Cik ir tādi, kas katru reizi pēc riepu maiņas regulē savirzi? Un vai tas tiešām ir tik ļoti nepieciešams?
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Cik ir tādi, kas katru reizi pēc riepu maiņas regulē savirzi? Un vai tas tiešām ir tik ļoti nepieciešams?
Un tās savirzes regulēšanas skrūves vai tad nav ierūsējušas?
Ar šo ir interesanti-bija iegādāts auto, viss Itkā labi bet taisni braucot stūre stāv drusku šķībi, citu sūdzību nav ne velk uz sānu, kursu tur un līkumos forši griežas. Pierakstos servisā-45 eur un būs laime. 10 min pēc autiņa atdošanas zvans-tā un tā aizmugurē regulēšanas skrūves ierūsējušas, grūti tikt klāt, jāņem nost tilts lai sataisītu kā nākas, skāde 200eur plus savirzes regulēšana. Laime nepienāca jo morāli nebiju gatavs maksāt 250 eur par stūres iztaisnošanu, jo visi citi piekares elementi bija labā stāvoklī. Pēc pāris nedēļām eļļu mainot paraustīju tās skrūves un konstatēju ka tikai viena ir ierūsējusi, nu tas tā atkāpei. Vēl pēc pāris nedēļām pa Rīgu blandoties bija brīvs brīdis un kā reiz savirzes regulēšana blakus, par brīnumu pat varēja pieņemt pēc maza brītiņa-nu neko dzenu iekšā boksā un eju dzert kafiju. Sēžu pusstundu, stundu, jau krietni pāri...sāku jau satraukties kas nu būs. Pēc brīža nāk čalis-“viss kārtībā, tā viena skrūve ierūsējusi bet tur limitos iekļāvās tāpēc nav bēda” un iestājās laime.
Vai pirmais kantoris gribēja uzvārīties darot darbus kas īsti nebija nepieciešami vai otrs strādāja ar ķep ļep metodēm spriediet paši.
Riteņu ģeometrijas stāvoklis NAV diži atkarīgs no uzlikto riepu veida.Bet ar nosacījumu, ka tiek lietoti pareiza/piemērota platuma diski ar saprātīgu iznesumu un konkrētajam modelim pieļaujamu riepu izmēru (kā augstumā/diametrā,tā platumā).Jo šaurākas riepas, jo mazāka ietekme nenozīmīgām savirzes nepilnībām. Pilnpiedziņas mašīnai gan mēdz būt kritiska pat maza neatbilstība.Jāseko degvielas patēriņam un stūrēšanas īpatnībām (vai vajadzībai nemitīgi koriģēt kursu),it īpaši braucot pa līganiem nelīdzenumiem.
Cita lieta, kad "iepriekšējā" savirze tikusi darīta ar nolūku kompensēt piekares detaļu izdilumu vai kādu starp-asu nobīdi vai kuzova deformāciju.Vai arī ,brīdī, kad tāda novirze bijusi un kritiskās detaļas vēlāk tikušas nomainītas.
Automeistars - Savirzes regulēšana
Mūsu autoserviss piedāvā riteņu ģeometrijas regulēšanu (savirzes regulēšanu) dažādu tipu automobiļiem, tai skaitā arī komerctransportam. Riteņu ģeometrijas jeb savirzes regulēšana automašīnai ir obligāta, lai varētu uz ceļa justies stabili un droši. Auto var aprīkot ar izcilām riepām un nomainīt ritošo daļu pret jaunu, bet gaidītie uzlabojumi netiks iegūti, ja nebūs veikta savirzes regulēšana. Tā ir būtiska labai automašīnas vadāmībai, kā arī ritošās daļas un riepu ilgākai kalpošanai.
Savirzes regulēšana nodrošina:
- vienmērīgu riepu nodilumu,
- īsāku bremzēšanas ceļu,
- labu auto vadāmību,
- drošu saķeri ar ceļu,
- samazinātu degvielas patēriņu,
- mazāku slodzi ritošajai daļai.
Savirzes regulēšana ir jāveic pēc stūres iekārtas un auto ritošās daļas remontdarbiem vai to detaļu nomaiņas. Tā ir nepieciešama arī pēc riepu montāžas, mainot sezonālās riepas vai uzliekot jaunu riepu komplektu. Riteņu ģeometrijas regulēšanu veic gan priekšējai, gan aizmugurējai balstiekārtai. Tiek novērtēts un pēc nepieciešamības mainīts riteņu iekšējais savērsums un sagāzums, asu šķērsnovirze, pagrieziena ass garenslīpums un šķērsslīpums, pulkas slīpums, riteņa maksimālais pagrieziens uz iekšpusi-ārpusi un riteņu simetriskums. Pateicoties sliktas kvalitātes ceļiem un nesaudzīgam braukšanas slitlam, riteņu ģeometrija pamazām izmainās arī auto ekspluatēšanas laikā.
automeistars.lv/lv/autoserviss-riga/savirzes-regulesana