iAuto.lv iepazīstas ar jauno Audi Q8 (+ foto) www.iauto.lv/zinas/testi/29190-iauto-lv-iepazistas-ar-jauno-audi-q8-foto
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
iAuto.lv iepazīstas ar jauno Audi Q8 (+ foto) www.iauto.lv/zinas/testi/29190-iauto-lv-iepazistas-ar-jauno-audi-q8-foto
Audi Q8 apveltīts ar 254 milimetru balstiekārtas augstumu, īsām virsbūves pārkarēm un no kalna lejā braukšanas asistentu. Te redzam, ko šāda konstrukcija sniedz darbībā.
Liels, ērts apvidus auto.
Pievilcīgs virsbūves dizains. It īpaši led lukturi.
Salons ar labu dizainu, bet ar savām problēmām... pie šādas cenas, manuprat, salonā nevajadzētu būt cietajām plastmasām vispār. Varbūt tā ir ļabākā un dārgākā cietā plastmasa, ko var par naudu nopirkt, bet tā neiederās šajā salonā. Multimēdiju sistēma iespaidīga ar daudz opcijām.
Dinamikas ziņā nekas pārsteidzošs, jo visi trīs šī gada Audi dalībnieki aprīkoti ar vienu dzineju. Vadāmība ļoti laba un patīkama. Rada stabilitates sajūtu gan pie maziem pilsētas ātrumiem, gan pie ''autobāņu'' ātrumiem.
Led matrix gaismas naktī strādā vienkārši fantastiski. Iespējams visu ceļu braukt ar tālajam gaismām, jo automašīna pati izslēgs to led sektoru, kas apžilbinātu kādu pretīm braucošo.
No Gada auto testa braucieniem jau pagājis pailgs laiks, bet par Q8 tikai viens ieraksts. Parastā Audi problēma Gada auto skatījumā – kurš gan no Audi gaidīja kaut ko citādu. Izcils, patīkams auto, nelec acīs ar ārišķībām (izņemot cenu), bet skaisti dara savu darbu. Ar visiem Audi izvēlējos braukt dienas beigās un tumsā, kad labs automobilis kompensē nogurumu un apgrūtināto redzamību. Šādā automobilī var sataisīt gudru ģīmi un lepni izskatīties automobiļi, kas man tomēr šķiet par lielu praktiskai rumpja pārvietošanai no A uz B – man tuvāki ir Q2 un Q3 izmēri. Neliels pārsteigums bija 333 paaugstinātās pārgājības trasē, kur uz displeja bija prom aizritināts bezceļu režīms, ko kolēģim neizdevās uzreiz atrast, tādēļ tika braukts ar neatbilstošu regulējumu un atbilstoši iegūstot neatbilstošu sniegumu. Kādreiz liela izvēle ir pārāk liela. Ja ir vēlme un iespēja pārvietoties pašam pie stūres esot solīdā premium automobilī, Q8 tam ir ļoti atbilstošs.
Audi Q8:
Jauns, stilīgs, iespaidīgs, varētu pat teikt - tāds nezināms lielums vidējam LV braucējam. Dalīšos īsos iespaidos par šo auto, ar kuru devos nelielā testa braucienā.
Man gribētos dalīt auto vērtējumu divās daļās:
• Pirmā daļa būtu tehniskais izpildījums, motors, piekare, gaita, interjers, utt.
• Otrā daļa - tehnoloģijas, ko šis auto piedāvā.
Ķeršos klāt pie pirmās daļas. Parasti pirms dodos iepazīties ar jaunu auto, apskatos viņa tehniskos datus, kas mani sagaida. Šim uz papīra viss izskatījās smuki, ne iespaidīgi, bet smuki. Aprīkots ar 286Zs 3.0D apēka agregātu, kas nodrošina labu paātrinājumu gan no vietas, gan gaitā, vieglus apdzīšanas manevrus. Ja gribat ar šo auto piedalīties dragreisā, nesanāks, tik dinamisks viņš noteikti nav, vai pie vainas lielā auto masa, vai ātrumkārbas darbība, īsti nesapratu, bet uz akseleratora pedāli viņš sākumā reaģē gausi, tā kā ar aizturi, un tad ar cirtienu paātrinas. Piebildīšu gan, ka vēl nevienā auto nebiju redzējis tik daudz dažādus ātrumkārbas režīmus, ko vadītājs var pats sakonfigurēt, pielāgot savām vajadzībām, tātad, noteikti ir atrodams risinājums šai problēmai. Gaita uz ceļa ļoti patika, pneimo piekare “nogludināja” visus nelīdzenumus, kaut ceļa segums nebija ne tuvu ideālam, arī “zemākajā” regulējumā problēmu nebija, kļuva tikai nedaudz “cietāks”, lieki piebilst, ka ātrumu šai auto nejūt, braucot uz 120km/h, sajūta ir ka max 92km/h, no fotoradariem jāuzmanas! Ja Es būtu šī auto pircējs, Es vēlētos niknāku dvēseli, jo tiek piedāvāts tas pats motors, kas ir daudziem citiem mazākajiem brāļiem (A4, A6, A8, Q5, Q7), piebilstot, ka sedani ar šo motoru būs krietni dinamiskāki. Pērkot flagmani gribētos, lai viņš šai ziņā ir pārāks par ierindas A6, Q5. Šobrīd tas ir vienīgais dzinējs, gaidam papildinājumu dzinēju paletē.
Salons – grūti ko īpaši izcelt, moderns dizains, varbūt nedaudz par daudz “stikla”, uz kura pat pie vismazākā pieskāriena paliek pirkstu nospiedums, līdzi gan dodas lupatiņa, ar ko to visu notīrīt, ja ir pedantisks īpašnieks, gan jau viss būs kārtībā, bet kā tas viss izskatīsies pie mazliet šmucīgāka saimnieka? Būs speķa panelis Gaismas diodes ir gaumīgi ierīkotas gan durvīs, gan panelī, nekas lieks! Prasītos kāda papildus mantu glabātuve, jo vieta noteikti to ļauj, ir maza telpa zem elkoņbalsta, kur ieliekot lādēt telefonu, neko diži vairāk neiebāzīsi. Atšķirībā no X6, vietas aizmugurē ir daudz un ērti būs sēdēt arī 3 pasažieriem, sēdekļu apdare un ērtums, nav kur piesieties, viss no kvalitatīviem materiāliem un ērts.
Otrā daļa – Tehnoloģijas. Lai apgūtu visu ko šis auto piedāvā šai jomā, ar dažām stundām noteikti nepietiek, arī ar dažām dienām diez vai, it sevišķi, ja nav bijusi iepriekšēja pieredze ar līdzīgām ekstrām. Vadītājam tiek piedāvāti 2 displeji plus skārienjūtīgs panelis, kurš piedāvā gan regulēt klimatkontroli, gan brīžiem pārtop par klaviatūru, vai tāfeli, kurā ar pirkstu var uzrakstīt vārdu “Rīga” un navigācija saprot, ka jāpiedāvā Rīga – iespaidīgi! “Mazajā” ekrānā pie stūres tiek rādīta tik daudz informācija, ka sākumā nedaudz apmulsti, lai visu saprastu, “Lielais” ekrāns man prasījās lielāks, dažiem konkurentiem viņš ir lielāks, arī mazais ekrāns prasījās nedaudz lielāks, jo auto izmērs to noteikti ļauj. Ja runājam par pašu navigācijas sistēmu, tad viņa liekas “novecojusi”, jebkurā mūsdienīgā viedtālrunī viņa būs ērtāk lietojama un ar vairāk ekstrām, bet tas klibo visiem autoražotājiem un maksāt par viņu dažus tūkstošus eiro tiešām neredzu jēgu, Latvijā noteikti nē! Auto piedāvā tālruni savienot ar smartphone interfeiss, bet līdz tam netiku, lai varētu izteikt vērtējumu. Iekrita acīs tālruņa bezvadu uzlādes cena! 566Eur, pie tam vieta neērta, zem elkoņbalsta...Jūs nopietni 566Eur, bet ja ir kas maksā... 360 kameras, ņemot vērā auto izmērus ir derīga fīča, bet pie viņām ir jāpierod, lai skaidri pateiktu, vai ikdienā viņas ir noderīgas, jo vairāk tāpat skatījos vecajos labajos spoguļos.
Tāds gala slēdziens varētu būt: par šādu cenu (104000) prasītos lielāks pārsteiguma moments no jauna modeļa, sākot kaut vai ar dzinēju, nevis iesaiņot to pašu konfektīti spīdīgākā papīrītī. Tā – skaits auto, ar mūsdienīgām iespējām, šauram pircēju lokam.
Domāju, ka ultra krutās LED Matrix gaismas ir pats labākas, kas tam Audi A8 aprīkojumā Saku no savas pieredzes ar VW Dynamic light assist, kas strādā identiski - brauc visu ceļu ar tālajām gaismām, diodes regulējās, atkarībā no pretimbraucējiem vai ceļa apstākļiem. Fantastiska lieta tumsā!
Par Audi Q8 izbaudīto testa braucienu.
Ir divējādas izjūtas. Dizains, tas kā tautā saka ir māte un ir kleita un katram savs. Bet manas mirkļa sajūtas, kas vairāk piesaistīja uzmanību un nepatika ir ātrumkārbas rokturis. Jā rokturis, sajūta tāda, ka viņš ir tāds lai būtu kur turēt roku. Tik tehnoloģiskā auto to varētu veidot kaut kādu mazāku, jo visi režīmi dublējas uz stūres. Tad vēl audiosistēma ir populāra zīmola, bet bez pareiza audio faila skaņa ir kā ir. Un trešā lieta ir dinamika, kas varēja šādas cenu kategorijas un klases pozīcijas auto būt labāka. Bet tas nu ir iespējams jauno eko standartu nopelns. Un domājams, ka attiecīgi klienta vēlmēm labojams.
Pēc testa ir pagājis laiks un auto ir tikai vairāk cēlis reitingu manā apziņā. Ir daudz citu jaunu auto modeļu ar šokējošiem parametriem, kas paejot nelielam laikam pazūd no uzmanības loka. Pašam patīk Audi auto, bet tas dizains ap no 2000.gada modeļiem likās tāds kaut kur apmaldījies. Tad nu šis ir tas, kas man liek atkal priecāties par Audi, kad autobūves plašumos ir daudz kopy paste. Tehnika, it īpašī elektroniskā puse ir tik modernu tehnoloģiju piepildīta, ka lai to apgūtu ir nepieciešams nopietns laika ieguldījums. Te nu gribētos saprast vai tas viss neietekmē satiksmes drošību, jo intuitīvi šo te neko daudz nepagrozīsi. Visam jākoncentrējas un jātrāpa pa pareizajām vietām. Tā ka drīz pienāks laiks un atliks tikai ievadīt maršruta gala mērķi, tad auto mūs pats pārvietos kamēr mēs varēsim nodarboties ar ko citu. Personīgi pašam patīk vairāk mehāniskā puse, kā tur kaut kas griežas un darbojās. Noķēru sevi pie fakta, ka aizraujoties ar tiem ekrāniem, pat piemirsu pavērt dzinēja pārsegu. Bet mūsdienās kas tad tur vairs skatās...
Drošvien jebkuram drusku būs stress to visu apgūt un saprast un izmēģināt, kur nu vēl ja tādā ierobežotā laikā.Divējādas izjūtas, nu tas arī skaidrs, gribētos jau vienkāršāk un sākotnēji saprotamāk utt.Bet gan jau no tās bakstāmo tehnoloģiju un ieradumu maiņas diez vai izdosies izbēgt.Īsti gan neticās, ka viņi būtu ieprojektējuši kaut ko tādu, pie kā ieinteresēts lietotājs pēc kāda laika nevarētu pierast, vai kas būtu principā apdraudošs braukšanas drošībai.Es vispār šai markai ticu. Pat ja tā elektronika dažkārt mēdz būt cimperlīga, tad tīri tā mehāniski braucēju tur parasti neapdraud nekādi pēkšņi neparedzēti vai neiedomājami vadāmības vai mašīnas uzvedības momenti.Atšķirībā no tām "markām", kuru saturā un veidolā tiešām nav nekā vairāk ievērības cienīga par tiem pašiem beidzamajā laikā cenā un prestižā nokritušajiem nospeķotajiem Lcd displejiem un sen zināmiem vadītāja palīgaprīkojuma elementiem, kuri tādam audi bija pazīstami un pašsaprotami jau pirms gadiem 7-8.
Jaunā "Audi Q8" kameru 360 grādu simulācija pārsteidz (+ VIDEO) iauto.lv/zinas/testi/30612-jauna-audi-q8-kameru-360-gradu-simulacija-parsteidz-video
Šis nu bija Audi gads, trīs modeļi, varēja veidot nomināciju gada Audi. Bet par Q8. Liels kuģis kuram Latvijas ceļi liekas pat mazliet par šauru. Apdare kvalitatīva, multimēdiji pilnīgs kosmoss. Trīs gadus vecs Q7 manu rokrakstu atpazina ar zināmām grūtībām, ar jauno Q8 sapratos lieliski. Viennozīmīgi tas ir ērtāk nekā bakstīt iekšā galamērķi pa burtiem. Tikai rodas jautājums par drošību. Par mobilā telefona lietošanu draud paliels sods, bet šeit jau sanāk divas planšetes. Tās vadīt nenovēršoties nevar, bet atturēties no bakstīšanas grūti. Varbūt jāparedz skārienjūtīgo ekrānu izmantošanas ierobežošana automašīnām atrodoeties kustībā.
LED lukturi darbojas ļoti pārliecinoši, nav jādomā par pārslēgšanos. Bet jauda gan varēja būt lielāka, auto tomēr liels un smags. Bet ko lai dara, zaļā komponente visur tiek celta priekšā.
Personīgi man nelielu vilšanos sagādāja bezceļu tests 333 trasē. Nokļūšana līdz bezceļu uzstādījumiem neērta, bet kad esi tos aktivizējis, auto kļūst ciets un stīvs. Protams Audi inženieri diez vai projektēja šo auto tik sarežģītiem apstākļiem, jo reklāmās filmētie bezceļa braucieni atpaliek no trīniekos pieejamiem.
iAuto lasītāji testē sportisko apvidnieku "Audi Q8" (+ FOTO) iauto.lv/zinas/testi/30652-iauto-lasitaji-teste-sportisko-apvidnieku-audi-q8-foto
Audi Q8 auto tests, atsauksmes 2018/2019
Jaunais Audi Q8 2018 / 2019, kāda pieredze?