3 traģiskas avārijas ar 12 bojā gājušiem

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Kas ir darīts nepareizi?

Ko darīt, lai samazinātu šādu negadījumu skaitu?

 
1 2 3
ak Reģ.: 13.01.2003
0 0 Atbildēt

Vajag panāk caur audzināšanu to, ka, ja kaimiņa Jānis ar tēta auto skaisti (pieņemsim skaisti, tas ir atbrauca atpakaļ bez avārijas) pavizinājās, tad pārējie jaunieši apkārtnē domātu, ka tas ir slikti, šmigā ar tēta auto braukt, nevis, ka kaimiņu Jānis tagad ir 'baigais džeks", un tagad katram ir gods kaut ko tamlīdzīgu atkārtot. Lai jaunieši spētu šīs lietas atšķirt ir jābūt daudziem grūti sabiedrībā izpildāmiem nosacījumiem: kā jau iepriekš teicu-audzināšanai ģimenē un sabiedrībā, izglītošanai par auto jautājumiem, un vēl, lai jaunietis ir psiholoģiski stabils un aug labvēlīgā ģimenē. Labvēlīgā nozīmē nevis tikai materiāli nodrošinātā, bet kur ir abi vecāki, nestrīdās, ir mājās, pavada laiku kopā ar bērniem. No šādas ģimenes var izaugt jaunietis, kurš jūtot, ka situācija iet uz greizo pusi, var pacelt balsi un teikt- "stop, ko jūs darat ? Tas ir stulbi un bīstami". Bet es te laikam pasakas rakstu, tā "ņe bivajet". Agrāk bija viens ierobežojošs faktors-visādi auto bija tomēr grūtāk pieejami, tagad katram var atrasties dzelzis, ar ko test pa laukiem.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Palasiet presi. Atkal viens dzērumā nositis pudeles brali ar ciri.

Sabiedrības attieksme pret alkoholu ir vainīga.

Mazi bērni jau atdarina lielos, salejot glāzēs Palsas dzirkstošo, un saskandinot.

Diemžēl alkohola rūpnieku un mārketinga speciālistu lobijs ir tik stiprs, ka reāli ierobežot neko valsts nav spējīga. Pieņem kosmetiskas izmaiņas likumos...

Ceļu satiksme ir tikai sabiedrības sociālās veselības spogulis...

k442 Reģ.: 22.02.2014
0 0 Atbildēt

iAuto rakstīja: Lai cik tas skarbi nebūtu un visdziļākā līdzjūtība tuviniekiem, bet diemžēl par pārkāpumiem ir bijis vissmagākais soda mērs.

Līdz ar to ne redari, ne policija, ne pat cietumsods te nelīdzētu. Ir bijuši vairāki ilgtemiņa priekšlikumi par apmācību, eksāmeniem utt. Tas ir labi un pareizi.

Šādas āvārijas būs, bet jācenšās ir mazināt tik daudzskaitlīgu bojā gājušo skaits vienā negadījumā. Automobilī vispār nedrīkst atrasties 6 cilvēki un te Tev. Tēmas ideja ir kā mazināt iespējamo upuru skaitu, ja vadītājs visam liek mīksto, kā tas ir bijis šajos gadījumos. Tāpēc arī vēršu uzmanību uz to, kā palielināt pārējo iesaistīto cilvēku atbildības.

Manuprāt, vislabākais "atturošais" pasākums būtu policijas ekipāžu esamība uz ceļiem arī vakara/nakts laikā, jo ne radari, ne jaunu sodu izgudrošana te nelīdzēs, pareizi daži iepriekš rakstīja, ka nav ko izgudrot normas, ja praksē tās nav pielietojamas (tas par pasažieru sodīšanas idejām). Ja kāds būs kaut kur redzējis netālu esošu/braucošu policijas ekipāžu vai padzirdējis, ka tur vai tur nupat ir redzēta, nu nebrauks tak, ja organisms nav tīrs. Protams, kaut kādu niecīgu procentu "atsaldeņu" varbūt neatturētu arī iespēja satikt policistu uz ceļa, taču TĀDUS likumpaklausīgiem un saprātīgiem pilsoņiem paredzēti noteikumi un ierobežojumi jau vispār neinteresē.

Varbūt vajadzētu padomāt par tāda apmācības kursa iekļaušanu topošajiem (un arī soda punktus sakrājušiem) šoferīšiem kā satiksmes drošība un negadījumu analīze ar visiem video. Protams, jāstāsta un jāborē jaunatnei, ka reālajā dzīvē nepastāv vairākas dzīvības un šo spēli nevar restartēt, jo pašsaglabāšanās instinktam nedrīkst ļaut atslābt.

Un pats pēdējais - par 70 km/h ierobežojumu uz grants ceļiem. Citādi kā par stulbu šo ideju nevaru nosaukt (pieļauju, ka tās atbalstītājiem pieredze pa šādiem ceļiem ir maza vai tās nav nemaz). Galvenais faktors, no atkarīgs drošs ātrums uz "grantenes", ir seguma virsmas stāvoklis, jo vienā gadījumā (konkrēts ceļa posms) visus līkumus var izbraukt bez saķeres zaudēšanas ar ~ 80 km/k, bet citā pat taisnā gabalā ar 70 ir ļoti grūti savākt...

ak Reģ.: 13.01.2003
0 0 Atbildēt

K442 piesārās vienam aspektam, kuram nebiiju pievērsis uzmanību. Vairākas dzīves. Agrāk nebija datorspēļu, bet tagad daudzi jaunieši tās spēlē, un tik ļoti attālinās no realitātes, ka sāk domāt, ka dzīves tiešām ir vairākas, un, ka ielidošana grāvī vai stumbrā nekas liels nav, "spēle iedos jaunu dzīvi". Vārdu sakot-virtuālā realitāte, kurā daudzi dzīvo, traucē reālajai uztverei. Cilvēks brauc ralliju datorā kā ērglis, tad kādā brīdī iekāpj īstā auto, ar datora pieredzi, un .........

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

iAuto rakstīja: Viens no risinājumiem varētu būt, ka tiek noteikta arī pasažieru atbildību smagu CSN pārkāpumu gadījumos.

Nosakot smagu pārkāpuma, piemēram, ja autovadītājs brauc alkohola reibumā virs 1 promiles, 1,5 utt arī pasažierim var piemērot sodu 500 EUR utt. Cik un par kādu pārkāpumu jau ir detaļas.

Tas nebūtu efektīvi no soda piemērošanas viedokļa, bet galvenais tieši no preventīvā viedokļa.

Līdzbraucējs(i) būs spiests sākt domāt vai braukt ar šo auto, vai ņemt nost atslēgas un neļaut vispār braukt.

Līdzīgi var ar ātrumu, kuru nu gan līdzbraucēj var kontrolēt. Ja ātrums, piemēram, ir 50km/h virs atļautā arī līdzbraucējam var piemērot sodu.

Domāju, ka šo ideju ir vērts apdomāt!

Tiešām?! Atvaino, bet visos šajos negadījumos līdzbraucēji jau saņēma bargāko iespējamo sodu. Vai šāda soda saņemšanas iespējamība motivēja līdzbraucējus atturēt vadītāju no pārkāpuma? Ak nē - administratīvais naudassods noteikti ir motivējošāks, nekā nāvessods...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

aansis rakstīja:

iAuto rakstīja: Viens no risinājumiem varētu būt, ka tiek noteikta arī pasažieru atbildību smagu CSN pārkāpumu gadījumos.

Nosakot smagu pārkāpuma, piemēram, ja autovadītājs brauc alkohola reibumā virs 1 promiles, 1,5 utt arī pasažierim var piemērot sodu 500 EUR utt. Cik un par kādu pārkāpumu jau ir detaļas.

Tas nebūtu efektīvi no soda piemērošanas viedokļa, bet galvenais tieši no preventīvā viedokļa.

Līdzbraucējs(i) būs spiests sākt domāt vai braukt ar šo auto, vai ņemt nost atslēgas un neļaut vispār braukt.

Līdzīgi var ar ātrumu, kuru nu gan līdzbraucēj var kontrolēt. Ja ātrums, piemēram, ir 50km/h virs atļautā arī līdzbraucējam var piemērot sodu.

Domāju, ka šo ideju ir vērts apdomāt!

Tiešām?! Atvaino, bet visos šajos negadījumos līdzbraucēji jau saņēma bargāko iespējamo sodu. Vai šāda soda saņemšanas iespējamība motivēja līdzbraucējus atturēt vadītāju no pārkāpuma? Ak nē - administratīvais naudassods noteikti ir motivējošāks, nekā nāvessods...

Nebija jau nāvessoda klasiskā izpratnē. Šamiem nebija tiesas sprieduma, pēdējās maltītes, vēlēšanās, mācītāja...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

k442 rakstīja: Galvenais faktors, no atkarīgs drošs ātrums uz "grantenes", ir seguma virsmas stāvoklis, jo vienā gadījumā (konkrēts ceļa posms) visus līkumus var izbraukt bez saķeres zaudēšanas ar ~ 80 km/k, bet citā pat taisnā gabalā ar 70 ir ļoti grūti savākt...

Kāds ir grants segums, izņemot apledojušu, kur līkumā nevar noturēties uz 70?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Man ir divi priekšlikumi:

1. Noteikt maksimālo atļauto ātrumu uz grants ceļiem 70 km/h.

2. Pamatīgi palielināt transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli tiem vieglajiem auto, kam jauda uz pašmasas tonnu pārsniedz 100 zirgspēkus benzīna motoru gadījumā un 80 zirgspēkus dīzeļmotoru gadījumā. Tas tā, lai BMW-740 jauniešiem iegādāties būtu ļoti, ļoti dārgi!

Pašol nahuj!

1. Pirmkārt, kā jau teica nereāli, jo neviens nekontrolēs. Otrkārt, ja tu nemāki braukt un nemāki izvēlēties gan mašīnu, gan ātrumu - nevajag to padarīt par citu problēmu. Man jau pietiek ka reizēm negribot gadās pārkāpt atļauto ātrumu ja tādu kā tu dēļ uz šosejas pavasarī kādā posmā uzliek 50 vai 70 kmph ierobežojumu - es tak neiešu slēgt ārā kruīzu un sēņot ja priekš manas mašīnas 95 kmph ir pilnīgi adekvāts ātrums.

2. Tu esi sajaucis - vajag otrādi - pamatīgi palielināt ekspluatācijas nodokli mašīnām zem tevis nosauktajiem kritērijiem - lai izskaustu no mūsu ceļiem tādus aparātus kā tavējie divi ar mazajiem, rijīgajiem nemotoriem, kuri var mudināt uz sēņošanu. Ja tu gribi ierobežot situācijas kā šitento ar bembi, vari lobēt lai aptirsināšana jauniem vadītājiem būtu dārga, bet ne jau ceļa nodoklis. Pietiek jau ka itāļiem virs 2 litriem ir - vai vismaz senos laikos bija - liels ceļa nodoklis - lasot par visādām vecām mašīnām, var manīt ka astoņdesmitajos gados ražotāji tam tirgum visādus divlitrīgus specmodeļus taisīja.

P.N. Tas tavs aprēķins par zirgspēkiem ir vienkārši līks, jo tu nesaproti no kā rodas cēliens - no ņūtonmetriem. Zirgspēki rodas no sakurinātās degvielas, tb motora ieelpotā gaisa. Līdz zināmai robežai var ņūtonmetrus saglabāt arī ierobežojot zirgspēkus, otrāds gājiens atkal kārtīgi palielinātu degvielas patēriņu. Nerunājot par to ka tādu tevis nosaukto aprēķinu varētu arī mierīgi apiet - nu kur jaunietim problēma ar 1.9 TDI aprīkota A4 jaudu pacelt līdz 200 zs? Nekur - un jaudu CSDD nosaka pēc motora koda

k442 Reģ.: 22.02.2014
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

k442 rakstīja: Galvenais faktors, no atkarīgs drošs ātrums uz "grantenes", ir seguma virsmas stāvoklis, jo vienā gadījumā (konkrēts ceļa posms) visus līkumus var izbraukt bez saķeres zaudēšanas ar ~ 80 km/k, bet citā pat taisnā gabalā ar 70 ir ļoti grūti savākt...

Kāds ir grants segums, izņemot apledojušu, kur līkumā nevar noturēties uz 70?

Tikko kā svaigi nogreiderēts, ar mainīga biezuma mīkstu, nepiebrauktu smalku akmentiņu/smilts maisījumu pa virsu. Pašam nav gadījies pa tādu braukt?

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

k442 rakstīja:

msh rakstīja:

k442 rakstīja: Galvenais faktors, no atkarīgs drošs ātrums uz "grantenes", ir seguma virsmas stāvoklis, jo vienā gadījumā (konkrēts ceļa posms) visus līkumus var izbraukt bez saķeres zaudēšanas ar ~ 80 km/k, bet citā pat taisnā gabalā ar 70 ir ļoti grūti savākt...

Kāds ir grants segums, izņemot apledojušu, kur līkumā nevar noturēties uz 70?

Tikko kā svaigi nogreiderēts, ar mainīga biezuma mīkstu, nepiebrauktu smalku akmentiņu/smilts maisījumu pa virsu. Pašam nav gadījies pa tādu braukt?

Saki ātri kur tādu var atrast? Reti gadās šādu ceļu izbaudīt. Un ne jau uz 70

Deksters Reģ.: 07.12.2010
0 0 Atbildēt

k442 rakstīja:

msh rakstīja:

k442 rakstīja: Galvenais faktors, no atkarīgs drošs ātrums uz "grantenes", ir seguma virsmas stāvoklis, jo vienā gadījumā (konkrēts ceļa posms) visus līkumus var izbraukt bez saķeres zaudēšanas ar ~ 80 km/k, bet citā pat taisnā gabalā ar 70 ir ļoti grūti savākt...

Kāds ir grants segums, izņemot apledojušu, kur līkumā nevar noturēties uz 70?

Tikko kā svaigi nogreiderēts, ar mainīga biezuma mīkstu, nepiebrauktu smalku akmentiņu/smilts maisījumu pa virsu. Pašam nav gadījies pa tādu braukt?

Šie minētie negadījumi nenotika sakarā ar veselo saprātu un tāpēc baisi diskutēt par to, cik ir droši braukt pa granteni uz 80 vai vairāk šeit nav jēgas.

Varēja likt kādus vien sodus gribas, ieviest visādus ierobežojumus, tas viss te nestrādās, nevajag sevi mānīt.

Te ir runa un tikai par cilvēkos iekšēji esošo 'po' uz visu un visur. Ne tikai pie auto stūres, bet it visur ikdienā.

Visticamāk tas mainīsies ar laiku, kad šie izies dabisko atlasi. Kaut kāds uzplūdu vilnis ienācies, kad kārtējiem vaļiem 'jāizmetas krastā' un viss.

Sabiedrība aug un mācās, process tāds vnk.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

k442 rakstīja:

Tikko kā svaigi nogreiderēts, ar mainīga biezuma mīkstu, nepiebrauktu smalku akmentiņu/smilts maisījumu pa virsu. Pašam nav gadījies pa tādu braukt?

Ir, vienīgā problēma - kad jālaužas cauri tam valnītim kas izveidojies ceļa vidū, savādāk nekādu problēmu. Vēl jo vairāk ka tie ceļi, kuri ir tik nozīmīgi lai tos greiderētu parasti tāpat ir no tiem platajiem, pa kuriem par spīti tam, ka mana kvatra uz ceļa neturas tā, kā vajadzētu, es uz tiem 90-100 eju pilnīgi droši. Labi, es zinu ka daudzas mašīnas uz ceļa turas jūtami sūdīgāk par manu 27 gadus veco kvatrõ...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Deksters rakstīja:

Šie minētie negadījumi nenotika sakarā ar veselo saprātu un tāpēc baisi diskutēt par to, cik ir droši braukt pa granteni uz 80 vai vairāk šeit nav jēgas.

Varēja likt kādus vien sodus gribas, ieviest visādus ierobežojumus, tas viss te nestrādās, nevajag sevi mānīt.

Te ir runa un tikai par cilvēkos iekšēji esošo 'po' uz visu un visur. Ne tikai pie auto stūres, bet it visur ikdienā.

Visticamāk tas mainīsies ar laiku, kad šie izies dabisko atlasi. Kaut kāds uzplūdu vilnis ienācies, kad kārtējiem vaļiem 'jāizmetas krastā' un viss.

Sabiedrība aug un mācās, process tāds vnk.

Es vispār labprāt uzzinātu kā tad tā avārija kur to sotaku aptina ap koku notika - nerunāsim par to, ka tam sotakam bija nemotors, ar kādu aprīkotu mašīnu gāzt negribas [apmēram tāds gliemeža variants kā ar fana autoparku], turpinājumam tai mašīnai to līkumu būtu bijis jāizņem, bet pat ja ātrums būtu bijis tāds, lai neizņemtu - aptina ap koku kurš atradās PIRMS līkuma pretējā pusē. Ja šitas būtu noticis ziemā, tad varētu izteikt variantu par lisāriem aizmugurē, šitā vienreiz gadījās ar vienu B3 passātu gandrīz grāvī ielikt, kura vadītājs ne tikai bija uzlicis sūdīgas riepas, bet sūdīgākās uzlicis aizmugurē - un to ka mašīnas vadība ir kā uz naža asmens es nokonstatēju tikai brīdī kad ejot uz 80 pa graņķarofku [tātad netīrītu ceļu], mašīna piepeši bez brīdinājuma aizgāja šķērē - bet te jau ziema nebija.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
0 0 Atbildēt

msh! Pārstāj plātīties ar savām prasmēm un Zs. Šoreiz tusiņš ne par to, lai gan neko nepareizu jau Tu neraksti, ja nu vienīgi... Ieklausies sevī: .. es varu,...kas tas par idiņu, kurš nespēj,... es ar saviem Zs, ... tu ar saviem Zs...". Nešķiet kaut kur jau dzirdēts? Vai tie, kas šobrīd uz šo visu jau noraugās no mākoņa maliņas, īsi pirms tam, kad ietesa šņabīti, vai kādu nekādu spice un sēdās pie stūres nedomāja gluži līdzīgi?!

Neesi vēl sapratis, kā taisnā ceļa posmā var noķert pretējās puses koku? Varu paskaidrot! Sākumā ar draugiem jāiedzer kas alkoholisks. Tas jāpapildina ar ko pīpējamu, šņaucamu, vai iešļircējamu. Tad ar čomiem jāsāk pārrunāt, kā es baigi varu, kādi manam auto Zs, un kādi pārējie ir idiņi. Tad jāatminas, ka vēl taču uz kaut kurieni jādodas, vai kur jāpaspēj. Tālākais jau tehniskas dabas jautājums, kurš koks vai vilciens izrādīsies tavējais.

Galva sajaukta ar sēžamvietu. Vēl to sauc tā, ka anālā atvere ir nevis tur, kur citiem, bet beidzas tieši paurī!

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nešķiet gan dzirdēts - es to rakstu skaidrā prātā, pēdējo reizi alkoholu [bundžu alus] esmu dzēris nepilnu gadu atpakaļ, narkotikas nekad mūžā. Un vispār tu laikam aizmirsi ka ir runa par avāriju ar līķiem, vadītāju ieskaitot - analīzes izdarīja - kaut kā nav pamanīts ziņu virsraksts "traģiskās avārijas izraisītājam asinī konstatētas tik un tik promiles" - atliek pieņemt ka skaidrā. Jebkurā gadījumā es nezinu kas būtu jāsalietojas un kādās devās lai lielītos ar 2.4D - jā, atmosfēriska priekškameras dīzeļa - spējām - tā mašīna uz taisnas šosejas pēc pieciem kilometriem labi ja 140-150 kmph sasniegtu - tā nav mašīna ar kuru var kādam lielīties un ar kuru var atvilkt priekam, atšķirībā no tā semaka - sevišķi ja vēl ir pieci pasažieri, tur jau mašīnas pilnā masa tuvojas divām tonnām.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

aansis rakstīja:

iAuto rakstīja: Viens no risinājumiem varētu būt, ka tiek noteikta arī pasažieru atbildību smagu CSN pārkāpumu gadījumos.

Nosakot smagu pārkāpuma, piemēram, ja autovadītājs brauc alkohola reibumā virs 1 promiles, 1,5 utt arī pasažierim var piemērot sodu 500 EUR utt. Cik un par kādu pārkāpumu jau ir detaļas.

Tas nebūtu efektīvi no soda piemērošanas viedokļa, bet galvenais tieši no preventīvā viedokļa.

Līdzbraucējs(i) būs spiests sākt domāt vai braukt ar šo auto, vai ņemt nost atslēgas un neļaut vispār braukt.

Līdzīgi var ar ātrumu, kuru nu gan līdzbraucēj var kontrolēt. Ja ātrums, piemēram, ir 50km/h virs atļautā arī līdzbraucējam var piemērot sodu.

Domāju, ka šo ideju ir vērts apdomāt!

Tiešām?! Atvaino, bet visos šajos negadījumos līdzbraucēji jau saņēma bargāko iespējamo sodu. Vai šāda soda saņemšanas iespējamība motivēja līdzbraucējus atturēt vadītāju no pārkāpuma? Ak nē - administratīvais naudassods noteikti ir motivējošāks, nekā nāvessods...

Es jau par šo izteicos, tas nestrādā, mēs taču ikdienā par to nedomājam

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
0 0 Atbildēt

Skumji lasīt ziņas par šādiem negadījumiem. Diemžēl tā ir realitāte. Oficiālās amatpersonas jau gatavas uzlikt vēl oaoildus ātruma ierobežojuma zīmes un aktivizēt nedaudzo fotoradaru un radarēto policistu darbu. Taču šis nav tas gadījums. Visu šo negadījumu izraisītājiem pievienas vietas Lukstiņa kunga akcijas un reidi. Šie jaunieši tver mirkli un apliecina sevi paša acīs un draugu priekšā. Šie braucēji necenšas aizdomāties par sekām un savu rīcību. Kad neapdomība apvienojas ar iemaņu trūkumu un reizēm arī ar apreibināšanos, sekas ir neparedzamas. Lai cik tas nebūtu banāli, lielāka vērība jāpievērš jauniešu izglītošanai. Zināma daļa vainas arī jāuzņemas autoskolām un instruktoriem, kuri cenšas sgatavot kursantu eksāmenam dalībai transporta satiksmē uz ceļiem. Jaunie braucēji ir galīgi zaļi un bieži nespēj normāli iekļauties mūsu agresīvajā transporta plūsmā. Viennozīmīgi ir indivīdi, kuriem neinteresē apkārtējo viedoklis un elementāri braucēju kultūras aspekti. Kompānijā tas izpaužas vēl spēcīgāk un tad jau nekas vairs nav neiespējams. Šie stūres vīri nelasa aktuālus rakstus, neskatās tematiskas pārraides un neiedziļinās savdabīgajās CSDD akcijās par drošību uz ceļiem. Un tad kā paisumā periodiski nāk šo negadījumu viļņi airaujot nebūtībā neskaitāmas dzīvības. CSDD būtu jāvelta lielāka uzmanība tieši jauno braucēju veidošanās laikam, un ne tik daudz radaru izvietošanas problēmai vai jaunu akciju un reklāmas rullīšu tiražēšanu.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 0 Atbildēt

Iepriekšējā komentārā jau ir patiesības grauds. Bet tikai viens. Jo kā gan CSDD uzrunāt to indivīdu, kas tiesības vispār netaisās likt?

Atkārtošos, bet šīs ir sabiedrības kopumā slimuma izpausmes. Sabiedrība arī jāārstē. Jau no mazotnes, no skolas sola, no bērnudārza, no pirmās dienas dzīvē.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Lasu, palielinās tos gadus, kuru laikā nevar vadītāja apliecību iegūt - da kāda tur starpība? Hoķ uz mūžu - cilvēkam kas pālī močī bez vadītāja apliecības tak pie tirsas pēc cik gadiem viņš teorētiski varētu kārtot atkal Man ir viens kolēģis, pavecāks vīrelis, kurš manā darbavietā, cik zinu, jau sen strādā - viņš nopērk mašīnu ar beigušos TA un brauc uz darbu, katru dienu 2x10 km, 4 km pa asfaltu, atlikums pa granti, citreiz skaidrā, citreiz mērenā pālī, mašīnu maina kad iepriekšējo nograuj vai cepisti atņem. Es šaubos vai viņu maz sodi sasniedz...

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
0 0 Atbildēt

msh!

Cik atminu, Taurupē visi seši bija "līksmojuši" līdz pat rītam.

Par Jūrmalas upuriem it kā neviens neko par alkoholu nav teicis, bet BMW skrien ātri arī bez visa alkohola.

Par tiem spriedelējumiem, kā var ar švaku Audi taisnā ceļā norauties, jāsaka - elementāri pat skaidrā. Tēma bezgala vienkārša: 140 - 160 km/h to auto var iekustināt bez lielām problēmām. Ņemot vērā Audi raksturīgo komfortablo piekari, kas, droši vien, ar gadiem kļuvusi vēl drusku mīkstāka, 6 cilvēki automobilī, kas svara ziņā ir krietni par daudz, gan jau ne tās svaigākās riepas, pietiek viegli uzšūpojoša bedre jeb vilnītis uz ceļa, lai to auto novirzītu no trajektorijas. Ar šo situāciju bez īpašām prasmēm un treniņa retais autovadītājs, arī skaidrā būdams, tiks galā...

Neuzdrošinājos domāt, ka esi viens no tiem, kas brauc "ķēmā", bet tēma par pašpārliecinātību un "ar mani gan tā nevar notikt, jo es visu zinu" gan, piedod" drusku cauri spīd...

Par pārējo gan Tev un citiem rakstītājiem var pilnīgi piekrist - tas "bezpriģels", kas valda mazajos miestiņos un lauku ceļos, nav aprakstāms.

Pieļauju, ka tur jau pie vainas kopējā situācija valstī!

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Izklausās ka tev nav īsti sajēga par ko tu runā. Tas motors to mašīnu līdz 140-160 spēj iekustināt ar vienu pašu vadītāju, un tā vismaz kādu 3 kilometru distance ir liela problēma - nav šaubu ka sešus iekustināt ir stipri grūtāk - uz taisnas šosejas no kalniņa lejā pēc pieciem kilometriem tie 160 varbūt būtu. Nerunājot par to ka liekas ka tu nekad neesi vadījis pilnu vai pārslogotu mašīnu - svars mašīnu nospiež uz leju, samazinot atlikušo piekares gājienu un palielinot saķeri.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Izklausās ka tev nav īsti sajēga par ko tu runā. Tas motors to mašīnu līdz 140-160 spēj iekustināt ar vienu pašu vadītāju, un tā vismaz kādu 3 kilometru distance ir liela problēma - nav šaubu ka sešus iekustināt ir stipri grūtāk - uz taisnas šosejas no kalniņa lejā pēc pieciem kilometriem tie 160 varbūt būtu. Nerunājot par to ka liekas ka tu nekad neesi vadījis pilnu vai pārslogotu mašīnu - svars mašīnu nospiež uz leju, samazinot atlikušo piekares gājienu un palielinot saķeri.

Didzim gan ir stipri vairāk nekā sajēga. Tāpēc būtu labi, ja sarunas gaitā turēt viņam līdz!

sirga Reģ.: 29.10.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Lasu, palielinās tos gadus, kuru laikā nevar vadītāja apliecību iegūt - da kāda tur starpība? Hoķ uz mūžu - cilvēkam kas pālī močī bez vadītāja apliecības tak pie tirsas pēc cik gadiem viņš teorētiski varētu kārtot atkal Man ir viens kolēģis, pavecāks vīrelis, kurš manā darbavietā, cik zinu, jau sen strādā - viņš nopērk mašīnu ar beigušos TA un brauc uz darbu, katru dienu 2x10 km, 4 km pa asfaltu, atlikums pa granti, citreiz skaidrā, citreiz mērenā pālī, mašīnu maina kad iepriekšējo nograuj vai cepisti atņem. Es šaubos vai viņu maz sodi sasniedz...

pa kuru planētu vinjsh braukā???

pats vinju vareji nofermet-jo var gadities visadi

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
0 0 Atbildēt

msh!

Lai cik žēl arī nebūtu, jāsaka, ka Tu esi viens no potenciāli bīstamajiem indivīdiem, pat neraugoties uz dažu labu atziņu Tavos komentāros!

Nelaime ir Tavā pašpārliecinātībā, kas skaidri parāda, ka no braukšanas neko daudz viss nejēdz. Bez tam, Tev ir grūtības ar fiziku, kas braucot ar auto ir gana svarīga zinātne, un ko braucot būtu vēlams ne tikai zināt un saprast, bet arī izjust!!!

Viena no lielākajām bēdām ir tā, ka vesels bariņš indivīdu nav iemācījušies klausīties, neko nedzird. Maigi aizrādījumi, ka viņiem nav īstas skaidrības par braukšanu un satiksmes organiizāciju, neko nedod. Tas šos indivīdus padara bīstamus pārējai sabiedrībai. Paštaisnums un pašpārliecinātība nav tās labākās īpašības ne dzīvē ne uz ielas!

Šķiet arī, ka no tā cik no kādas automašīnas var "izspiest" Tev arī nav ne mazākās sajēgas. Ne no kalna, ne pa vējam pat mans vecais Žīgulītis ar pieciem normālas komplekcijas vīriem uz gruntenes 80. gadu vidū gāja 160 km/h bez kādas piepūles. Kas attiecas uz pārslogotas, ar pabēdīgiem amortizatoriem aprīkotas automašīnas šūpināšanu, tad tā jau ir fizika, par ko, kā jau secinājām, Tev arī īstas nojausmas nav.

Bez tam - kā, ar ko, kad un kādos apstākļos es esmu braucis Tev nebūs spriest, jo Tu mani nezini, bet teikšu vienu - man ir bijusi iespēja izbaudīt ļoti daudz ko, taču vēl ar vien turpinu mācīties, krāt pieredzi, klausos citos, uzmanīgi izlasu un pārdomāju komentārus, arī Tavus, domāju, un analizēju - visu pirmām kārtām sevi. Tikai pēc tam dalos ar pārējiem.

seaman Reģ.: 18.08.2005
0 0 Atbildēt

smaidiigais rakstīja: Reāli ir jāierobežo alkohola patēriņš. Ne jau tikai nositas dzērumā, arī rada bērnus, sit sievas, zāģē pirkstus nost, un sadeg dūmos.

Ieviest Norvēģu variantu ar vienu alkohola monopola valsts bodi pilsētā/novadā. Pa dārgo, un lai nopirkt var tikai normālā darba laikā.

Aizliegt vieglo alko kokteiļus, kas primāri domāts jauniešiem. Un alu, stiprāku par 4% aplikt ar mega nodokli.

Un cenzēt kino un TV kur nepārtraukti rāda žūpošanu, it īpaši Krievijas TV.

Tad pēc 5 gadi bus kaut kāds jūtams rezultāts.

spēcīgi! plus viens

1 2 3
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti