Taa kaa nebija neviena raksta par Opel Zafira, kad grasiijos to pirkt, tad vismaz tagad, kad esmu to iegaadaajies, varu drusku kautko uzrakstiit. Taa kaa neesmu speciaalists par auto lietaam, tad paareejie Zafira lietotaaji laipni luugti padaliities informaacijaa, jo es esmu nobraucis ar savu aparaatu tikai 4000 km, taa ka paaraak objektiivs nevaru buut.
Auto nopirku novembra beigaas no autoplacha par EUR 7900. Iisi par papildus aprikojumu (Opelim tas saucas Elegance aprikojums) - kondicionieris, kruizkontrole, visi elektriskie logi, elektriskie spoguli, spogulu apsilde, lietie diski, miglas lukturi, ABS.
Kopsh nopirku auto, nomainiiju riepas, uzliku signalizaaciju, nomainiiju ellju un filtrus. (Elljas tilpums motoraa 5,5 L, kas lejot sinteetiku nav paaraak leeti).
Zafiiraa nebija CD speeleetaaja, ko pagaidaam atrisinaaju ar FM transmiteri (klausos muziku no USB Flash caur FM).
Auto pasham ljoti patiik. Kaa izbraucu testa braucienu, taa sapratu ka tas ir prieksh manis. Patiik ka var seedeet augstu un salikt bagaaziekaa visu ko vajag (beernu ratinjus nesaliktus var ielikt). Pirms pirku, skatiijos veel uz Mazda Premacy, VW Sharan, Ford Galaxy, Chrysler Voyager. Bet Zafira izmeers, dizains, apriikojums (un protams ari cena) likaas optimaalaakais manaa gadiijumaa. Vajadzeeja auto ar kuru varu gan ikdienaa braukt uz darbu vienatnee (un parkoties), gan briivdienaas veikt taalaakus gabalus gan ar gimeni, gan uz sporta izklaideem saliekot inventaaru. Seedeet vadiitaaja kreeslaa varbuut nav paaraak eerti, bet 250 km bez apstaajas var iztureet. Apdziit var labi - galvenais lai iesleedzas turbiina. Neko vel nevaru pastaastiit par remontiem un izmaksaam, zinu tikai ka tautaa izdaudzinaats bubulis par augstspiediena suukni kursh shiem modeljiem ir vaajaa vieta (un mainja ap Ls 400)
Plusi:
+ patiikami seedeet augstaak par citiem (kautgan tagad izskatas ka Riigaa 1/2 brauceeji parvietojas ar veniem vai dzipiem)
+ salonaa daudz vietas arii 2 rindaa seedoshajiem
+ ljoti mazs apgrieshanaas raadiuss
+ 7 seedvietas (peedeejaa seedvietu rinda saliekas taa, ka to vispaar nevar ne redzeet ne just)
+ degvielas pateerinsh (shoseja 5-6 litri braucot 90-120km/h, pilseeta 8-9 litri pa korkjiem)
+ labs uzraaviens (esmu patiikami paarsteigts)
+ glaazhu tureetaaji katraa rindaa (siikums bet patiikami)
+ jumta relinji (tiem kuri izmanto jumta bagazniekus)
- liela aklaa zona - prieksheejie jumta balsti ljoti resni
- mazs trauks prieksh logu skjidruma (2.5 litri)
- diezgan leeni uzsilst
- sviist ciet logi, kameer auto nav uzsilis
- 3 rindaa seedoshajiem nav paaraak eerti
- diezgan cieta amortizaacija (bedres "sit cauri")
- brizhiem kautkas iegrabas no apdares plastmasaam
- priekshaa zem bambera ir kautkaada itkaa dekoratiiva plastmasa, kas atrodas ljoti zemu un piebraucot pie apmales ir aizkjeerusies un vienaa malaa atdaliijusies
Lieku Zafirai 8 par to ka man shis auto pagaidaam tiesham patiik - taatad vairaak emociju vadiits.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Ļoti labs auto! Ir bijusi saskarsme ar 1,8i bāzes modeli un 2,0T ar automātu - ļoti kvalitatīvs un izturīgs, praktiski neprasa ieguldījumus. Otrajam jaunam esot gan problēma bija ar pečkas ātrumu slēdzi, bet tā bija bērnības slimība!
Ja šo salīdzina ar WW Sharan, tad Zafira gan ir kompaktāka, bet kreptīgāka - sportiskāka gaita un labāka caurgājamība, ja sanāk nobraukt no lielceļa. Liekas, ka arī kvalitāte ir labāka nekā WW.
Kas attiecas uz dīzeli, tad vienam paziņam tāds bija. Tie diemžēl nav pielāgoti sliktai degvielai. Šis bija ielējis ''kreiso'', drīzāk ar benzīna piedevu, un izšāva galvas blīvi, bet kad autiņu nogādāja servisā, priekšā vēl bija pārītis tādu.
Tā kā lej Statoilā vai Nestē un nebūs problēmu. Piezīmēšu to ka arī dīzelim atšķiras oktānskaitlis - Eiro standartā ir augstāks, bet krieviem zemāks (labāk detonē). Tādēļ dažreiz šķiet, ka krievijas degviela ir ''jaudīgāka''',bet tas apdraud galvu un vārstus! Bet sūknis nav nemaz tik vārgs - nevajag tik ziemas laikā liet klāt benzīnu, kā arī visādus šķīdinātājus, jo augstspiediena sūknis pats eļļojas ar to dīzeli, bet ja neslīd...!
Beidzot kāds apraksts par Zafiru. Prieks dzirdēt labas atsauksmes, arvien vairāk nobriestu par domu iepirkt šādu auto. Paldies. Vai tas attēlā tik tiešām ir tavs auto? Manuprāt ka ar šādu radiatora resti tie tika izlaisti pēc 2003 gada.
Degvielu leju pagaidaam tikai Nestee.
Bilde nav no mana auto, taa ka vareetu buut ka bildee redzamais ir 2003. gada modelis.
Darbā mums ir pārītis Zafīru ar benzīna un dīzeļa dzinējiem. Mašīnas tiek dzenātas pārsvarā pa Rīgu un žēlastību nepazīst. Par tehnisko pusi ir vienīgi pozitīvas atsauksmes. Izturīgi pēc velna, ik pa laikam paremontējot kādu izlīdušu problēmu. Ap 300t km parādās mašīnai noguruma pazīmes un remontu apmeklējumi kļūst arvien biežāki, bet ko gan citu var gribēt. Virsbūves pretkorozijas apstrāde pieklibo, jo pēc 3-4 Rīgas ziemām parādās rūsa uz priekšējiem spārniem zem moldingiem, sliekšņu priekšā un aizmugurē, pie aimugurējā loga tīrītāja stiprinājuma pie pamatnes un pie antenas stiprinājuma vietas. Analoga rūsēšana novērota arī Astrām un Vectrām. Sakarā ar cinkoto (tā it kā esot)virsbūvi, rūsas vietās tiek nomesta krāsa veseliem gabaliem (2 latnieka lielumā un lielāki), kur paliek atklāts pliks bleķis ar rūsas plankumiņu pašā vidū. Tādi paši varianti ir novēroti arī Fokusiem.
2,2l benzīns ar automātu pa pilsētu tērē 15l, kas nav patīkams rādītājs, bet nu tehniskā uzticamība un ērtums ir droši 8 nieka vērts. Patīk ka priekšējo sēdekļu malas ir aprīkotas ar papildus sīklietu nodalījumiem, patīkami ērti.
Braucu kopš 2006/11 ar Opel Zefīru 2.2 automātu (2001):
* dekoratīvā plastmasa zem priekšējā bampera tiešām stāvvietās aizskar ietves apmali (nevajag tā parkoties ;) )
* jaudīgs (ar patēriņu jārēķinās, bet manuprāt SAABiem ar to pašu motora tilpumu ir stipri lielāks patēriņš)
* priekšējie balsti tiešām ļoti apgrūtina redzamību pagriezienos (sākumā braucot, pārbiedēju māmiņu ar bērnu uz ietves :( )
* bagāžnieka vāks diezgan pasmags, kad paliek vēsāks laiks, pēc atvēršanas "nestāv" kā vajadzētu (it kā taču jauna mašīna)
* tāpat, kad ir ļoti nelīdzens ceļš vai auksts laiks, salons grab (ne pārāk uzkrītoši taču..)
* ļoti ietilpīgs salons/bagāžnieks
* airodinamika tāda, ka mūžīgi ar dubļiem "iet ciet" aizmugures logs un viss bagāžnieka vāks ir tāds, ka nezin, kur pieskarties, lai atvērtu
* ielejot 95 vai 98 degvielu nav jūtama nekāda atšķirība
* bišķīt biedē, ka rezerves ritenis ir dubļos un netīrumos zem mašīnas bagāžnieka
* regulāri nebija kontakts aizmugurējām bremžu un gabarīta lampām (par ko ziņo borta dators), izpētot tuvāk, atklājās, ka kontaktu pieliekšana un spuldzīšu kārtīgāka iespīlēšana pilnībā atrisina šo situāciju :)
Man ļoti patīk un uzskatu par labu minivenu.
"uz ietves" bija domāts "uz gājēju pārejas krustojumā"
Man ir 2002. gada 2dti, nobraukti 170t km no tiem vismaz 20t mani.
Piekrītu visam augstak aprakstītajam, gan par aklo zonu, gan beņķu ērtumu, gan logu šķ. trauku, gan uzsilšanu. Īsti negribu piekrist par grabēšanu, jo tā parādās tikai kartīgās bedrēs un tad arī tikai no nolocāmajiem beņķiem vai citām kustīgajām detaļām. Vēl man ir panelī pāris lampiņas izdegušas, kas laikam ir tipiska opel kaite.
Bet par to uzsilšanu īsti nesaprotu. Man nesila, jo termostats beigts bija. Tagad termostatu nomainīju, mazo loku it kā tur, bet vienalga motors iesilst mūžību.
Un runājot par izmaksām, tās nav mežonīgas, bet nav arī mazas. Termostats 26Ls (oriģ. ap 50), gultnis esot laikam ap 100. Man tagad jāmaina būs kondiķa radiators, oriģinālias ap 200Ls. Pārējais viss it kā normā.
Es no 2006.gada jūnija beigām braucu ar Opel Zafira 2.2TD (2003.g), Piekrītu tam, ka grab kā jau opelis, bet uz to biju rēķinājies un nesūdzos. Jauda ļoti laba, apdzīt nav problēmas, uz šosejas visu laiku var braukt ar 5. ātrumu, uzrāviens no 70 km/h līdz 160km/h, momentāls.
Ekonomiska mašina, braucu apmēram 3/4 šoseja 1/4 Rīga, pēc komjūtera vidējais patērins ~7l/100km.
Esmu nobraucis 35 000km pa 10 mēnešiem. Remonts ir bijis - izberzts caurums radiatorā - 50Ls remonts, kā servisā pastāstīja zafiras slimība, Apkope dārga eļļa, ja lej to kas rakstīta grāmatā tad maksā 60Ls + 3 filtri un darbs ~120Ls. Priekšējās plastmasas ir zemas (jāpiedomā kur brauc lai nenorautu) ir jau bijušas norautas, bet to apdrošinātāji saremontēja. 3.rindas krēslu atlocīšana un nolocīšana ļoti ērta, vidējā rindā sēdekļim ir vairākas pozīcijas (patīkami). Vietas daudz gan sēdēt, gan bagāžai, protams, ja brauc 7 cilvēki, tad bagāžas nodalījuma praktiski nav ~ 2 Rimi lielie maisiņi un viss.
Tas apmēram viss, kopumā vērtēju uz 8, esmu ļoti apmierināts ar izvēli.
P.S. Ir tikai viena galvas sāpe, kas moka mani jau mēnesi, vadītāja pusē, sāka grabēt granāta, granātu atsevišķi nevar nomainīt, jāpērk ar visu pusasi un tas maksā nepatīkami dārgi 544Ls, nevaru saņemties nomainīt, bet būs vien jādara, Opel centrā teica, ka tā nav zafiru slimība, ļoti reti gadoties, ka jāmaina pusass, un tā retā reize gadījas tieeši man.