Automobilis uz pasūtījumu! Mazlietotus un lietotus automobiļus bieži pasūta Eiropā, vai pat tālākās vietās. Kādi ir plusi un mīnusi? Kādi riski un kāpēc tas ir izdevīgi!?
Ir divi radagabali kas ar šo nodarbojas, ir ņemti auto no abiem, viens specializējas uz auto meklēšanu uz vietas Vācijā, personīgi izvēloties un apskatot auto, parasti cena ir virs tirgus vidējās bet paši auto ir tīri kopti un bez slēptiem defektiem. Otrs velk pēclīzinga auto no izsolēm, garantija šajā gadījumā ir oriģināls nobraukums un tīra servisa vēsture. Cena tāpat ir virs tirgus videjās bet auto gandrīz garantēti nav frankenšteins vai tītenis.
Ja vajag specifisku vai vienkārši labu auto tad šāds pakalpojums der ja vajag lētāk kā kaimiņam tad garām.
Atņamtajiem jā, bet ne atdotajiem pēc op-līzinga. Bet atņemtos nu gan pirkt nevajadzētu. Ja cilvēkam nav naudas, par ko nomaksāt līzingu, visticamāk, tās nav bijis arī, par ko to auto attiecīgi apkopt.
"Tīri" auto ar nelieliem, pierādāmiem nobraukiem nav lēti arī Vācijā. Lielie kantori kas tirgo pēclīzinga mašīnas pielieto vienkāršu shēmu jauna auto cena reiz koeficienti kas ietver reālo auto stāvokli, nobraukumu un vecumu, reizi pāris nedēļās tiek samazināta cena līdz kāds to auto nopērk.
Ar cenas samazinājumu viņi īpaši neaizraujās. Vieglāk no viņiem ir izkaulēt bezmaksas apkopi, salona tīrīšanu, riepas vai nelielu nepieciešamo remontu. Cik ir bijusi darīšana, tad max 200 - 300 eiro nomet, pat uz pārdesmit kEUR vērtiem auto.
Viņiem visi auto stāv mājaslapā un reizi pāris nedēļās cenas tiek samazinātas par ~300eur. Man pat liekas ka tur neviens īpaši neispringst uz katra konkrēta auto peļņu-iepērk vairumā, visus iztirgo un galā gan jau pluss sanāk.
1.) Kad auto pērc pats, tu viņu redzi, visus defektus un cenu. Bet kad kāds tev ved, viņš zin kādā cenā tu meklē, un to var uzskrullēt. Piemēram, ja tu auto gribi ap 10 000, tad pārdevējs to zin ( viņš to zin, jo pasūtot ir jāsaka aptuvena cena vai pat ja cenu nesaki, tu norādi vēlamo auto gad, parametrus kas tik un tā uzreiz parāda kādu cenu esi gatavs maksāt)) , ka tu esi gatavs maksāt par auto 10 000. Tātad, ja Vācijā cilvēks atrod auto par 8000, kurš atbilst visiem taviem parametriem, viņš tev cenu pateiks 10 000.
2) Kad auto tev ir atvests, praktiski - gribot - negribot, tev tas būs jāņem. Tu nevarēsi pateikt - "aj, šis man nepatīk, davai man atved citu".
3) Visa tava auto izvēle ir jāuztic tirgonim. Nevis mehāniķim, speciālistam vai servisa darbiniekam, bet parastam tirgonim.
...
es neesmu ne reizi pasūtījis, bet citu, man pazīstamu cilvēku pieredze liecina, ka "apčakarēt" var arī pazīstams.
Ir mums tāda īpaša kategorija ar "profesionāliem Pazīstamajiem", kuri gadiem ilgi atrod tos "pazīstamos" apčakarējamos.Pēc tava pasutījuma kāds taču Vienmēr atradīs tieši to dārgāko un labāko- pat paši piemaksās, lai tikai Tev būtu prieks ;D
Ja auto ir tiešām labs- neviens vācietis cenu nelaidīs.Par labu Vācijas cenu pirktam/atvestam auto atrast "citu" pircēju var būt diezgan grūti. Ja kas nav labi- pareizi, ka no Godaprāta atkarīgs.Te ir 2 ieinteresētie- pārdevējs un pircēja pārstāvis.Pret pircēju tāds gadījuma "pārstāvis" var kaut ko "neredzēt", bet pārdevējam viņš var pateikt, ka tomēr kaut ko redz.Pārdevējs attiecīgi aizkadrā var drusku atlaist cenu- par to, ka pārstāvis kko "neredz".Ja tas ir piem tāds Destacar, kurš "atbild par savu bazāru"- tur skaidri teikts, ka pārdevēja iedotā "atlaide" tiek dalīta uz pusēm ar Pircēju.Ir arī minēts, ka "pēc dažiem precedentiem" tas Deniss komunikācijai ar Pircēju izmanto videomateriālu.Ne visiem "pārstāvjiem" ir sava interneta lapa, kā MobileLv un Destacar, un ne visi ir gatavi publiski parādīt savu feisu.
3. nejauc perekupu ar auto meklētāju, perekups sameklēs lētāko sūdu un apčubinot tirgos kā ņebitij ņekrašenij, izejot pēc "atradu auto, pircējs pats atradīsies", auto meklētājs vai sauc kā gribi, meklēs konkrētu auto konkrētam cilvēkam, diezvai tas pats Deniss būtu gatavs riskēt ar savu reputāciju, iesmērējot lētus sūdus.
Tas viss ir labi,iespējams ka šie ir "labākie" piemēri, bet tas viss attiecīgi maksā.Paskati piem tā paša DestaDenisa "izcenojumu" braucieniem uz/no apskates vietas un skaidrojumu situācijai- kas notiek, ja, aizbraucot 600km, tas klienta noskatītais interesējošais auto tomēr neatbilst pārdevēja deklarētajam stāvoklim un tiek pieņemts lēmums to nepirkt.
Tad nauda vējā. Protams, ja tuvumā ir kāds līdzīgs eksemplārs, tad var pie reizes to apskatīt. Pastāv arī iespēja tev pašam auto noskatīt un pieaicināt ekspertu pie pārbaudes. Tā kā man vācu valoda nav saprotama un iedzimtie vācieši negrib svešvalodā runāt, tad tāds cilvēks ir labs palīgs, lai veiktu pārrunas un noformētu visus papīrus.
Esmu vienreiz ņēmis šādā veidā auto. Tas gan bija deviņdesmitajos gados. Viss jau bija labi - auto bija labs, atveda ar prāmi, ostā pats dzinu nost, bet.... Tie atdzinēji bija vācu firmas filiāle LV, strādāja uz pasūtījumiem. Manā gadījumā teica, ka ir piemeklēts auto , pēc tam paši izmuldējās, ka ar šo auto braukājis pats šefs Vācijā. Jau braucot no prāmja , sapratu, ka kaut kas ar hadeni nav kārtībā. Aizdzinu mājās, uz bedres secināju, ka aizmugures amīšiem gumijas izsistas - nomainīju, derēja žiguļa gumijas, kas maksāja santīmus. Kad zvanīju firmai, meiča atzinās, ka tās savādās klaboņas dēļ arī auto tika pārdots, paši vācu eksperti remontam bija paredzējuši (ja pareiz atceros) 2000 vācu markas. Man tas izmaksāja pāris latus. Bet pats princips - kaķis maisā, man vienkārši paveicās. Auto kalpoja ilgi un uzticami.
Zinu 2 gadījumus, kad cilvēks pasūtīja mašīnas laikam Beļģijā. Vienā gadījumā atnāca bez gāzes iekārtas (Vojādžers 3.3), otrajā - no visām pusēm apčmorīts (Golf mk5). Sīkumus nezinu, bet, nu, fakti kā tādi bija.
Auto pasūtīšana no ārzemēm, plusi un mīnusi
Automobilis uz pasūtījumu! Mazlietotus un lietotus automobiļus bieži pasūta Eiropā, vai pat tālākās vietās. Kādi ir plusi un mīnusi? Kādi riski un kāpēc tas ir izdevīgi!?
Dalāmies ar savu pieredzi!