Renault Megane E-Tech electric auto tests, atsauksmes un iespaidi 2022 / 2023

GadaAuto Reģ.: 20.09.2014

Jaunais elektroauto Renault Megane E-Tech electric tests no 2022 gada, kāda pieredze?

 
Atis_Jansons Reģ.: 18.11.2012
2 0 Atbildēt
Laaciz Reģ.: 01.04.2016
1 0 Atbildēt

Pirmo reizi ieraugot elektrisko Megane pirmā doma bija – auto ar identitātes krīzi. Skatoties uz to nevar īsti saprast, kas tas vēlas būt. Priekš krosovera par zemu. Kā hečbeks par masīvu.

Sākšu ar salonu, jo elektrisko Megane aptaustīju Auto 2022 izstādes laikā. Par interjera dizaina iedvesamu šķietami kalpoja Zoe. Auduma ielaidumi panelī, vertikālā planšete, lielais plaukts zem planšetes. Kopumā gan nekas aizraujošs vai neredzēts. Es saprotu, ka lieli ekrāni tagad tendence, bet nu tomēr var izdomāt kaut ko interesantāku kā divu ekrānu savienojumu ar ventilāciajs atveri pa vidu. Nepārdomāts likās plauktiņa risinājums zem planšetes. Braucot tā stūris sanāk kā atbalsta punkts kājai un precīzi celī. Nav īpaši komfortabli braukt kamēr tas konstanti spiežas celī. Neesmu arī lielā tukšuma fans starp vadītāju un priekšējo pasažieri. Personīgi man vairāk patīk apņemošas kabīnes sajūta.

Testa dienā Megane bija nedaudz jāpielādē, lai spētu veikt pēdējo posmu līdz Molam. Gaidīju kādas 20 min pēc kurām borta dators rādījā, ka pietiks ~82km. Līdz Molam no Circle K Slokas ir ~40 km. Jābrauc! Vajadzētu pietikt. Iekāpjot Megane sveicina ar futūristikām kosmoskoģu skaņām. Šeit gribētu piezīmēm absoluti neērtos durvju rokturus. Jā aeordinamika un tā, bet no lietošanas viedokļa galīgi garām.

Kā jau e-auto Megane brauc klusi un dinamiski. Ar dinamiku gan aizrauties nebija ieteicams, lai mierīgi tiktu līdz Rīgai. Tāpēc ātrāk pa 95 km/h nebraucu. Lieti noderēja adaptīvais kruīzs, lai bez iespringšanas varētu mērot ceļu. Iebraucot Rīgā ieslēdzu max rekuperāciju ar lāpstiņu aiz stūres un eksperimentēju ar viena pedēļa braukšanu. Tā kā jau šādi ir braukts iepriekš, tad piešauties bija ātri. Rezultātā Megane no Circle K ar ~82 km atlikušās distances pie Mola pieripoja ar ~59 km atlikušās distances mērojot nepilnus 40 km. Jāpiezīme A/C bija izslēgts.

Megane Electric noteikti nebūs mans favorīt e-auto. Tas gods pagaidām pienākas Cupra Born. Kaut ar to izbraukt nepaspēju, bet dizaina un interjera aspektā uzrunā daudz vairāk.

martinslusis Reģ.: 11.12.2013
4 0 Atbildēt

Piekritīšu Laaciz par to, ka nedaudz mulsina virsbūves tips. Tiešām diezgan augsta virsbūve priekš hečbeka un nedaudz tā kā velk uz mazu SUV, bet vienlaicīgi tas galīgi nav SUV.

Citādi par dizainu – tie rokturi vai nu patiks vai nē. No vienas puses, parasti rokturi brīžiem būtu ērtāki. Bet no otras puses, auto vismaz izlaiž rokturus uz āru, brīdī, kad tuvojies vadītāja durvīm.

Par braukšanu – dinamika ir ļoti ok. Dzīvē pilnībā pietiks jaudas gan pilsētai, gan arī šosejai, kur apdzīšanas manervus veikt ir ļoti viegli.

Patika tas, ka Renault Megane E-Tech range rādīja samērā pesimistiski. Kāpēc tas ir labi? Jo vismaz zini, ka tiešām tādu distanci varēsi arī nobraukt. Kad braucām ārā no Rīgas, Megane rādīja mazāku range nekā vairāki citi elektroauto, bet realitātē izturēja visilgāk (jāatzīst gan, ka ID.5 jau no Rīgas izbrauca ar ~70% uzlādi, kamēr Megane biju uzlādējis līdz 100%). Turklāt, arī uz šosejas bieži vien var nobraukt pat vairāk nekā auto sākotnēji sola.

Tas, kas man braukšanā nepatika: bateriju lielais svars komplektā ar liela izmēra diskiem nozimēja, ka bedrē labāk neiebraukt. Tiešām ass trieciens sekoja pat no citkārt ne pārāk trakas bedres.

Par interjeru – kopumā jau ļoti ierasts Renault interjers. Multimediju sistēma kopumā bija ērti lietojama, tomēr ievēroju, ka, lietojot bezvadu Android Auto, regulāri Spotify skanēja samērā sliktā kvalitātē. Vienā brīdī atradu knifu, ka palīdz pārslēgšana uz FM Radio un atpakaļ. Tas gan varētu būt arī kāds Android gļuks, tāpēc šo Renault nepārmetīšu.

Man personīgi stūre likās pārāk "pārbāzta" ar kloķiem. Labajā stūres pusē atrodas 3 kloķi: braukšanas režīma pārslēgs (P, R, N, D), logu tīrītāju kloķis un vēl viens kloķis multimediju kontrolēšanai. Likās nedaudz par traku, tāpēc labprātāk ātruma pārslēgu redzētu citā vietā.

Lai gan cītīgi meklēju minūtes 10 un pat Googlēju, tā arī neatradu kā var izslēgt priekšējā pasažiera airbagu. Ja parasti tas būtu slēdzis sānu panelī, tad šai mašīnai tur to neatradu. Google gan teica, ka tieši tur tam ir jāatrodas. Labprāt intereses pēc uzzinātu, kur īsti tas atrodas.

Viena piebilde par praktisko ikdienas lietošanu ģimenē ar bērnu – aizmugurē ieliekot ISOFIX sēdeklīti, drošības jostu nekādi nevarējām iesprādzēt no tām pašām durvīm, tāpēc gājām no pretējās puses. Tomēr tas ir ļoti neērti. Mūsu sēdeklītis nav liels, tāpēc diezgan droši, ka tāda problēma būs arī citiem.

Kopējais iespaids par šo auto bija tīri labs, tomēr es pats personīgi par ~50 tūkstošiem tādu nepirktu. Tomēr jāatzīst, ka dizains ir izdevies un braukšana ar šo auto arī sagādā prieku.

JanisBite Reģ.: 02.08.2016
1 0 Atbildēt

Jauna Renault elektriskā platforma, kuras pirmais produkts ir nonācis mūsu rīcībā – Renault Megane e-Tech.

Iespēja izvēlēties starp diviem akumulatoriem – 40 vai 60 kWh ietilpībā – lielākais no tiem ļauj pieveikt jau līdz 400 km vasarā, bet Baltijas ziemas apstākļos – 250…300 km varētu būt reāli!

Jau tradicionālā priekš Renault - 22kW maiņstrāvas uzlādes iespējamība ir super lieta, lai taupītu laiku uzlādēm – stundas vai divu stundu kāda lielveikala apmeklējums ar bezmaksas uzlādi ļaus jums droši atgriezties ārpuspilsētas dzīvesvietā bez liekiem stopiem pie ātrajām uzlādēm!

Līdzstrāvas (ātrā) uzlādes maksimālā jauda 130 kW ļauj pacietīgi gaidīt šādas uzlādes staciju biežāku parādīšanos Latvijā. Bet pie mums pierastā 50kW lādētāja, auto būs spējīgs uzņemt pilnu jaudu nedaudz virs 80% no akumulatora ietilpības!

Modelim ar 40kWh akumulatoru būs jāsamierinās ar 85kW maksimālo DC uzlādes jaudu!

Ārējais dizains ir izdevies gana dinamisks un interesants. Zemprofila 20” riepas liek gaidīt “cietu” piekari, bet dabā nav tik bēdīgi – braukšana ir gana komfortabla un vienlaicīgi precīza un sportiska!

Bet sportiskais auto profils rada arī nelielas neērtības pie mana auguma 190 cm:

- Iekāpjot vadītāja sēdvietā jāuzmana galva;

- Otrā rindā galva švīkājās gar griestiem versijai ar jumta lūku.

Salona interjerā ir gan veiksmīgi risinājumi, gan mazāk veiksmīgi – piemēram:

- Auduma krēsli ir pārāk gaiši un uz tiem varēs labi redzēt izžuvuša mitruma pēdas;

- Tālruņa plauktiņš zem centrālā displeja man prasās ar nedaudz zemāku novietojumu, jo izņemt no tā tālruni nav ērti. Un šim tālruņa plauktiņam nav bezvadu uzlāde!

Risinājums ar bagāžnieka atslēgšanas pogu nepierastā vietā manuprāt nav veiksmīgs – tumsā to ilgi meklēju un sasmērēju rokas pret netīro bagažnieka vāku. ☹

Ļoti patika Google Map tiešsaites ortofoto karte ar redzamu satiksmes noslodzi uz ceļiem – tas palīdz izvairīties un pēkšņiem sastrēgumiem brauciena virzienā - lēmumu pieņemšanā par brauciena maršrutu nenorādot galamērķi!

Janis_R Reģ.: 09.12.2014
1 0 Atbildēt

Izskatās, ka Renault Megane E-Tech ir visdetalizētāk aprakstītais auto forumā, bet dažas lietas gribu piebilst. Automašīnai ir laba salona apdare, daudzfunkcionāls interaktīvs info panelis labi saplūst kopā ar Renault raksturīgo lielo info displeju vidusdaļā. Tas viss labi piederās nākotnes elektroauto. Bet četri mehāniskie kloķi uz stūres kolonnas gan vairāk asociējas ar pagātni. Sevišķi audio vadības svira. Papildināšu par Jāņa pieminēto bagāžas nodalījuma vāka atvēršanu. Šo mīklu sanāca minēt kopīgi, kamēr Megane tika barota uzlādes stacijā. Nesasmērējot rokas rudenī bagažnieku atvērt nebūs iespējams, bet runā, ka bagažnieku arī varot atvērt ar elektropiedziņu.

Braukšana ērta, klusa un dinamiska, bet WOW efekta mazliet pietrūka.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti