Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

Alfa Romeo 156 2.4 JTD 1999 Novērtējums: 8
Alfa Romeo 156 2.4 JTD

Šī ir mana otrā Alfa. Iepriekš braucu ar 155, tomēr gribējās ko ērtāku, ātrāku un mazāk ēdelīgu. Aplūkojot e46 320d, Avensis D4D, Passat V6 Tdi un pat CRV parketnieku ar gāzi palika divi varianti – Lancia Lybra un Alfa 156 ar 2.4 JTD dīzeļiem. Lančai k- kas nebija labi ar papīriem, tādēļ mūsu īpašumā nonāca tumši zilas perlamutra krāsas 156tā Alfa ar Momo ādas salonu, klimatkontroli un citām patīkamām fīčām (Alpine MP3, Bose skaļruņi, koka apdare utt)

Auto noripojis virs 220 000km, bet pēc salona un gaitas to nepateiksi. Alfas 2.4 litru 5 cilindru turbodīzelis pēc wikipedia datiem ir pirmais masveidā ražotais commonrail tiešās iesprices dzinējs. Tā jauda ir 136hp@4200rpm , bet grieze 304nM@2000rpm, kas nodrošina pamatīgu WOOOOW iespiežot pedāli grīdā virs šiem 2 tūkstošiem. Par to, ka mašīnai nav nekā kopīga ar nīkulīgajiem “traktoriem” liecina arī dinamika – 0- >100=9.5s. Vidējais patēriņš ir diezgan stabili 7,3 litri (šoseja 5-6, pilsēta 8-9). Motors tukšgaitā un mierīgi braucot nav dzirdams, bet “uzberot” atskan visnotaļ patīkams rūciens, kas attāli atgādina vecā labā audi 5cilindrinieka skaņu.

Lai gan dēļ smagā deguna auto zaudē 155. modelim “līkumu huligāna” statusu, tomēr piekares ziņā 156 ir krietni advancētāka. Es neesmu braucis ar šo auto ātrāk par 150 km/h (tam tomēr ir vajadzīgas labākas riepas un tukšs autobānis) tomēr līdz šai atzīmei mašīna pat uz risēm izvagota ceļa uzvedas lieliski. Minimālas sānsveres un labas kontroles sajūta. Alfa Romeo firmas zīme “īsā” stūres reika nodrošina ļoti asu un precīzu vadāmību, tikai 2 apgriezieni no gala līdz galam ļauj nenoņemt roku no ātrumpārslēga pat pilsētā. Lai gan nav labuma bez ļaunuma – mašīnai ir visai liels apgriešanās rādiuss.

Uzturēšana. Auto tiek lietots kopš vasaras un papildus ierastajām lietām kā gaisa filtrs (Mannfilter Ls15), salona gaisa filtrs (Ls9), bremžu kluči(Ferodo Premier Ls25 + Ls8, Juspa), eļļa (Castrol, Denals Ls~20), ir mainīta arī ģeneratora siksna un restaurēts tās spriegotājrullis (viss kopā ~Ls50, Arfila), nomainītas visas kvēlsveces (NGK Ls 30 + Ls20, Arfila). Šobrīd no Vācijas ir pasūtīti priekšējie apakšējie plaukti (Ls 160 par pāri, oriģinālie), jo ir nodiluši lodveida balsti, un kā rāda pieredze, restaurēšana palīdz uz gadu, ne ilgāk. Pa LV ceļiem – nav nekāds brīnums.

Lai gan mašīnas salonā ir slēpju caurums, un esmu pat vedis k- kādas grīdlīstes, šis noteikti nav pratisks auto. Bagažnieks ir mazs, beņķi nav atmetami (šā iemesla dēļ nopirku jumta reliņus), aizmugurē sēdošajiem vietas ir mazāk kā 155tajā, kafijas turētāju nav, limonādes pudeli var novietot vienīgi aizmugurē uz grīdas. Auto ir zems un stiklašķiedras pannā jau ir pa caurumam.
Toties ir liels prieks katru dienu ieraudzīt šo auto savā pagalmā un atskatīties uz to, mašīnu aizslēdzot. Ir prieks Alfā iekāpt un to vadīt. Prieks smīnēt par cilvēkiem, kas nevar atrast pakaļējo durvju rokturi un domādami, ka mašīnai ir tikai 2 durvis, mēģina aizmugurē ierāpties pa priekšējām...

+ / -

+ Laba vadāmība
- ciets, kas nevienmēr ir forši
+ Lielisks cēliens
- turbobedre
+ Tankojos 2x mēnesī
- ne katram var uzticēt remontu
+ Auto ir skaists
- bet reizē kaprīzs
+ Good price 4 value
- liels vērtības kritums
Mārtiņš @ 30.novembris 2006 0:00
Visi komentāri
 
gemarojs 30.novembris 2006 18:58
0 0 Atbildēt

apsveicu, Mārtiņ! esi nopircis gemaroju ar lielu nobraukumu. Piekare bus jaremonte, tas ir fakts. vienigi vari priecaties ka dargakais ir tieshi shitie plaukti. :D ne nu vel jau ir amortizatori, kuri parasti nomirst kad nobraukums ir pari 200tk. kraaj naudu, Mārtiņ :)

Polarlacis 30.novembris 2006 20:14
0 0 Atbildēt

Pie labas,regularas apkopes tavs "traktorinj$" noripos vel 220K,jo tie ir tiri sakarigi dizeli$i(ka ari vairums citu dizelju musdienas). Ja kads uzripinatu uz tafeles Latvijas 200K,es atturetos no tada pirkuma,bet ja tie ir gludo autobanju tuksto$i,tad ne vainas. Lai vien tava Italju meicha labi ripo....:):)

dreamons 30.novembris 2006 20:38
0 0 Atbildēt

Nesaprotu tos, kas uzskata ka normālas automašīnas resurss ir 200 tk vai nedaudz vairāk. Tieši dēļ tādiem, kas tā uzskata, gandrīz jebkura auto nobraukums, pēc atdzīšanas uz Latviju, tiek "samzināts" līdz mistiskajiem 150-180 tk.. Normālam auto pie normālas ekspluatācijas ir jāiet 500 tk un pat vairāk!
Lai labi ripo!

ZZXX 30.novembris 2006 21:13
0 0 Atbildēt

Par izdevumiem tas nemaz nekas baigais nava.Jebkura mašīna ir jākopj. Vismaz prieks,ka viens no retajiem ir uzrakstījis patiesu auto noskrējienu,a to te mēdz būt,ka Vācijā gada laikā ir braukts tikai ap 5-12t km...Ha,ha,ha.. nolaidieties uz zemes,rēķins ir vienkāršs- autiņa gadu skaits x 25000-35000km.

dreamons 30.novembris 2006 21:24
0 0 Atbildēt

Šādam dīzelītim gadā šis noskrējiens varētu būt pat vairāk par 35 tk gadā. P.S. 124. mercedes benz dizelishi ir spejigi ari miljonu km bez dzineja kapitala remonta nobraukt..

M. 1.decembris 2006 15:08
0 0 Atbildēt

Njā - vienīgi 124 slavenie 3.0 motori bija bez turbo un ar parasto augstspiediena sūkni. Modernajiem dieseļiem vājās vietas ir tieši šī turbīna un sūknis, kura ražība ir pat 2x lielāka, kā vecajiem mb u.c. motoriem.

z3n 27.aprīlis 2008 0:19
0 0 Atbildēt

piekrītu ZZXX..
....es pats Lavijā braucot uz darbu-atpakalj-uz veikalu-mājas dabūnu 35000 gadaa.... darbs un maajas Riigaa...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti