Dīzelim vieglas smiltis?

VolvoCar Reģ.: 02.10.2019

Labdien, vīri!

Vakardien, ar Ziemassvētku eglīti bagāžniekā, braucu pa Ādažu šoseju uz Rīgu. Apdzenu mašīnu - pēkšņi jūtu, ka jauda pazūd. Izspiežu sajūgu, lai izņemtu no ātruma - apgriezieni uzkāpj līdz 7k, stājos malā, biezi dūmi visapkārt, izrauju atslēgu, bet motors turpina darboties uz 7k apgriezieniem.

Tā nu mans 2006. Volvo S40 (2.0) nostopēja abas joslas, jo redzēt no dūmiem nevarēja pilnīgi neko - izšāva antifreeze un pats savā nodabā pēc pāris minūšu kūpēšanas un motora darbības pilnā sparā - beidza darboties.

Pēc tam, protams, sapratu, ka motoram - RAZNOS. Skaidrs tas, ka remonts būs dārgs.

Varbūt ir kādi ieteikumi - ar ko sākt, lai saprastu, kas ir beigts un, kas vēl lietojams.

Šeit būs īstā vieta pieredzes stāstiem!

Paldies!

 
WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Ja tāda situācija, tad manuprāt jaukt vaļā pat nav īstas jēgas, meklē citu tādu dzinēju vietā pēc iepsējas labākā stāvokli un tad pārjauc to, un tikai ja tam kaut kas ir sačakarēts - pārliec no sava. Bet nu varbūt forumā ir kāds kas to ir darījis ar +/- konkrētu motoru, tad info būs objektīvāks par manu pieredzi. ;)

Žēl ka samazināji slodzi - vajadzēja palielināt - max lielā robā un tad provēt jamo noturēt ar bremzēm, īpaši ja sajuti ka jauda nokritās .

VolvoCar Reģ.: 02.10.2019
0 0 Atbildēt

Nu šeit pietrūka pieredzes. Nezināju par tādu "raznos" dīzeļiem. Nobijos no tiem milzīgajiem dūmiem un biju šokā par to, ka izraujot atslēgu - motors turpināja darboties.

Skatos, ka ss.lv motors maksā ap 300-400 EUR, varbūt ir vērts investēt?

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Tikai pirms liec kopā obligāti pārabaudi vai turbīna nav tā kuras dēļ tev tas viss aizgāja pa 3,1415926-pelēm, jo ja tā bija turbīna , tad atstājot veco turbu - nākamais dzinējs ņems tādu pat galu.

Turbīnas var atjaunot, ja nav galīgi sapista, bet nu ja tev tā bija vaininiece - tad visticamāk ka tev tā būs metama !

Respektīvi vienīgais ko ir vērts noskaidrot pirms motora maiņas - kāds ir stāvoklis tavai turbīnai un vai tā ir jāmaina - tas droši ka palīdzēs saprast lēmuma finansiālo pusi ;)

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Neesmu par turbīnu restaurāciju, vismaz pie mums, neko labu dzirdējis.

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 0 Atbildēt

Nu tas protams jāņem vērā, bet nu ir arī stāsta otra puse , ja grib iesipt sani.kas nereti pie mums ir raksturīgi, tadvar gadities, ka tiek ignorētas visas pielaides, un faktiski.restaurē turbu kura pēc definīcijas ir izmetama visa komplektā !

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā jā... Tu laikam nesaproti ko nozīmē turbīnu restaurēt - no vecās paliek pa lielam tikai abi korpusi.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

vai tu gribi teikt ka ja ir metamas lāpstiņas tad korpuss nav metams ? Man gan škiet ka ja tas ir tiktālu nonācis tad visa turba ir metama.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
4 0 Atbildēt

Tur pēc mašīnas jāskatās. Ja +- vēl bundža ir kaut ko vērta, var mainīt motoru.

juriz Reģ.: 09.06.2001
0 0 Atbildēt

Cik skatījos, tad realāk ap 500, vēl var būt tā, ka turbīna nāk atsevišķi. Tad vēl darbs.

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 4 Atbildēt

Es kautkā nesaprotu kā 2006. gada dīzelis ar elektrisko sūkni var aiziet raznosā? To tikai 50to gadu ZIL vai Kamaz ar mehānisko sūkni spēj

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
3 0 Atbildēt

sāk dzert motoreļļu no turbīnas, degvielas vietā. Sūkni nevajag.

WALA Reģ.: 19.06.2002
3 0 Atbildēt

Iespējams turbīna "nobaroja" ar eļļu. To jau vairs precīzi bez jaukšanas nepateiksi, kaut gan turbīnu tāpat var noraut un palūrēt (un bildi ielikt iAuto)- tā ša kā tā nāks nost pie motora pārlikšanas.

BTW īpašniekam ja liela interese un ir Rīgas un vai Mārupes tuvumā, varu iedot endoskopu uz laiku - var paskrūvēt kādu sprauslu vai kvēlsveci nost - un iebāzties motoram iekšā aplūrēt kāda tur "Staļingrada". ;)

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Jebkurš dīzelis var aiziet raznosā - ne jau sūknis nojūk bet gan motors sāk vilkt iekšā un dedzināt pats savu eļļu, līdz eļļa beidzas.

Šajā gadījumā, protams, īpašnieks lāme - ja mešalka tad vajadzēja apstāties un iemest piektajā robā, ja tomāts, aizbāzt ieplūdi.

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
2 2 Atbildēt

jebkurš nevar; tikai nop***s dīzelis, īpašnieks, protams, nav laicīgi pamanījis, ka turbīna pūš eļļu.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Kāpēc uzreiz turbīna? Līdz līmenim kur turbīna varētu sapūst tik daudz eļļas, manuprāt, ir nopietni jānodadzīvojas - bet vēl jau var būt kāda plaisa blokā vai galvā...

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
6 0 Atbildēt

Daudziem auto var bez papildinstrumentu palīdzības ko tur aizbāzt? Cik šoferīši būs tādi, kas gribēs bāzt tās savas ķepas un ģīmi motortelpā, kamēr tur rēc uz 5-7k rpm motors un jebkurā brīdī var izlīst klaņi pa sānu ārā? Es vēl saprastu ieteikumu mēģināt ar co2 ugunsdzēšamo aizpūst gaisa filtru ciet, lai varbūt nozūmē skābekļa piekļuvi. Atkal - piekļuves jautājums, ja filtra korpuss nav fiksi atverams bez instrumentiem.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jebkurai normālai mašīnai komplektā ir skrūvgriezis ar kuru jebkuram man zināmajam dīzelim var noraut no ieplūdes trubu. Es, protams, tādā situācijā darītu jebko, hoķ kaut ko saplēstu; nomainīt kādu saplēstu trubu vai salauztu filtra kasti ir lētāk un vieglāk kā mainīt motoru...

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
0 1 Atbildēt

Kādai jebkurai? 2006. gada volvo nu nebūs tur nekāda skrūvgrieža. Man liekas, pēdējais auto, kam esmu redzējis komplektā skrūvgriezi, ir 92. gada volvo

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Hmm stock skrūvgriezis, plaķenes, riteņatslēga, un vītnes tipa domkrats ir visās manās Hondas pat jaunākajās !

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
6 0 Atbildēt

Daļa no šī foruma iedzīvniekiem, IMHO, tomēr ir stipri spējīgāki nekā vidusmēra šoferītis uz ielas. Vidusmēra šoferītim uz ielas 99% šāda iespēja vispār var mūža laikā nepienākt - mēģināt apturēt ieskrējušos dīzeli. No tā 1%, kam tiks šī ekskluzīvā iespēja, 99% nesapratīs, kas tas par zvēru, un auto izbeigsies pats. Un varbūt tā pat ir labāk, lai tie dzelži tur jūk nakuj zem kapota un nav ko tur bāzt savus nagus, veselība dārgāka.

Tēvs ar auto apmeta kūleni un norēcināja dīzeli jo tajā situācijā nevarēja vai nezināja ka jānoslāpē jau mirklī, kad 2 rati no zemes atraujās, ne vēlāk. Radiniekam norēcināja dīzeli apskates rūķīši - arī viss bars tikai žēli noskatījās. Tā kā pēc kaujas jau visi gudri, kad jau mācība zināma. A ja pieredzes nav - visādi var būt. Topika autoram vēl viss labi, nomainīs tik motoru, ja pārējais ir celšanas vērts. A kas būtu ja bāztos rēcošam zem kapota un būtu dabūjis pa aci ar kādu lopņījušu siksnas gabalu, vai vēl trakāk, dzelzi?

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Es teicu - jebkurai normālai, nevis jebkurai

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
3 0 Atbildēt

Un es arī atkārtošos - vairāk no cilvēka atkarīgs, nekā no auto. Nu nav to iemaņu tautai, jo parasti jau arī nekuj nevajag.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Tieši tā. Tagad vidusmēra cilvēks, kas pats filtrus nemaina un neko nelabo, lai nu parāda, kur tur ir gaisa ieplūde. OK, kam ir kaut kāda sajēga, tas varbūt atradīs, bet daļa arī to neizdarīs. Un tas jau normālos apstākļos, nevis tādos, kur ar auto notiek kas baiss un neredzēts.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

bija kādi simptomi - pastiprināta eļļas tērēšana vai tml?

MikserisStraume Reģ.: 27.09.2020
2 0 Atbildēt

Dīzelis iznīcina visu, kas tam stājas ceļā

Volx Reģ.: 22.11.2018
2 1 Atbildēt

Šitas ir diezgan episki. Es pat nezinu cik procentiem vadītāju var būt kkādā pieredze šādā gadījumā. Man liekas, ka 95% ar pārbolītām acīm vienkārši ātrāk pamestu to graustu.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 1 Atbildēt

Tas ir kā meičas samācās autoskolā mantru, ka sānslīdes gadījumā stūre jāgriež sānslīdes virzienā. Teorijā 10, praksē 0.

Shiirs Reģ.: 13.07.2006
1 0 Atbildēt

Man arī ir tā bijis. Paveicās ka sākās tas uz šosejas gaitā pie ātruma 80 km/h. Sapratu ka mašīna pati paātrinās. Ieliku atpakaļ robā un lēnām bremzējot noslāpēju ar bremzēm.

Rezultātā turbīnas maiņa. Par turbīnas problēmu zināju, tāpēc likumsakarīgi.

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 0 Atbildēt

Šo skatu es dabā vienreiz esmu redzējis ceļa malā ar vecu dīzeļbusu. Dūmus manīju 500 m no notikuma vietas. jūtūbā diesel has gone rogue un ДИЗЕЛЬ в РАЗНОС.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

NU tā metode tika izmantota arī uz tankiem - kad ar nolūku pārlej dīzeli - iegūst tādu dūmu aizsegu ka tik turies, vienīgi, kā tiem iekšā ar elpošanu gan nezinu.

seller Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

ne gluži pārlej - dūmu aizsega radīšanai pa speciālu sprauslu izplūdes kolektorā iesmidzina dīzeļdegvielu, kura tur neaizdegas, sakarā ar to, ka izplūdes gāzēs nav skābekļa, bet sajaucoties ar tām rada biezus baltus dūmus, kas ar gāzu spiedienu tiek izmesti no pa izpūtējiem (BMP1).

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Aizradījums vietā! Paldies!

Janeks90 Reģ.: 14.01.2019
0 0 Atbildēt

Man tāda situācija nav gadījusies, bet ir vērts palasīt ieteikumus, ja nu tomēr dzīvē gadās. Nekad neko nevar zināt.

Neesmu pārāk zinošs mehāniskajos auto jautājumos.

Saprotu, ka manuāli var ar ātrumumiem noslāpēt. Kāds variants ir noslāpēt automātu tādā situācijā?

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Ar automātu švaki, kamēr meklēsi ieplūdi tikmēr jau motoram būs bojājumi.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Teorētiski bremžu sistēmai vajadzētu būt spēcīgākai

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

Kaut kādas fabia bremzes varētu būt vārgākas par ieskrējušos 1.9 tdi

dubis Reģ.: 21.10.2019
0 0 Atbildēt

Daudzi saka, ka pie tādiem apgriezieniem sāk slīdēt sajūgs, līdz ar ko arī manuālim visdrošāk ir gaisa cauruli ciet dabūt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Nu ja slīd sajūgs bet bremzes nav pārkarsētas tad var mest aŗi zemākā robā 3 2 vai pat 1 - nekur tas dīzelis darba bremzes neaizraus. Un ja sajūgs šādā situācija pat ar 1 robu joprojām slīd- no tad varbūt nevajag braukt ar pilnīgi nojātu mašīnu ... vai aŗi otrādi, tad lai svilst nahren - jo tas dzelzis tad ir jau kategorijā šrots.

P.S.es vēl saprastu ja 3+ litru turbo dīzelis šitā var sajūgu nonest ( kaut gan aŗi pārsvarā tas ir atbilstošs motora griezes momentam, vai arī automāts).

raimondsm Reģ.: 22.05.2004
1 1 Atbildēt

CO2, argons, slāpeklis

nordic Reģ.: 12.04.2002
4 0 Atbildēt

"Safety first", pats muļķīgākais, ko varētu izdarīt, būtu līst zem kapota, kad dzinējs iet raznosā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 5 Atbildēt

Varētu padomāt ka tur kaut kas fiziski varētu aizlidot...

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

Var jo Dīzeļ motors "tukšgaitā uz 7K rpm" nav paredzēts griezties - var kaut vai tik tupi kā virzuļu klaņus noraut un izbakstīt pa motora sienām ārā, un vair tad tur lido,vai nelido kaut as pa gaisu - es neņemtos pārbaudīt, pat diegzna labi zinot visu kas zem motora pārsega darās.

Ja ar ātrumiem neko nevarētu - tad poh lai "svilst".

msh Reģ.: 16.04.2007
0 5 Atbildēt

Nu varbūt kaut kādiem mūsdienu japāņu vai franču sūdiem ir tikdaudz saekonomēts uz motora materiālu ka tā var notikt, nezinu. Audisti mēdz mazbudžetā vecos aužos likt piecu katlu turbiķus, kur apakša ir standarta 2.5 TDI apakša - un neko, motora, kam ierobežotājs pie 4,8, virzuļi, kas divreiz smagāki par benzīnnieka virzuļiem bez problēmām griežas līdz savām 7 štukām zem vismaz pusotra bāra pūtiena un nekas laukā nelien...

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
4 0 Atbildēt

ir divas atšķirības, vai cilindrā kontrolēti sadeg tur paredzētais degvielas daudzums, vai arī tajā gāžas iekšā kaut kāda nafta x viņu zin cik. Temperatūras un spiedieni degkamerā ir būtiski citādi. Un tur jau vienalga, kāda vaga cik katlu verķis tur ir, tāpat kirdik.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Jā, atšķirība ir - bet vienīgā iespējamā atšķirība gala iznākumā ir tāda ka raznosā šīs atšķirības dēļ var klaņus saliekt, bet pa gaisu nekam lidot īsti nevajadzētu. Kā reiz tās septiņas štukas pulkstenī raznosa laikā ir tīri fizisku ierobežojumu dēļ; visdrīzāk vārsti nepagūst aizvērties.

Vienam golfklubistam ar vienu boru sanāca šitā "atšķirība", pie tam divas reizes. Pirmā - nopirka mašīnu pa lēto no pensionāra, ar nestrādājošu turbīnu, dēļ kā motors vismaz gadu nebija redzējis pūtienu. Samainīja pārrūsējušo turbīnas sēni, uztaisīja izmēģinājuma braucienu, kā trešajā robā iepūta, tā no kūlera sapūta eļļu motorā, neatceros vai raznoss bija, man liekas ka nebija, bet pēc tam motors nebija iedarbināms, noņemot galvu atklājās līki klaņi. Samainīja motoru, pabraukāja kādu laiku, laikam apskatē uzgāzējot atkal sapūta eļļu motorā, tad gan aizgāja raznosā, operatīvi noslāpēja bet atkal līki klaņi...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Maniem "japāņu sūdiem" vēl nekas nevienam dzinējam nekad nav noticis lai motors aizskrietu pāri "red lainam". ;)

Varbūt veiksme ... varbūt māku izvēlēties dzinējus ... HZ

feciic Reģ.: 09.05.2008
2 0 Atbildēt

Nevajag aizmirst ka ap to rēcošo motoru cirkulē kāds spainis krietni karsta dzesēšanas škidruma.

Esmu domājis par variantu ko darīt šādā situācijā un no visiem lietošanā bijušajiem dīzeļiem tikai diviem gaisa ieplūde ir bijusi viegli piesedzama, bet pat tad tā līdz filtra kastei ir būvēta no moduļiem un nav pārāk hermētiska tāka varētu neiet cauri.

Visiem pārejiem gaiss tiek ņemts kkur zem priekšējā luktura, lai noņemtu gofru no turbīnas arī ar piemērotiem instrumentiem parasti ir jāpavingro un tas tikai gadījumā ja turbīna ir motora priekšā.

ā vienam korejiešu dīzelim bija ar vakumu darbināma drosele-ar roku varēja pavirināt un slāpēt dzinēju

īstenība jau arī stāsta varoņa motoram ir varena drosele tieši ieplūdes kolektora galā, pie motora slāpēšanas viņa tiek aizvērta, diemžēl noklusējuma stāvoklis ir atvērts.

VolvoCar Reģ.: 02.10.2019
4 1 Atbildēt

Jā, raugoties no prizmas, kas šo piedzīvoja dzīvajā. Brīdī, kad motors aizgāja raznosā ātrums bija 110 km/h - apdzīšanas laikā. Noteikti pirmā doma bija dabūt to mašīnu šosejas malā - strauji nebremzējot, jo aiz manis, protams, bija vēl mašīnas.

Brīdī, kad biju šosejas malā un motors uz 7k darbojās. Dūmi bija tik daudz, ka neredzēju savu degungalu (arī salonā) - kāds vēl skrūvgrieznis un motortelpa. Tādu skaņu dzīvē nebiju dzirdējis. Savus pirkstus un galvu ne par kādu naudu nebāztu pat tuvumā motoram. Iespējams tiešām varēja mēģināt mest kaut kādā 5-6 ātrumā, kad mašīna bija apstājusies, taču, godīgi saku - tajā brīdī vienīgais par ko es domāju bija ātrāk prom no tā dzelzgabala. Tā ir tikai mašīna, šo, protams, standarta austrumeiropietim nesaprast.

Ja vēlies redzēt, kā šis izskatās un izskatījās manā gadījumā - iemet youtube - Подборка - В разнос #2 (Как умирает дизель)

Shiirs Reģ.: 13.07.2006
1 0 Atbildēt

Man tajā minūtē kamēr noslāpēju motoru, no kartera pazuda gandrīz litrs eļļas. Ja uzreiz nenoglušī, tad tāpat motoram ir kapi.

VolvoCar Reģ.: 02.10.2019
0 1 Atbildēt

anoagask rakstīja: bija kādi simptomi - pastiprināta eļļas tērēšana vai tml?

Pilnīgi nekas neliecināja par to, ka kaut kas drīz varētu izbeigties.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti