Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Kruīzkontroles darbības princips

Bolzens Reģ.: 27.12.2006

Te man viens teica lai uzmanoties no kruīzkontroles lietošanas, jo lūk kruīzkontroles darbības rezultātā viņa autiņam esot it kā ātri vien nodilušas bremžu uzlikas. Vai tā tas varētu būt, ka kruīzkontrole lai uzturētu vienmērīgu ātrumu piemēram braucot no kalna (kādi nu mums vispār tie kalni Latvijā ir?) lejā, auto gaitas samazināšanai izmanto bremžu spēku? Pats tam īsti neticu un arī braucot šādas izjūtas man nekad nav bijušas. Uzskatu, ka šādos gadījumos automašīnu bremzē ar dzinēju un tādas ir arī manas izjūtas braucot ar ieslēgtu kruīzkontroli. Varbūt kādam ir pilna skaidrība kā tad īsti darbojas kruīzkontrole attiecībā uz auto gaitas samazināšanu nepieciešamības gadījumā.

 
1 2 3
Girc44 Reģ.: 12.12.2007
0 0 Atbildēt

Tavam draugam autiņam bijusi kruīze ar distances kontroli. Parastā kruizkontrole darba bremzes man liekas nelieto.

hmnc Reģ.: 10.11.2003
0 0 Atbildēt

da labi, cik tad bieži būtu jābremzē, lai ātri nodiltu bremzes???

man liekas, ka kruīzs arī tīri uz motora jaudas rēķina darbojas, ja vien tas nav radar-follow

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Bolzens rakstīja: Te man viens teica lai uzmanoties no kruīzkontroles lietošanas, jo lūk kruīzkontroles darbības rezultātā viņa autiņam esot it kā ātri vien nodilušas bremžu uzlikas. Vai tā tas varētu būt, ka kruīzkontrole lai uzturētu vienmērīgu ātrumu piemēram braucot no kalna (kādi nu mums vispār tie kalni Latvijā ir?) lejā, auto gaitas samazināšanai izmanto bremžu spēku? Pats tam īsti neticu un arī braucot šādas izjūtas man nekad nav bijušas. Uzskatu, ka šādos gadījumos automašīnu bremzē ar dzinēju un tādas ir arī manas izjūtas braucot ar ieslēgtu kruīzkontroli. Varbūt kādam ir pilna skaidrība kā tad īsti darbojas kruīzkontrole attiecībā uz auto gaitas samazināšanu nepieciešamības gadījumā.

Visiem auto, kam tādu esmu lietojis, kruīzkontrole tikai kontrolē "gāzi". Automāta gadījumā ļaujot arī pārslēgties kārbai. Ja neizdodas noturēt ātrumu noteiktajā diapazonā, automātiski atslēdzas. Tehniski protams ar ESP aprīkotiem auto (t.i. tādiem, kas spēj bremzēt, nenospiežot pedāli) varētu arī kontrolēt bremzes, bet nav informācijas vai šāds risinājums tiek izmantots.

nomiks Reģ.: 30.10.2002
0 0 Atbildēt

Vismaz manām Hondām kruīzkontrole pati bremzes neizmanto. Ātrums tiek uzņemts/mazināts ar motora apgriezienu palīdzību.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Kaksis rakstīja:

Pilnīgas muļķības. Tur ir vienkāršs mehānisks gāzes trosītes bloķētājs, nekādi nav saistīts ar bremzēm...

Gribi redzēt auto, kam ne tik vien nav mehāniska bloķētāja, bet arī gāzes trosītes?

Fridrihs Reģ.: 10.12.2002
0 0 Atbildēt

Ideots rakstīja: Nezinu kā citām markām, MB kruīzs pats arī pēc bremzēšanas vai iespiešanas grīdā atceras ieprogrammēto ātrumu.

Mans vecais a6(c4) dara tāpat.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Fridrihs rakstīja:

Ideots rakstīja: Nezinu kā citām markām, MB kruīzs pats arī pēc bremzēšanas vai iespiešanas grīdā atceras ieprogrammēto ātrumu.

Mans vecais a6(c4) dara tāpat.

Bremzēšana neatslēdz kruīzu???? Tas gan ir kaut kas jauns.

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

opelim kalodkas dikst pofig ir vai nav kruīze

Bolzens Reģ.: 27.12.2006
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja: Re,slavenais Bolzens ir tapis redzams.

Ar ko es tik slavens būtu?

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Bolzens rakstīja:

Sretsked rakstīja: Re,slavenais Bolzens ir tapis redzams.

Ar ko es tik slavens būtu?

Tu esi 16 gab (vai cik tur) vienpersoniski. Lai Sretsked mani izlabo, ja kļūdos.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Ideots rakstīja:

Seene rakstīja: Bremzēšana neatslēdz kruīzu???? Tas gan ir kaut kas jauns.

atslēdz gan. Bet īss kruīza kloķim pieskāriens un jams atkal pakāpeniski uzņem iepriekš iestādīto ātrumu.

Nu pag - nejauc "resume" ar neatslēgšanu. Uzgāzējot (apdzenot), kruīzs patiešām neatslēdzas, un atgriežas iepriekšējā ātrumā bez jebkāda īsa pieskāriena kloķim.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Fridrihs rakstīja:

Ideots rakstīja: Nezinu kā citām markām, MB kruīzs pats arī pēc bremzēšanas vai iespiešanas grīdā atceras ieprogrammēto ātrumu.

Mans vecais a6(c4) dara tāpat.

Benzīns vai ķīselis?

Bolzens Reģ.: 27.12.2006
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja:

Bolzens rakstīja:

Sretsked rakstīja: Re,slavenais Bolzens ir tapis redzams.

Ar ko es tik slavens būtu?

Tu esi 16 gab (vai cik tur) vienpersoniski. Lai Sretsked mani izlabo, ja kļūdos.

Es ceru, ka šis gļuks nebija manis dēļ. Skatos, ka šobrīd jau vairs tā nav.

Bolzens Reģ.: 27.12.2006
0 0 Atbildēt

Manuprāt šī tēma ir jābeidz. Esmu nonācis pie slēdziena, ka ir dažādas mašīnas un dažādas inženieru grupas kas izstrādājušas tās, t.sk. arī kruīzkontroli. Tāpēc ir arī atšķirīgi kruīzakontroles risinājumi. Opelim ir tā, ka kruīza ātrumu var pakāpeniski palielināt nospiežot attiecīgu taustiņu, bez samazināt šādā veidā nevar. Kruīzkontrole var resetēt vai nu ar spjeciālo podziņu, nospiežot bremžu vai sajūga pedāli. Palielinot ātrumu ar gāzes pedāli, pēc pedāļa atlaišanas tas atgriezīsies iestatitā ātrumā.

Liekas ka arī vairumam no Jums tāpat kā man, nav īstas pārliecības par to, ka kruīzkontrole savā darbībā izmanto bremžu spēku.

Skaidrs ir viens - tā nepalīdz ekonomēt benzīnu, jo tai nav cilvēka intelekta un elementāras zināšanas fizikā par inerces spēka pielietošanu. Komforts maksā naudu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Bolzens rakstīja:

Liekas ka arī vairumam no Jums tāpat kā man, nav īstas pārliecības par to, ka kruīzkontrole savā darbībā izmanto bremžu spēku.

Skaidrs ir viens - tā nepalīdz ekonomēt benzīnu, jo tai nav cilvēka intelekta un elementāras zināšanas fizikā par inerces spēka pielietošanu. Komforts maksā naudu.

Parasts kruīzs tikai tikai izpilda gāzes pedāla funkciju. Kāpēc šādā gadījumā kruīzam vajadzētu "intelektu" un "zināšanas fizikā"?

P.N. Kaut kādiem meršiem esot datčiks pēc kura kruīzs vēl piedevām tačkas leņķi nosaka un vēl labāk regulē ātrumu.

Bolzens Reģ.: 27.12.2006
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Bolzens rakstīja:

Liekas ka arī vairumam no Jums tāpat kā man, nav īstas pārliecības par to, ka kruīzkontrole savā darbībā izmanto bremžu spēku.

Skaidrs ir viens - tā nepalīdz ekonomēt benzīnu, jo tai nav cilvēka intelekta un elementāras zināšanas fizikā par inerces spēka pielietošanu. Komforts maksā naudu.

Parasts kruīzs tikai tikai izpilda gāzes pedāla funkciju. Kāpēc šādā gadījumā kruīzam vajadzētu "intelektu" un "zināšanas fizikā"?

P.N. Kaut kādiem meršiem esot datčiks pēc kura kruīzs vēl piedevām tačkas leņķi nosaka un vēl labāk regulē ātrumu.

Zināšanas fizkā tam noderētu, jo piem. braucot kalnā ar ieslēgtu kruīzu, tas "iedod iekšā" kārtīgu cuku, lai tik nesamazinātos ātrums ne pa gramu - tas nav eko braukšanas stils, cilvēks to var izdarīt labāk - kaut vai pirms kalna nedaudz palielinot ātrumu un daļā no kalna uzbrauktu izmantojot inerces spēku.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Bolzens rakstīja:

Zināšanas fizkā tam noderētu, jo piem. braucot kalnā ar ieslēgtu kruīzu, tas "iedod iekšā" kārtīgu cuku, lai tik nesamazinātos ātrums ne pa gramu - tas nav eko braukšanas stils, cilvēks to var izdarīt labāk - kaut vai pirms kalna nedaudz palielinot ātrumu un daļā no kalna uzbrauktu izmantojot inerces spēku.

Ak tā? Bet vispār kruīzs ir ierīce, kas domāta lai uzturētu NEMAINĪGU ātrumu, tevis nosauktais variants nav nemainīgs ātrums. Un tā tava "kārtīgā cuka" ir vai nu tiešām stāvā kalnā vai ar nemotoru, kuram vajag kārtīgi uzbērt, lai tas spētu uzvilkties tajā kalnā.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Bolzens rakstīja:

Skaidrs ir viens - tā nepalīdz ekonomēt benzīnu, jo tai nav cilvēka intelekta un elementāras zināšanas fizikā par inerces spēka pielietošanu. Komforts maksā naudu.

Vai nav pajāt? Nobrauc kādreiz ceļa gabalu, kas rakstāms 4 cipariem un tad vairs nefilosofēsi, kas un kapēc ir kruīzkontrole un vai to vispār vajag.

Nezinu par benzīna ekonomiju, bet Splita-Rīga ar 5,9 litriem dīzeļa / 100km manuprāt ir gana labs rādītājs piekrautam divtonnīgam auto ar 90% ceļa veiktiem kruīzā

Fridrihs Reģ.: 10.12.2002
0 0 Atbildēt

Bolzens rakstīja: Liekas ka arī vairumam no Jums tāpat kā man, nav īstas pārliecības par to, ka kruīzkontrole savā darbībā izmanto bremžu spēku.

Skaidrs ir viens - tā nepalīdz ekonomēt benzīnu...

Bremzes izmanto tikai adaptīvā (ar attāluma radaru) krūīzkontrole, kura pati piebremzē auto, ja tu uz šosejas tuvojies kādai lēnāk braucošai mašīnai. Bet arī tā nepalīdzēs (tā nebremzēs pa mēmajiem), ja mēģināsi ar kruīzu braukt betona sienā.

Un tā diezgan labi palīdz ekonomēt degvielu, jo neesmu bijis spējīgs ar savu kāju ilgā laikā noturēt tik ekonomisku degvielas patēriņu kā to varēja izdarīt kruīzs.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja: Rīga-Brisele-Londona-Līdsa

Bez kruīza...un nekas. Nepatīk,ka tāda nekontrolējama sajūta...kādu mirkli var pabraukt tā, bet nu pārsvarā nepatīk.

Nja... Dīvains tu reizēm esi. Man tomēr pret mašīnām, kam nav CC rodas nepatika jau uz Paņevežas apvedceļa un izteikts naids tovojoties Varšavai Par tālāko bez komentāriem.

Un nekāda nekontrolējama sajūt nav. bet gan bauda, ka auto funkcionē kā labi noregulēts pulkstenis

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

P.S. Tīri interese pēc pamēģināju uzlikt CC pie 190km/h. Tad gan vairs nepatika Bet 170km/h (pēc GPS, nevis spidometra) uz bāņa ir pat ļoti OK.

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja: Man ar to CC vienkārši ir garlaicīgi,laikam...un sāk nākt miegs.

tas gan

un vēl tā ripinot, labo kāju totāli atslābinājis, iedomājos, kas notiktu, ja kaut kāds zvērs vai sīnis pāri ceļam testos.

bet tā jau forši ar kruīzu.

Fridrihs Reģ.: 10.12.2002
0 0 Atbildēt

Nesaprotu jūsu skepsi pret kruīza lietošanu pilsētās. Sastrēgumā viņu neieslēgsi, bet visādās divjoslu (vienā virzienā) ielās un tiltos nav nekādas problēmas ar vienu pirkstu nospiest kruīza pogu un un neuztraukties par "nejauši" pārkāptu ātrumu. Ja es kaut vai 500m varu nobraukt ar kruīzu, tad es neredzu iemeslu to nedarīt.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja: Kruīzu var lietot leišos, caurbraucot...un tad, naktīs vai brīvdienās,kad satiksme maza un nav jāraustās pa ceļu kā puņķim uz drāts

Pa bāni Vācijā es kruīzu nespēju iedomāties. 2-3 josla, ātrums 120-200.... kāds tur kruīzs, tur ir JĀBRAUC

Kāda hrena pēc uz bāņa ir, taviem vārdiem sakot, jāraustās kā puņķim uz drāts? Kruīzs tak netraucē BRAUKT - kā jau teicu, ļoti labi darbojas pie 170km/h. Un vēl lielāks ātrums jau kļūst ļoti nedraudzīgs degvielas patēriņam - nu vismaz manam auto.

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja: Lai nepārkāptu ātrumu, daudziem auto ir fīča, kas signalizē, pārsniedzot paša uzstādītu ātruma limitu un tā nav kruīzkontrole. Labi palīdz.

Sūc ir šitā fīča. Man darba Jetai ir. Ja tev ir ieslēgts radio tu to pīkstienu nedzirdi

1 2 3
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti