Nu tad tā. Trīsdurvju hečbeks, 1,6 16vārstu SOHC dzinējs. Mans pirmais (mammas žiguli un opeli nepieminēsim) auto. Iegādāts 2003. g. par 1700 eiro no vienas vācietes, kas pati ar šo auto bija atrullējusi no fāterlandes (un jau piereģistrējusi mašīnu Latvijā), lai apprecētos ar latviešu čali. Romantika.
Uz spidometra bija ap 177 000, un tā kā vāciete bija manu draugu paziņa, tas tad arī bija reālais skaitlis. Auto nebija sists, ja neskaita dažas skrambas uz bampera un kreisā pakaļējā spārna, visnotaļ labā kārtībā, oriģinālais manuālis un servisa grāmata komplektā. Un visai labs CD atskaņotājs. Elektriskā lūka, logi gan jāskrūvē pašam, kā arī spoguļi - bet tiem ir ļoti foršas sviriņas, nemaz nav grūti regulēt. Riteņi - 13'', kas, protams, nav kruta, taču izmaksu ziņā - izdevīgi.
Uzrāviens gana normāls, nav jau nekāds poršs, bet pilsētā var iztikt. Istais spēks parādās virs 4000 apgriezieniem. Ēd vidēji 7l uz 100km. (ZS - laikam 90. ) Virs 120 km/h gan paliek rijīgāks. Samērā stabils, ir braukts pa Pleskavenes risēm spēcīgā lietū, kad viss pludo, uz 130, - iet kā pa sliedēm. Virs 150 gan parādās drusku neomulīga sajūta. Vāciete teica, ka pa bāni esot braukājusi ar 170 - var jau būt. Oficiāli skaitās, ka mašīna iet līdz 186 km/h. Pašmasa - 1050 kg, kas spēcīgā sānvējā, vienatnē braucot, ir jūtams.
Ļoti forši stūrējas. Stūre asa, informatīva, ar šo auto ērti manevrēt pa joslām, parkoties. Salīdzinot ar 98. g. Hondu Civic vai 95. g. VW Polo, stūre ir daudz foršāka. Sajūgs un bremze - pēc braukšanas ar BMW vai to pašu VW Polo īsu brīdi šķiet, ka pedāļi ir ļoti jūtīgi. Katrā ziņā tie vairāk domāti maigām dāmu kājiņām nevis brutāliem večiem kirzas zābakos: )
Sēdekļi man (165 cm) šķiet gana ērti, bet garāka auguma cilvēki ir žēlojušies, ka mugura sāp. Esmu nobraukusi dienā arī 700 km, un nekas. Aizmugurē vietas mazāk, taču trīs rumpīšus iebāzt var. Bagāžnieks pietiekami liels, lai ievietotu četrus cementa maisus. Ir vests arī ledusskapis (atlokot pakaļējos sēdekļus), rakstāmgalds (izjaukts, protams).
Tūliņ pēc iegādes pārkrāsoju apskrambātos bamperus un kreiso pakaļspārnu, nomainīju piļņikus, eļļu. Tad ilgi nevajadzēja darīt neko, līdz pēc gada sāka izpausties LV ceļu graujošā iedarbība. Nācās mainīt priekšējo granātu vispirms vienā, tada arī otrā pusē. Kopumā pa šiem gadiem pamazām piekarei nomainīts: granātas - pat divreiz, lodbalsti, amortizatori (visi), kolodkas, stupica.
Mainīts izpūtējs (vienreiz visā garumā, otrreiz viens posms. ) Protams, kārtējās eļļas maiņas. Vienreiz mainītas sveces (2004./2005g. ziemā), pirms 2005./2006. g. ziemas baigā sala profilaktiski ielikts jauns akumulators. Bet tad -30 grādos leca ar pirmo griezienu. Ko nevarēja teikt par daudzu kaimiņu jaunākajiem un krutākajiem auto.
Braukts tiek teju katru dienu. Un katru dienu jāforsē t. s mazā Brīvības iela.
Pagājušajā rudenī beidzot iestājās tāds kritiskais brīdis - sajūgs bija beidzot nokauts, radiators arī sācis tecēt. Pārdot? Notestēju pāris nākamās mašīnas kandidātu... Apsvēru izmaksas jaunam gecam uz līzingu... nē, nafig barot augļotājus un jāties ar garantijas servisiem. Varbūt to pašu 98. g. Hondu 1,5l, kura ir, protams, stipri klusāka, taču uzrāviens ir apmēram tāds pats, ja ne mazāks (ZS laikam skaitās drusku vairāk, bet bundža smagāka)? VW Polo 95. g. ar 1,4 motoru? - ai nē, tikai ne VW Polo - ļurīgs, bez uzrāviena, stūre mīksta, pedāļi cieti. Un vispār - jābrauc katru dienu un daudz, bet laika nodarboties ar auto pirkšanu/pārdošanu nav.
Ak, labāk zināms ļaunums. Izlēmu tomēr remontēties. Jauns radiators Vagonu ielas GRS (vai kā to kantori sauc) Ls 96 (ar darbu), remonts veikts dienas laikā. Jauns sajūgs (arī Vagonu ielā, kantorī ar incanto nosaukumu Auto Maģija) - Ls 150 (ar darbu). Arī šis remonts veikts dienas laikā. Vēl tika nomainīta zobsiksna ar ruļļiem. Kopš tā brīža darīts nekas nav, bet nupat tehnisko apskati izgāju ar pirmo piegājienu. Korozija gan beidzot, pēc četrām Rīgas ziemām, ir sākusi savu ļauno darbu, bet pie tā TA vecis nepiesējās.
Kopumā nepatīkamu pārsteigumu nav bijis. Vecs ir vecs, jāseko līdzi. Mēdz bieži izdegt tuvās gaismas, tā esot mazdām raksturīga kaite. Rēķinu, ka vēl kādu gadu izvilks. Ejiet ieskrieties, jauno auto tirgotāji, nākamā arī lietota mazda (jaunāka gadagājuma, protams).
Rezumē: auto praktiskai latviešu studentei, kam pofig par prestižu, bet svarīgi, lai auto nepieviļ.
+ forši stūrējas
+ stabila
+ nav jābaidās, ka nozags
+ laba pārredzamība, forši sānu spoguļi
+ starp citu, man ir KASKO. Ls 40 par gadu. Nupat iekasēju no šiem Ls 80, ko piekrāsot vienas stulbas kaimiņienes noskrambāto spārnu.
- skaļa, grab drausmīgi. taču labums no tā ir tāds, ka uzreiz var dzirdēt visas aizdomīgās skaņās piekarē.
- ziemā baigi salst ciet durvis. jāuzmana, jāsmērē ar silikoniem
- tuvās gaismas lampas bieži izdeg
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Mazda kā jau Mazda, ar savām pozetīvajām un negatīvajām īpašībām, bet šeit ir cits knifs -
- interesanta sieviete ar mīlestību un labām zināšanām par tehniku! Tādu tiešām nav daudz!
Cik pa šiem 4 gadiem tad nobrauci, ja granātas mainīji 2 reizes.Jo tad ir 3 iespējamie varianti:
vai nu nobrauci loti daudz?
vai nu pirki nekvalitatīvas detaļas?
vai nu tu īpaši nesatraucies par bedrēm uz ceļa un tik brauc pāri.
ak jā, piemirsu uzrakstīt - šobrīd uz spidometra ir ap 256 000. Par tām granātām - ja katru dienu jāforsē t.s. mazā Brīvībene, tad tā diemžēl tas ir. Vai arī jāpāriet uz džipu/tanku/traktoru.
Kas ir mazā brīvībene???
Normāls apraksts! Var redzēt ka cilvēks ar auto braucis nevis tikai sestdienā pa Jūrmaleni nozīmējies. Kā šitai mazdai ar amortizātoru cenām? Vienam manam paziņam ar tāds, kautkad nosauca baigi kosmisko ciparu, manam džipam pa to cenu sanāca visi 4 amorti..
Amortizatoru cenas: tika mainīti pirms aptuveni 2 gadiem. Toreiz par abiem pakaļējiem paprasīja Ls 80 (ar darbu). Priekšējos mainīja pirms kādiem 1,5 gadiem vienā reizē ar granātām un vēl kaut ko, tāds vērienīgs remonts sanāca, tāpēc precīzi nepateikšu - vienkārši neatceros. Bet pieļauju, ka var sameklēt lētākas daļas, es vienkārši šo procesu atstāju servismeņa ziņā.
P.S. "Mazā Brīvībene" ir brauktuve no Juglas līdz Sporta akadēmija, ko no ielas galvenās daļās šķir trambuļa sliedes. Labota prakstiski netiek, ziemā tīrīta un kaisīta netiek (savs labums, ka sniegs pieblietē bedres), lietusūdenim palikt nav kur (neesot iebūvēta notece), pēc būtības - sūdīgs lauku ceļš, vienīgi uz lauku ceļa nav tik pretīgu asmalainu bedru!
Nolēmu pašrocīgi novērst aizmugures daļas grabēšanu!
Tā arī izdarīju. Izvilku visus apšuves dībeļus, noņēmu, ko vien varēju (arī loga tīrītāja mehānisma vāku) un virtuozi pielīmēju zaļo šauro abpusējo līmlenti. Otru līmlentes pusi atstāju nenoplēstu (virsējo), jo citādi detaļas pielips un , kad vajadzēs tām piekļūt, nevarēšu...
Visu „ sadībeļoju” atpakaļ un tagad (!!!) – neviena grabējiena- iztestēju pa lauku ceļu.
Katra sieviete to var paveikt savām rokām – TICIET))