braukšana ziemā vs auto masa

Fridrihs Reģ.: 10.12.2002

Vot gribēju mazliet pafilozofēt - vai ziemā braukt ar mazauto (piem. Forda Fiesta ar 1.1 benzīna motoru) ir vieglāk/grūtāk nekā ar kādu smagauto (piem. vw Tuarega džipu). Pieņemot, ka abi ir priekšpiedziņas auto.

Mazajam auto it kā ir mazāka inerce, tāpēc tam vajag mazāku saķeri ar ceļu, lai noturētos pagreizienā.

Smags auto savukārt ar savu smagumu vairāk spiež pie zemes un tam saķere ir lielāka.

Kā tad ir? Vai ziemā labāk izvēlēties mazu vai lielu auto tiešī no vadāmības viedokļa. 4x4 šoreiz atstāsim malā. Tie tāpat ir tanki

Man personīgi liekas, ka savu samērā smago a6 dīzeļkasti ziemā samest ir grūtāk nekā 1.2 Fabiju.

 
ooPIS Reģ.: 16.06.2007
0 0 Atbildēt

par to rwd-fwd... pagalma aatrumos- mosh taa ar buus... bet uz shosejas- tur nu vajadzees krietni preciizaak un laiciigaak piestraadaat ar kaajaam un rokaam...

piebilde-jautaajiens pa teemu- kaadeelj 80tajos rallijaa ...arii tepat... ar VAZ2108 paraadiishanos klasika saaka meereni iesuukaat? vai tik ne taadeelj ka FWD uz dazjaadiem segumiem izraadiijaas galvastiesu paaraaks

next- paraadiijaas Quattro... i diivainaa kaartaa saaka iesuukaat arii FWD

piemeeri iz dziives... ziemas trase pieriigaa- BMW 535 ar blokji... vnk nespeeja pat 10 M atrauties no kravas busa(FWD Opel Movano ) ar sakainu 2.8 turbodiizeli...

taa pati trase i sachi - RWD-nobrauc pirmie pa nesaslidinaatu trasi... seko FWD kas izdraazj jamos vienos vaartos... bet tiek pashi izdraazti no AWD puses...

naakamais- smagie- ja taa lamata aiziet juurinjaa tb plakaniski-shkjeersaam- nu stingri jaapiedomaa kaa savaakt un taa lai nenoslauka visus kas pa celjam...

ja nu par jeepveidiigajiem- pie atbilstosha apriepijuma(nevis A/T) bet ziemenes- nekas tur vairaak nesliidees.... bet!!!! muusdienu uuberdjipiem jau reti kuram ir full time AWD ...

Fridrihs Reģ.: 10.12.2002
0 0 Atbildēt

Gregers rakstīja: +1

Pie izslīdēšanas lielākoties būs vainīgs augstais smaguma centrs.

Te nu gan tu kļūdies! Mašīnas inereces spēkus nekādīgi neietekmē tās smaguma centra augstums.

Mašīnu ar augstāku smaguma centru vienkāršāk ir apmest, nevis samest salīdzinot ar tikpat lielu zemāk esošu smaguma centru.

JBOZ Reģ.: 06.01.2003
0 0 Atbildēt

A es gan zinu kas ziemā nekad nav izslīdējis.... un sānslīdē grūti viņu iemest.... un vispār, visi dod ceļu... tas ir mana tēva T-74 (kāpurnieks)..... ir bijuši gadījumi kad ziemā nāk daži ūberkrutie Volvo un Scania un citi kokvedēji lai šos izvelk no grāvja vai no meža..... vienmēr visi izvilkti

Vot tas ir dampis!!!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Ar tiem RWD/FWD - būtiskā atšķirība slidenos ceļos ir tā, ka viss svars FWD ir uz dzenošajiem ratiem, līdz ar ko jamie retāk izslīd, toties šiem FWD pakaļa ir ļoti viegla, un bez kravas es gribetu apgalvot ka jamos noraut sāmslīdē ir vieglēk nekā RWD pie tām pašam jaudām un gumijām. Kas slikti FWD - tu vari droši maukt līdz nosacītajai individuālās meistarības robežai (ātrumam), bet tiklīdz to mazliet pārsniedz sekas ir visumā sūdīgas. Bet nu arī RWD ir ļoti prasīgs pret vadītāju, vienīgais tas ka ja pārsniegsi savu meistarības robežu par to uzzināsi ātrāk nekā no FWD. Kas kura ir piemērotaks jālemj pašam.

Un ar 4x4 vai AWD vispār ir tā ka no piedziņas sistēmas uz piedziņas sistēmu ir stipri japiešāaujas ko un kā darīt. Vieniem pie slīdēšanas centra bloķis cieti saslegs tiltus, citam nostrādās kā brīvais difs. Un atka kas kurma un kurā situācijā ir labaks nevar tik vienozīmīgi pateikt.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

JBOZ rakstīja: A es gan zinu kas ziemā nekad nav izslīdējis.... un sānslīdē grūti viņu iemest.... un vispār, visi dod ceļu... tas ir mana tēva T-74 (kāpurnieks)..... ir bijuši gadījumi kad ziemā nāk daži ūberkrutie Volvo un Scania un citi kokvedēji lai šos izvelk no grāvja vai no meža..... vienmēr visi izvilkti

Vot tas ir dampis!!!

Nebija DT-74?

JBOZ Reģ.: 06.01.2003
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

JBOZ rakstīja: A es gan zinu kas ziemā nekad nav izslīdējis.... un sānslīdē grūti viņu iemest.... un vispār, visi dod ceļu... tas ir mana tēva T-74 (kāpurnieks)..... ir bijuši gadījumi kad ziemā nāk daži ūberkrutie Volvo un Scania un citi kokvedēji lai šos izvelk no grāvja vai no meža..... vienmēr visi izvilkti

Vot tas ir dampis!!!

Nebija DT-74?

laikam nokļūdījos.... sorry

Kindzulis Reģ.: 20.10.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

JBOZ rakstīja: A es gan zinu kas ziemā nekad nav izslīdējis.... un sānslīdē grūti viņu iemest.... un vispār, visi dod ceļu... tas ir mana tēva T-74 (kāpurnieks)..... ir bijuši gadījumi kad ziemā nāk daži ūberkrutie Volvo un Scania un citi kokvedēji lai šos izvelk no grāvja vai no meža..... vienmēr visi izvilkti

Vot tas ir dampis!!!

Nebija DT-74?

DT75 driizaak

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, laikam

Pirms kādiem desmit gadiem aiz gara laika lasīju padumjo laiku šoferu mācību grāmatas

ValdisM Reģ.: 09.11.2005
0 0 Atbildēt

Fridrihs rakstīja:

Gregers rakstīja: +1

Pie izslīdēšanas lielākoties būs vainīgs augstais smaguma centrs.

Te nu gan tu kļūdies! Mašīnas inereces spēkus nekādīgi neietekmē tās smaguma centra augstums.

Mašīnu ar augstāku smaguma centru vienkāršāk ir apmest, nevis samest salīdzinot ar tikpat lielu zemāk esošu smaguma centru.

Wrong!!!

Tā kā smaguma centra šūpošanās ietekmē mainās auto riteņu vienas un otras puses noslogojums, tad varam secināt ka vienā brīdī automašīnai abās pusēs būs dažāda riepu virsmas spiede (lasi saķere) uz segumu.

Ja dažādas saķeras- tas nozīmē ka tas ļoti pat nopietni ietekmē izslīdēšanas problēmu.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti