Latviešu valodas gramatikas zināšanas nav nepieciešamas, lai kļūtu par interneta portāla redaktoru.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Latviešu valodas gramatikas zināšanas nav nepieciešamas, lai kļūtu par interneta portāla redaktoru.
Vai kādam joprojām ir šaubas par dzelceļa nozīmi un nepieciešamību, jo aiz kokiem nav spējuši ieraudzīt mežu?
Hm. Kāpēc tad joprojām Latvijas teritorijā nav uzbūvēts neviens metrs dzelzceļa ?
Grūtākais vārds latviešu valodā (uzmini nu!):
• dzelzceļš
• dzelzsceļš
• dzelceļš
• dzelzcelš
• ...
Vēl ukraiņi, lai iezāģētu krieviem, savā valodā sabāzuši maksimāli daudz h. Krievi, kā zināms, pamatā visur lieto g, piem. Gāga, Gerostrāts, Germess utt. h rezervējot vissvarīgākās lietas apzīmēšanai. Kamēr ukraiņiem pat ir "Enerhodara.
www.lsm.lv/raksts/zinas/ekonomika/baiba-rubesa-atkapjas-no-rb-rail-vaditajas-amata.a293823/
iauto.lv/forums/topic/42991-stambulas-konvencijas-logikas-izpausmes-dzive
"Triju Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa iepriekš atzina, ka ātrgaitas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecības sagatavošanas darbus Latvijā un Igaunijā plānots uzsākt 2018.gadā, bet reāla dzelzceļa līnijas izbūve varētu sākties 2019.-2020.gadā."
Lielākais, vērienīgākais, dārgākais un bezjēdzīgākais. Vienvārdsakot, ļoti liels otkatu projekts. Ja kādam vajadzētu normāplatuma dzelzceļa kravu pārvadājumus, uztaisītu kādas esošās līnijas par divu platumu līnijām, Ja vajadzētu pasažieru pārvadājumus Baltijas robežās - esošās līnijas uzlabot būtu daudz lētāk.
Pavisam neesi sapratis šī projekta nozīmi. Tas ir MILITĀRS, Polijas interešu sfērā. Uztaisot universālās līnijas kravu pārvadājumiem, kā tu vienkāršo, tas kļūst izmantojams ienaidniekam. Pat paskatoties kartē, neesi pamanījis ka Rail Baltic savieno Tallinu ar Varšavu, nevis būvējas Baltijas robežās. Un pat tālāko savienojumu ar Berlīni ir iekrāsojuši citā krāsā, nemaz neslēpjot, kurš taisās kontrolēt, ko īsti tas dzelzceļš savienos.
Vietēji to kavē ne vien otkatu problēmu dēļ (jo tas attiecīgi nav parasts eiropas naudas "apgūšanas" projektiņš) gan tie paši, kas darīja visu, lai saglabātu Latvijas atkarību no Krievijas gāzes, nebūvējot termināli, pēc iespējas velkot garumā atslēgšanos no BRELL, lai Latvijas energosistēma būtu atkarīga no Krievijas u.tml. Un ja gribi personiskāk - visā šajā procesā šadā vai tādā statusā aktīvi ir piedalījies neviens cits, kā ASV demokrāts un Sorosa augstākā pārstāvja Latvijā skolnieks - Kariņš
Jā, militārs projekts situācijā, kur abas puses tāpat komandē vieni saimnieki; kā tāds projekts saucas? Par "neesi pamanījis" - esmu pamanījis diršanu par "ātrvilciens uz Eiropu" - leiši to railbaltiku līdz Kauņai ir atvilkuši, izskatās apmēram kā Glūda - Liepāja, nekāda ātrvilciena tur nebūs.
Par saimniekiem kļūdies - ne tu saprati, kurš un kāpēc to projektu virza, ne zini, kas otrā galā top civilajai izmantošanai. Tik vien esi, kā dzirdējis vietējo shēmotāju "diršanu", kas tāda arī ir.
Ar leišiem ir cita lieta, viņi to posmu uzrāva līdz Kauņai vēl pirms visas saskaņošanas, lai galvenais kravu terminālis dzelzceļš-fūres būtu pie viņiem:
"Jāatgādina, ka Lietuva izmisīgi mēģina legalizēt kā projekta sastāvdaļu no Kauņas līdz Polijas robežai jau uzbūvēto Eiropas platuma dzelzceļa posmu. Problēma ir apstāklī, ka šaurās sliedes tur guldītas krustu šķērsu un paralēli vecajām platajām sliedēm. Maksimālais ātrums vietām ir tikai 80 kilometru stundā, un tas nekādi neatbilst Rail Baltica trasē apsolītajiem 240 kilometriem stundā. Teju kuriozs risinājums trasē ir vienu kilometru garš tunelis, kurā ierobežotā platumā pa vienu ceļu palaistas abu platumu sliedes. Tas nozīmē, ka starptautiskajam ātrvilcienam nāksies gaidīt logus starp vietējiem kraviniekiem. Pasažieru vilciens ar 250 kilometriem stundā atlidos līdz Kauņai un tad pusstundu stāvēs, lai tiktu cauri tunelim. Iespējams, tā nav nejaušība. Lai arī projekts kopīgs, tomēr Baltijas valstis arī turpmāk konkurēs par kravām, un Neatkarīgās avoti pauž aizdomas, ka leiši ar nolūku taisa pie sevis pudeles kaklu, lai konteineru kravas nepārņemtu Salaspilī iecerētais multimodālais loģistikas centrs. Kāda jēga likt konteinerus uz sliedēm Latvijā, ja ātrāk tos tāpat ir gādāt pa taisno uz Lietuvu." No NRA raksta ap 2020.gadu
Šodien no zinoša kadra dzirdēju šādu versiju: naudas devējam piegriezies, ka mūsu bāleliņi visu kavē, visur shēmo un piedevām būvē ne to, kas bijis jābūvē vispirms. Par cik objekts saistīts ar militārajiem pārvadājumiem, vispirms jābūvē pamattrase - no Warszaw līdz Tallinn. Tagad esot dots rīkojums būvēt pamattrasi apejot Rīgu - respektīvi Rīgas stacija jābūvē rapša laukā pie Salaspils.
Kautkātā. Tikai tur sanāk interesantāk - naudas devējs itkā ir Brisele, kas labprāt shēmotu kā jau visos Briseles naudas projektos, bet militārie "steikholderi" ir tie, kam tas nemaz nepatīk - viņiem vajag, kā pareizi saki, pamattrasi un ar pasažieru shēmām var pēc tam ņemties, kā vien grib.
Rekur var palasīties, kā Vienotības kases turētājs Ašeradens mēģina sačakarēt projekta militāro nozīmi, būvējot militāristiem nederīgu trasi, kamēr Sorosa pārstāvis ar savu skolnieku pozē kamerām un kārtējo reizi skaisti muld.
"Tagad esot dots rīkojums būvēt pamattrasi apejot Rīgu - respektīvi Rīgas stacija jābūvē rapša laukā pie Salaspils."--
Ar to jau nokavēts, mūsējie jau sāk Rīgā dzelzceļa tiltu būvēt. Sak, ja reiz sākts, tad jāturpina.
Būtībā EK vispār nevajadzēja dot naudu staciju rekonstrukcijām. Vismaz kamēr nav uzbūvēta pamattrase.
650 rakstīja: Riha,Hulbene,Hrenctāle,hanhrēna,havno,Uļmana hatve, Athāsene un/vai Dau Hau Pils,- mēs ar varētu viņiem daguja veidos ieriebt ;p
Hripa arī
Jā, un vispābā mēs varētu ievilkt savā lidostā sākotnēji kaut vai vienu (monaUrālo) Sliedi. Jebvai (optvai) halējā hadījumā pie Vanhažiem sadalīties pa interešu hrupām- vienu sliedi aizvilkt uz Salasspili, otru uz Āhensklanu.Nakoša tOrņakalns. news.err.ee/1609194202/estonia-prefers-not-to-postpone-rail-baltica-completion-to-have-it-pass-through-riga
Starp citu, vai tam atzaram uz lidostu ir liela jēga? Cilvēks atlido uz RIX ar Maxima Air un lai tiktu uz Kauņu vai Viļņu, tas jau būs nopircis biļetes uz 2x lētāku autobusu.
Manuprāt, atzars uz lidostu ir samērā nevajadzīgs uz kopējo lietu fona.
No militārā viedokļa ir, piemēram, šāviņus vai raķetes var atvest ar lidmašīnu. Tikai tam pietiktu ar vienu atzarojumu, to, kurš neiet caur Rīgas centru. Jo vest caur pilsētas centru eksplozīvas kravas nebūtu īsti pareizi.
Iedomājies situāciju, ka ved caur centru raķetes priekš Himars, un kāds krievu aģents ievieto spridzekli tā, lai krava ietu gaisā precīzi centrālajā stacijā.
Sāksim ar to, ka RIX ir aiz Daugavas tilta, līdz ar to paļauties uz to lidostu nevar un nedrīkst jo visi zin, kas notiek ar tiltiem kara laikā. Lidlaukam jābūt tur, kur to nevar atgriezt no dzelzceļa - Aikraukle, Salaspils vai kur nu vēl.
Man patīk, kā viņi rēķina:
No tā igauņu raksta: "Priekšizpētē ņemts vērā, cik daudz laika pasažieri ietaupa, braucot no Tallinas uz Rīgu vienā stundā un 42 minūtēs.*** Ietaupītās minūtes tiek aprēķinātas desmitos un simtos miljonu eiro sociālekonomiskajam ieguvumam***. Ja tiek pagarināts laiks ( gadījumā, ja nelaiž caur Rīgas centru ), lai sasniegtu Rīgu, vai priekšizpēte ir jāpārraksta un projekta dzīvotspēja atkārtoti jāizvērtē?
Ja ietaupītas minūtes rezultējas "desmitos un simtos miljonu eiro sociālekonomiskajā ieguvumā" , tad, pēc tās pašas loģikas, Rīgas auto sastrēgumos zaudētās stundas vērtējamas jau miljardos sociālekonomiskajā zaudējumā.
Uz kā tiek balstīti pieņēmumi, ka igauņi un leiša kā laši nārsta laikā dosies uz Rīgas lidostu? Tā ir realitāte vai projekta apsaimniekotāju saldās fantāzijas?
No maršruta viedokļa pareizi būtu, ka starpvalstu braucienam pietura ir Salaspilī un uz RIX un Rīgu atsevišķs atzars ar pārslēgšanas. Nav visiem pasažieriem savs laiks jākavē dēļ tiem, kas uz turieni brauc.
Ja par lidostu - mans piecu centu vērtais viedoklis, ir, ka lidosta būtu bijusi jāintegrē nevis tikai vienas pieturas jaunajā dzelzceļā (Rīga - Lidosta), bet gan esošajā tīklā, lai ar vilcienu varētu nokļūt uzreiz ne tikai uz Rīgu, bet arī uz Jūrmalu, Tukumu, Ventspili galu galā, utt utjpr. Pēc pašreiz esošajiem plāniem jaunais ātrivilciens būs tikai nedaudz ātrāks par esošo elektrisko vilcienu, bet visi savienojumi tālāk būs jāveic caur ūdensgalvu Rīgas centru.
Tas jau pats par sevi saprotams, ka tā būtu labāk. Tikai šādam projektam naudas nav un tuvākajā nākotnē pilnīgi noteikti nebūs. Linkaitis pa četriem gadiem nevarēja pat tik daudz, kā palaist solīto vilcienu uz Bolderāju pa jau esošām sliedēm. Neizskatās, ka arī, ka pie tagadējā ministra kaut kas tur baigi bīdītos uz priekšu, kaut gan runas joprojām izskan, ka vajag, jā, vajag, darīsim, taisīsim un tā tālāk un tā joprojām.
Mans arī. Kādreiz jau esmu par to rakstījis. No Imantas stacijas līdz lidostai 3 km. Tas uzreiz nāk prātā attiecībā uz ideju "savienot lidostu ar dzelzceļu". Vajadzētu tikai vienu dzelzceļa tiltu pār Ulmaņa gatvi vai tuneli zem tās. Pat militārās kravas varētu nogādāt līdz Ādažu poligonam pa tiešo.
Nekādu vietējo vilcienu, šāda integrācija būtu nerentablabla izšķērdība, mēs nevaram tērēties dēļ visādiem kaut kādiem jūrmalas tukuma lohiem.Veselus trīzdesmit+ gadus esam iztikuši/bez! Kas ta te būs, ja katrs passažieris tur tagad iebrauks ar vilcienu- kā tad lidosta pelnīs ar autostāvvietām un bandīti ar taxometru pakakalpojumiem (35eur/1km+pvn)?
Un kādā kontekstā būtu vērtējami vērienīgie transport pievad ceļu būvdarbi Rīgas Brīvostā? Kravu taču vairs tikpat kā nebūšot, strauji tuvojoties tā devētais bank rots.Varbūt arī tur kādi "igauņi" brauks (iepeldēs)?
Un kas notiktu, ja izrādītos ka (iespējams) ir atsavināti kādi zemesgabali plānotajai dzelzceļa būvniecībai, taču būvniecība tikusi atcelta (vai būtiski izmainīta plānojumā)? Kurš "mums" tādā gad "adbildēs/Par!"?
"Rail Baltica" projekta sākumā SM piedāvā koncentrēties uz pārrobežu un Rīgas lidostas savienojumu (+ VIDEO) iauto.lv/pie-stures/celu-reportieris/48347-rail-baltica-projekta-skum-sm-piedv-koncentrties-uz-prrobeu-un-rgas-lidostas-savienojumu-video via @iAutolv
To posmu, kas esot visvairāk sagatavotais Rail Baltica pamattrasē, proti, Iecava-Bauska, vajag arī pirmo uzbūvēt. Un sagrabināt naudu vismaz vienam vilcienam ar dažiem vagoniem. Tas noteikti veicinātu Iecavas attīstību. Pie stacijas Iecavā vajag park-pride laukumu. Tad daudzi intereses pēc vien aizbrauks uz Iecavu, noliks tur auto, pēc tam ar Rail Baltica dosies uz Bausku. Būs baigi kruti :-/
Vispār jau gan iecavnieki, gan baušķinieki brauc strādāt uz Rīgu. No Bauskas būs vilciens līdz Iecavai, no Iecavas visi kaut kā (nezin kā) turpinās ceļu uz Rīgu.... brīžiem liekas, ka Brežņeva senilais politbirojs bija mazāk kaitīgs nekā šodienas progresīvi - agresīvie idioti
Rail Baltica dzelzceļa projekts un tā realizēšana
Lielākais, vērienīgākais un dārgākais satiksmes infrastruktūras projekts Latvijā