Te nevienam nav kristāla bumba - slēdz pie kompja un skaties kas par kļūdām.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Te nevienam nav kristāla bumba - slēdz pie kompja un skaties kas par kļūdām.
Vai ta eļļas līmeni tam Pasātam nevar apskatīties? Nē, nu nebrīnīšos arī ja tiešām nevar. Bet mainīta tā eļļa vispār kādreiz ir?
Kārbai manu prāt nevar tā vienkārši apskatīt. Nezinu kad mainīta, auto nesen iegādājos.
Nekad neesmu lietojis Vag ar automātu, tāpēc nezinu. Ir mašīnas, kam var apskatīties, ir arī kam nevar, un līmeni kontrolē tikai pielejot. Jebkurā gadījumā to eļļu kādreiz ir jāmaina.
Nevis kādreiz, bet globāli manuālim kārbas eļļu maksimalais slieksnis jamaina ik pēc 90/100k km, automātam ik pēc 70/80k km, CVT ik pēc 50/60k jāmaina. ( Neatkarīgi no ražotāja ieteikumiem, jo ražotājs iesaka tā lai autiņš nobrauktu garantijas periodu, bet pēc tā lai tu pēc iespējas atrāk atgrieztos pie viņiem, nevis ar vienu auto brauktu bēdu nezinot 20 gadus!)
Protams jo biežāk mainīsi jo labāk šī kritiskā lieta būs eļļota un labāk jutīsies, bet atkal makā to izjutīsi...
Ja autiņam ir liels noskrējiens(200k+) un kopš dzimšanas nekad nav mainīts, tad pie eļļu maiņas var uzsist kādu nosēdumu vai duļķi kas ir izveidojies no vecās sadegušās eļļas un metāla skaidiņām, automātiem tas var būt ļoti kritiski, ka aizbloķē kādu sīko eļļošanas kanālu, tāpēc ja nekad nav mainīta, šāda noskrejiena autiņiem arī praktiski vairs neiesaka to darīt savādak vari iebraukt auzās ātrak kā vajadzētu. Vai ja dara tad dara restaurācijas apjomā, ka visu jauc arā visu iztīra, izskalo, nomaina ko vajag un var nomainīt un ta ielej svaigu...
Ikdienas gadījumos vienkārši brauc 'ar sitieniem' kamēr brauc un tad ka vairs galīgi nekust uz priekšu un tad maina kārbu.
b5 pasātam noteikti nebūs mazs nobraukums, tur jāskatās pēc auto vēstures kad pēdējo reizi ir mainīta karbas eļļa un vai vispār ir mainīta.
p.s. man nissan xtrail cvt kārbas ščupa arī nav, tikai korķis virsū. Tur ir kāda īpaša nissan shēma kā 'pareizi' noteikt. Bet par cik man nav tecejis ārā nečakarejos- pats izveidoju savējo, nomērīju atzīmēju kur bija līmenis, izlēju, nomērīju cik litrus izlēju, tikpat ielēju un +100ml vairāk...
Iebāzu savu šcupu un 1mm virs līnijas nostajās, tā kā viss pareizi saliets atpakaļ.
Viss šis teksts attiecināms tikai uz eļļas maiņas fetišistiem. Lielākā daļa cilvēku saviem hlamiem pat ar 300k tāfelē kārbas eļļu nah/uj neaiztiek un nav viņiem ar to nekādu problēmu.
Lielākā daļa Latvijā, tehniskajā apskatē pēc iespējas lētāk aizlāpa konstatētos divneiciņus lai izietu apskati un brauc kamēr galīgi noplīst un tikai tad ceļa malā kasa galvu kur sadabūt kādu, kas trosē aizvilks... 😉
Un ta vēl ar šādu miskastes autoparku brēc, ka tehnisko vajadzētu reizi 2, 3 vai pat vēl labāk 5 gados!!!!
Par CVT varu pateikt ka nissans oficiāli vispār neparedz eļļas maiņu, jo tā eļļa nokalpo garantijas periodu. Un tālāk darbinieki acīmredzot 'nemāk' apkopt vairs autiņu jo nav uzrakstīts oriģ servisa grāmatā... (jā nissan norde man teica, ka eļļas maiņa nav paredzēta šai kārbai)
Tad domāju nomainīt pats... Atradu ko vajag, aizsūtīju detaļu kodus. dīleris par nepeiciešamajām detalām gribēja nokāst 300€, pasūtīju no amayama tās pašas oriģ. lietas un ar visu atmuitošanu sanāca pa 130€ ;)
Iegādājoties spēkratu ar 170k, nomainīju gan eļļu gan kārbas eļļas filtru. (filtrs ir līdzīgs kā motora eļļas filtrs, tikai 4x mazāks)
Un kārba uzreiz darbojas daudz reizes maigāk, parslēdzot no D uz R iepriekš bija jūtams tāds kā pārslēgšanās sitiens un tahometrā apgriezieni ~500rpm nolēkāja, tagad par ~180rpm nolēkā kas ir ok priekš cvt.
p.s. Oriģ. eļļa bija melns ūdens(līstot āra, pataustot uz pirkstiem reāls ūdens kur berzējot pirkstus nebija jūtama nekāda eļļas konsistence), tas mazais filtrs kuru arī nisans saka ka NEKAD nav jāmaina arī galīgi melns un aiszkakājies....
Tā kā ja gribi lai autiņš kalpotu nav jābrauc līdz tas apstājas! Bet nav jāiet arī galējībās un piemēram kārbas eļļu tagad katru gadu mainot.... (ja vien nenobrauc tur 100k/gadā) 😉 Autiņš saprāta robezās ir jāpkopj, bet kurš to Latvijā dara.... brauc tik un tad čīkst, ka skatē speciāli gāž ārā.
Vēl, starp citu, sitieni, pārslēdzot režīmus, var būt arī dēļ beigtām motora paduškām.
darklight rakstīja: Vai ta eļļas līmeni tam Pasātam nevar apskatīties? Nē, nu nebrīnīšos arī ja tiešām nevar. Bet mainīta tā eļļa vispār kādreiz ir?
Kārbas ščups man liekas drīz pēc kurbuļa pazuda
darklight rakstīja: 2006. gada Kraisleram ir, līdzīga gada Lexusam arī, šķiet bija. BMW nebija. Būs jāpalūr brāļa XC90.
2000.gadu subaru arī ir, bet tie visi ir ražotāji, kas nekautrējas izmantot vecus/pārbaudītus mezglus - atšķirībā no bmw vai vw, kas spiež uz vorsprung durch technik.
Es nebrīnītos, ja 2000. vidus subaru/chrysler/toyota kārba nebūtu ar nelieliem uzlabojumiem ražota kopš 80.beigām vai 90.sākuma.
Pag, pag bmw izmantotās zf kārbas ir pat ļoti labas, maini tik eļļu un viss būs kārtībā. Vari gan piekabes vilkt, gan pamatīgi slogot viņu. Subāru, crysleru un toyotas variatori nekādā gadījumā nebūs izturīgāki par to bmw zf kārbu. Nu ok varbūt kaut kādi galējie flinstoni un arī tad pie nosacijuma, ja nevienam no pieminētajiem nemaina to eļļu. Zf tomēr pāris reizes atsaucīgāka un ātrāka. Ātrākas arī par kias/hjundai mega f1, pro sport, star ship, dual cluch max…
Tā nav "bmw kāraba", tā ir ZF. Un eļļu viņā pa lielam ne na/uj nevajag mainīt.
Zinu, tādēļ rakstīju “bmw izmantotās”, es mainīju eļļu ar filtru (cik nu tur var nomainīt) aptuveni pēc ~60k km. Pats bmw sakot, ka tas viss ir “lifetime”, bet pats zf “sakot”, ka eļļa ir jāmaina. Figviņzin, katrā ziņā man nav bijušas problēmas ar šīm kārbām un ļoti daudziem draugiem, paziņām tas pats stāsts.
Tiesa man varbūt ir neliels fetiš uz šķidrumu un filtru maiņu, principā visai savai tehnikai to daru ar lielāko prieku, sākot no zāles pļāvējiem, beidzot ar močiem un auto, kā eļļas, tā dzesēšanas šķidrumus (kuriem tie ir) un bremžu eļļas, zinu ka daudzi to neuzskata par vajadzīgu, bet es pat močiem bremžu šķidrumu mainu katru sezonu.
"...es pat močiem bremžu šķidrumu mainu katru sezonu..."
Jo?
Es gan nemainu savai zf kārbai eļļu.Gribu uzkrāt pieredzi- cik ilgi tā izturēs.Hobijs.
Ilgi izturēs. E39 nopirku ar 300+, pārdevu pēc 100 kkm, eļļas korķiem bija rūpnīcas zagluškas.
Vienā friču tv raidījumā par auto lietām ZF autorizētā servisa meistars teica, ka "nebūtu slikti" eļlu mainīt pēc 150 kkm.
Tur teica visādi, t.sk., ja līdz 200 nav tur līsts, tad labāk būtu nelīst.Tipa, labi ka Nelīst. Bet tas kā jau ar visu- lohs ir iedzīts bezizejass situācijā un vairs nesaprot kam tad būtu klausīt.Bmw un Audi saka ka lifetime, Zf-s aizkadrā drirš pavisam citu ko, savuukakārt visādi fraņču un tml kraņču eļļaslohi reku tepat pirmajā lapā slavina savus aftermārketa lohšķidrumus.
Amērikā reku jau kopš seniem 80tajiem veiksmīgi darbojas uzņēmums Lubegard, kurš ražo tieši automātkārbu šķidruma piedevas un pret kura ražojumiem neiebilst pat pats GM un vēl vairāki turienes hlamu ražotēji.
Malacis, man prieks.
Par ko konkrēti tev prieks?
Tavu hobiju.
Nu jā, te skaidrs,- tev pieder (vismaz) kādi 8gab bmw,tāpēc Tu/Lohiem nestāsti, uz kādu konkrēti BWM,ZF (vai varbūt ATF) šķidrumu tu to visu mainīji un cik ilgi Tu/tos lietoji (pirms/pēc).Kāds vispār bija iemesls un kas no tā uzlabojās (vai neuzlabojās) ;p
anoagask rakstīja:
darklight rakstīja: Vai ta eļļas līmeni tam Pasātam nevar apskatīties? Nē, nu nebrīnīšos arī ja tiešām nevar. Bet mainīta tā eļļa vispār kādreiz ir?
Kārbas ščups man liekas drīz pēc kurbuļa pazuda
Kiai ir ščups
Gana daudz ražotāju kuriem jālej līdz tek pa uzpildamo caurumu ārā, ir (man liekas MB) kam noliešanas korķis ir arī uzpildei, un tur tāda viltīga "trubiņa", caur kuru pilda līdz ar līst atpakal ārā, tik nu lai to eļļu nolietu tad tas specifiskais "jox" viss ir speciāli jāizrauj ārā un tad maina uz jaunu ...
Tip šādi :
AD666 rakstīja: Pag, pag bmw izmantotās zf kārbas ir pat ļoti labas, maini tik eļļu un viss būs kārtībā. Vari gan piekabes vilkt, gan pamatīgi slogot viņu. Subāru, crysleru un toyotas variatori nekādā gadījumā nebūs izturīgāki par to bmw zf kārbu. Nu ok varbūt kaut kādi galējie flinstoni un arī tad pie nosacijuma, ja nevienam no pieminētajiem nemaina to eļļu. Zf tomēr pāris reizes atsaucīgāka un ātrāka. Ātrākas arī par kias/hjundai mega f1, pro sport, star ship, dual cluch max…
Tajos gados variatori diez vai, 4 pakāpju automāts ar hidrotransformatoru.
Divsajūgu kārbu tieši tam ir konstruēja porsche, lai būtu max ātra pārslēgšanās. Santīma iesipšana bija blakusefekts, ko atklāja un ekspluatēja vēlāk
Es dzinējā d mainu 7K km, kārbās un reduktoros nemainu. Ja tikai papildinu. Kas no tā uzlabojās? 😃 Ekokoloģija 😝
Automātiskā kārba
Sveiki, radās problēma passatam b5+ ar automātisko pārnesumu kārbu. Parasti viss ir labi, bet reizēm parādās problēma, liekot D vai R ieliekas ar sitienu un tad kad ir tie sitieni tad panelī tā sleja kur rāda kurā režīmā atrodas kārba iekrāsojas citā krāsā. Īpaši šī problēma ir tad kad auto piestartēju tad kad viņa atrodas slīpumā. Kas varētu būt par problēmu? Eļļai līmenis varbūt par zemu?