Vēl pa tēmu: \"Nesteigsimies mainīt riepas pavasarī!\"
- Ziņas
- Sludinājumi
- Sports
- Pie stūres
- Tehnoloģijas
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Vēl pa tēmu: \"Nesteigsimies mainīt riepas pavasarī!\"
Un par rudeni:
\"Kā pierāda ziemeļvalstu statistika, rudenī auto avārijas visbiežāk notiek tieši vasaras riepu dēļ, jo, kad gaisa temperatūra ir zem +6 / +7 grādiem, tās sāk zaudēt savas īpašības – riepu gumija kļūst cietāka, samazinās to darbības efektivitāte un saķere ar ceļa segumu, kā arī krasi palielinās bremzēšanas ceļš. Šādam riskam visvairāk ir pakļauti auto vadītāji, kuru automobiļiem ir platas riepas. Lai izvairītos no nepatīkamiem starpgadījumiem, ziemas riepas vēlams sākt izmantot jau krietni pirms pirmā sniega uzsnigšanas. Īpašu vērību šim faktam ir jāpievērš tiem autovadītājiem, kuri katru dienu agri ved savus bērnus uz skolu, brauc uz darbu vai vēlu vakarā atgriežas mājās. Nav jābaidās, ka ziemas riepas, braucot pa neapsnigušu asfaltu, pastiprināti dils – riepu eksperti apgalvo, ka salīdzinoši ziemas riepas rudenī dilst daudz mazāk kā pavasarī, kad intensīvā saule strauji uzkarsē asfaltu. \"
Vēl: \"Testos ir pierādīts, ka uz mitra ceļa, ja temperatūra ir noslīdējusi zem +70 C, braucot ar 80km/h un bremzējot ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos, jūs apstāsieties pēc 34 m, bet pēc 40 m ar riepām, kad paredzētas vasaras braukšanai.\" www.liepajniekiem.lv/...
Domāju, ka vēl jau atkarīgs arī no ziemas riepas tipa.
Ja ir mīkstās skandināvu ziemas riepas, tās šajā temperatūrā noteikti dils vairāk nekā lielākiem ātrumiem paredzētās cietās r-eiropas ziemas riepas.
P.S. Pats jau pārāvu mīkstās ziemenes, jo pie padsmit grādiem tās diezgan jocīgi bremzēja(pie straujas bremzēšanas).
manupraat veel par agru. no riitiem ir nulliite un ar vasareneem taada kokaina braukšana.
ir uzliktas vasarenes,pilnīgi jūtams ka CIETAS,un slīd labāk. bet nu nav tak ziema vairs katrs dara kā grib.
un ja motociklistiem ir oki,tad shamie laikam ar ziemeneem mizo
riepas neglaabs visu,ja ar galvu nedraudzeesies
Ozz rakstīja: manupraat veel par agru. no riitiem ir nulliite un ar vasareneem taada kokaina braukšana.
No rīta jā, bet vakarā, ja ārā ir padsmit grādi(ja sanāk braukt tā ap 17-1, kāreiz ir apgriezta situācija.
Protams, imho.
Kaksis rakstīja: Bet vai tad nau tā, ka ar mīkstākām riepām ir labāka saķere?
It kā jā, bet tai pašā laikā ziemas riepas protektors ir daudz dziļāks un tādēļ tās dažviet jocīgi uzvedās(bet tas tā, subjektīvās sajūtas).
Kaksis rakstīja: Nu ķip ar mīkstāka gumijas sastāva riepām.
Iespējams, ja baigi sakarsis asfalts, tad mīkstā ziemene bremzējot vairāk izsmērējas pa asfaltu nekā nobremzē - t. i. notiek pretējs efekts - izslīdēšana notiek dēļ gumijas noārdīšanās.
Bet tas, ka paliek melnas švīkas un smērējas arī liecina, ka ir laba saķere, uz ledus tak melns nepaliek.
Kanibaals rakstīja: Bet tas, ka paliek melnas švīkas un smērējas arī liecina, ka ir laba saķere, uz ledus tak melns nepaliek.
Kā tad! Dumjš vai izliecies???
Pabrauc kaut vai ar baltkrievu riepām... līkumos un bremzējot kauc un švīkas atstāj, un ne tuvu neturas kā rietumu brendu riepas.
un vēl tāds sīkums - ja nu gadās pa pa reizei pa lauku ceļiem vālēt - ar ziemenēm no dubļiem labāk tikt laukā, nekā vasarenēm
sarashkins rakstīja:
Kanibaals rakstīja: Bet tas, ka paliek melnas švīkas un smērējas arī liecina, ka ir laba saķere, uz ledus tak melns nepaliek.
Kā tad! Dumjš vai izliecies???
Pabrauc kaut vai ar baltkrievu riepām... līkumos un bremzējot kauc un švīkas atstāj, un ne tuvu neturas kā rietumu brendu riepas.
Tieši tā, ir sanācis pabraukt ar atjaunotajām maksimastila riepām. Kauca visos pagriezienos neatkarīgi no ātruma, stūrei bija informatīva nozīme un autiņš normāli "peldēja". Bet kad sniegā iebrauca, tad gan raka ka prieks
Vasaras riepas pavasarī