Lietuvas Zarasi netālu no Latvijas robežas pārtaps par ātrās uzlādes paradīzi ar 30 stacijām 27

 

Foto: Publicitātes attēls

MRS Grupa | 16.novembris 2023 10:27

Viedo enerģijas risinājumu uzņēmums "Ignitis", kas pārvalda Lietuvā lielāko elektrisko transportlīdzekļu ātrās uzlādes tīkla infrastruktūru "Ignitis ON", netālu no Latvijas robežas Zarasai pilsētā uzstādīs 30 jaunas uzlādes stacijas, pārvēršot nelielo Lietuvas pilsētu par ātrās uzlādes paradīzi tepat Baltijā.

"Ignitis ON" pēc uzvaras Zarasai pašvaldības izsludinātajā konkursā par elektromobiļu uzlādes staciju uzstādīšanu ir uzsācis darbu pie 30 jaunu staciju izveides,  projektā iekļaujot sešus ātrās (120kW) un īpaši ātrās (180kW) uzlādes punktus. Uzlādes stacijas atradīsies Zarasai pilsētas centrā un dzīvojamo māju rajonos. Zarasai atrodas nepilnus 30 kilometrus no Daugavpils, un šis infrastruktūras uzlabojums ir nozīmīgs tiem autobraucējiem, kas regulāri veic maršrutu no Daugavpils uz Viļņu vai Kauņu.

"Zarasai ir nozīmīga tranzītpilsēta, bet šajā Lietuvas daļā līdz šim trūka izvērstas elektromobiļu uzlādes infrastruktūras. Jautājums bija jārisina, un mēs augstu novērtējam to, ka konkursā tieši "Ignitis" tika izraudzīts infrastruktūras izveidei elektroautomobiļu entuziastu ērtībām. Turklāt šīs pārmaiņas ir izdevīgas ne tikai Lietuvas iedzīvotājiem, bet arī tiem elektromobiļu vadītājiem, kas ikdienā no Latvijas dodas uz lielākajām Lietuvas pilsētām," komentē "Ignitis" Elektromobilitātes nodaļas vadītājs Eimantas Balta.

Elektrisko transportlīdzekļu uzlādes punktu pieejamība bagātinās Zarasai vides ilgtspējas, pilsētas modernizācijas un ekonomisko ieguvumu, kā arī būs vērā ņemams infrastruktūras papildinājums tūrisma attīstībā. Zarasai pašvaldības Būvniecības un pilsētplānošanas nodaļas vadītājs Jons Žusinas norāda, ka moderni elektromobiļu uzlādes punkti un piekļuves tehnoloģijas spodrina pilsētas tēlu, mudinot elektromobiļu īpašniekus izvēlēties Zarasai kā tūrisma galamērķi.

"Elektriskās automašīnas ir transporta nākotne, un uzlādes pieejamība ir šīs pārejas galvenā sastāvdaļa. Domājot par elektromobiļu uzlādes infrastruktūras attīstību un radot apstākļus tās paplašināšanai pilsētā, mēs sniedzam ieguldījumu ilgtspējīgas tagadnes un nākotnes transporta sistēmas veidošanā," uzsver J. Žusinas.

Savukārt "Ignitis" pārstāvis skaidro, ka elektromobiļu lietošana ilgtermiņā veicina tīrāku vidi, izvairoties no tāda piesārņojuma kā oglekļa dioksīds un slāpekļa oksīdi. "Uzlādes punktu ierīkošana mudina cilvēkus izvēlēties elektromobiļus, turklāt tā ir arī ekonomiskāka izvēle ilgtermiņā. Elektroenerģija jau patlaban ir lētāka nekā tradicionālā degviela, un nākotnē tā kļūs vēl lētāka, pateicoties straujajai atjaunojamo energoresursu attīstībai. Plašāks elektroauto lietojums sekmēs mazāku trokšņu līmeni pilsētās, uzlabos iedzīvotāju un viesu labsajūtu. Elektrisko transportlīdzekļu apkope ir arī salīdzinoši vienkāršāka," norāda E. Balta.

Kopumā "Ignitis ON" elektromobiļu uzlādes punkti ir vairāk nekā desmit vietās Lietuvā. Uzņēmuma ambīcijas ir izveidot lielāko vienoto elektroauto uzlādes tīklu Baltijā.

Visus "Ignitis ON" elektrisko transportlīdzekļu uzlādes punktus var ērti atrast un izmantot vienā "Ignitis ON" lietotnē.

 
Visi komentāri
 
0pis 16.novembris 2023 13:33
0 0 Atbildēt

Uz Zarasiem

jābrauc...vadītājiem.

650 17.novembris 2023 1:33
0 0 Atbildēt

Ja tu brauksi uz Zarasiem, ceļš būs pilns ar .......... (?)

es 16.novembris 2023 13:58
1 0 Atbildēt

Kāds tam sakars ar Latviju? Tā ir Lietuvas pierobeža.

D-pils 16.novembris 2023 14:15
0 0 Atbildēt

Tu kāpēc vietējo vaņu obižaješ? - no D-pils līdz Zarasiem mazāk par 30 km.

Lietotājs 16.novembris 2023 17:00
0 0 Atbildēt

Būtiskais šajā - tās ir tranzīta ērtības. Ja brauc no D-pils uz Kauņu un otrādi, tad nebūs jāstāv rindās D-pils uzlādes stacijās. Tiesa gan, tas varētu būt dziļāk Lietuvā.

es 16.novembris 2023 18:36
0 0 Atbildēt

Tūlīt sāks kursēt vilciens, kam vajadzēs riskēt ar elektroauto braukt?

Lietotājs 16.novembris 2023 19:51
0 0 Atbildēt

Bet tas taču būs dīzeļvilciens!

Slinkais 16.novembris 2023 19:56
1 0 Atbildēt

Spešal for tumšiem prātiem. Lokomotīve brauc ar elektrību))

es 17.novembris 2023 14:30
0 0 Atbildēt

Domā, piestās uzlādēt atpakaļ dīzeļa bāku?

Slinkais 16.novembris 2023 17:18
0 0 Atbildēt

Tur būs ātomstacija?

Lietotājs 16.novembris 2023 17:27
0 0 Atbildēt

Tur pa kluso strādā Ignalinas AES😃

Pļurkt 17.novembris 2023 10:40
1 0 Atbildēt

Īpaši apdāvinātajiem!!

Tie kas brauc tranzītā caur Latviju no Pēterburgas vai Maskavas uz Varšavu un tālāk nemaz Rēzeknē vai Daugavpilī neiebrauc un tāpēc tur nelādē savus aķus, ja nu galīgi kritiski ir palicis!!! Rēzeknei un D-pilij ir apvadceļi, pa kuriem ir ātrāk!

Zarasai ir kā reiz tuvākais miests no Krievijas gala abiem šiem maršrutiem, un apvadceļa nav!

Tā ka izvēle ir ārkārtīgi gudra. Vēl jo vairāk es pat nezinu vai uzlāde šajā Latvijas posmā kaut kur vispār ir (ārpus R un D)!

asd 17.novembris 2023 14:29
1 0 Atbildēt

Gribu redzēt to lohu, kurš brauks ar elektroauto no Pēterburgas līdz Varšavai!

Lietotājs 17.novembris 2023 16:09
0 0 Atbildēt

Nepārspīlē, ja ir ātrais lādētājs komplektā ar ēstuvīti, nekādu problēmu. Pēc 4 stundu brauciena prasās "uzlādēt" arī vēderu.

Tā nav tikai teorija.

asd 17.novembris 2023 17:01
1 0 Atbildēt

Akadēmiķis ar Teslu netika no Pēterburgas līdz Maskavai, nācās saukt evakuatoru. Kur nu vēl Varšava. Labāk ar vilcienu, var lādēt vēderu visu nakti.

Lietotājs 17.novembris 2023 17:40
0 0 Atbildēt

Vai pie vainas ir Akadēmiķis un Tesla, vai tomēr rakstā pieminētā uzlādes stacija, kas šo situāciju uzlabo?

Ja benzīnu varērtu nopirkt tikai aptiekās, būtu kas līdzīgs.

Smieklīgi, bet Pēterburga-Maskava vilciens noteikti ir elektriskais.

asd 17.novembris 2023 17:49
0 0 Atbildēt

Jā, elektriskais un ātrvilciens. Nevis kautkāds lādējams elektrosūds.

Lietotājs 17.novembris 2023 18:00
0 0 Atbildēt

Ja benzīns tecētu no bērziem, kā sulas, tad Tev piekristu par "sūdu".

asd 17.novembris 2023 18:18
0 0 Atbildēt

Tak paņem kalkulatoru un sarēķini, cik ilgā periodā elektrosūds atmaksāsies. Pieļauju, nekad. Jau par iegādes cenas starpību var kādus 100 tkm ar benzīnu nobraukt. Bet pie tāda nobraukuma elektriskajam jau iet otrais/trešais aķis, kas atkal benzīnam iedod 100 tkm handikapu. Un jā, ja salīdzina uzpildes/uzlādes iespējas un ātrumu, tad benzīns tiešām netek, precizāk, nepil kā sulas. Tas gāžās kā ūdens Rīgas HESā pavasarī.

Lietotājs 17.novembris 2023 18:32
0 0 Atbildēt

Pilnīgi noteikti patreiz lētāk būs braukt ar 10 gadus vecu dīzeli ar izgrieztu daļiņu filtru. Tajā brīdī, kad atkal drusku paleksies degvielas cenas, būs cits sentiments, tas mainās ātri. Bez izdevīguma ir vēl citas lietas, un tās nav "dabas saudzēšanas" lietas.

asd 17.novembris 2023 18:46
1 0 Atbildēt

Nemini, rēķini! Ņemam stipri neekonomisku benzīnnieku, 10 l/100, benzīna cenu 2 EUR/l. Uz 100 tkm = 20 00 kEUR benzīnā. Tagad atrodi tādas pašas klases elektroauto, kas maksā par 20 kEUR - (lādēšanas izmaksas uz 100 tkm + jauns aķis) dārgāk?

p.s. 10 l/100 benzīna velk jau uz lielās klases auto. Tātad, elektriskajam arī jāvelk uz lielo klasi.

Lietotājs 17.novembris 2023 21:14
0 0 Atbildēt

Labi, iekaišļojos.

Teslas akumulators maksā 15kEUR. Tas darbojas vismaz 200tkm.

100tkm nobraukšanai vajag 20MWh, kas, pie 0,2EUR/kWh maksā 4000EUR. Jau pie 100tkm bilance ir "pa nullēm".

Nākošie 100tkm ir tikai ieguvums.

Noņem no 40kEUR Teslas 15kEUR un atrodi par 25kEUR līdzīgu iekšdedzes auto.

es 17.novembris 2023 22:26
0 0 Atbildēt

Kautkāda slima matemātika! Kura Tesla tad maksā 40 kEUR? Model3? Tur plika bāze jau 50 kEUR. Un tā ir kautkāda Golf klase! Par uzticamību un updeitiem labāk vispār nerunāt. Ak jā, Golf klases benzīnnieks patērē tikai 5 l/100.

Lietotājs 18.novembris 2023 9:00
0 0 Atbildēt

Reku man ir zināmas priekšrocības - esmu pazīstams gan ar ICE, gan ar EV. Ja Golfs tērē 5l/100, tad man vajadzēja Teslai piedēvēt 15kWh/100, bet tomēr ieliku ar rezervi: 20kWh/100.

Tas par "slimo" matemātiku.

Par updeitiem tieši ir jārunā - tas ir vienīgais auto pasaulē, kuram tie notiek jēdzīgā veidā, citi tikai sola.

Par cenām: paskaties pats

www.tesla.com/en_lv/model3/design#overview

Lietotājs 17.novembris 2023 20:47
0 0 Atbildēt

Arī tad, ja Tev piekrītu, ka ar degvielu patlaban ir lētāk, Tevi velk uz kašķi...gribi ievilkt garajā diskusijā?

Nepiedalos.

Raksts nav par tēmu, kas ir izdevīgāk.

Lietotājs 17.novembris 2023 16:05
0 0 Atbildēt

Teslisti Rēzeknē brauks iekšā kā mīļie, jo tur ir viņu lādētājs, joprojām par velti.

ZZZZ 19.novembris 2023 8:22
0 0 Atbildēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Traģisks negadījums rallija ātrumposmā Lietuvā - Latvijas rallija ekipāža iebrauc skatītājos 8

Lietuvas pilsētā Utenā piektdienas vakarā latviešu rallija ekipāžai iebraucot skatītāju pūlī, gājis bojā viens cilvēks un 14 ievainoti. Lasīt vairāk

 

Kad zīmes neredzam (+ FOTO) 13

Neredzam, nesaprotam vai ignorējam - iauto.lv lasītājs iesūtījis attēlus, kas uzņemti pie bērnu slimnīcas Rīgā. Lasīt vairāk

 

iAuto piedalās 24 stundu izturības sacensībās. Kā mums gāja? (+ foto) 5

20. un 21. septembrī Lietuvā, Panevežā tika aizvadītas “Enefit” 24 stundu auto sacīkstes elektriskajiem automobiļiem. Tajās piedalījās arī Latvijas auto žurnālistu komanda. Lasīt vairāk

 

Degvielas cenas turpina kristies, Staujupīte dīzelis 1.354, bet Neste 1.397 (+ VIDEO) 14

iAutolv nobrauc gar vairākām degvielas uzpildes stacijām, sākot ar Straujupīti un beidzot ar Neste, parādot video cenas, kādas tās ir 22. septembrī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti