Kruīzkontroles darbības princips

Bolzens Reģ.: 27.12.2006

Te man viens teica lai uzmanoties no kruīzkontroles lietošanas, jo lūk kruīzkontroles darbības rezultātā viņa autiņam esot it kā ātri vien nodilušas bremžu uzlikas. Vai tā tas varētu būt, ka kruīzkontrole lai uzturētu vienmērīgu ātrumu piemēram braucot no kalna (kādi nu mums vispār tie kalni Latvijā ir?) lejā, auto gaitas samazināšanai izmanto bremžu spēku? Pats tam īsti neticu un arī braucot šādas izjūtas man nekad nav bijušas. Uzskatu, ka šādos gadījumos automašīnu bremzē ar dzinēju un tādas ir arī manas izjūtas braucot ar ieslēgtu kruīzkontroli. Varbūt kādam ir pilna skaidrība kā tad īsti darbojas kruīzkontrole attiecībā uz auto gaitas samazināšanu nepieciešamības gadījumā.

 
1 2 3
Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

kalfonso rakstīja:

Sretsked rakstīja: Man ar to CC vienkārši ir garlaicīgi,laikam...un sāk nākt miegs.

tas gan

un vēl tā ripinot, labo kāju totāli atslābinājis, iedomājos, kas notiktu, ja kaut kāds zvērs vai sīnis pāri ceļam testos.

bet tā jau forši ar kruīzu.

Interesanti, kā kājas turēšana stīvā pozā aizdzen miegu? Vai arī nepārtraukti spaidi pedāli? Bet par reakciju varu teikt droši - tā ir labāka, nekā bez cc. Jo pēc zināma laika kāja uz pedāļa šķiet sveša un nebūt neklausa perfekti...

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

Bolzens rakstīja: Manuprāt šī tēma ir jābeidz. Opelim ir tā, ka kruīza ātrumu var pakāpeniski palielināt nospiežot attiecīgu taustiņu, bez samazināt šādā veidā nevar. Kruīzkontrole var Skaidrs ir viens - tā nepalīdz ekonomēt benzīnu, jo tai nav cilvēka intelekta un elementāras zināšanas fizikā par inerces spēka pielietošanu. Komforts maksā naudu.

Nezinu par kuru Opeli tu runā, bet 2000. gada vectra b ir normāls CC pasākums. Tu vari nofiksēt ātrumu, gan ar plusu palielināt, gan ar mīnusu samazināt. Ja apdzen ar lielāku ātrumu, atlaižot "gāzes" pedāli ātrums atgriežās pie iestatītā. Protams pēc bremžu pedāļa nospiešanas izsauc iestatīto ārtumu no atmiņas. CC fīčā ir visnotaļ labs pasākums iekš auto un kad esi pieradis un nebaidies, tu vairs nesaproti kā bez tāda patīkama sīkuma var braukt.

uge Reģ.: 27.04.2004
0 0 Atbildēt

Laba lieta te pat Latvijā. Kaut vai uz Pleskavas šosejas (Vecumnieku ceļa) Uzliec uz 90km/h un bubini. Stundas 3 mierīga braukšana.

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

uge rakstīja: Laba lieta te pat Latvijā. Kaut vai uz Pleskavas šosejas (Vecumnieku ceļa) Uzliec uz 90km/h un bubini. Stundas 3 mierīga braukšana.

tas taisnība, man cc pasākums ir palīdzējis ietaupīt nevienu vien latu. tas saistībā ar ātruma pārsniegšanu

DimanC Reģ.: 22.05.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja: P.S. Tīri interese pēc pamēģināju uzlikt CC pie 190km/h. Tad gan vairs nepatika Bet 170km/h (pēc GPS, nevis spidometra) uz bāņa ir pat ļoti OK.

runājot par ātrumiem - nezinu, kā citām mašīnām, bet manai Hondai kruīzs darbojas diapazonā 40-160km/h, tā ir paredzēts "no zavoda".

p.s. personīgi bieži lietoju kruīzu, patīk. bet ja nav, varu iztikt... lielāku patēriņu tas nodrošina tikai pad3bila braucēja gadījumā - braucot pret stāvu kalnu, nav tak grūti viegli uzsist pa sajūgu un turēt mērenu gāzīti, ļaujot ātrumam nedaudz samazināties. toties uz lieliem, taisniem gabaliem, ekonomijai nevar nebūt - nu nav neviens tāds robots, lai noturētu absolūti nekustīgu kāju uz pedāļa 3h no vietas (ja jābrauc kādi lielāki gabali).

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

kalfonso rakstīja:

Sretsked rakstīja: Man ar to CC vienkārši ir garlaicīgi,laikam...un sāk nākt miegs.

tas gan

un vēl tā ripinot, labo kāju totāli atslābinājis, iedomājos, kas notiktu, ja kaut kāds zvērs vai sīnis pāri ceļam testos.

bet tā jau forši ar kruīzu.

Interesanti, kā kājas turēšana stīvā pozā aizdzen miegu? Vai arī nepārtraukti spaidi pedāli? Bet par reakciju varu teikt droši - tā ir labāka, nekā bez cc. Jo pēc zināma laika kāja uz pedāļa šķiet sveša un nebūt neklausa perfekti...

nav bazars par stīvumu, bet gan to, ka atslābums iestājas. un tāpēc var laikā nenoreaģēt. tomēr kustība no gāzes uz bremzi kājai iestrādāta teju atomātiski gadu gaitā.

bet, ja, nedo dies, esi izlaidies beņķī un labo kāju vēl zem pedāļiem iestūmis, tad diez kas nav.

un - ja kāja tirpst, tad laiks pie daktera doties

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

kalfonso rakstīja:

un - ja kāja tirpst, tad laiks pie daktera doties

Ilgi domāji? Pamēģini kādreiz nobraukt GARU gabalu, tad sapratīsi, par ko runāju.

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

kalfonso rakstīja:

un - ja kāja tirpst, tad laiks pie daktera doties

Ilgi domāji?

jā, trīs stundas.

Pamēģini kādreiz nobraukt GARU gabalu, tad sapratīsi, par ko runāju.

tāpat sanāk diendienā diezgan GARUS gabalus nobraukt.

un tāpēc jau patīk, ja kruīzs ir.

bet ja nav, tad tāpat var pakustēties, lai tā kāja nepaliek tizla.

un kā jau teicu - ja ir galīgi traki, tad visticamāk kaut kur nervi ir nospiesti, tāpēc arī tirpst un paliek stīva.

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja: Ir gadījies nobraukt no Bauskas līdz Frankfurtei pie Mainas bez apstājas vienam pašam, nu labi,izkāpjot paēst,uzpildīt sevi un auto. Nekas sevišķi netirpa un kruīzs tiem auto nebija.

kā jau teicu, ja mugura kārtībā, tad problēmām nevajadzētu būt

bet tāpat jau patīkami, ka nav tas pedālis konstanti jātur un ātrums jāuzmana (jo garākā posmā pierod un nemanot sāc braukt ātrāk)

Biideklis Reģ.: 14.05.2007
0 0 Atbildēt

Nezinu, vai visaam sestaam mazdaam taa ir, vai manai ir kaads cc gljuks - iisumaa, kad ir uzlikts dienishkjais aatrums, braucot gadaas aizmirst par to ka kruiizs uzlikts, un apdzenot kaadu vienkaarshi turpini braukt kaa parasti ar kaaju uz pedaalja.Leenaam aatrumam kriitoties, ja kaaja ir uz gaazes pedaalja, arii autinjsh samazina aatrumu pat zem uzliktaa aatruma. Nu un tad iestaajas situaacija, kad tu taa aizmirsies bubini, kaadu shkjeersli ieraugot nomet kaaju no pedaalja, a tas svolochs taisni otraadi, met virsuu gaazi gribot sasniegt uzstaadiito aatrumu. Taados gadiijumos var pielikt bikses, ka nemetas.

Karoch, lietoju reti, nepatiik nekontroleejamiibas sajuuta.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Biideklis rakstīja: Nezinu, vai visaam sestaam mazdaam taa ir, vai manai ir kaads cc gljuks - iisumaa, kad ir uzlikts dienishkjais aatrums, braucot gadaas aizmirst par to ka kruiizs uzlikts

Hmm, izklausās vairāk pēc vadītāja gļuka, tautā sakta par sklerozi. Palīdzot biezpiens zem mēles caur klizmu

Biideklis Reģ.: 14.05.2007
0 0 Atbildēt

Varbuut, ja nav ko sakariigu teikt, vareetu aizveerties un vilkties guleet, ko?

Runaaju par situaaciju, kaadai peec manaam domaam nevajadzeetu buut.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

bobcat rakstīja:

Bolzens rakstīja: Manuprāt šī tēma ir jābeidz. Opelim ir tā, ka kruīza ātrumu var pakāpeniski palielināt nospiežot attiecīgu taustiņu, bez samazināt šādā veidā nevar. Kruīzkontrole var Skaidrs ir viens - tā nepalīdz ekonomēt benzīnu, jo tai nav cilvēka intelekta un elementāras zināšanas fizikā par inerces spēka pielietošanu. Komforts maksā naudu.

Nezinu par kuru Opeli tu runā, bet 2000. gada vectra b ir normāls CC pasākums. Tu vari nofiksēt ātrumu, gan ar plusu palielināt, gan ar mīnusu samazināt. Ja apdzen ar lielāku ātrumu, atlaižot "gāzes" pedāli ātrums atgriežās pie iestatītā. Protams pēc bremžu pedāļa nospiešanas izsauc iestatīto ārtumu no atmiņas. CC fīčā ir visnotaļ labs pasākums iekš auto un kad esi pieradis un nebaidies, tu vairs nesaproti kā bez tāda patīkama sīkuma var braukt.

1985. gada audī tā padarīšana ir tāpat, protams, tiem retajiem, kuriem šāda ekstra tikusi

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

kalfonso rakstīja:

un - ja kāja tirpst, tad laiks pie daktera doties

Ilgi domāji? Pamēģini kādreiz nobraukt GARU gabalu, tad sapratīsi, par ko runāju.

Nevajag pat garu gabalu, pietiek ja visu dienu nostāv kājās.

Bolzens Reģ.: 27.12.2006
0 0 Atbildēt

bobcat rakstīja:

Bolzens rakstīja: Manuprāt šī tēma ir jābeidz. Opelim ir tā, ka kruīza ātrumu var pakāpeniski palielināt nospiežot attiecīgu taustiņu, bez samazināt šādā veidā nevar. Kruīzkontrole var Skaidrs ir viens - tā nepalīdz ekonomēt benzīnu, jo tai nav cilvēka intelekta un elementāras zināšanas fizikā par inerces spēka pielietošanu. Komforts maksā naudu.

Nezinu par kuru Opeli tu runā, bet 2000. gada vectra b ir normāls CC pasākums. Tu vari nofiksēt ātrumu, gan ar plusu palielināt, gan ar mīnusu samazināt. Ja apdzen ar lielāku ātrumu, atlaižot "gāzes" pedāli ātrums atgriežās pie iestatītā. Protams pēc bremžu pedāļa nospiešanas izsauc iestatīto ārtumu no atmiņas. CC fīčā ir visnotaļ labs pasākums iekš auto un kad esi pieradis un nebaidies, tu vairs nesaproti kā bez tāda patīkama sīkuma var braukt.

Jā, jā ir tev taisnība. Tā strādā cc arī manam Opelim, tikai es visu laiku biju domājis, ka tā "mīnusēšanas poga" man nestrādā, bet patiesībā tā ir jānospiež stingrāk un viss notiek. To tik atklāju vakar.

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Pa šoseju lietoju visu laiku. Uzreiz var sazīmēt tirliņus ar gurstošām kājām un bez kruīza, jo nejēdz noturēt vienmērīgu ātrumu

Biideklis Reģ.: 14.05.2007
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

Biideklis rakstīja: Varbuut, ja nav ko sakariigu teikt, vareetu aizveerties un vilkties guleet, ko?

Runaaju par situaaciju, kaadai peec manaam domaam nevajadzeetu buut.

Šņabis, alus, lētie vīni...tie ir mūsu vitamīni.

Tav tiešām kaut kas būs salicies, tā būt vienkārši nevar.

Kaa tur bija - taa nevar buut, jo es to neesmu redzeejis?

Luuk, ir gan, tikai interesee, vai tas ir kaads gljuks manam tikai, vai arii citiem taa meedz gadiities.

Vitamiinus lietojot tak nekaada braukshana nesanaak, itogo nevar arii raadiities.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

kvatra rakstīja: Pa šoseju lietoju visu laiku. Uzreiz var sazīmēt tirliņus ar gurstošām kājām un bez kruīza, jo nejēdz noturēt vienmērīgu ātrumu

Ārzemēs reti, bet LV bieži gadās tirliņi, ko 50km posmā sanāk apdzīt 3-4 reizes, saglabājot cc@100km/h - brīžiem paši brauc ~80km/h, brīžiem apdzen mani ar ievērojamu ātrumu starpību...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

kalfonso rakstīja:

un - ja kāja tirpst, tad laiks pie daktera doties

Ilgi domāji? Pamēģini kādreiz nobraukt GARU gabalu, tad sapratīsi, par ko runāju.

Nevajag pat garu gabalu, pietiek ja visu dienu nostāv kājās.

Ir auto, kam turēt gāzes pedāli nav nogurdinoši, un ir tādi, kur tas rada saspringumu. Viss atkarīgs no vadīāja sēdvietas ergonomikas un iespējas sēdpozīciju saregulēt. Nākas reizēm atzīt, ka stūres regulācija tuvāk tālāk ir daudz būtiskāka par augstāk zemāk...

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja:

Ir auto, kam turēt gāzes pedāli nav nogurdinoši, un ir tādi, kur tas rada saspringumu. Viss atkarīgs no vadīāja sēdvietas ergonomikas un iespējas sēdpozīciju saregulēt. Nākas reizēm atzīt, ka stūres regulācija tuvāk tālāk ir daudz būtiskāka par augstāk zemāk...

NAV auto, kam gāzes pedāļa turēšana nebūtu nogurdinoša. Pofig pedālis - pamēģini kaut vai tikai kāju uz ķeblīša noturēt nekustīgi, piemēram 1h...

DimanC Reģ.: 22.05.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

kvatra rakstīja: Pa šoseju lietoju visu laiku. Uzreiz var sazīmēt tirliņus ar gurstošām kājām un bez kruīza, jo nejēdz noturēt vienmērīgu ātrumu

Ārzemēs reti, bet LV bieži gadās tirliņi, ko 50km posmā sanāk apdzīt 3-4 reizes, saglabājot cc@100km/h - brīžiem paši brauc ~80km/h, brīžiem apdzen mani ar ievērojamu ātrumu starpību...

tie ir svētdiennieki, kādu Latvijā diemžēl ir daudz. cilvēks, kas ikdienā pārvietojas garus gabalus, labi spēj noturēt ātrumu +/- 3km/h robežās arī bez kruīza.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

Ir dažādas kājas.

Ir jau gan. Autiņi bez cc ir iemācījuši arī kreiso kāju pārmaiņas pēc izmantot gāzei

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Par kruīzkontroli runājot- autobusu vadītāji mēdz izpildīties tā, ka vienkārši uzliek uz gāzes pedāļa kaut ko smagāku (ķieģeli, vai?) un kruīzē uz 100 km/h (nostrādā max ātruma ierobežotājs).

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

brmbrmm rakstīja: Par kruīzkontroli runājot- autobusu vadītāji mēdz izpildīties tā, ka vienkārši uzliek uz gāzes pedāļa kaut ko smagāku (ķieģeli, vai?) un kruīzē uz 100 km/h (nostrādā max ātruma ierobežotājs).

Ir šitas arī no fūriniekiem dzirdēts. Bet ne pēdējā laikā - tagad visticamāk neatradīsi nevienu autobusu vai fūri, ka nebūtu cc.

kvatra Reģ.: 13.02.2002
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

brmbrmm rakstīja: Par kruīzkontroli runājot- autobusu vadītāji mēdz izpildīties tā, ka vienkārši uzliek uz gāzes pedāļa kaut ko smagāku (ķieģeli, vai?) un kruīzē uz 100 km/h (nostrādā max ātruma ierobežotājs).

Ir šitas arī no fūriniekiem dzirdēts. Bet ne pēdējā laikā - tagad visticamāk neatradīsi nevienu autobusu vai fūri, ka nebūtu cc.

Viens fūrinieks stāstīja, ka cenšas nelietot kruīzu, jo aizmiegot var ieraut auzās

1 2 3
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti