No aprīļa Vācijas degvielas uzpildes stacijās kļūst pieejama dīzeļdegviela ar apzīmējumiem B10, XTL, HVO. Autovadītāju uzmanība tiek vērsta uz to, ka nebūt ne katrs auto ir piemērots darbināšanai ar jauno degvielu.
Cenšoties nodrošināt videi draudzīgākas alternatīvas, Vācijas degvielas uzpildes stacijās drīzumā kļūs pieejama B10 un XTL dīzeļdegviela, bet nākotnē sagaidāms vēl viens šīs degvielas veids – HVO.
B10: maisījums no desmit procentiem biodīzeļdegvielas un 90 procentiem parastās dīzeļdegvielas.
XTL: saīsinājums nozīmē “X-to-Liquids”. “X” apzīmē dažādas izejvielas, piemēram, gāzi (GTL — Gas-to-Liquids), biomasu (BTL — Biomass-to-Liquids) vai ogles (CTL — Coal-to-Liquids).
HVO: hidrogenēta augu eļļa ir atjaunojama dīzeļdegviela, ko ražo, pievienojot ūdeņradi augu eļļām vai dzīvnieku taukiem.
Visām trim degvielām ir savas priekšrocības, raksta izdevums Focus.de - biodīzeļdegvielu var izmantot kā videi draudzīgāku alternatīvu tīrai dīzeļdegvielai, jo parasti tā sadedzinot izdala mazāk kaitīgu vielu. Savukārt XTL degvielai var būt mazāka ietekme uz vidi atkarībā no izmantotā izejvielu avota un ražošanas procesa, bet HVO var izmantot kā tiešu fosilās dīzeļdegvielas aizstājēju, bieži vien neprasot nekādas izmaiņas dzinējā.
Uzmanīties tomēr vajag, jo ne katra jaunā degviela būs piemērota jūsu transportlīdzeklim - B10 un XTL atbilst viņu pašu dīzeļdegvielas standartam, tādēļ pirms uzpildīt šo degvielu, jums būtu jāpārliecinās, ka autoražotājs devis savu atļauju.
Nu vācieši ar tādiem hlamiem nebrauc, kam šitās degvielas neder. Ja kāds lohs iebraucējs savu lamatu sačakarē, ir vācu vietējiem servisiem papildus ienākumi tikai .