Darba grupa iesaka Igaunijā būvēt kodolspēkstaciju 7

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 30.decembris 2023 9:15

Igaunijas Klimata ministrijas paspārnē strādājošā darba grupa kodolenerģijas jautājumos iesaka valstī būvēt mazo modulāro reaktoru atomelektrostaciju, jo kodolenerģijas ieviešana veicinātu Igaunijas klimata mērķu sasniegšanu, energoapgādes drošību un energosistēmas stabilitāti, piektdien paziņoja ministrija.

Kodolenerģētikas darba grupas galīgajā ziņojumā secināts, ka kodolenerģija veicinās atjaunīgās enerģijasizmantošanu Igaunijā.

Lai gan tam nepieciešama rūpīga sagatavošanās, darba grupa uzskata, ka ar savlaicīgu plānošanu, pietiekamu finansējumu, politisko un sabiedrības atbalstu kodolenerģijas ieviešana Igaunijā ir iespējama.

Pēdējo divarpus gadu laikā valsts kodolenerģētikas darba grupa analizēja mazo modulāro reaktoru potenciālu, vadoties pēc Starptautiskās Atomenerģijas aģentūras (IAEA) ceļveža valsts kodolenerģētikas infrastruktūras attīstībai, kurā noteikti 19 galvenie punkti, lai valstī sāktu izmantot kodolenerģiju.

Klimata ministrijas vicekanclers un darba grupas vadītājs Anti Tomings norādīja, ka kodolenerģija ir pierādījusi savu lietderību daudzās pasaules valstīs. 

"Kodolenerģijai ir potenciāls nodrošināt stabilu energoapgādi Igaunijā nākamajām paaudzēm," uzsvēra Tomings.

Viņš sacīja, ka pasaulē pieaug interese par kodolenerģiju, jo īpaši par mazajiem modulārajiem reaktoriem.

Bez iepriekšējas pieredzes kodolenerģijas ieviešanai valstī ir vajadzīgi vairāki sagatavošanās gadi un deviņi līdz vienpadsmit gadi, līdz tiek nodrošināta elektroenerģijas piegāde, konstatējusi darba grupa.

Kodoldrošības regulēšanai būs jāizveido jauna valsts iestāde, kurā būs aptuveni 80 darbinieki, teikts darba grupas ziņojumā.

To, vai Igaunijā sākt kodolenerģētikas programmu, valdība un parlaments apspriedīs 2024.gada pirmajos mēnešos.

 
Visi komentāri
 
es 30.decembris 2023 9:40
1 0 Atbildēt

A ko mēs? Da ko mēs! Mainīs lēto šmigu pret dārgo estiņu elektrību! Tā ir mūsu dzidrā nākotne. Ražot lētu alkoholu un barterā iemainīt pret resursiem alkohola ražošanai. Pilnīgi noslēgts un Progresīvs ražošanas cikls sanāk!

WALA 2.janvāris 2024 10:15
0 0 Atbildēt

Vai tu liksi mierā to jautājumu "pie mums nevajag" -, jo pie mums patiesi daudz ko arī nevajag, jo tas nav saprātīgi un nav arī loģiski. Ir jābūt stulbam, lai būvētu kodolspēkstaciju purvos, kad to var būvēt Igaunijas "klintīs" ... vai atīstīt tur kur reiz jau bija Ignalinas AES. LV ir stipra ar saviem HES, te AES ir jēga tikai pie ļoti specifiskiem apstākļiem ...

Hmm 30.decembris 2023 9:46
4 0 Atbildēt

Pie mums ir svēts princips "tikai ne pie mums" - aizsedz skatu, traucē ar troksni, iznīcina biotopus.

Tub 30.decembris 2023 11:14
2 1 Atbildēt

Pie mums arī daudzām rūpniecības lietām pirmais ka asociējas ir smirdoņa. Nez kāpēc attīstītājā Eiropas pusē nezinot kas par rūpnīcu nepateiksi kas, nekādas smirdoņas, un skaņas dēļ viss ir noteiktos reģionos tālāk no dzīvojamās zonas.

uz priekšu! 31.decembris 2023 18:58
0 0 Atbildēt

Daudz labu vietu Igaunijas dienvidos, Latvijas pusē tur cilvēku gandrīz nav.

Po 1.janvāris 2024 0:19
0 0 Atbildēt

Jā, lai lielais kaimiņš, varētu uzlikt savu kara ķepu, vēl vieglāk vai? 

Nē. Nē, stādam vien labāk savu mežu atpakaļ!

BMW 3.janvāris 2024 9:00
0 0 Atbildēt

Ja tā padomā, tad Latvenergo nav izdevīgi ja kaut kas tiek būvēts, arī paneļi nav izdevīgi, jo palielinoties saražotās elektrības daudzumam, samazinās elektrības cena biržā un var mazāk nopelnīt!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ziemeļkorejas elektroauto ar sniedzamību līdz 720 km 13

Runājot par autobūves nozari, parasti domā Dienvidkoreju vai Koreju un visiem ir skaidrs par ko ir runa. Tomēr arī Ziemeļkorejas ielās ir automobiļi, daļa cilvēku ar kaut ko pārvietojas un tie nav koka velosipēdi. Lasīt vairāk

 

Elektromobiļu piedāvājums Latvijā aug, cenas krīt (+ VIDEO) 4

Pirms desmit gadiem Latvijā bija arī tikai divas ātrās uzlādes stacijas. Tagad ir ap 600 uzlādes punktu, tāpēc, lai paliktu šodien ceļā ar tukšu bateriju, vēl ir jāpacenšas. Mobilitāti sekmē arī jauno elektromobiļu pieaugusī sniedzamība ar vienu uzlādi. Lasīt vairāk

 

Uz Liepājas šosejas sešas nāves divās dienās; ceļu auditēs (+ VIDEO) 68

Liepājas šoseja pie Blīdenes nesusi nāvi sešiem autobraucējiem. Vakar avārijās gāja bojā četri cilvēki, šodien, frontāli saduroties ar smago auto, dzīvību zaudēja divi vieglā auto braucēji – šoferis un pasažiere. Valsts policijā par galveno avāriju iemeslu min pārgalvīgu, nedrošu apdzīšanu, kas beigusies letāli. Lasīt vairāk

 

Smagās avārijas liek aizdomāties: Liepājas šosejas posmam veiks ārkārtas drošības auditu 39

Ņemot vērā smagos ceļu satiksmes negadījumus (CSNg), kas notika uz Liepājas šosejas (A9) šodien un vakar, VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) pasūtīs ārkārtas drošības auditu Liepājs šosejas posmam. Smagie CSNg notika autoceļa A9 80., 90. un 105. kilometrā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti