 riteņiem... var salīdzināt.

viencexperc 13.jūnijs 2017 21:09
1 8 Atbildēt

Komunistiskie vācieši, kā vienmēr, - garlaicīgi un nepamatoti dārgi. Bet komunistiskie franči, kā vienmēr - specifiski ar savu stilu.

Hjundai redzams, ka apdares kvalitātē nav progresējis, bet nissan mikrai īsti nav saprotama mērķauditorija. Laikam puišiem - retro gejiem. Jo dāmas ar arhaistisku mehāniku diezin vai pirks.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti