Standarta lv hlamam lietot nedrīkst. Jebkuram normālam auto bez problēmām.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Standarta lv hlamam lietot nedrīkst. Jebkuram normālam auto bez problēmām.
Nevajag būt nekādām problēmām. Varbūt ja mašīna ilgstoši stāvēs, tad nevajadzētu lietot
Piesalst, ja bojāta. Parasti zem trosītes apvalka tiek ūdens un tas piesalst. Paši kluči maz ticams tad ir jānomet ar pārkarsētām bremzēm kupenā līdz sliekšņiem.
Labāk (vai vismaz mierīgāk) būtu regulāri lietot brauciena laikā un pie īslaicīgas apstāšanās, bet uz nakti tomēr labāk neraut.Ja vien nav īpašas vajadzības kādā slīpumā stāvēt.
Ja mašīna bieži ir jāliek mierā uz nakti vai pat uz vairākām dienām uzreiz pēc aktīva brauciena pa sāls pļuru vai peļķēm, tur var sarūsēt dajebkas.
Tagad tak visur nāk elektroniskās rocenes. Kā ar tām?
Tur neko, pie motora izslēgšanas tā nostrādā pati automātiski.Tāpat kā pie kustības uzsākšanas.Nekad nav bijis nekādu piesalšanas pazīmju,pats jau desmito ziemu ikdienā lietoju tamlīdzīgu auto.
-vienīgi gan jāpiezīmē, ka tur nav troses, aizmugures br.suportu mehānismi darbinās ar iebūvētiem elektromotoriem
OK, paldies par izsmeļošo info. Šito nezināju kā un kas tur darbojas.
Un, ja tā automātika sāk čakarēties, vai kāds vads nopūst?
Tie aizmugures bremžu el.motori nav diezko dārgi (ja oem, bet ne/pie dīlera).Resurss tiem ir ļoti ilgs, un, gods kam gods,tādu pretīgu pārsteigumu tur nav.Ja noklemmē, nu tad gan esot auzas un mašīna nekustot no vietas.Pēc kādiem 350kkm gan būtu labi tos nomainīt profilaktiski.Līdzīgi kā ģeneratora oglītes.Nav arī īsti labi tos darbināt pārāk nedabiskā pozīcijā- piem.,ja br.diski kļuvuši plāni un kluči nolietoti līdz indikatoriem.Iedilušos diskos izveidojusies asā mala arī ir tāda samērā slikta pazīme.
Vispār beidzamajā laikā ir satraucoša tendence, kad daudzi piedāvājāmie auto ilgstoši stāv placī un tiem visas bremzes nenovēršami sarūsē.Ne vienmēr (kā to sludina tirgoņi..) to var novērst tā vnk "pabraucot".Vispār jau br diski ir mašīnas "vizītkarte".Labāk tos mainīt laicīgi,ar domu ka "manam laikam" pietiks.Jāmaina tāpat jau reiz būs, tad kāpēc "man" braukāt ar aprūsējušiem hlamiem.
Bremžu vadu "nopuvums" gan mēdz būt sērga, bet tas attiecas vairāk uz priekšējām bremzēm.Audi gadījumā kādreiz var nākties nomainīt pat visu attiecīgās puses vadusaikšķi,jo to bojājuma vietu nav iespējams precīzi noteikt.
Bet vispār, ja par gānīto vag, tad tādi "pacdesmito" vidus gadu audi ir sanākuši visos laikos visizturīgākie un uzticamākie (izņemot dažus benzīnmotorus un atsevišķus (arī tikai dažus..) īpašus "ekstru" mezglus- kas nākotnē diez vai kādreiz vairs atkārtosies.Tāda reku tā Kārnā Hilda tur drošvien drīzvien "nooptimizēs" visu līdz kliņķim.
Man kaimiņš vasarā jau čakarējās ar Seniku, nevarēja no vietas tikt, tāpēc interesējos.
Uz aukstiem diskiem labāk nelietot, var pieraut. Pašam bija pirms divām nedēļām Polijā pirmie mīnusi piemānīja. No rīta stāvvietā pabraucu 10m un novilku roķeni, jo vajadzēja no mašīnas izkāpt. Piesala. Labi, ka netālu bija pazemas stāvvieta, aizšļūcu līdz tai, pēc pusstundas viss bija atkusis.
Onkuļi, jūs esat švaki braucēji mamma gan ar novilktu roceni aizbrauca līdz veikalam...
Nekad nav bijušas problēmas atskaitot otrās paaudzes megani, kurai iesala trosītes ne bremžu mehānisms. Tā ka te ir jautājums par rokas bremžu trosīšu novietojumu un sadiluma/sarūsēujuma pakāpi
Reāla problēma gan varētu būt komerctransportam, tipa sprinter/krafteriem un tml.Īpaši, ja kādam mašīna vairāk stāv, nekā brauc.Jo tur ir gan troses, gan cimperlīgi spriegotāj mehānismi, gan dažiem arī vēl atsevišķas rocenes bremžu uzlikas.
Reiz, pēc aukstas nakts, diezgan ilgi dabūju driftēt ar Opeli pa pagalmu, kamēr dabūju roceni vaļā. Ar šo mācību man pietika - nekad vairs ziemā nevienu mašīnu neatstāju ilgstošai stāvēšanai ar norautu roceni. Nu īstenībā arī vasarā nē. Pie īslaicīgas apstāšanās gan lietoju. Bet kamēr man bija Peugeot Partner - franču brīnumam mīnus grādos vispār pie tā kloķa nekad un nekādos apstākļos nedrīkstēja skarties klāt, ja negribēji problēmas uz līdzenas vietas
Jautājums varbūt, cik daudz to roceni novelk. Es nevelku vairāk kā nepieciešams. Ja tikai minimāls slīpums, kā stāvvietās dažreiz, tad uz 3. robu. Nu, tas kā kuram auto, protams.
Auto Škoda, novelku roceni katru reizi, uz nakti, vai veikalu stāvvietās, vai darbā, vai pēc īslaicīga brauciena, neatkarīgi no sezonas un ne reizi vairāku gadu laikā nav bijušas problēmas ar to. Domāju, ka problēmas var būt drīzāk, ja roceni lieto pārāk reti. Un pastāv uzskats, ka robā likt arī nav labi, tad slodze uzgulsies dubultmasas spararata atsperēm u.c. Bet klucīšus zem riteņiem likt būtu drusku komiski, ne ?
Jautājums drošvien būtu/Par tā konkrētā auto rocenes troses individuālo konfigurāciju un vispārējo kvalitāti (nolietojumu) kā tādu.
Par "jaunu" diezin vai kāds sūdzēsies.No kaut kurienes un ar kaut ko taču tā problēma sākas, neba jau tas suuds tā uzreiz un pēkšņi atsakās.Reku tādiem vecākiem auto tās troses bij primitīvākas un bezmaz katrreiz kopā ar uzlikām vai teju pie katras eļļasmaiņas bija jāmaina.
ZZZZ rakstīja: Onkuļi, jūs esat švaki braucēji mamma gan ar novilktu roceni aizbrauca līdz veikalam...
Tad jau drīzāk esi slikts dēls un švaka rocene, mammai ir/bija. Ja rocene ir kārtībā un tā tiek ar 2 vai 3 klikšķi 'novilkta' tad aizmugurējais tilts nemaz i nekustēsies no vietas.
Ja autiņš un bremžu sistēma sen nav redzējusi gādīgas rokas un servisu, tad ir visādi brīnumi redzēti un pat nevajag jaudīgu autiņu lai ar novilktu, aizbrauktu pat līdz Liepājai. Nu i, ka kaut kas jocīgi smaržo... Galvenais, ka kust uz priekšu...
Reiz esmu darbā dabūjis nopietni pa kaklu jo ziemā esmu novilcis roceni u.t.m.l. Teicu nav jau vecs sarūsējis opelis ar caurām trubiņām, kur iesals trosīte.. Bet jauna škoda un visam jabūt kārtībā, tāpat dabūju verbālu rājienu, ka tā neviens nedara ziemās un ja pieķers tad mājā nebraukšu kamēr roceni nedabūšu vaļā.... Vopsim mani normāli ap.irsa un turpināja ap.irst pāris nākamās dienas.
Pēc burtiski mēneša taspats džeks nolicis slīpumā to pašu skodas dīzeli, ielicis 1 ātrumā aizgājis, atnācis pēc 20-30min un skatās autiņa nav, autiņš aizripojis un ieripojis grāvī un dzinējs darbojies. Tad viņam nopietni nācās skaidroties par darba auto sabojāšanu, pat vairaku mēnesu laikā atvilka no algas pāris soķus lai nosegtu remontu jo paša vaina.
Kā zinam, dīzelis strādā un kompresiju un viss salikās tā ka autiņš iekustejās un 'aizbrauca' labi, ka neapskādeja neko citu...
Karma.
Rokas bremze ziemā
Kā ir vai "mīnusos" rokas bremzi drīkst lietot?
Vienu dienu piebraucot pie objekta kolēģis bija pārsteigts kad norāvu roķeni. Teica, ka piesalašot!
Man pa gadiem tā nekad nav gadījies, ne arī biju par to kādreiz iedomājies.