Iesācēja bezceļi – Pajero Pinin vs. Jimny 2021?

drvikiward Reģ.: 21.11.2021

Labvakar!

Esmu jaunpienācējs bezceļu tēmai, tāpēc ļoti novērtētu pieredzējušu autovadītāju viedokli. Vēlos iegādāties 4x4 auto, ko izmantot gan ikdienas vajadzībām (māja-darbs-veikals-māja), gan nedēļas nogalēs, izbraucot pie dabas pa meža ceļiem vai piedaloties vieglākos bezceļu piedzīvojumos.

Garajiem gabaliem mums ģimenē ir cits auto, ar ko ikdienā pārvietojas sieva. Jāpiebilst, ka dzīvojam mazpilsētā, un veicamie attālumi ir tiešām nelieli, salīdzinot, piemēram, ar Rīgu. Tā ka arī degvielas ekonomija šajā izvēlē, lai arī laba, droši vien nav pavisam izšķiroša, jo gadā vairāk par 7000-8000 km nenobrauksim.

Ilgi pētot manā cenu kategorijā (līdz 4000 EUR) pieejamos spēkratus, esmu identificējis divus auto, ar kuriem, šķiet, varētu apvienot ikdienu mazā pilsētā un mērenas dubļu/sniega vannas. Tie ir Suzuki Jimny un Mitsubishi Pajero Pinin (jeb iO).

Esmu arī pētījis Lada 21214 (Ņivu), bet noprotu, ka tam rūsa nāk komplektā kā ekstra jau no rūpnīcas, kā arī sadursmē ar mežakuili drīzāk izdzīvotu lops nekā vadītājs. Tāpat, jāatzīst, neesmu pats ģeniālākais mehāniķis un katru dienu krāmēties ar Ladu arī negribējās.

Pašam ir bijusi izdevība pabraukt ar Pinin’u, un, jāsaka, ļoti patika. Jimny krietni retāk redzu uz ceļiem, bet starptautiskie un LV forumi rāda tā varēšanu.

Tas, ko esmu sapratis līdz šim:

Jimny plusi:

Labāka caurgājamība stock komplektācijā

Mazāk kaprīzs dzinējs (ne GDi)

Vairāk modifikāciju iespēju

Lētākas tuning detaļas

Vēl arvien tiek ražots

Pajero Pinin plusi:

Komfortablāks uz asfalta

Piemērotāks manam 1,90m augumam

Var likt nopietnākas riepas uzreiz, bez lifta

Salons patīkamāks (apdare, stūre, audio)

Patīkamāka cena

Viss šis ir tikai no ilgas youtube u.c. interneta dzīļu pētīšanas bez mazas saskarsmes ar šiem auto reālajā dzīvē, kur nu vēl bezceļos. Tāpēc, ja kāds var padalīties ar viedokli vai pieredzi attiecībā uz šiem modeļiem, vai arī nolamāt mani par mudaku, jo jāņem taču pavisam cita mašīna, es mīļuprāt to uzklausītu!

Iesācēja bezceļi – Pajero Pinin vs. Jimny 2021?

Paldies!

 
ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Priekš sevis mitcu izslēgtu no saraksta. Suzuki ir neliela pieredze. Auto uzticams. Bezceļi ir ir nosacīts jēdziens...pļava vai purvs. Salīdzini pats. Patīk vinčoties un hidrotērpā ālēties tad būs jāapgūst mehāniķa iemaņas. Tādas lietas tehniku kauj nost.

Ja pļava, sniega kupena utt, kur līdzbraucēji vēl un slēpes/makšķere vai kas cits, es izvēlētos nissan x-trail 2,2dci 2004 līdz 2005g. Neatkarīgā piekare un nosacīts bloķētājs, salona ietilpība braukšanas komforts. Uzliec labas apvidus 4 riepas un riteņu ķēdes smagākam bezceļam (pietiks ar pāri priekšējiem ratiem) Būsi patīkami pārsteigts ko tas auto var izveikt.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Trīs mulsinošas lietas:

*) ko tur dara tas gadskaitlis 2021 ja vēlme skatīties uz 4K vērtu verķi.

*)1,9 m augumā un skaties uz vismazākajiem verķiem ??? "Ceļosi" viens pats vai max divatā ??? Ja pinin 4 durvju, tad tikpat labi vari lūrēt arī uz ko lielāku (teiksim kantaino Cherokee).

*) Nopietnākas riepas palielina rites pretestību (īpaši ja palielina kopējo diametru) , un ja neesi baigais mehs, tad jau laicīgi izdomā vai tam vispār ir jēga, jo normāli tad komplektā maina arī diferenciàļu pārnesumus (lai sajūgs/kārba ilgāk dzīvo), un jebkuras dubļiem paredzētas riepas tavu ikdienas braukšanas komfortu noraks vienā setā.

Bet ilglaicīgi braucis ar mazajiem esmu tikai ar Ņivu, pat ar standarta ziemas riepām, tai ir diezgan laba caurgājamība + "3 veči pa 1,90 m" paņem šo aiz pakaļas bufera un pagriež kurā virzienā vajag, attiecigi tā ir reiz no lāmas lauka vidū tas auto izcelts. Bet Ņiva ir absolūti kretīnisks auto ikdienas lietošanai, sadales kārbas bieži gaudo pat jaunas utt. tur nu reāli prasas lielu daļu lietu pielikt roku, lai pa asfaltu braukàtos.

Un jā divatā 2 durvju Ņiva ir OK, un medībās ar 3-4 atā braukts, bet jebkas virs 10 km, un gribas teikt, labàk iešu kàjàm.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

priekš otrās mašīnas izmērs vienalga, diviem cilvēkiem pietiek un 4atā 5-10km uz veikalu arī var aizbraukt, iekāpt-izkāpt prasīs vairāk laiku nekā ceļš

jimny vairs neražo, ražo tāda paša nosaukuma pilnīgi jaunu auto, tā kā tas vairs nav arguments. Veco Jimny gan ražoja ilgi liekas bez lielām izmaiņām, līdz ar to rezerves daļas varētu būt pieejamākas

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

angosak

Kāpēc saki, ka Jimny vairs neražo?

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

4kEUR Jimny nekas no jaunā Jimny nederēs

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

Tu arī no tiem kas nevar pateikt, ok nokļūdijos. Tā vietā citu bla bla bla stum. Kā reiz 4e ļoti pat noderētu 1.iemaksai

Bet nu man pilnīgi viss šitas pie kājas.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

4k iemaksa piegādei uz 2024 gadu? Jaunos Jimny ķēra kā karstus pīrādziņus pirms ražošanas problēmām, tagad vispār čau

juriz Reģ.: 09.06.2001
0 0 Atbildēt

Jimny nav ražošanas problēmu, tur kaut kas ES nepatika par atgāzēm, CO2 daudzumu. Tāpēc aizliedza faktiski tirgot, tik cik N1 atļauts.

Jimny un tie Mitsu arī draudzējas ar rūsu. Ne tik traki kā ņivai, bet nu ir tāpat.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

kā nav problēmu - jimny nav nevienas mikroshēmas??? pusvadītāju trūkums ietekmē visu

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti