Tad nu tā- mašīna nav mana personīgā, bet gan taksoparka, būtībā esmu vienīgais viņas lietotājs, saņēmu 2006 gada sākumā ar 800km nobraukumu : ) izlaista 2005. gada pašās beigās. Tā kā pagājis jau gandrīz gads, nolēmu padalīties iespaidos, kad nobraukts jau 140 000 km : )) domāju, ka tas ir pietiekoši daudz, lai varētu tīri objektīvi spriest par auto!
Sākšu ar komplektāciju:
Aprīkota itin labi- visi elektriskie logi, spoguļi, miglenieki, kondicionieris, cd/radio ar vadību pie stūres, borta kompjūters, imobilaizrs utt.. nu, mani pilnībā apmierina komplektācija- nekā netrūkst : ) Patīk, ka ir manuālā ātrumkārba, personīgi es neciešu automātus, ja vien tas nav BMW SGS, vai VW DSG izpildījums : ) Ir elkoņbalsts, kas garākiem braucieniem ļoti noder, arī glāžu turētāji un aizmugurē arī ir elkoņbalsts ar iespēju atvērt glāžu turētājus : ) varbūt kādam var likties mīnuss, tas ka ir auduma salons, bet man pret to nav nekādu iebildumu, tas ir tumšs un nekādu riebuma sajūtu nerada. Liels pluss arī ir, ka normāla izmēra rezerves ritenis bagāžas nodalījumā, jo tie remonta komplekti utt mani galīgi nerda pārliecību (vēlāk biju patieis priecīgs, ka man ir rezerves ritenis) : ) Vēl varētu vairāk stūres regulēšans iespējas būt, jo esmu gara auguma cilvēks un bieži lēkājot iekšā un ārā tas labi noderētu! gandrīz aizmirsu- audio sistēmas skaļruņi manuprāt ir ļoti labi, šādam it kā necilam markas pārstāvim varētu likties, ka vispār pīkstuļi sabāzti, bet nē, 6 skaļruņi skan pat ļoti labi un arī zemās frekvences skaņas izpilda ļoti patīkami : )
Bet nu par galveno: iespaidi lietojot šo auto!
Braukšana ar šo auto sagādā tikai prieku- 110zs motors šito dzen ļoti labi, nekādu problēmu pārkāpt atļauto braukšanas ātrumu : ) uzrāviens labs, labi manevrēt, laba pārredzamība, atpakaļ skata spoguļi ērti novietoti un arī vadītāja sēdekli var labi pielāgot, vienīgais ar to stūri tā... 5pārnesumu ātrumkārba strādā... nu tā, varēja būt klusāka, ar tādiem klakšķiem, bet tā jau ir normāla : ) nu, varētu būt mazliet mazāk jūtīgi pedāļi, īpaši sajūgs, jo reizēm uzsākot braukt, steidzoties, gadījās, ka noslāpu, jo, lai neizspolētu, neuzdevu pietiekami daudz gāzes : ( arī atpakaļ gaitā ir nedaudz jāpiešaujas braukt. katrā gadījumā, auto man likās ļoti sportisks un uz jūrmalas šosejas ieskrējos, ka pat taxi zīme, no vēja aizlidoja, par kuru dabūju samaksāt 30Ls : ) pie kaut kādiem 13 000 tika veikta pirmā apkope- servisā mašīna pabija 2 dienas, cik maksāja- nezinu, jo kā jau teicu, tā ir parka mašīna, bet nu padarīts viss bija lieliski- mašīna ripoja vēl labāk kā tiko paņemta, vismaz man tā likās, tā ka, tiem kas te raksta pēc 4000km nobraukšanas- nevar tik īsā laikā spriest par auto : ) 20 000- pirmā avārija- mašīnai tika saduazīts priekšējais spārns un labās priekšējās durvis- 5 dienas servisā un viss kā jaunai : ) tā kā vainīgs bija otrs vadītājs, man tas maksāja vien pasēdēt uz 2001 gada e320 mersedesa: maksāja tādā ziņā, ka daudzi mazāk naudīgi klienti nemaz nebalso mersi, jo domā, ka tur baigi skaitītāji salkiti : ( tā nu dabūjis atpakaļ savu megāni, traucos tālāk, pie nobrautkiem 50 000 (apmēram jūlija mēnesis jau) bija veiktas tikai obligātās apkopes, mainītas riepas un spuldzītes. neliels defekts salonā- tie "coolīgie" gaisa atsvaidzinātāji, pie ventilācijas lūkām liekamie, sagāzās un izlija- rezultātā nedaudz nogāja pelēkais krāsojums no paneļa : ))
pirmais nopietnais defekts bija apmēram pēc 57 000 km, nojūdzās starteris- defekts tika meklēts gana ilgi un arī mašīna pastumdīta, lai iedarbinātu : ( jo redz, kaut kas ar elektrību, kā vēlāk izrādījās, tur pie START pogas kaut kāda vaina bija, kas tad kā salabota, vairs arī nerāda brīnumus : )
60 000- otra nopietnā avārija, atkal ne manas vainas dēļ, bet nu ko darīt- samīcīja aizmuguri : ( 2ned dabūju braukāt ar mazlietotu Renault Scenic ar tādu pašu motoru un ātrumkārbu, nobraukums aptuveno 25 000km. it kā jau tas pats megane vien ir, bet tomēr nav un to es varētu aprakstīt nākošajā rakstā.
saņēmu no servisa- atkal mašīna kā jauna : ) nekādu izmaiņu vadībā.
sākas rudens un lieti- automašīanai uzradās problēmas : (
1. svīst ciet logi, ventilācija īsti labi netiek galā ar šo problēmu, grozi kā gribi, bet logi ir nosvīduši, īpaši sānu logi un spoguļos notiekošo reizēm bija pagrūti saskatīt. vasarā kondicionieris strādāja nevainojami- ledusskapi varēja uztaisīt, bet rudenī viss, prieki galā.
2. logu tīrītāji arī haltūrē- pie 2x ātruma tīra labi, bet lielas malas atstāj nenovāktas : ( tas reizēm traucē braukt.
kā plusus var minēt ar dubļiem nenošķiesto aizmugurējo stiklu, kas hečbekiem vienmēr ir notriepts un tad jālūr caur mazu logu tīrītāja izkasītu actiņu : ) problēmas nesagādāja arī lielās peļķes- automašīnas klīrenss ir pietiekoši liels, lai bez problēmām varētu izbaukt dziļāku peļķi.
80 000 auto tikai vēl reiz nedaudz apdauzīts- nolauzts spogulis un nedaus saskrāpēta- arī šo servisa centrā ļoti ātri novērsa un auto izksatās kā jauns.
visbeidzot, braukšana ziemā! atkal priecājos par mašinas augstumu- grūti iedomāties, ka ar viņu varētu kaut kur iesēsties tā pamatīgi, vismaz līdz šim visur esmu varējis izbraukt, pat pa tiko uzsnigušu sniegu, kur vēl nav bijis tīrītājs un esmu pirmais, kas taisa sliedes. mašīna iet stabili un īpaši neraustās, ietur trajektoriju! salonu var ātri piesildīt- bet aiz vien svīst ciet logi, tiko iekāpjot, bet tagad, kad silda salonu, ātri pāriet : ) rudenī bija, kā bija : ) ar bremzēm arī nav problēmu.
bet nu par to, kā auto izskatās pēc 140 000: tātad sākšu ar nobraukuma pēdām salonā- sēdekļu tekstūra vairs tikpat kā vietām nav redzama, tāda gluda, melna, spīdīga : ) stūres matētais pārklājums nogāja apmēram pēc 100 000, pašreiz ir uzlikta dekoratīva uzlika. tas pats bija arī ar ātrumpārslēgu- ciparņi palika tadi sekli un kloķa gals tāds gluds- tika nomainīts ar visu dekoratīvo dermantīnu, kas bija palicis tāds nošņurcis. protams, to jau varēja nedarīt, it kā nav mana mašīna, bet man pašam labāk patīk, ja salons izskatās labi : ) vēl pie salona var minēt rokas bremzes pogas dekoratīvo uzliku- tā nolidoja jau pasen, nepiefiksēju kad tieši, bet vairs viņas tur nav : ) mazliet grab plastmasas paneļi, īpaši braucot pa bruģi, sākumā negrabēeja nekas! priekšējais panelis un kokpits vienmēr izskatās netīrs, nekādi nevar dabūt tādu mirdzumu, kā jaunam : ) salona gaišie griesti tādi netīri izskatās, kaut arī neviens ar rokām viņus nav baigi tur grāpstījis : )
no tehniskiem nobraukuma radītiem defektiem var minēt ātrumkārbas nu jau nedaduz izļurkāto sviru, mazliet arī pasliktinājusies stūres iekārtas darbība, bremzes arī prasa ieguldijumus, protams, vēl visādi ieguldījumi zem motora pārsega, kuros es īpaši neiedziļinos- maksāju tikai savu maksu par auto nomu un viss!
kopējie iespaidi pēc visiem šiem kilometriem.
Auto, lai arī fraņču, man patīk. Motors strādā klusi, nav zaudējis savas gaitas īpašības, vienīgi, nedaudz ēdelīgs- apmēram 9-10l uz 100km : ( mazss pagrieziena rādiuss, pilsētā ļoti noder, ērts salons- arī aizmugurē ir daudz vietas , pats esmu sēdējis un jūtos labi, nezinu, kā būtu 100km garā braucinā, bet ir ok, vadītāja sēdeklī no vietas esmu nobraucis 500km un nejutos īpaši slikti, noguris vairāk no uzmanības uz ceļu. par servisu varu teikt tikai to labāko- nekādu pretenziju, vienmēr viss tika ātri izdarīts un kvalitatīvi, cik zinu, maksas arī nebija dikti lielas. šo auto arī nebaidos kaut kur atstāt, jo cik esmu interesējies- šos nezog : )vienīgi čigāni dekoratīvos kalpakus aiznesa : )
tagad, kad esmu nolēmis mainīt mašinu, jau sāku domāt par jauna, nevis mazlietota auto iegādi, jo pārliecinājos, ka ar garntiju ir daudz vieglāk dzīvot, nekā visu laiku skraidīt un meklēt detaļas pa šrotiem! pats gan skatos vairāk uz Citroen C4 VTS, bet nu tas vēl līdz galam jāizlemj. šo te varu rekomendēt jebkuram, kam zīmols ir otrajā plānā, bet svarīgāka ir izturība, izmaksu lētums, servisa kvalitāte un protams- apziņa, ka Tev ir jauns nevis nojāts autiņš (ko nu jau vars par manējo nevarētu teikt) : )
PS
nav mans raksts baigi tehniskais, jo es īpaši ar dzelžiem neauzraujos, bet varbūt kādam noderēs ;)
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Palags sarakstīts baigs, bet jēga maza. Cilvēku vairak interesē iespējamās šaizes un to izmaksas, a te tikai "kaut ko zem kapota". Vienīgi varēja saprast, ka jaunajām meganēm tā pati šaize ar elektronikām mitrā laikā un ātrdilstošie bremžu diski kā vecajām meganēm. Droši vien ari ātrrūsējošais izpūtējs tāds pats. Cik esmu izbraukājies ar meganēm, gan jaunām, vecajām, kaut kā neaizrāva. Sevišķi pēc obligātās zobsiksnas maiņas EUROAUTO uz 100k km, kas pēc nedēļas pārtrūka... Dīzeļmotors kirdik.
man darbaa arii taadi ir....
...nju jaa....bremzes kaa nazhi...saaakumaa peec tirlinja izskatiijos, ka nemaaceeju piebremzeet...bet tas ar sho auto ir visiem!
salons gan paleets izskataas....ja saliidzina ar jauno focus, ar kuru arii sanaak biezhi braukaat - ciets peec velna.....bet ekonomisks gan! ar 1.5d zem 6l mieriigi, lai arii pikaps.
kaa privaato auto nu nekad!
140 000 pa gadu!!!! Tu tak dzīvo tajā mašīnā:)
A kas? Man arī līdz šim bija kaut kādi 10000 km mēnesī līdz šim. Vienkārši tad dzīvoju 125km no Rīgas, darbs bija Rīgā, plus vajadzēja pa Latviju darba darīšanās braukāt, dienā 250-300km bija minimums. Tagad dzīvoju tuvāk Rīgai, tagad atslodze- maksimums 5000km mēnesī. Lētāk. Bet ja mašīnu vajag braukšanai, frančus laikam sev nepirktu nekad. Drīzāk svaigu japāni ar prastāku ritošo.
12-13h diennaktī ;) tas nav daudz vairāk, kā citās darba vietās, jo jāpieskaita jau vēl arī laiks, pa kuru nokļūst līdz darbam ;)
Ja gada laiķā nobraukums ir 140 000 km, tad, pieņemot ka auto tiek ekspluatēts 365 dienas gadā pa 12-13 stundām katru dienu, tad sanāk, ka vidējais nobraukums dienā ir 383,6 km, bet vidējais ātrums - 30,7 km/h. Ja ņem veŗā, ka tas ir taksis, tad izklausās diezgan neticami, ka ir tik liels vidējais ātrums, braucot pa Rīgu. ja nu vienīgi TAXI stāvvietās vispār nestāv un vismaz puse reisu ir ārpus Rīgas un lieli maršruti.
Mans fāterītis arī ir taksists un viņi davatā ar pārinieku nobrauc ar Scenic aptuveni 100 000 km gadā. Pie tam auto tiek darbināts aptuveni 18 stundas diennaktī.
Bet visādi citādi, domāju, ka šis apraksts tieši liecina par to, ka pŗiekš privātā autiņa šāda Megane ir OK, ja, pat ekspluatējot tik sūros apstākļos kā taksometru, pēc 140 000 km auto ir pilnīgi normāls. Pie tam vidējais statistiskais latvietis gadā nobrauc vicēji 20 000 km.
nomiks
Man būs pat vēl mazāk par 20 tūkst.km gadā. Vēl 8 dienas līdz gada jubilejai, bet uz skaitītāja tikai 16695 km.
VWfans
Tāpēc es rakstīju, ka vidējais statistiskais latvietis.
Mans sievastēvs 3,5 gadu laikā ar Latvijā jaunu pirktu Opel Astra līdz šim brīdim ir nobraucis tikai 40 000 km. Tāpat arī mana mamma ar savu auto gadā nobrauc labi ja 10 000 km. Tomēr es ar savu statistiku mazliet izlīdzinu vidējo rādītāju, jo gadā nobraucu aptuveni 30 000 km.
Mana mātes māsa ar savu 86.g. VAZ 2106, ko nopirka jaunu, tagad ir jau nobraukusi 56 000 km!
Nomika>
Par to attālumu ir tā- katru dienu varbūt arī nav tie 400, bet ir daudz reisu, kad pa 2h tiek noskriets 150km+rīga, a pa rīgu ari daudz salasās! tā tikai liekas, kas ta tur, bet patiesībā daudz riņķojot tā arī sanāk!
par tām stundām- tas ir vidējais, ir jau reizes kad arī 24h no vietas nobrauc un jā- praktiski bez brīvdienām, izņemot Z-svētkus un vēl pirmdienas un, šad tad arī otrdienas :)
un jā, raksta mērķis vairāk tāds arī bija, ka tas renault ir izturīgs, jo pat šādu slodzi iztur un pat vēl kust uz priekšu :)
Es gada laikā nobraucu 156-160000km,bet tiešām ar mašīnu SCANIA.
Es ar ar tādu auto kā DAF XF105 gadā noripinu ~140 000 km...