Kārtot: Augošā secībā
1 2 3
JanJan 13.09.2023 17:42

Tagad jau atklājās, ka šis komunicē arī Krievijas vēstniecību. Būtu interesanti, ja Masku sāktu tiesāt par spiegošanu. ASV sodi noteikti par to ir labu labie. Vienīgais vai miljardierim ķersies klāt? Ja būtu kkāds parastais, 100% jau būtu arestēts.

JanJan 10.09.2023 11:47

Kā nav starpība? Es biju domājis konkrēti par situācijām, kad cilvēks paņem anuitāro grafiku un 30 gadus, jo vnk pie citiem nosacījumiem banka rādīs vidējo pirkstu. Uzkāp procenti, krīze un psc iestājas. Otrā gadījumā domāju par situāciju, kad cilvēkam ienākumi atļauj ņemt lielus kredītus un attiecīgi netiek ņemts variants, kur maksās max procentus, bet koncentrējoties un pamatsummas atmaksu sakarīgā laika posmā. Man jau liekas, ka lielais vairums kādu 10 gadu laikā paspēj nomainīt dzīves vietu, attiecīgi pie sliktiem nosacījumiem esi maksājis šausmīgi daudz procentos.

Par ilgstošu krāšanu piekrītu, nauda zaudē vērtību.

JanJan 09.09.2023 9:29

Bet ir starpība vai Tu paņem max kredītu uz 30 gadiem pie 0 euribor un tagad grauz nagus, kad euribors ir 4%, vai paņem 10-20 gadus un mazāku summu, jo negribi vēl 5-10 gadus krāt. Abos gadījumos nevari nomaksāt uzreiz un ilgi jākrāj, bet abi gadījumi ir ĻOTI atšķirīgi.

Auto op līzings un finanšu līzings nedaudz līzīgi - daļai noteikti tā ir, ka ņem op līzingu, jo vnk mazāki mēnešmaksājumi un finanšu līzingu viņiem nedos, apzinoties, ka ar op līzingu beigās auto tāpat nevarēs izpirkt (vai būs jāņen vēl kāds auto kredīts tam).

JanJan 14.08.2023 18:07

Gaiteņos jau kādu laiku runā, ka Kariņš pošas atpakaļ uz Briseli, attiecīgi viņam šodienas aiziešana nav sāpīgs jautājums, vnk laicīgi iesniegts atlūgums pirms nākamā darba labākā vietā.

Esmu dzirdējis no Briseles latviešiem, ka šobrīd Dombrovskim tiekot aktīvi meklēts jauns amats, jo nākamgad ir Parlamenta vēlēšanas un attiecīgi pēc tam viņš vairs nebūs komisārs. Toties Dombrovskim aizejot Kariņš varētu tikt komisāra amatā. Piezīme tāda, ka par komisāriem parasti pa taisno no premjera amata nav pieņemts iet, attiecīgi laicīgi jāpaiet malā, ko viņš šobrīd dara.

JanJan 13.08.2023 12:58

Dzīvoklis, jaunais projekts, 3 fāzes, elektrības pieslēgums ir kopējs mājai, man atsevišķi par dzīvokli nav līgumi ar tirgotāju. Rēķinā par jūliju maksa par jaudas uzturēšanu 5,94 eur, par jūniju bija 8,11 eur. 

Lielajiem pieslēgumiem nedaudz samazinās, mazajiem palielinās. Ikdienā darbā sanāk strādāt ar dažādiem komersantiem, viņu papīros esmu ievērojis, ka jaudas maksājumi (tiem, kam ir teiksim 200A vai 200 kW pieslēgumi, kaut kas tāds apmēram) nedaudz samazinās.

JanJan 12.08.2023 13:04

Diezgan rēcīgi lasīt visus šitos garos spriedelējumus un vārdu caureju, kam pa lielam sakars ar orģinālo jautājumu nekāds, un gandrīz visiem spriedelētājiem elektroauto nav un nav nemaz ar to braukuši.

JanJan 02.08.2023 20:24

Eidi, nu it kā, bet tai pašā laikā Lukašenko pie varas turās, politisko opozīciju sistemātiski iznīcina un visā tajā sistēmā ir daudz posmu, kas cītīgi strādā, lai šis arī turpmāk būtu pie varas.

Protesti bija lieli, jā, bet tur jau vēl jāskatās cik no tiem tiešām gribas Eiropu un cik vnk kaut ko citu ne Lukašenko.

JanJan 02.08.2023 13:16

Baltkrievijas gadījumā vēl jāatceras vecā labā tēma par Lukašenko nākotni. Nu labi, ilgi jau runā, ka viņš tur vecs un nez cik ilgi vēl pie varas būs, bet nu vispār interesanta situācija - prezidentam veselība paliek švakāka, Baltkrievijā izvietoti gana daudz krievu karavīru, tagad vēl vāgnerieši... Es jau pirms šī kara visu laiku domāju, ka brīdī, kad nomirs Lukašenko, diez vai Baltkrievijai kas labs ir gaidāms...

JanJan 29.07.2023 14:03

Kas par izsoles platformu? Pieejama visiem vai caur kaut ko piedalījies? Kādas vispār domas par šādu pirkšanas veidu?

JanJan 22.07.2023 14:45

Kaut kā grūti noticēt, ka krievijā kaut kas varētu tagad mainīties... Nebūs putins, nāks viņam līdzīgais pie varas. Lielajās pilsētās jau cilvēki salīdzinoši ok dzīvo, viņiem tagad sāpe, ka grūtāk tikt pie apple/samsung, bet būs vairāk ķīniešu knockoffi jālieto. Ja paskatās kaut kādus ceļotājus utml - veikalos preču pilni plaukti, cilvēki izmanto banku pakalpojumus, iet uz restorāniem un viss notiek.

Laukos un kaut kādās PSRS rūpniecības pilsētās - nu tur jau cilvēks dzīvo, kā dzīvo gadu desmitiem. Kas mainās, lai viņi pēkšņi ņemtu dakšas rokās?

Krievijai tuvākā nākotnē drīzāk gaidāma tāda izteikta stagnācija, jo ir noticis pamatīgs brain-drain ar aizbraukušajiem, simtiem tūkstošu jaunu vīriešu būs miruši, traumēti, invalīdu, kuru strādāšanas iespējas būs ierobežotas, nekļūs par tēviem, kādam būs jāuztur (invalīdu gadījumā) utml. Lielāka ietekme būs lētajām Ķīnas precēm utml.

JanJan 11.07.2023 9:07

Bet vai tad lielais vairums jaunu dārgāku auto neiet līzingā? Nēnu ok, ja gribi apšmaukt līzinga kantori un braukt 40-50kkm/gadā, bet maksāt par 30kkm... Bet vai tad tas ir kaut kas baigi izplatīts? Tiešām cilvēkiem gribas čakarēties ar auto pa kluso dzīšanu pie Saškas, lai tas veic apkopi, jo pie dīlera nevar braukt tik bieži, jo tad par patieso nobraukumu visi zinās? 

Vai domā, ka pēc līzinga beigām pārdoto auto nopērk kāds kapeikpisējs un visu laiku kruķī nobraukumu pirms CSDD?

JanJan 07.07.2023 9:39

Nu raksta virsraksts pamatīgs clickbait. CNN drīzāk nerādīs, jo viņiem pilnīgi pajāt, kas ir Latvija un kas notiek Latvijā.

JanJan 04.07.2023 15:45

Nez, varbūt man tāds savdabīgs burbulis bij, bet varbūt arī cilvēkiem uzskati pamainījušies. Savā laikā, kad draugiem pirmie auto parādījās (nu kādi 15 gadi atpakaļ +/-), tad pontošana un prestižs baigi nerullēja. Jā, vienam klasesbiedram bija pat tāds samērā pajauns 3.sērijas BMW (kkas no E90 paaudzes), bet nu viņam vecāki turīgi un varēja atļauties. 

Bet pārējiem bija kas nu pagadās un mums visiem tas vairāk bija - ooo kruta, Tev ir mašīna, davai braucam. Tajā brīdī bija pofig ar ko tu brauc. Pazīstamo vidū bija VW Bora, Skoda fabia, 2.golfs utml. Pazīstamo lokā neviens nesteidzās ieķert vecu bembi pa 1000 latiem.

JanJan 04.07.2023 15:22

Mārketings. Ja nerādīsi un aktīvi nereklamēsi, ka tur kaut kas tiek darīts, tad daļa autovadītāju nodomās, ka tā vnk ir prasta mašīna, kurai tādu extra fīču nav un attiecīgi jāiet pie konkurientiem, kuriem "ir".

JanJan 01.07.2023 14:32

Nu tas ir tā - mūsdienās jau neviens netic vairs.

Tagad ap covid laiku (un arī pēc) ar daudz lielāku strādāšānu no mājām + vēl dzīves vietas maiņa pašiem mājās ar sanāca, ka pēdējos gados vidēji jau ir zem 10k/gadā.

Dzīvojot pierīgā, 5x nedēļā uz darbu, wīkendā uz veikaliem, kkādas ģēlas, drusku izklaide, atpūta utml - tad 20k gadā sanāks bez kkādiem mega braucieniem.

JanJan 19.05.2023 12:37

Skaidrs, ka ir jādomā, bet pats fakts, ka cilvēku satrauc KASKO izmaksu lielums (vai tie būs 400 vai 600 eur gadā), varētu liecināt, ka cilvēks tomēr nevar īsti atļauties pirkt 20k vērtu auto. Jo beigās tomēr auto pirkšana nav tikai un vienīgi matemātisks aprēķins, kur sarēķini līdz pēdējam, kurš auto izdevīgāks, it īpaši jau ņemot vērā, ka apdrošināšanas cenas lēkā un galīgi nav nekas akmenī iecirsts. Viens pirks seat, otrs šķodu, trešais vw utml.

Nēnu labi, gan ir arī cilvēki, kuri izvēlēsies modeli A, nevis modeli B, jo abiem vienāda cena, bet modelim A esot drusku lētāka apdrošināšana, bet nu tā jau tāda matu skaldīšana. Ir kaudze ar daudz svarīgākiem faktoriem, kas ietekmē daudz vairāk auto izvēlē.

JanJan 10.05.2023 12:08

EV ir mazāk, piekrītu. Bet cik Tev tas dīzelis/benzīns pilsētā ēdīs? Nu nav 5 litri pilsētā, nestāsti.

JanJan 10.05.2023 11:24

WLTP jau ir kombinētais cikls, nez cik var izspiest tīrā pilsētas braukšanā ar reģenerāciju? Baterija šķiet šim bija drusku mazāka, tur drīzāk sanāktu kādi 26 kwh/100km. Ir padaudz, jā, bet nu teiksim ar kādiem 0,15 eur/kwh tie ir 3,9 eur uz 100km. 

Cik pilsētas satiksmē tev maksā benzīns/dīzelis? 10 eur robežās uz 100km (pieņemot, ka maksā kā privātpersona ar visu PVN utml) vispār var iekļauties? Ar benzīnu stipri šaubos, jo benzīns arī ar visām klientu karšu atlaidēm zem 1,5 eur nav īsti bijis tagad. c5 tomēr ir paliela mašīna, šaubos vai tur pilsētas satiksmē un korķos kkāds baigi labais patēriņš būs.

Attiecīgi salīdzinājums ir teiksim kādi 4-5 eur uz 100km pret 10+ eur uz 100km. Tas ķipa kkas baigi slikti? Ja var lētāku elektrību dabūt, tad starpība vēl lielāka.

JanJan 09.05.2023 11:42

Nu idejiski hibrīdam vajadzētu būt pa vidu starp parasto iekšdedzes un elektroauto. Pa pilsētu brauc kā elektroauto ar tā priekšrocībām, bet, kad brauc pa šoseju tālākus gabalus, tad brauc ar ierasto degvielu un nav range anxiety un vajadzības pēc milzīga, smaga un dārga bateriju bloka. Cik labi tas praksē strādā, grūti teikt.

JanJan 09.05.2023 10:51

Hibrīdam jau labums būs īsos braucienos un it īpaši pilsētā. Ja vari, piemēram, par biržas cenu pa nakti pa lēto lādēt vai ir kādas iespējas darbā bezmaksas salādēt utt., tad pa Rīgu mīcīties ikdienā pavisam cita lieta būs degvielas izmaksās.

Uz ātro google atrodu, ka pēc wltp elektrības attālums šim ir kkādi 50km. Tur jau skaidrs, ka garākā braucienā vnk vizini papildu svaru līdzi un jēga maza/nekāda.

JanJan 02.05.2023 13:19

Pītersons māk runāt, tas jā. Bet nu skaidrs, ka viņa šoviem un visam arī ir diezgan konkrēts bias. Viņš ir tagad aizgājis diezgan pamatīgi es pat nezinu kā lai to nosauc - uz kkādu NWO ceļu? Attiecīgi arī saturs konkrēts. Viņš jau pietiekami gudrs psiholoģijā un runas manierē - neaicina jau viesus tik tā lai parunātos. Tur jau noteikti kārtīgi piedomā, ko aicināt, zinot kāds message tiks pateikts. Viņš cenšas atstāt iespaidu par nezin kādu ļoti labu, civilizētu, gudru diskusiju, bet pats jau arī ļoti cītīgi iet tikai vienā virzienā. Skaidrs, ka viņš ar visādiem aktīvistiem ir daudz plēsies tur par pronouniem utml. un droši vien vairs vnk negrib, bet nu jebkurā gadījumā rada maldīgu iespaidu.

Nu Schiffs jau ar maļ vienu un to pašu 15 gadus. Es tik tā pārskrēju pāri, vai piesauca savus ierastos piemērus, ka agrāk wc papīrs bija biezāks un krekeru paciņā bija par vienu krekeri vairāk?

JanJan 02.05.2023 13:07

Skaidra lieta, Peter Schiff jau ļoti ilgstoši stāsta kā viss sabruks un fiziskais zelts ir baigi labs utt. Viņam noteikti viss šitais exposure labi naudiņu ienes (gan pa tiešo pārdodot grāmatas, ad revenue, gan arī bezmaksas reklāma savam investīciju biznesam).

Es, protams, nesaku, ka viņam nav taisnība par atsevišķām lietām. Pirms iepriekšējās krīzes 2008.gadā viņš jau gadu vai divus iepriekš sāka teikt, ka nav labi. Bet nu viņš ir tāds konstantais doom & gloomers, nu ja tu 10 gadus no vietas saki, ka drīz būs baigi slikti, vienā brīdī Tev būs taisnība.

JanJan 13.04.2023 17:02

Braukts ir ar visādiem un kopumā ir ok. Protams, ja gribas baigi skriet un attiecīgi arī tēlot baigo reiseri, tad droši vien prasās ko jaudīgāku, bet kopumā normālai lietošanai pietiek.

Man vienīgi pats DSG nepārāk, reizēm sanāk pārāk bremzīgs/raustīgs. Zinu, zinu, ka pats vadītājs jau ar pie vainas, jo kompis jau apstulbst, ka pēkšņi ne no kā iemin grīdā pedāli. Esmu braucis arī ar KIA, kam cik saprotu arī divsajūgu aparāts - ar to braukt bija kkā patīkamāk un mazāk raustīgi.

JanJan 31.03.2023 8:55

darklight rakstīja: Šorīt kā parasti vālēju uz darbu, ielas kā ielas, drusku kaut kāda sniega pļuriņa, un man uzkrita, ka vairāk mašīnu kā parasti brauc pārspīlēti lēni, ietur milzīgas distances, sāk bremzēt kilometru pirms luksofora... Pabrīnījos un neko. Tikai vēlāk vienā masu mēdītājportālā (kopīrait650) izlasīju, ka jau piektā daļa autovdītāju pārgājuši uz vasaras riepām. Bilde kļuva skaidrāka.

Jā, par šito ar brīnos, kur prāts tik ātri skriet mainīt riepas jau martā, zinot, ka jebkurā brīdī var atkal mīnusi un sniegs uznākt. Sniegs uz lieldienām nemaz nav tik reta parādība.

Bet par tiem lēnajiem - ir arī tāda daļa autovadītāju, kuri pie nelieliem sarežģījumiem uzreiz brauc jūtami lēnāk. Uznāk lietus un peļķas? Jābrauc uz 45, jo man taču tūlīt auto kļūs nevadāms!

JanJan 22.03.2023 19:17

Nopirkt var, bet apjomi smagi un strauji krītas. 2016.gadā Vācijā pārdoti 1,54 milj jaunu dīzeļu vieglo auto, 2021.gadā tikai 524k. Samazinājums par 66%.

Augstāk minētajā linkā 2022.gadā minēti 472k dīzeļi. Kopā pārdoti 2,65 milj. jaunu auto kkādi 17,8% no kopējā apjoma. Elektroauto 465k - principā vienlīdzīgi ar dīzeļiem.

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti