Par cik neviena C4 te vēl nav, tad uzrakstīšu par savējo! Mašīnas gads gan ir 2007, bet tādu opciju iAuto nepiedāvā : ))
Tā kā šī ir mana pirmā mašīna, tad izvēlēties bija ļoti grūti, jo īsti nezināju, kam pieķerties, ko vairāk vajag mašīnā, zināju tikai to, ka gribu kaut ko jaunu! Tad paskaitot reālās izmaksas, iznāca tīri laba kompaktklase. Izvēle bija starp- Mazda 3, Focus II, Toyota Auris un Citroen C4. Izstādē uz vietas visus arī varēja apskatīt un izčamdīt. Ļoti iepatikās Mazda sportiskais hečbeks, bet tam diemžēl nebija daudzu man svarīgu extru- nebija iespējams uzstādīt kruīza kontroli, nebija iespējams uzstādīt MP3 magnetolu, kā mazāks mīnuss- nav duālā klimata un instrumentu panelī ļoti neergonomisks spidometra ciparnīcas ciparu izkārtojums, bez tam, ļoti stulbi uztaisīts, ka pēc tam nebūtu iespējams vairs normāli iztīrīt tās šaurās, dziļās spraugas instrumentu panelī. Focus atbaidīja ar savu šausmīgi garlaicīgo salonu, tāds tiešām darba auto, nekas īpašs, piedevām, visas papildus extras pa baigo naudu, galā vairs nav lēts un Ghia aprīkojumā piedevām vēl izcili stulba koka apdare viduskonsolē, kura, manuprāt, skatu šausmīgi sabojā. Beigās visreālākais bija C4, vai Auris, kuri praktiski piedāvāja vienādu komplektāciju par ļoti līdzīgu cenu, kas lika izvērtēt tikai dizainu- protams, ka C4 dizaina konkursā vinnēja! Kā C4 plusu var minēt arī apkopes ik pēc 30k nobraukuma un to izmaksas arī ļoti pieņemamas. Katrā ziņā, lai arī Auris ir jauns modelis, C4 man patika daudz labāk, gan salonā, gan arī no ārpuses.
Tātad, pēc ilgām pārdomām par marku, lasot neskaitāmus testus daudzos preses izdevumos, gan LV, gan Vācu, gan arī Krievijas presē. C4 Krievu presē tika atzīts ļoti pozitīvi, vāciešu, protams, dominē viņu ražotāji, bet LV- praktiski nav savu neatkarīgo avotu, ļoti neobjektīvi lasīt LV žurnālus!
Pēc vairāk kā mēneša ilga meklēšanas un apzināšanas procesa, nopirku sev Citroen C4 VTR Coupe ar 1.6 litru benzīna motorīti un 5pakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Kā extras var minēt- duālā klimata kontrole; kruīza kontrole; MP3 ar 6 skaļruņiem un vadību no stūres; dārgāka salona apdare, nekā tiek piedāvāta sākumā; miglas lukturi, apsildāmi priekšējie sēdekļi; apsildāmi priekšējie spoguļi; apsildāms priekšējais un aizmugurējais logs; ādas apdare stūrei, protams, visas elektriskās ekstras un metālisks krāsojums. Apzināti nepirku lietos diskus, jo praktiski visos preses avotos bija minēts, ka ar 16" parastajām riepām mašīna iet mīkstāk un kad es izbraucu testa braucienu, tā arī bija, tiltu šuves un citus nelīdzenumus ar lietajiem diskiem juta vairāk, nekā ar parastajiem. Tas esot tāpēc, ka riepas mala ir krietni mazāka un līdz ar to mazāk amortizē. Sapratu, ka nav jēgas maksāt 600Eur par diskiem, ja orģinālie „kalpaki” arī tīri smuki izskatās, bez tam, tā ir lieta, ko jebkurā laikā var nomainīt, bet pagaidām tāds vajadzības nav bijis.
Braukšana ar šo mašīnu sākumā šķita dīvaina, stūres centrs ir nekustīgs, braukt traucē tikai psiholoģiskais, ka tas tā ir, savādāk nekādu problēmu nav ar stūri. Nedaudz jāpierod pie lielā spidometra, kurš ir mašīnas centrā, patiesībā, ļoti ērti, vieglāk sevi kontrolēt un stulbi nepārsniegt ātrumu. Ar 1.6 motoru mašīna ir ļoti atsaucīga un arī VEHO man ieteica tieši 1.6, jo nav jēgas pārmaksāt par to 2.0, ja vien nepērk Loeba versiju, kurai, manuprāt, ir ļoti nesmuki sarkans salons un balti diski! Pa pilsētu mašīna liekas ļoti dinamiska, ārpus, sākumā nedaudz raustījos līst garām, bet principā, jāpārslēdzas zemāk tikai tad, ja grib apdzīt ļoti ātri, jo normāli braucot mašīna tāpat ātri tiek garām. Max ātrums, ar kādu esmu braucis ir 170km/h, salonā neliels motora troksnis, arī aerodinamiskie trokšņi bija minimāli dzirdami, uz ceļa arī ļoti kontrolējama, paredzama katra kustība un bez problēmām varēja manevrēt starp mašīnam uz Jūrmalas šosejas! Faktiski garām pašāvās tikai viens M3, kuram jau tehniskajā pasē rakstīts- "mazāk par 100mp/h braukt kategoriski aizliegts! bail, pērc 318ci : ))" Normāli braucot pa trasi, ļoti noderīga ir kruīza kontrole, kas, manuprāt, tagad ir ikdiena automašīnā, tikai nez kāpēc Mazda 3 nepiedāvā?! Degvielas patēriņš, nu, tas ir nedaudz sāpīgs jautājums, no sākuma ap 10litriem pa pilsētu, tagad jau ir drusku nomierinājusies un patērē aptuveni 8l pa pilsētu un 6l pa šoseju, kas tomēr nav maz priekš 1.6l motora, bet nu, dinamiska braukšana prasa upurus : ))
Ja runā par tehnisko izturību, tad nu, šis Citroen vairs nav tas Citroen, kas bija pirms 10 gadiem! Tāpat kā Škoda, vai Opel, arī Citroen ir uzlabojis savu kvalitāti, par dizainu jau nemaz nerunājot, 2 gadi vecss modelis izskatās kā tiko iznācis!!! Mašīna kalpos tā, kā pats brauksi, ja viņu sist un lauzt pa bedrēm, tad arī tās Toyotas un Mazdas salūzīs. Tāpat visiem zināms, ka LV ir tikai viena laba marka- BMW un šo stereotipu vēl ilgi nekas nemainīs. Manuprāt, jaunas visas ir labas, a pēc tam jau atkarīgs, kā tas pimais ar viņu braucis! šīs te mašīnas servisa izmaksas- plānots aptuveni 100Ls pēc pirmajiem 30k km un ziemas riepas oktobra beigās!
Atkalpārdošanas vērtība- ļoti stiepjams jēdziens, kā jau iepriekš minēju, viss atkarīgs, kādā tehniskā un vizuālā kartībā tā mašīna būs, cenas neizbēgami krīt visām mašīnām un, jo dārgāka mašīna, jo vairāk naudas zaudēs pirmais pircējs, iespējams tāpēc LV ir populāras 4-7 gauds vecas mašīnas, jo tām līdz 10gadiem turas cena, bet pēc tam strauji nokrīt, cilvēki vienkārši nezin, kas ir braukt ar jaunu mašīnu!!! Starp citu, paskatoties mobile. de, C4 cenas nemaz tā nekrītas, kā raksta tas pats gudrais AutoBild LV, noliekot C4 pēdējās pozīcijās, vāciešu Opelim cena nemaz mazāk nekrītas. Arī pircējs atradīsies jebkurai mašīnai, tam pašam zapiņam : )))
Kāpēc pirkt šo auto? A tāpēc, ka patīk un ir iespēja atšķirties no pelēkās masas. Tieši tāds pats komentārs bija arī vienā AutoBild numurā par C3 : )) šī mašīna tiešām nav dienesta auto, vai (M) jājamzirdziņš, kas man arī patīk un, jo mazāk viņu uz ielas būs, jo man vairāk viņa patiks : )))
Jautājums, vai otreiz es pirktu Citroen- nē, man patīk pārmaiņas, bet ne jau tāpēc, ka mašīna būtu slikta!
8- ideālu mašīnu vienkārši nav, katrai ir savi mīnusi un objektīvi vērtējot, 10 nav pelnījusi neviena mašīna! : ))
Kopvērtējums-
(+)
dizains un vēlreiz dizains
EuroNcap klases etalons pasīvajā un gājēju drošībā
ļoti ērti sēdekļi
pietiekoši dinamisks auto
ļoti plašas papildaprīkojuma iespējas
(- )
degvielas patēriņš
aizspriedumi pret marku
šur- tur, kaut kas, pa laikam iegrabas
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
dizains labs, bet tie cilindri viņai tikai 4 un tas nemaz nav labi, jo ar 6 patīkamāks rūciens un mazāk viberāciju.. mans domas, lai veicas!
Divgadīgs c4 vts ar 2.0, xenoniem, ādu, 17" diskiem... 15 000e
http://ss.ss.lv/msg/lv/77/3836/153438/UHsOHUBnSQ==.html
Cik par savu samaksāji?
Es būtu ņēmis ar 2l motoru, lai jauda būtu vairāk. Diemžēl citroens nepiedāvā neko ar četru riteņu piedziņu, turbo un kaut ko vairāk par 200zs... :( :( :(
Pats braukāju ar C3 1.4hdi. Auto labs un atsauksmes līdzīgas Tavējām. Apkopes labāk taisīt biežāk, tad motoriņš ies klusāk un labāk (tas no personīgās pieredzes).
P.S. Veiksmīgu braukšanu - mana c3 atsaukmi arī vari palasīt.
...gribi ilzekt no "pelēkās" masas, bet nopērc pelēku autiņu... :)
JR- tā nav pelēka krāsa! šādas krāsas C4 es tikai vēl divus esmu redzējis Rīgā, bet melni un sarkani gan svaidās viens pēc orta :))
Ksneps- man to jaudu īpaši nevajag. ar 4x4 tagad būs c-crosser ;) nākamo varbūt arī pirkšu jaudīgāku, bet kā pirmā, šitā arī liekas ļoti labi skrienam :)) visamz 1.6 focus ne tuvu nebija tik dinamisks!
Dizains jau tiešām rullē :)
Nu neizskatās, ka tā būtu tava pirmā masina! Pārāk daudz reklāmas un pārāk daudz salīdzinājumu, gan jaunām, gan vecām mašīnām! Drīzāk pats strādā VEHO!
man ar shis autinjsh patiik.gandriiz nopirku.
nenopirku tikai tapeec,ka bish prieksh manis pietruuka jaudas un tas,ka,pateicoties leetajam op.liizingam, daudz draugi sapirka.
vel shajaa kategorijaa ir vel Honda Civic5d - kapeec to neskatiijies? standartaa ljoti labi nopakots!
es- man Civic izskats kaut kā nepatīk un arī iekšā, instrumentu panelis neiepatikās, bet tas ir gaumes jautājums, tāpat kā c4
nazis- es strādāju taksometru parkā un esmu braucis ar ļoti daudzām un dažādām mašīnām, galveno kārt jaunām, nedaudz zemāk ir arī mans apraksts par Chevrolet Epica, tā ka ir ar ko salīdzināt un Citroen izvēlējos tieši tāpēc, ka kaut vai salīdzinājumā ar Focus II, šis ir daudz klusāks un mazāk grab jau jauns, praktiski negrab nemaz. A Renault- Megane un Scenic, tie tiešām man liekas klasi zemāki apdares materiālos un vispār salona un exterjera izpildījumā, tas dizains renaultiem tiešām ir tikai dizains, viss pārējais... :))
Ā! Skaidrs! Tāpēc es domāju - pēc iesācēja nu nemaz neizskatās! Pārāk profesionāla pieeja.