Kur Dabon Tiesības?

RHINO Reģ.: 02.10.2001

Sveiki! - gribēju paturpināt tēmu, "Kur dabon tiesības?"

Shorīt kārtējais brinums uz ielas nevareja pabraukt pat tad kad visi vinju laida! uz manu bļāvienu "kur tadi ..... dabon tiesības" jaunālkais dels atbildēja - tu ko, nezini ka tiesibas var dabūt Kellogs pakās! - tā nu ar krietni labāku garīgo braucām talak un turpinājām dzejot, kur vel varētu dabūt tiesības!

 
Zoo Reģ.: 28.03.2006
0 0 Atbildēt

Autoskolaas....parasti

mans viedoklis-ne sūda vinji tur nesagatavo.Cieniigaa ar nesen nolika.

Galvenaa probleema ir taa, ka tajaas autoskolaas briiniskjiigi sagatavo jaunos autovadiitaajus naudas slaiceeju CSDD eksaameniem, bet ne reaalajai dziivei....

RHINO Reģ.: 02.10.2001
0 0 Atbildēt

Tas kas uz ielām notiek liek apshaubīt tavu pārliecību par autoskolām!

Manuprāt ir jāpaceļ cena par kursiem un jāierobežo M burtinju pārvietošanos Pik stundās, jo kāda jēga no kursanta kas 90% mācību laika ir nosēdējis uz salu tilta korķī?

Zoo Reģ.: 28.03.2006
0 0 Atbildēt

Tu nesaprati....

vinjus dzenaa pa Bauskas ielas rajonu, vai arii marinee pa korkjiem....

vinjiem nemaaca noveerteet situaaciju reaalaa pluusmaa skatoties tikai spoguljos, nemaaca kad ir jeega iebraukt krustojumaa un kad nav....

instruktori triic un dreb par savaam masiinaam, taapeec jau arii vinji taa velkas, uzspeeleeti ieveero distanci utt...

pa korkjiem arii ir jaamaak braukt, taapat kaa pa lokiem un taml...

Yukki Reģ.: 03.10.2001
0 0 Atbildēt

RHINO rakstīja: Tas kas uz ielām notiek liek apshaubīt tavu pārliecību par autoskolām!

Manuprāt ir jāpaceļ cena par kursiem un jāierobežo M burtinju pārvietošanos Pik stundās, jo kāda jēga no kursanta kas 90% mācību laika ir nosēdējis uz salu tilta korķī?

RHINO, nav taisnība - ja katrs jaunais censonis būtu iemācīts laicīgi iemest 1.robā un LAICĪGI izkustēties pie zaļā signāla, tad sastrēgumu būtu mazāk. Tagad tauta ir labi samācījusies "nelaist"un "segties" stāvot sastrēgumā LĪDZ luksoforam, bet kad pašiem jau jābrauc pie zaļā, tad parasti jau ir iestājies atslābums un starts tiek nogulēts = krustojumu izbrauc daudz mazāk auto, kā varētu.Ta Tā kā būtu pat pareizi tos jaunos satrennēt dinamiskai kustībai sastrēgumos, varbūt nākotnē tie tik ātri nepieaugtu.

Zoo Reģ.: 28.03.2006
0 0 Atbildēt

Cena taapat ir gana augsta....it iipasi ja njem veeraa, ka produkts (apmaaciiba) ir nekvalitatiivs....

instruktoriem galvenais ir izmočiit max daudz kursantu...urbj no 7-22!!! ko var gribeet no taada muuzhiigi paarguruša instruktora

edijz Reģ.: 23.02.2006
0 0 Atbildēt

Kā teica reiz mans instruktors - noliksi tiesības, pabrauksi divus gadus un tad tikai varēsi teikt, ka proti braukt. Viņam arī bija tendence mani mūždien dzīt labajā malējā joslā ar tekstu "pēc diviem gadiem brauksi pa pārējām joslām". Labi, taisnība jau ir - lai arī es biju gatavs piespiest pedāli līdz 60 un normāli iekļauties satiksmē, viņš mani gatavoja CSDD eksāmenam - un tur ir jābrauc uz 50. Un pareizi vien ir, ka mācībnieku ar viņā 50kmh nevajag dzīt kur citur, kā tikai pa maliņu. Tikai stulbi sanāk - eksāmenu jau tu tādējādi noliec perfekti, bet reālai dzīvei gatavs neesi. Bet vispār es piekrītu par tiem diviem gadiem instruktoram - lai arī tev tiesības liekot šķiet, ka esi ūberkūlais gonšķiks salīdzinot ar vidusmēra nupat tiesības ieguvošo, tomēr paiet laiciņš un tu jūti, ka skili turpina augt. Tiesa, tie divi gadi ir stiepjams jēdziens - es tūlīt pēc rozā papīra iehavošanas sāku diendienā pārvietoties ar auto pa Rīgu, cits atkal vēl septiņus gadus pēc tiesību nolikšanas pie sava auto nav ticis un brauc tikai šad tad svētdienās ar svešām mašīnām pa šosejām un mazpilsētām. Un tad, iebraucot Rīgā, tas 7 gadu stāžs ir sunim zem astes.

Manuprāt, būtu jāievieš sekojoša sistēma - sākumā ar to skilu, kāds pašlaik nepieciešams tiesību iegūšanai (t.i. noteikumu zināšana, kaut necik spējas pārvietoties un sūdus netaisīt) tiek izsniegta pagaidu apliecība. Un tad tu brauc. Pēc gada tu nāc likt jau krietni nopietnāku eksāmenu, kurā ne tik ļoti piesienas vairs katram sīkumam (viens ritenis uz nepārtrauktās līnijas uztrāpījis nejauši, ātrums līdz 62 uzlecis, utml.), bet vērtētu to, cik labi vadītājs ir gatavs ikdienas satiksmei, cik rīkotiesspējīgs ir saspringtās situācijās, utt. Un, ja tiek atzīts par derīgu, tad iedod īstās tiesības. Ja nemaldos, tad vai Īrijā nav līdzīga sistēma?

Pagājušo sestdien braucu lauku radus apciemot. Jūrmalā, kaut kur ap Asariem, Vaivariem - vārdu sakot tajā vietā, kur atļautais ir 80 - brauc viens mazītiņš triperauto ar 40kmh. Dienas vidus, apgaismojums labs, nekādu nokrišņu. Pretim brauc tik daudz mašīnu, ka tikt garām kādu brīdi nav reāli, aiz mazā auto sāk stāties rinda. Kad beidzot var tikt garām, pie stūres manam blondu meitēnu pēc sejas uz tikko palikušiem 18, ar visām četrām ieķērušos barankā un zodu tik tuvu stūrei, ka šķiet taurēt taisās. Mašīnā neviena cita nav - tātad nav mācībniece, bet tiesības ieguvis cilvēks. Eh.

rt Reģ.: 23.08.2004
0 0 Atbildēt

edijz rakstīja: Manuprāt, būtu jāievieš sekojoša sistēma - sākumā ar to skilu, kāds pašlaik nepieciešams tiesību iegūšanai (t.i. noteikumu zināšana, kaut necik spējas pārvietoties un sūdus netaisīt) tiek izsniegta pagaidu apliecība. Un tad tu brauc. Pēc gada tu nāc likt jau krietni nopietnāku eksāmenu, kurā ne tik ļoti piesienas vairs katram sīkumam (viens ritenis uz nepārtrauktās līnijas uztrāpījis nejauši, ātrums līdz 62 uzlecis, utml.), bet vērtētu to, cik labi vadītājs ir gatavs ikdienas satiksmei, cik rīkotiesspējīgs ir saspringtās situācijās, utt. Un, ja tiek atzīts par derīgu, tad iedod īstās tiesības.

aha, kā tad

uz baltās, pilsēta 62, šoseja 117, pāri 2 nepārtrauktajām, pie dzeltenā dodam diskā, ...

tas ir īstais skils!

varu iedomāties, kas notiktu, ja scdd šādiem tiesības dotu.

RHINO Reģ.: 02.10.2001
0 0 Atbildēt

Sākotnējā ideja topkam bija panjirgaties pa vietām kur un kā iegūt tiesības - bet skatos tas ivershas pa nopietnu problemforumu!

Būtībā katru dienu noskatos kā mācību auto rada korkjus, ja kadu ritu kads kursants ir nokavejis tad korkja nav, un satiksme mierigi plūst savu gaitu, kā parādās eshelons ar mācibniekiem tā korkji sāk veidoties ar geometrisku progresiju!

Runa ir pa Āgenskalnu, Torņakalnu un veco Ziepniekkalnu un tiltinjiem un ielinjām kas tos savieno! - Tur mudzh no macibniekiem! - kas neprot uzsākt braukt, kas nerāda pagriezienus, un sāk manevru tikai tad kad tuvākajā apkārtnē vairs nav neviena transportlīdzekļa! - es piekrītu ka jamācās braukt reālos apstākļos, bet ne jau astonjos no rīta! un ne piecos vakarā!

kolumbs Reģ.: 27.12.2005
0 0 Atbildēt

Blondīne jautā:

- Kur var nopirkt autovadītāja apliecību? Es gribu uzzināt! Citādi man ceļu policisti visu laiku prasa, kur esmu nopirkusi, bet man taču uzdāvināja!

RHINO Reģ.: 02.10.2001
0 0 Atbildēt

kolumbs rakstīja: Blondīne jautā:

- Kur var nopirkt autovadītāja apliecību? Es gribu uzzināt! Citādi man ceļu policisti visu laiku prasa, kur esmu nopirkusi, bet man taču uzdāvināja!

KOHINURS Reģ.: 07.11.2006
0 0 Atbildēt

Daudz kas jau atkarājas no konkrētā personāža. Gan kursanta, gan instruktora. Man laimējās - apmācība notika ziemā un instruktors tiešām nebija sausiņš vai formālists - mācīja arī savu pieredzi. Pievērsa manu uzmanību sabiedriskā transporta uzvedībai, apskaidroja un pamatoja dažādus CSN nerakstītus rīcības modeļus, nebija slinks, pēdējās nodarbībās izvadāja pa Rīgas galvenajām maģistrālēm no Juglas līdz lidostai un no Ķengaraga līdz Sarkandaugavai, apstāstot, kur un kāpēc laicīgi jāpārkārtojas, kur ērti apgriesties braukšanai pretējā virzienā, parādīja arī dažas viltībiņas, kā tikt galā ar sastrēgumiem (piem. Stacijas laukumā, ka, lai braucot no LVU puses un nogriestos pa kreisi, citriz labāk braukt pa labi un mest apkārt - tad vēl nebija Stockmans un bija cita satiksmes organizācija).

Bet tas jau bija tālajā - 1996./97..

Vēl tagad ar smaidu atceros pirmo sarunu, kad iesākām apmācību. Šis pajautāja - priekšā krustojums (mans pirmais), kur skatīsies , pirms šķērsosi? Neko labāku neatradu ko pateikt, kā tipiski gājēju frāzi - pa kreisi, pēc tam pa labi. Atbilde skanēja - nepareizi, vispirms skaties tur, kur konkrētajā brīdī kaut ko var arī redzēt

Einstein Reģ.: 25.03.2005
0 0 Atbildēt

Vot par to braukšanu laikā, kad visi no rīta gāž uz darbu un vakarā atpakaļ, Rhino, es pilnīgi piekrītu. Jej bogu, vai tad nevar atrast, kur brauk tajos laikos, lai nebremzētu jau tā lēno satiksmi. Ak, vajag pieredzi par braukšanu korķos? Nu tad lai sēž tajos korķos, kad tas ir 2reiz mazāks, resp., pa dienu. Taisnība tam, kas teica, ka instruktori ir ieinteresēti braukt maksimāli daudz, jo no tā takš atkarīgs viņa maka biezums, bet nu tad, lai brauc pa Bolderāju vai uz laukuma māca parkoties, piebraukt pie automāta un ko tur vēl.

Psec, vajadzētu arī šitiem mācībniekiem aizliegt no rīta līdz vienpadsmitiem vai cikiem tur iebraukt Rīgas centrā, tāpat kā to izdarīja ar smagajiem pirms kāda laika. Uzreiz bija jūtams rezultāts. Manāms rezultāts! Bišķi papīkstēja, ka sačakarē šiem darbu, grafikus un tā, bet pierada, atbilstoši pakārtoja tos savus grafikus un viss ir oki.

911 Reģ.: 11.04.2003
0 0 Atbildēt

.. tiesības parasti iegūst dzemdību namos

RHINO Reģ.: 02.10.2001
0 0 Atbildēt

911 rakstīja: .. tiesības parasti iegūst dzemdību namos

OK - tev taisnība - te runa ir par Vadītāja apliecībām!

Zoo Reģ.: 28.03.2006
0 0 Atbildēt

Ko juus te njematies

ne jau maaciibnieki štopee pasaakumu...

kaa skolas briivlaiks, taa brauc kaa gribi, bet kaa beerniem atkal skola saakas, taa korkji...

kaads tam sakars ar maaciibniekiem

sakars ir ar tiem , kas savus peecnaakamos ved uz skolaam otraa pilseetas malaa, un peec tam močī uz darbu atkal cauri visai pilseetai....un vakaraa atkal tas pats....

2 Rhino....

Tu kaadreiz njeemies ar visaadaam video lietaam...gribu kko paprasiit...

RHINO Reģ.: 02.10.2001
0 0 Atbildēt

Zoo rakstīja: Ko juus te njematies

ne jau maaciibnieki štopee pasaakumu...

kaa skolas briivlaiks, taa brauc kaa gribi, bet kaa beerniem atkal skola saakas, taa korkji...

kaads tam sakars ar maaciibniekiem

sakars ir ar tiem , kas savus peecnaakamos ved uz skolaam otraa pilseetas malaa, un peec tam močī uz darbu atkal cauri visai pilseetai....un vakaraa atkal tas pats....

2 Rhino....

Tu kaadreiz njeemies ar visaadaam video lietaam...gribu kko paprasiit...

Nu klāj savu sāpi valjā - jeb labāk zvani - nē labāk raxti : andris.zarins@uscars.lv

Zoo Reģ.: 28.03.2006
0 0 Atbildēt

Es Tev @draugiem uzrakstiiju....slinkums bij inboksu valjaa veert...gan jau kaadreiz izlasiisi

Graberis Reģ.: 20.01.2003
0 0 Atbildēt

Zoo rakstīja: Ko juus te njematies

ne jau maaciibnieki štopee pasaakumu...

kaa skolas briivlaiks, taa brauc kaa gribi, bet kaa beerniem atkal skola saakas, taa korkji...

kaads tam sakars ar maaciibniekiem

sakars ir ar tiem , kas savus peecnaakamos ved uz skolaam otraa pilseetas malaa, un peec tam močī uz darbu atkal cauri visai pilseetai....un vakaraa atkal tas pats....

2 Rhino....

Tu kaadreiz njeemies ar visaadaam video lietaam...gribu kko paprasiit...

A ko padarīsi? Tikai neliela daļa no šitiem vedējiem caur muhļīšanu savu atvasi ir dabūjuši prestižā skolā otrā Rīgas galā. Lielākā daļa ir laimīgi, ka vispār atraduši, kur to pēcnācēju pa dienu nogrūst.

Piemēram, man sīkajam bērnudārzs (tā sacīt, vulgaris parastais) ir pāri ielai, citi ved uz to pašu dārzu no Pļavniekiem, no Mārupes. A kur cilvēkam likties?

Bet nu, mācībnieki man pārsvarā netraucē - lielākoties viņi brauc pa labo pusi, iekšā nekur nebāžās, atšķirībā no visādiem asiem, kas ieteš pretējā joslā, aiztaisa visu ceļu ciet un tad blisina acis - ne viņam priekšroka, ne es vairs varu atpakaļ padot, lai viņš kaut kur vispār var nolīst.

Vienīgā vieta, kur reizēm tie mācībnieki čakarē dzīvi ir Bauskas/Skaistkalnes krusts, kur viņi nevar saņemties pāri tramvaja sliedēm pārlīst (gan no Bauskas pa kreisi, gan no Skaistkalnes jebkurā virzienā)

Zoo Reģ.: 28.03.2006
0 0 Atbildēt

2 Graberis...taa jau ir...man koleegje arii 2x dienaa Centrs-Ziepiitis-Vecmiilgraavis kursee....

ij buutu gatava par to daarzu maksaat, tik nav jau to daarzu...

Sandis_UR Reģ.: 26.01.2003
0 0 Atbildēt

probleema ir tajā, ka mācībniekiem nav jādomā pašiem par to kā vajadzīgajā vietā nokļut, jo viss tiek pateikts priekšā. Līdz ar to, kad pēc tiesību nolikšanas viņam jānokļūst no pukta A uz B, tad sākās bremzēšana un pārējo čakarēšana, jo reāli pilsētā jaunais gurķis bez citu palīdzības neprot orientēties.

IMHO CSDD eksāmens būtu jākārto šādi: gurķim CSDD izsniedz punktu vai adresi kurā viņam ar instruktoru ir jānokļūst un Rīgas karti, priekš orientēšanās. Un tad ja gurķis ir spējīgs aizbraukt no CSDD teiksim līdz Ogu ielai 4 un atpakaļ, tad varam uzskatīt, ka ielās iziet normāli apmācīts vadītājs.

Zoo Reģ.: 28.03.2006
0 0 Atbildēt

Sandis ar vienreiz ko praatiigu pateica...

kolumbs Reģ.: 27.12.2005
0 0 Atbildēt

Sandis_UR rakstīja: probleema ir tajā, ka mācībniekiem nav jādomā pašiem par to kā vajadzīgajā vietā nokļut, jo viss tiek pateikts priekšā. Līdz ar to, kad pēc tiesību nolikšanas viņam jānokļūst no pukta A uz B, tad sākās bremzēšana un pārējo čakarēšana, jo reāli pilsētā jaunais gurķis bez citu palīdzības neprot orientēties.

IMHO CSDD eksāmens būtu jākārto šādi: gurķim CSDD izsniedz punktu vai adresi kurā viņam ar instruktoru ir jānokļūst un Rīgas karti, priekš orientēšanās. Un tad ja gurķis ir spējīgs aizbraukt no CSDD teiksim līdz Ogu ielai 4 un atpakaļ, tad varam uzskatīt, ka ielās iziet normāli apmācīts vadītājs.

Tā tiek priviliģēti rīdzinieki, kas visu mūžu dzīvo rīgā. A ja cilvēks rīgā dzīvo pirmo mēnesi?

Graberis Reģ.: 20.01.2003
0 0 Atbildēt

Nu, nav jau tiem mācībniekiem arī tik viegla dzīve. Tagad Bauskas iela ir ciet līdz Vienības gatvei - braucot mājās reizi pa 2 dienām redzu kādu nabaga CSDD eksī izkritušo, kas tur zem zīmes ir ietesis.

Laikam jau viņiem čakarē prātu - vai nu tīšam liek tur braukt un itamais klausa, arī vai arī nesaka vispār neko un šamais, kā mācīts - ja krustojumā tev neko nesaka, tātad brauc taisni (vai pa galveno). Tikai nepiefiksē, ka tur "Braukt aizliegts" uzkarināts.

Cerams, ka kāds vismaz ir gana attapīgs pateikt, ka viņš tur dzīvo.

Sandis_UR Reģ.: 26.01.2003
0 0 Atbildēt

kolumbs rakstīja:

Sandis_UR rakstīja: probleema ir tajā, ka mācībniekiem nav jādomā pašiem par to kā vajadzīgajā vietā nokļut, jo viss tiek pateikts priekšā. Līdz ar to, kad pēc tiesību nolikšanas viņam jānokļūst no pukta A uz B, tad sākās bremzēšana un pārējo čakarēšana, jo reāli pilsētā jaunais gurķis bez citu palīdzības neprot orientēties.

IMHO CSDD eksāmens būtu jākārto šādi: gurķim CSDD izsniedz punktu vai adresi kurā viņam ar instruktoru ir jānokļūst un Rīgas karti, priekš orientēšanās. Un tad ja gurķis ir spējīgs aizbraukt no CSDD teiksim līdz Ogu ielai 4 un atpakaļ, tad varam uzskatīt, ka ielās iziet normāli apmācīts vadītājs.

Tā tiek priviliģēti rīdzinieki, kas visu mūžu dzīvo rīgā. A ja cilvēks rīgā dzīvo pirmo mēnesi?

IMHO tam nevajadzētu būt īpaši lielam apgrūtinājumam ja māki braukt un kaut cik nedaudz orientējies ielās un nekur nav tiekts, ka jāliek Rīgā ja neēsi no Rīgas.

edijz Reģ.: 23.02.2006
0 0 Atbildēt

rt rakstīja: aha, kā tad uz baltās, pilsēta 62, šoseja 117, pāri 2 nepārtrauktajām, pie dzeltenā dodam diskā, ...

tas ir īstais skils!

varu iedomāties, kas notiktu, ja scdd šādiem tiesības dotu.

Tu tak saprati domu. Ne jau konstanti +10 kmh vai vairāk - brauc ar 50, bet spēj piespiest līdz 60, ja tas ir nepieciešams. Protams, mēs varam diskutēt par to "nepieciešams" - var jau teikt, ka vienmēr var arī sabremzēties, pagaidīt, nav noteikti nedaudz jāiemin, lai iekārtotos tur, kur vajadzīgs. Kad es liku eksāmenu csdd, tad braucu ar tiem 50kmh, bet bija vietas, kur gribot negribot spiedās vairāk - teiksim braucu no mūkusalas apļa Vienības gatves virzienā virsū uz tilta nobrauktuves - tur visi nāk ar 80kmh vismaz. Var jau, protams, piebraukt pie strīpas un ilgi gaidīt. Bet es laicīgi palūrēju, ka ir pietiekama šķirba, kur man ielīst, sagāzēju līdz visiem 70 vēl tajā vietā, kur it kā ir 50, veikli iegriezos. Un inspektors ne vārda neteica, ka kaut kas nebūtu pareizi. Šķiet, es arī gana pārliecinoši pār plecu noblenzu atpakaļ, nevis tā ar acs kaktiņu spogulī skatījos. Karoč - ideja tāda, ka var taču redzēt, vai cilvēks brauc puslīdz droši un iekļaujas satiksmē, vai arī raustās kā puņķutapa.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti