Tāda “labākā auto” nav!
Tas atgādinājums visiem, kas savas izvēles atvieglošanai gaida žūrijas balsojuma rezultātus. Piešķirts tiek tituls “Gada auto”. Proti – žūrijas 12 vērtētāju izpratnē spilgtākais, interesantākais gada jaunums. Nevis visai plašajai un raibajai publikai universāli labākais un piemērotākais. Tāda nav.
Piedevām – jau pirms vairāk kā 10 gadiem, kad titulu ieguva “Mecedes”, mēs vienojāmies, ka vairāk tā nedarīsim. Neļausimies gluži saprotamai (arī Doma laukumā redzamajai) sajūsmai par ļoti dārgas tehnikas dizaineru un inženieru meistardarbiem. Latvija nav Arābu Emirāti. Mēs esam visai trūcīgi, un tādēļ tituls jādod kādam pieticīgākam un plašākai publikai reāli pieejamam auto.
Tātad – “premium” kategorija, kurā šogad pieteikti visu trīs vācu grandu pārstāvji, cīnās par savu titulu. Galvenais tiem dots netiks. Elektriskie auto (sacensībā startē veseli septiņi) to nedabūs, jo ir pārāk dārgi un tādēļ Latvijas autoparka tik vēlamajā atjaunošanā pagaidām piedalās tikai simboliski. Un šajā konkursā saņems tikai savas papildnominācijas speciālu balvu.
Kurš var uzvarēt?
Kāds no ne visai lielajiem, “bāzes” cenā ap 20 000 eiro līmenī. No mazās (garums līdz četriem metriem) klases būtu ļoti piemērots... Kur tādi? Divi elektriskie (Honda-e un Mini SE). Vilinoši, Bet, kā jau teikts, dārgi.
Un šis. Toyota Yaris. Jau iepriekšējā versijā populārs (piektais pirktākais mazauto Eiropā). Tagad, šķiet, vēl glītāks. Un foršākais šķiet tas, ka pat viena modeļa ietvaros tiek piedāvāta plaša variāciju izvēle. Versija ar litrīgu benzīna motoru (cena ap 14 000) būs iegādē lētākā, izmešu līmenis (zaļi taču gribam būt) tikai nedaudz pārsniedz 100 g/km. Šis, ar kuru piektdien braucu, ir par veseliem astoņiem tūkstošiem dārgāks, bet degvielu tērē mazāk, CO2 izplūde iekļaujas visstingrākajās normās. Jo – šis ir hibrids. Trešdaļa no 120 ZS te elektriski. Un brauc šis viemkārši super!!! Jāatzīst – vecais rallists pat mazliet azartā iekrita. Akmens un Salu tilta pievedloki (mitri) ar trešo robu velkot, tad gāzīti atmetot, uz skaistas vadāmas slīdītes robežas, labējā joslā priekšā kādam traktoram iespraucos garšīgi, precīzi. Kaifs! Un labākais – degvielas patēriņa rādītājs, startā uz nullītēm nomests, finišā rāda 4,2/l uz 100km. Būtu braucis rātni, būtu vēl mazāk. Gada ekonomija (ar pliku benzīna motoru salīdzinot) – vairāki simti eiro.
Laikam jau šīs kombinētās piedziņas ir šī brīža labākais eko kompromiss. Dārgs? Nu krietni tomēr lētāks par EV. Šajā “Yaris” turklāt par tiem astoņiem tūkstošiem klāt pielikts ne tikai elektromotors. Te ir visai solida salona ādas apdare, te ir visi iespējamie elektroniskie palīgi un informatori. Gluži vai premium līmenī. Vārdu sakot – labs. Var uzvarēt. Ja vien tomēr pie plašuma radušajiem neliksies pārāk maziņš. Vai zems.
Tad šie dosies uz krosoveru pusi...
Toyota Yaris Hybrid tests, atsauksmes un iespaidi 2020 / 2021
Jaunais Toyota Yaris Hybrid 2020 / 2021, kāda pieredze?