Tika nopirkts pirms pāris mēnešiem pa 50 Ls ziemas prieku baudīšanai - pakaļpiedziņa tak. Bez TA, taču izskatījās gana pieņemamā stāvoklī, lai nebūtu problēmu pie TA tikt. Pērkot neskatījos uz rūsas daudzumu un tehnisko stāvokli, jo nebija paredzēts tam autiņam ilgs mūžš, tīri tā vienai ziemai. Taču uzdzenot uz bedres nobrīnījos - neviena cauruma, grīda ārā nekrīt - vien maziņš rūsas pleķītis vadītāja durvīm apakšējā stūrī. Noberzu visu apakšu kārtīgi ar drāšu slotu un nozieķēju ar antikorozijas mastiku (3 Ls/spainītis), lai nesadomā tomēr kaut kur korozēt.
TA iziešanai nācās noregulēt lukturu augstumu (tur tādas regulēšanai paredzētas figņas nolauztas, tika ar drāti piesietas), notīrīt kontaktus lampām, lai neiet uz īso (autiņš bija gadu nostāvējis), nomainīt vienu balstu - kaut kā nebija iekšās apbraukāt šrotus, tāpēc paņēmu jaunu veikalā pa kaut kādiem 18 Ls. Pieņemu, ka šrotā gana ciešams būtu bijis ap 10 Ls.
Tad vēl, neticis īsti līdz TA, pamanījos salauzt priekšējās atsperes. Varētu būt, ka bija jau aizlūzušas un es ar agresīvajiem testa braucieniem tikai devu pēdējo pilienu. Dzirdēju, ka šīm vecajām Sierrām trauslas atsperes ir viena no raksturīgajām problēmām, tā vismaz izteicās onkuļi pāris veikalos. Jaunas 20 Ls/gab., tapēc paņēmu abas pa 15 Ls Rumbulas tirdziņā.
Vēl bija izsprādzis neliels caurums izpūtējā, traki pukšķēja. Tika aizlāpīts ar Rimi pirktu epoksīdmastiku. Tad gāziens uz Antenas ielu un ir uzlīme līdz 16.01.2008.
Plusi
- ērta sēdēšana
- braukšana pa mūsu bedrainajām ielām salīdzinoši mīksta
- salons pieņemami kluss, ir gadījies dzirdēt krietni skaļākus. Iespējams, šī nianse kopā ērtiem beņķiem pastiprina sajūtu, ka mašīna kopumā iet kā kuģis, sajutos līdzīgi kā iekš Mercedes 190 (kurš gan, citējot manu tēvu, tāds triperis vien ir, ne mersis)
- ja nu kas plīst, tad iespēja dabūt detaļas ir katrā otrajā šrotā pa demokrātiskām cenām
- uzrāviens priekš tāda veca grausta ar mazu motoriņu pieņemams. Četri ātrumi, tādi pagari. Ar otro līdz 50, tad ar trešo līdz 70, tad ceturtais un turpinam mierīgi pukšķināt. Nieka 75 lopspēki, taču pilsētas satiksmei pilnībā pietiekoši. Arī saulītes uz asfalta var pazīmēt, motors griež ņipri.
- tā kā rūsējis nav, tad, ņemot vērā auto vecumu, izskatās eleganti
- stūre griežas vieglāk, kā dažam labam auto (piemēram, 92. gada Opel Astrai) ar stūres pastiprinātāju
- nav žēl apskādēt
- nav uztraukumu, ka nozags
- pakaļpiedziņa ar visiem no tā izrietošajiem bonusiem
Mīnusi
- ēdelīgs. Necik daudz jau vēl nav sanācis braukt, lai veiktos precīzu aprēķinus, taču šībrīža mērījumi liecina par aptuveni 12-13 litriem uz 100 km braucot pa pilsētu normāli (tiesa gan, man vairāk sanāk tieši caur centru braukāt un pa korķiem, maz taisnu gabalu), un virs 15 litri, ja min grīdā par ekonomiju nedomājot. Par šoseju vēl nevaru spriest.
- no rīta piestartējot nākas kādas 10 minūtes pasildīt, citādi sāk mest nost apgriezienus un slāpst nost. Vai tas ir defekts vai speciāli iestrādāta fīča, lai cilvēks nebrauc ar neuzsildītu motoru, vēl nav saprasts. Kad uzsilis, iet kā bitīte.
- tiekot uz šosejas, pietrūkst piektā roba. Pilsētā ar četriem ir pietiekoši.
- ekstru praktiski nekādu - elektriskie logi nav, lūka nav. Centrālā atslēga arī nav, bet cik tad tur darba ielikt. Lai gan īsti neprasās, var vienkārši turēt durvis vaļā, jo zagt jau tur nav ko.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Man pēc šitāda apraksta liekas, ka konkrētais vāgens (ņemot vērā ka: 20+ gadus vecs, iespējams slikti kopts (pirms esošā saimnieka), Ls50 maksājošs, konkrētam nolūkam domāts (laušanai pa ziemu)) ir vairāk nekā 5 balles vērts.
Lai veicas!
BTW un 12-13l uz 100km, tā kārtīgi pa centru un korķiem maļoties, noēd arī mūsdienīgs 2.0 benzīnnieks. Tā ka priekš vēsturiska 1.6 karburatornieka tas ir visnotaļ normāls rādītājs.
Tas tikai pierāda to par ko esmu pārliecinājies gan es gan daudzi mani paziņas- pat veci auto(runa iet par širopotrjobiem) lielākajā daļā uzturēšanā būs lētāki kā tikai pat jaunu auto apkope.
Un 70% gadījumu vienīgais kas liek cilvēkiem pirkt jaunākus autiņus- ir patmīlības apmierināšana.
Vienīgais mīnuss šim konkrētajam auto-tas ir 1.6 un 4 robi-rezultātā patēŗiņš paliels, kas pie liela gada nobraukuma spēj radīt ļoti lielus izdevumus uz degvielu.
Mīnuss visām Sierram- ļoti neizturīgi bleķi crasha gadījumā( bet varbūt tas tikai tāpēc ka lielākai daļas Sierru ir lielas problēmas ar rūsu.)
Autoram:
lai labi ripo
Iisteniibaa to 4 aatrumu kaarbu vajag uzskatiit par bonusu, nevis sodiibu....Nu uzēd varbuut vinja kaadu litru vairaak pa štrāsi, tacu pa pilseetu daudz vieglaak brauksana....ar treso celj ljooti plasaa diapazonaa.Un pirmajam parasti ir lielaaks paarnesumskaitlis...Pa pilseetu cetriniece ir ekonomiskaaka...
Iistenibaa mizai nav ne vainas...
Ar sildiisanu ir taa-
Karburatoram pie droseljvaarsta rodas apsarmojums spiediena starpiibu deelj(karbulis piesuuc gaisu), un degviela var tikt padota ne gaazveida, bet gaazveida ar ledus gabalinjiem(sasalst tas uudens, kas gaisaa)
Taapeec ir labaak mazliet pasildiit...
2 Eksperts:
Par uzutrēšanaslētumu var piekrist. Bet vai tas ir vienīgai un galvenais arguments?
Pērkot jaunu, es ceru, ka starp apkopēm tos 20k km (man tas ir 8 mēneši) es ne par kādiem remontiem nedomāju. Mazda6 tas apm. tā arī bija (līdz 120k km). Ja es dienā pavadu tuvu pie 2h pie stūres arī komforts (klimatkontrole, apsildāmi beņķi utt.) ir svarīgs. Vecos ne-limuzīnos tādu lietu lielākoties nav. Un vecs limuzīns tomēr nav vecs Siers, Passāts vai Omega. Arī pēc izmaksām ne.
Tomēr sevi vajag palutināt. It sevišķi ar lietām, ar kurām ikdienā ir daudz jāsadzīvo - man tas ir auto (tuvu pie 2h dienā), matracis (tuvu pie 8h dienā). Citiem varbūt tās ir citas lietas. Ak jā un vēl taču dzīves vieta. Lētāk taču ir īrēt istabu (vai pat tikai atsevišķu gultas vietu) nevis maksāt milzu summas hipotekārajam aizdevumam.
Bet autora minētajiem nolūkiem 20+ gadus vecs Siers pa Ls50 ir pašā laikā.
tā pašvaki, man pirmais auto kadža bija ar 1.3S un 75zs, ar otro varēja 75 ka smird un bija 5ātrumi.. pilnīga taisnība Tavam sencim par 190, tas toč ir parodija par mersi un, lai es tērētu kaut kādus tur 3Ls un vēl kaut ko taisītu sierai, kas maksā 50Ls, da njikagda v žizņi :p
Tev ir taisnība tikai ar vienu BET.
Protams var sevi lutināt, ja to iespējams atļauties.
Pie mums bieži vien ir novērojama prakse ka cilvēki brauc ar auto ko nevar atļauties-resp. ņem uz līzinga un maksā kaut kādus 30% no algas par mēneša maksājumu.Stulbums kaut kāds.Nerunājot par to ka kamēr tu maksā to maksājumu vēl tamn auto krītas vērtība apmēram par to summu kas tiek samaksāta.
Pasasti cilvēku pirkspējas reālo lielumu var samērot ar pirmas iemaksas lielumu.
Protams ir izņēmumi, kā piemēram ja jābrauc daudz tad dazreiz lētāk ir nomainīt esošo piecgadīgo mašīnu ar benzīna 2.3 motoru pret jaunu 1.4 dīzelskodu-jo rezultātā jaunās mašīnas līzinga maksājums+solarka būs lētāks kā izdevumi iepriekšējās mašīnas benzīnam.
Nju tā jau ir, es jau ar neesmu līzingā ņemis savu auto un neatbalstu to, braucu ar tiešām labi uzturētu veco e28 524TD automātu, savā ziņā ekskluzīvs vāģis, manam ir diezgan rets aprīkojums, bet nu tas gan, galvenais, ka cilvēks labs..:)
P.s vari izlasīt rakstiņu par manējo, iauto.lv ir..;)
Mans pirmais auto pēc Žiguļiem bija Siera 2.0 1983.g. ar karbūzi un 4 robiem. Labs auto, ja nerēķina rūsu un plaisājošu priekšējp paneli. Starp citu - vēl šogad redzēju braucam! 4 ātrumu kārba nemaz tik slikta nav - mazāk defektu, bet uz patēriņu pat neietekmē, jo izstiepti robi, it īpaši 2-3. Mana tērēja uz šosejas 7 -7,5l (+/-120), bet pilsētā 9-11l.Patika piespiedošā airodinamika t.i. - 120 vai 160 nekādas starpības, pat liekas, stiprāk pielīp pie ceļa!
seatbelt: nu, ja grib pie TA tikt, lai var arī civilizēti ielās izgāzt (dzīvoju Rīgas centrā, nevis kaut kur lauku nomalē), tad nav tak žēl tos 3ls. Un nav žēl arī tos 15ls par atsperēm un 17ls par balstu - globāli skatoties, tās tik tiešām nav lielas summas. Un par izklaidēm jāmaksā. Kopējās izmaksas ar TA iziešanu kā es te paskaitīju - 130 Ls laikam. Tā ka nav gluži tā, ka pa 50 Ls nopērc vāģi un brauc pa sniegu ārdīties.
Par to jaunu mašīnu pirkšanu/nepirkšanu. Lai arī piekrītu, ka ir jauki uz servisu braukt ik pēc 20k, tomēr domāju, ka jauna auto cena to neatsver. Ja mašīna tiek pirkta darbam un ar to tiek pelnīta nauda - tad jā. Bet, ja kā privāts autiņš.. Kaut kādus 150Ls katru mēnesi maksāt līzingu negribās. Tā sanāktu gandrīz ceturtdaļa no maniem ienākumiem. Taču droši vien, kad pelnīšu 2-3k un vairāk mēnesī, ilgi nedomājot pats arī paņemšu jaunu auto. Nez, diskutējams jautājums. Varbūt uz 5 gadus vecu autiņu ieekonomēsi cenas ziņā tik pat, cik uz jaunu remontos, varbūt nē. Tas jau vairāk no konkrētiem modeļiem atkarīgs. Viennozīmīgi labāk paņemšu 94.gada w124 mersīti, nevis 2000.gada škodu.
Īstenībā tā sanācis, ka es tagad ar šito sieraini kopš TA dabūšanas vien braukāju - ieilgusi testēšana. Jā, komforts prasās un es protu novērtēt sēdēšanu normālā autiņā. Bet priekš tikšanas uz darbu 4km attālumā un atpakaļ - ziniet, nav pat gluži zemē metams aparāts. Un, kad kaut kas sāks birt nost, varēs vienkārši izmest.
esmu kādu laiku tādu lietojis - 4ātrumu kārbai biju ļoti nepatīkams brīdis - kad ar mazu ātrumu japagriežas : otrais pa švaku -gandrīz slāpa ,pirmo tā stulbi slēgt , modernās kārbas tur izvēlk ar trešo :)))
Pirmais auto ar ko no vāczemes atvizināju! a viņjam nāca automātiskais čoks, kurš regulāri ieķērās!!! pirms braukšanas mājās dabuju uz servi aizvest, jo tā bij ieklemmējies ka lāga rūkt negribēja no pārsātinātas devas. tur man ieteica pa reizei ar āmurīti uzšaut tad atlekšot:))) pārbraucu uz trīs stroķiem, jo vārsti bij sākuši līst galvā, dienu pēc motora remonta apmetu uz vāka, motoru nobrauca tēvs iekš sava siera pikapa! pēc tam braucu mājās ar otro golfu-mana pakaļa bij nelaimīga un raudāja pēc sieras beņķiem:)))