Visi komentāri - Neste un Eiropas automobiļu un biodegvielas nozares pārstāvji piedalās iniciatīvā Tour d'Europe

Neste un Eiropas automobiļu un biodegvielas nozares pārstāvji piedalās iniciatīvā Tour d'Europe 3

 

Foto: Publicitātes foto

Neste | 28.marts 2025 9:12

Tour d’Europe ir iniciatīva, kas atspoguļo atjaunojamās degvielas pieejamību un potenciālu, lai palīdzētu veicināt dekarbonizāciju un ieguldītu klimata neitralitātes nodrošināšanā šodien un nākotnē. Tour d’Europe piedalās 20 dažādi uzņēmumi, asociācijas un iestādes, kas darbojas automobiļu un degvielu piegādes nozarē.

Neste ir pasaulē vadošais atjaunojamās dīzeļdegvielas un ilgtspējīgas aviācijas degvielas (SAF) ražotājs, kā arī viens no uzņēmumiem, kas piedalās Tour d’Europe iniciatīvā. Tūres laikā paredzētas pieturvietas vairākās Neste stacijās Baltijas valstīs, kā arī vizīte Neste pārstrādes rūpnīcās Porvoo (Somija) un Roterdamā (Nīderlande).

Ceļojums trīs mēnešu garumā pa Eiropu

25. martā automobiļi un kravas automobiļi ar izteiksmīgu Tour d’Europe logotipu uzsāka trīs mēnešus ilgu ceļojumu pa vairākām valstīm, lai atspoguļotu atjaunojamo degvielu piedāvāto dekarbonizācijas potenciālu, paaugstinātu izpratni par to pieejamību un praktiskumu Eiropā, kā arī uzsvērtu to nozīmīgo lomu ES mērķa sasniegšanā – klimata neitralitātes nodrošināšana līdz 2050. gadam.

Tour d’Europe, šķērsojot Eiropu no ziemeļiem uz dienvidiem un no rietumiem uz austrumiem, izglītos iedzīvotājus un lēmumu pieņēmējus visā ES par to, ka atjaunojamās degvielas ir elastīga un tehnoloģijām atvērta pieeja būtiskam emisiju samazinājumam autotransporta jomā, līdzās citām tehnoloģijām, kas var veicināt šīs nozares dekarbonizāciju (piemēram, elektrifikācija un ūdeņradis). Kā jau esošs un pieejams risinājums, atjaunojamās degvielas jau šodien nodrošina izmērāmus siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju samazināšanas rezultātus.

Ceļojuma laikā atjaunojamās degvielas darbinātas vieglās un smagās automašīnas apstāsies vairākās pilsētās, kur notiks pasākumi par transporta emisiju samazināšanas un klimata pārmaiņu mazināšanas nozīmīgumu. Tour d’Europe auto un kravas automobiļiem ir uzstādīts papildu programmatūras rīks "digitālais degvielas dvīnis" (DFT), kas pārbaudīs un pierādīs atjaunojamo degvielu izmantošanu un CO2 emisiju samazinājumu rezultātus.

Pasākumos, kas norisināsies 23 valstīs, Tour d’Europe uzsvērs, ka:

atjaunojamām degvielām ir būtiska loma ceļu transporta dekarbonizācijā;
atjaunojamās degvielas var sasniegt nulles SEG emisijas lietošanas fāzē, jo degšanas laikā izdalītais ogleklis ir vienāds ar to, kas ir uzsūkts vai notverts iepriekšējā dzīves ciklā;
ES politika būtu jāatver visām tehnoloģijām, kurām ir pierādīta efektivitāte SEG emisiju samazināšanā;
atjaunojamās degvielas ir plaši pieejams risinājums jau šodien, tās ir viegli lietojamas un piemērotas esošajai infrastruktūrai un transportlīdzekļiem;
atjaunojamo degvielu izmantošanu un degvielu CO2 intensitāti var uzraudzīt un verificēt transportlīdzekļa līmenī;
tehnoloģiju neitralitātei jābūt būtiskam principam visos transportlīdzekļu segmentos, lai sasniegtu ES 2050. gada klimata mērķus Eiropas iedzīvotāju un uzņēmumu labā;
atjaunojamās degvielas ir tūlītējs, pieejams un pieņemams risinājums, kas ļauj visiem Eiropas iedzīvotājiem piedalīties enerģijas pārejā.
 

Tour d’Europe noslēgsies 23. jūnijā Briselē, kur pie Eiropas Parlamenta būs izstādīti transportlīdzekļi un tehnoloģijas. Pasākumā tiks publicēts ziņojums, kas apstiprinās atjaunojamo degvielu izmantošanu, kā arī siltumnīcefekta gāzu emisiju samazinājumu, kas gūts Tour d’Europe laikā. Tāpat tiks atklāta digitālā degvielas dvīņa (DFT) efektivitāte.

Projektā piedalās šādi uzņēmumi, asociācijas un iestādes: AVIA, BMW, Bosch, Collective du Bioéthanol, DAF Trucks, Daimler Truck, EBB, Enilive, EWABA, Eurogas, ePURE, Ford Trucks / TJA, FuelsEurope, Hyundai, Iveco, IRU, Moeve, PRIO, Repsol, Darmštates Universitāte, Karlsrūes Universitāte, VDA, VW un Neste.

 

 
Visi komentāri
 
0pis 28.marts 2025 10:40
0 0 Atbildēt

Reku, ceļam Francijā vai kautkur netālu arī ir josla, kas rada tādas grūtības mūsu šoperīšiem.

Vernons 28.marts 2025 11:57
0 0 Atbildēt

Rezerves josla! Vienmēr tukša!

650 28.marts 2025 20:45
0 0 Atbildēt

Tur arī ir "pieņemts" to trekno līniju šķērsot, ja kāds nevrozs lohs ielien pakakaļā un sāk uzmākties?

Ja Nestei ir MY degviela, kura "nesatur ne piliena" un nerada neviena lieka grama izkārnešu- kāpēc diez neviena (zaļo lohu apsēstā) Valsts nenosaka piespiedu pāreju uz šo brīnumšķidrumu visiem regulārās dd lietotājiem?  Nu kāpēc neviena VALSTS itin nekādā mērā nesponsorē šādu itin loģisku soli?? 

Kāpēc elektromobīļu atbalstam un dažādām mahinatior manipulācijām trubā/izgāzto naudu nevarēja veltīt šadam cēlam mērķim,turklāt ja tas attiektos vienlaikus uz tik daudziem dd lietotājiem? 

Kāpēc pati Neste MY degvielas nejaušos lietotājus uzskata par galējajiem lohiem, nosakot šim šķidrumam absolūti nepiedienīgi augstu cenu? 

Kas tas īsti ir- liekulība,meli, apzināta kaitniecība?

Tavs komentārs
 
 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Analogu nav – Krievijā zīmīgā datumā uzsāk jaunās Lada Niva Sport pārdošanu (+ FOTO) 7

AvtoVAZ uzsācis jaunā modeļa Lada Niva Sport pārdošanu. Ar 122 Zs motou apgādātajam sportiskajam modelim nav konkurentu savā segmentā, apgalvo rūpncas vadība. Lasīt vairāk

 

Aprites ekonomika: Audi nodrošina stratēģisku un ekonomiski izdevīgu pārstrādātu izejmateriālu piegādi 1

Audi sasniedzis vēsturisku brīdi un turpina attīstīt aprites ekonomikas stratēģiju autobūves nozarē. Uzņēmums vēlas palielināt otrreizējo materiālu izmantošanas intensitāti automobiļu ražošanā gadījumos, kad tas ir tehniski iespējams, kā arī ekoloģiski un ekonomiski pamatoti. Mērķis – arvien vairāk izmantot izejmateriālus jauniem nolūkiem, kad to sākotnējais kalpošanas laiks ir beidzies. Lasīt vairāk

 

Zaļi arī bez elektromobiļiem. No dīzeļa uz lādējamo hibrīdu. (+ VIDEO) 9

Lādējamie jeb spraudņa hibrīdi kļuvuši par pieejamu pārejas metodi no iekšdedzes automašīnām uz elektromobiļiem, kā arī atrisina obligātos autoparka zaļināšas uzdevumus. Tā tas ir arī vācu uzņēmumā Jungheinrich Lift Truck, kur pirms diviem gadiem pieņemts lēmums pāriet uz elektriskiem auto vai vismaz hibrīdiem. Lasīt vairāk

 

Kundziņsalas pārvadam uzbīda laiduma konstrukcijas; projekts kavēsies (+ VIDEO) 7

Savienots satiksmes pārvads, kas nodrošinās jaunu ceļu, kā no Sarkandaugavas nokļūt Kundziņsalā. Tas atbrīvos daļu Sarkandaugavas ielu no intensīvās kravas auto plūsmas. Pārvads ir noslēguma posms Austrumu maģistrālei jeb Rīgas centra apvedceļam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti