Latvija plāno līdz 2030.gadam nodrošināt vismaz 60% atjaunojamās enerģijas īpatsvaru galapatēriņā - iAuto

Latvija plāno līdz 2030.gadam nodrošināt vismaz 60% atjaunojamās enerģijas īpatsvaru galapatēriņā 10

 
Nozare.lv | 13.jūnijs 2024 11:51

Latvija plāno līdz 2030.gadam nodrošināt vismaz 60% atjaunojamās enerģijas īpatsvaru galapatēriņā, teikts atjaunotajā Nacionālā enerģētikas un klimata plānā (NEKP) 2021.-2030.gadam.

Iepriekš 2019.gadā izstrādātajā plānā mērķis bija 50% atjaunojamās enerģijas īpatsvars galapatēriņā.

Tostarp atjaunojamās enerģijas īpatsvaram elektroenerģijai jāsasniedz 100%, siltumapgādei - 66,4%, transportā - 29%, ēkās - 65% , rūpniecībā - 73,1%, lauksaimniecībā, mežsaimniecībā un zivsaimniecībā - 30%.

Atjaunotais plāns paredz līdz 2030.gadam nodrošināt vismaz 5,5% (iepriekš bija 3,5%) moderno biodegvielu īpatsvaru Latvijas transporta enerģijas galapatēriņā.

Atjaunotajā plānā izvirzītie mērķi paredz par 17% (iepriekš bija par 6%) samazināt Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisiju apmēru darbībās, kas nav lielā enerģētika un rūpniecība, salīdzinot ar 2005.gadu.

Plāns arī paredz līdz 2030.gadam samazināt kopējo elektroenerģijas patēriņu līdz 44 717 gigavatstundām (GWh) no 50 088 GWh patēriņa 2022.gadā. 

Klimata un enerģētikas ministrijas (KEM) pārstāvji norāda, plāna atjaunošana bija apjomīgs kopīgs darbs ar nozaru asociācijām un ministrijām. Trešdien, 12.jūnijā KEM to publicējusi tiesību aktu portālā, kur ar to var iepazīties ikviens interesents. NEKP projekta saskaņošana ilgs līdz 25.jūnijam.

Klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis (ZZS) norāda, ka plāns ir skaidrs vektors klimata mērķu sasniegšanai un enerģētikas attīstībai nākotnē - izdevīga, pašu ražota, atjaunojamā enerģija iedzīvotājiem un uzņēmējiem.

Sākotnējais NEKP tika izstrādāts 2019.gadā - vēl pirms Covid-19 pandēmijas un Krievijas iebrukuma Ukrainā. Melnis norāda, ka šie notikumi būtiski mainīja realitāti - energoresursu, īpaši atjaunojamo, lomu, ekonomisko situāciju, zaļo tehnoloģiju plašāku ienākšanu tirgū. Jūtamāki kļuvuši arī klimatisko apstākļu ekstrēmi, tostarp arī Latvijā.

Pēc saskaņošanas noslēgšanas gala NEKP versiju plānots iesniegt Ministru kabinetā līdz 30.jūnijam. Pēc valdības apstiprinājuma aktualizētais NEKP tiks iesniegts Eiropas Komisijai. Pāreja uz klimatam draudzīgu tautsaimniecību noris visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs, tamdēļ, lai to īstenotu saskanīgi, nacionālos plānus izstrādā katra dalībvalsts vienlaikus.
 

 
10 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
khe 13.jūnijs 2024 12:28
3 0 Atbildēt

Viss izklausījās labi un saprotami līdz šai rindkopai: "Plāns arī paredz līdz 2030.gadam samazināt kopējo elektroenerģijas patēriņu līdz 44 717 gigavatstundām (GWh) no 50 088 GWh patēriņa 2022.gadā. "

Tad uz kā rēķina viņi plāno visus tos uzlabojumus veikt, ja ne ar zaļo elektrību?

Jā, kau tkur var efektivitāti uzlabot, bet kopumā jau visu vairāk cenšas darbināt ar elektrību, jo tā ir iegūstam aarī zaļā veidā. Tad loģiski būtu, ka būtiski audzējama zaļās elektrības ražošanas apjomu un visu pārslēdzam uz to - apkuri, ēdiena gatavošanu, transportu utt. Bet tas vismaz man kaut kā neiet kopā ar elektroenerģijas patēriņa samazinājumu par 10%...

Zapte 13.jūnijs 2024 12:54
3 1 Atbildēt

Un kur tad palika pāreja no ICE uz EV? Ja visus ICE aizstās ar EV, LAtvijai vajadzēs kā minimums 15x audzēt elektrības ģenerācijas jaudas!

imzz 13.jūnijs 2024 12:47
2 0 Atbildēt

Tur ir vairākas dīvainības, arī šī:

Tostarp atjaunojamās enerģijas īpatsvaram elektroenerģijai jāsasniedz 100%, siltumapgādei - 66,4%,

Tad ziemā TEC vairs neražos elektrību, tikai siltumu ? Jo, ja TEC ražos arī elektrību, tad 100% atjaunīgā vairs nesanāk.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Model 3 lētāk arī Eiropā – Tesla piedāvā jaunu bāzes versiju 3

Tesla nāk klajā ar jaunu Model 3 versiju, kas zaudēs daļu no aprīkojuma komplektācijas, taču maksās par aptuveni 3000 eiro mazāk nekā līdz šim lētākais variants. Lasīt vairāk

 

Kraviniekam migla netraucē - traucē tie, kas "lēnām velkas" (+ VIDEO) 18

Video autors apgalvo, ka miglas dēļ vairākas vieglās automašīnas braukušas piesardzīgāk, kas izraisījis kravas auto šofera niknuma izpausmi, ko tas apliecinājis mirkšķinot sava auto gaismas, taurējot un arī riskanti apdzenot. Lasīt vairāk

 

Novembris Vācijas tirgū: elektroautomobiļi uz augšu, dīzeļi uz leju 21

Publicēti dati par Eiropas lielāko automobiļu tirgu Vāciju. Tendences, kas iezīmējās jauno automobiļu tirgū iepriekšējos mēnešos nemainās: elektroautomobiļu skaits pieaug, bet ar dīzeļdzinējiem aprīkotu spēkratu skaits rūk. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti