Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

Ford FOCUS II 2007 Novērtējums: 8
Ripināju es te kādu laiku ar savu veco 325 E36, līdz sadomāju, ka no kādreiz (pirms 14 gadiem) ļoti labā auto, kurš tam laikam bija nokomplektēts pa max (koža, klima, lielais dators, etc visādi sīkumi) ir palikusi pāri vien naglukaste, kuras vienīgā vērtība bija nenojātais motors un pakaļējā piedziņa (man iepatikās uzreiz pirmajā reizē kā iesēdos, lai gan saulītes uz asfalta taisījis neesmu. patīk tīri vadāmības ziņā)

un vienu nakti, pilnīgi un galīgi nejauši uzdūros ford lapai, kur atradu sadaļu 'noliktava'. tur izrādās iztirgoja noliktavas mašīnas jaunās, kuras neviens nav paņēmis. pluss - cena daudz zemāka par standarta, mīnuss - jāņem tas kas ir. izpētīju, kas tur ir un galu galā apstājos pie 3 mašīnām, kurām vienīgā atšķirība bija krāsa.
man par prieku akcija sākās tieši nākamajā dienā un jau 2 stundas pēc salona atvēršanas es jau parakstīju dokumentus par auto iegādi.
par labu fokusam spēlēja fakts, ka senčiem ģimenes auto arī ir fokuss, kas ir parādījis sevi no tās labākās puses.

tātad manā īpašumā nonāca Ford Focus, GHIA komplektācija (tjip labākā), 1,6L Ti- VTC (115bhp) manuālis. klāt vēl nāca: velūra salons, miglinieki, kruīzs, dalītais klimats, lietus sensors, paštumšojošs atpakaļskata spogulis, atvēsināts bardačoks, ESP, ļitaki, elkoņu balsts, apsildāms vējstikls un vēl visādi sīkumi.

sāksim ar ārieni:
eksterjers manuprāt ir diezgan veiksmīgs, moderns, bet nav kliedzošs, kas personīgi man ir liels pluss (ļoti nepatīk jaunais Civic dizains). viss izskatās nostrādāts.
klīrenss mašīnai ir diezgan augsts.

interjers:
te gan varēja labāk atstrādāt. ļoti interesanti liekas, ka tā kopumā viss ir ļoti kvalitatīvi, bet ir nianses, kas nu galīgi nav tik labi izveidotas. izskatās tā, ka likts sataisīt ļoti labu interjeru, bet kad bija palikuši 5% darbu, tad pateica, lai fiksi dienas laikā nobeidz un nodod ražošanai : D
vadītāja pozīcija diezgan augsta, pat nolaižot krēslu līdz "grīdai", liekas, ka sēdi ļoti augstu. bet nu tas tāds pieradums, jo e36 sēdēšana bija gandrīz vai uz asfalta ;)
ar laiku īstenībā pieradu. ja iekārto savu pozīciju tad sēdēšana ir pietiekami ērta un ergonomiska. beidzot ir pārdomātas šofera elkoņu pozīcijas, kas īstenībā ir reti kurā tādas klases mašīnā (ir gadījies braukt ar daudz visādām mašīnām). elkoņu balsts pa vidu tiek ļoti aktīvi izmantots.
par aizmugures sēdpozīcijām gan nevarētu tik labi teikt - mašīna ir bik par zemu ar maniem 190cm, un šaubos vai normāls cilvēks varētu aiz manis sēdēt, bet nu es protams esmu iekārtojies pēc labākajiem ērtības parametriem : ) bik šofera beņķi pabīda uz priekšu un aizmugurē var nosēsties jau normāls meitēns. nepatīk bagažnieka apdare tieši savienojuma vietā ar krēsliem - vecajam fokusam bija labāka. gribējās ļoti ādas salonu - biju ļoti pieradis, ne tikai savā, bet arī citos auto, ar kuriem sanāca braukt, bet velūra salons īstenībā ir riktīgi laba lieta - patīk gan pēc sēdēšanas gan pēc skata.
bet nu tā kopumā ņemot manuprāt salonam varētu dot tādu treknu 7.5/8. ergonomikai 9.

gaitas īpašības un motors
vo te gan fokusnieks pogā ārā daudzus - vadāmība ir, nu neteiksim ideāla, bet tuvu tam gan. ļoti labi uzvedās līkumos, pagriezienos - perfekti izņem trajektoriju. reizēm asākus līkumus ņemot, liekas, ka tev piepalīdz ESP, bet lampiņa instrumentu panelī nemirgo, tā kā vadīt ir viennozīmīgi liels prieks.
piekare kā piekare. manuprāt sakarīga. vienīgi esmu laikam nedaudz stresains kļuvis pēc brauciena pa neceļiem Ērgļu pusē, kur kādus 30km nācās pievārēt par drausmīgas kvalitātes ceļu + vēl kādus 100km pa grantenēm. lēni tiesa gan nebraucu ( 80 - 120 km/h). bet nu tagad ieklausos katrā piekares sitienā, brīžiem liekas, ka varbūt kkas ir atnācis vaļā, bet tā nav, jo ar laiku ar vien mazāk un mazāk dzird : D prāts laikam čakarējas : )
starpcitu uz grantenes turas arī baigi labi. ESP tikai pāris reizes pa to laiku slēdzās iekšā.
vēl tajā braucienā pārbaudīju drošības sistēmas - braucot pa asfaltu uz 120km/h gaišā dienas laikā uz ceļa izskrēja stirna un vienīgais, ko tajā vienā sekundē es varēju izdarīt - nospiest bremzes un griezt stūri sākumā uz vienu, tad uz otru pusi (zinu, ka tas ir aizliegts), bet nu mašīna perfekti gan bremzēja gan bija vadāma, tā kā ne stirna ne mašīna tfu tfu tfu necieta. atlikušo ceļa daļu braucu zem 100 : )

motorītis īstenībā ir diezgan elastīgs. pārkāpjot no 2.5 uz 1.6 likās, ka būs traģiski, bet nē - pilsētā viegli var manevrēt un paātrināties. auto iet un arī jūtas diezgan dinamiski.
patēriņš gan nav tik cik gribētos - pilsēta īpaši nesēņojot un darbinot klimu ar AC un visu pārējo 10 - 11l/100km. šoseja ~7l braucot kruīzā uz 110. bet nu pēc bmw 12 - 14l vidēji ir diezgan ok.


klimats un AC īstenībā vispār netiek slēgts ārā - trakoti patīk tā lieta.
mašīna uzsilst diezgan ātri - pēc pāris minūtēm nāk silts gaiss jau iekšā salonā, beņķiem apsilde 5 pozīcījās - ļoti laba lieta. ja gadās ka visa mašīna aizsvīdusi, ļoti labi noder vējstikla apsilde - perfekta redzamība.

principā mašīna mani ļoti apmierina, esmu pieradis pie visām extrām un nezinu kā bez viņām agrāk varēju dzīvot (kruīzs, klimats (e36 nestrādāja), lietus sensors) : )
par uzticamību un remontiem vēl nemācēšu pateikt, jo noripināti tikai 3k km.
ā un vēl plānoju uzlikt apakšā pannu. tīrs motors tomēr laba lieta.

tātad rezumējot:
PLUSI:
+ moderns dizains
+ izcila vadāmība
+ ekstras (ja ir)
+ ergonomisks un ērts salons
+ dinamiska gaita
+ kvalitatīvs salons (par 90-95%)

MĪNUSI:
- patēriņš pilsētā
- neatstrādātie sīkumi salonā tīri kvalitātes ziņā ( atlikušie 5 - 10%)
- vieta aizmugurē lielākam cilvēkam var būt par mazu

lieku 8 tāpēc, ka ideālas mašīnas nav, kā arī dēļ dažiem mīnusiem.
opachuu @ 19.oktobris 2007 0:00
Visi komentāri
 
Kasinsh 19.oktobris 2007 17:31
0 0 Atbildēt

Jāpiekrīt par tām komforta prasībām :) Arī nesaprotu, kā agrāk ar tādiem autiņiem braukājām.. Izlepuši esam :D

Jeriks 19.oktobris 2007 17:55
0 0 Atbildēt

Biju ņēmis nomā šādu eksemplāru. Pilnīgi piekrītu par vadāmību un motoriņa atsaucību, pat mazliet pārsteidza :) Vienīgi kārbas garie gājieni pirmajiem robiem mazliet kaitināja. Citādi tikai pozitīvas atsauksmes.

autors 19.oktobris 2007 18:28
0 0 Atbildēt

palasīju te citas atsauksmes.
man gan neliekas skaļš. varbūt vienīgi riepas uz atsevišķiem segumiem, bet tā jau būtu stocka riepu vaina. motoru dzird klusāk par `02 A6 benzīnu.
parkošanās arī nu tā, bet to es norakstu uz tonētiem stikliem.

salīdzinot ar Mazda3 - uj, to gan nevajadzēja darīt. Mazda zaudē visos punktos. beņķi neērti, salons plastmasīgs, pogas kaut kādas kosmiskas, tas sarkanais acis tecina ārā - tāds nepieklājīgi sarkans. vadāmība viennozīmīgi sliktāka par fokusu, tāda peldošāka. skaļāks arī. vienīgi motorīts ir diezgan normāls (ar 1.6 iznācis braukt).
bleķi ir no papīra. kolēģe uz 5-10km/h nedaudz iebuktēja priekšā stāvošo. stāvošajam nekas, mazdai remonts uz 1.5k Ls.

vēl var salīdzināt ar '05 Opel Astra. astra likās bezpersoniskāka, robustāka. beņķi dīvaini - itkā neērti uz īsiem gabaliem, bet nogāzu 1k km pa eiropu un itkā nebija ne vainas. vadāmība arī sliktāka par fokusnieku. motoru nesalīdzināšu - braucu ar dīzeli.

autors 20.oktobris 2007 17:47
0 0 Atbildēt

vakar fokusā pirmo reizi sanāca mašīnā vest 4 pieaugušus cilvēkus + šoferis protams. jāatzīst, ka mani pārsteidza cik labi dzinējs tiek galā ar papildus 300kg. vecais fokuss (1.6 benzīns) kļuva manāmi gausāks, ja mašīnā bija vairāk par 2 cilvēkiem. vietas protams aizmugurē 3 normāla izmēra cilvēkiem īsti daudz nebija :)

3A3 21.oktobris 2007 20:41
0 0 Atbildēt

Nu hvz - mums darba mašīnas jaunie fokusi. Visi kā viens sūdzas par neērto sēdekli (nekādi nevar saregulēt, lai ērti), par dīvaino pretbuksēšanas sistēmu (met nost apgriezienus, kad sāk buksēt - a ko krustojuma vidū???), trokšņu līmenis no aizmugurējiem riteņiem zem katras kritikas, salona apdare nu tik lēta izskatās, kādu nevienā korejietī neatradīsi, bet tas lētais paneļa pārklājums ir labs tikai ar polarizētajām saules brillēm - izskatās matēts kā sportiniekiem. :) Lētie drābju beņķi vispār nav kopjami. 1.6L benzīnnieka dinamika un patēriņš ir OK.
Tā kā manā skatījumā mašīna ir ļoti slikta. Var jau būt, ka man tāds secinājums tāpēc, ka mums tās mašīnas lētajā komplektācijā. Jādomā, ka Ghia komplektācijā apdares kvalitāte ir cita, skaņas izolācija labāka un citi sēdekļi.
Pirkt tādu mašīnu kā privāto ir galīgs neprāts (ar lēto komplektāciju).

autors 22.oktobris 2007 1:04
0 0 Atbildēt

lētā komplektācija iespējams ir sliktāka, bet nu nez cik ļoti sliktāka. mani kvalitātes kritēriji nav tik zemi, lai katru sū celtu saulītē. ir vizināts apkārt ar pilnībā nopakotiem šī gada A6.

autors 22.oktobris 2007 1:08
0 0 Atbildēt

nezinu ko tu arī domāji ar pretbuksēšanas sistēmu. manējas buksē nevāji, ja ir vajadzība :) ar ieslēgtu ESP

Kaspars 22.oktobris 2007 3:49
0 0 Atbildēt

nu salīdzinājat ar visādiem autiņiem, salīdzināšu vienas cenu kategorijas autiņus, kas arī praktiski ir viena vecuma, t.i. jau laiku padzīvojuši! tātad, C4 pret Fokus! Man pašam ir C4 VTR 1.6, mamma savukārt brauc ar Fokus, arī ar 115zs motoru.

elastīgs motors?! par elastīgu to noteikti nevar nosaukt, tam it kā ir 115zs, bet nesūda neiet, 1pret1 ar c4, kuram ir 110zs, šis te zaudē, gan no 0-..., gan arī uz šosejas, ar piekto pārnesumu līdz 180 šito dabūt ir gana grūts process, turpretim c4 tik pat ilgā laikā attīsta savus 190! patiesībā iet arī 210, bet tas tikai reizi un arī uz LT "bāņa" :)) tātad, tjipa sporta motors fokusā, bet nu neiet, kā gribētos! laikam ST jāskatās, ja grib reisot :)))

skaņas izolācija?! manuprāt, tur ir dzirdama katra bedre uz ceļa, motors- pēc 110-120 ir diezgan dzirdams salonā, atšķirībā no c4, kur to sāk manīt pēc 160-170. fokuss ir kluss tikai uz ideāla ceļa ar 90-100km/h, bet c4 lieliski pārvar "tabletītes" uz mūsu ceļiem...

komforts?! ja es kur braucu ar vecākiem, tad visi balso par c4! vienkārši focus netur bedres, a latvijā to ir...., beņķi noteikti nav tie ērtākie un pēc 150km sāk sāpēt pēcpuse... :(

"ēstgriba"- šis tiešām ir sāpīgs jautājums šiem 1.6 motorīšiem, pa pilsētu ļoti nervozi braukājot patēriņš ir... nu aptuveni 9l, man vairāk nerāda tas dators, arī pēc izlietā aptuveni tā ir, 11 varbūt sākumā, kamēr vēl svaigs!

vadāmība- c4 un fokusam tā ir ļoti atšķirīga, cik fokusam tā ir precīza un viegli apjaušami gabarīti, tik c4 iespējams tā ir mīksta un komfortabla, kad pierod, fokusa tā liekas pārāk asa un neparocīga, vismaz man patīk braukt ar komfortu, nevis tēlot gronholmu pie stūres... var jau iespiest, bet tas nenozīmē, ka es tagad lidošu pa meža ceļu un slidināšos kā nu māku!

tad vēl ghia aprīkojums- manuprāt šajā aprīkojuma līmenī visu "sadirš" tas koks viduskonsolē, ja tā nebūtu, tad būtu labi! mammai ir collection, kam viduskonsole ir daudz glītāka, kā tai ghia!

fokusa plusi- ļoti laba iebūvēta mūzikas sistēma, ja maģītis ar sony mp3, tad uzlabošanu neprasa! c4 gan šajā ziņā nedaudz atpaliek, jo orģinālās nesniedz tādu īstu mūzikas baudījumu, īpaši aizmugurē sēdošajiem!

katrā gadījumā labs autiņš, par labu cenu, jo cik zinu, uz noliktavas iztirgošanu ghia tur par pusvelti varēja dabūt
:))))

te arī links uz abiem cīkstoņiem, ja nu kāds domā, ka es te visu izdomāju un tikai gribu nolikt autoru :))) :
http://i17.photobucket.com/albums/b80/bebris/IMG_0062.jpg

:))

Bolzens 22.oktobris 2007 8:20
0 0 Atbildēt

Pašam ir šāds darba auto, protams ne ar Ghia komplektācijā, un es pretēji autora viedoklim uzskatu, ka auto salons ir pietiekami skaļš un manā skatījumā tas ir šī auto vienīgais līdz šim konstatētais trūkums (nobraukti 45000 km). Par dinamiku piekrītu līdz tam brīdim, kad mašīnā iekāpj pāris pasažieru. Nezinu kā būs ar Ghia komplektācijas auto, bet Trend aprīkojumā salona plastmasa sāk grabēt (drīzāk varbūt čīkstēt) dažuviet jau pie 10000 km.

Hjuks 22.oktobris 2007 9:24
0 0 Atbildēt

Kad biju štatos, panēmu nomā Ford Focus 2.0 ar automātu. Teikšu tā mūsu Eiropas Fokuss ir daudz labāks. Piemēram priekšējais panelis ASV Fokusam ir no cietas plastmasas, mums mīksts. Skaņas izolācija Amerikas autiņam ir nekāda, kad sāk braukt automātiski aizveras durvis un skaņa ir baisa - kā tukšai mucai sitot ar āmuru, sabijos ne pa jokam. Nobraucu 5000km, galvenokārt pa šosejām ātrums ap 120km/h, vidējais patēriņš 7l/100km. Automāts, gan nepatika, paātrinoties motors kviec - visu laiku sajūta tāda, ka izbuksē sajūgs (ar automātu gan braucu pirmo reizi).
Un vēl autiņš bija nobraucis tikai ap 30 tūkst.km, bet šofera sēdeklis bija izsēdēts līdz metālam, biju spiests likt zem pakaļas spilvenu. Vai nu Ford kvalitāte, vai kāda resna amerikāņu pakaļa to izsēdēja.

Hjuks 22.oktobris 2007 9:35
0 0 Atbildēt

Pats braukāju ar Golf 5. Salīdzināt Fokusu ar Golf 5 nevar, tas ir pavisam cits komforts, cits līmenis.

autors 22.oktobris 2007 11:00
0 0 Atbildēt

nezinu, varbūt tam C4 ir 2.5 litru motors, vai tavs fokuss nav pareizi iebraukts (pirmie kilometru tūkstoši (1 - 1.5k) tiešām bija pagausi ar palielu patēriņu), bet manuprāt priekš 1,6l dinamika ir laba. kā jau minēju nav salīdzināms ar STI vai ko tādu. par to "koku" konsolē piekrītu. man principā vispār nepatīk tādas lietas, kā tas tjip "koka salons" mašīnās, jo 95% gadījumā viņš izskatās pretīgi lēti, pat diezgan labās mašīnās.
ar C4 braukts nav tāpēc neņemos spriest.
par skaļumu, jau minēju - ļoti daudz ko dod riepas. nedomāju, ka defaultā nāk līdzi kaut kas baisi labs.

jā, par to golfu piekrītu. ir nācies braukāt ar jauno golfu - diezgan atpaliek no fokusnieka. diemžēl VW sabojājis kādreizējo leģendu.

lai nu kā tur būtu, jebkurš auto apskats ir ļooti subjektīvs. un galu galā cik lietotāju tik viedokļu, citādāk visi tagad braukātu ar C4 vai fokusiem vai golfiem :)

Kaspars 23.oktobris 2007 15:14
0 0 Atbildēt

Nu priekš 1.6, salīdzinot ar teiksim 10 gadus vecu autiņu, kuram ir kaut vai 2.0, šie tiešām iet daudz ņiprāk, ražotāji papūlējušies par zemākām izplūdes gāzēm ar līdzīgu jaudu, patērētājam jau labi, lētāka mašīna ar normālu dinamiku.

Bet nu, katram autiņam ir savs pircējs, pat Corsa 1.2 :)) diezgan daudz manu tos minīšus ar pundurmotoriem, ne tikai Rīgā, bet arī uz šosejām, dudina un izskatās visnotaļ apmierināti ar autiņu! :)))

autors 23.oktobris 2007 16:52
0 0 Atbildēt

jap, pērk pat corsas :)
bet īstenībā manu viedokli par auto bik pagāza brauciens pa Eiropu pavasarī, kad piemēram Čehijā vai Austrijā ļoti reti varēja manīt kādu šrotmobīli uz ceļiem - visi dudina ar jaunām kompaktklasēm vai jaunām/pāris gadus vecām bik lielākām klasēm. bmw bija vai nu jauni un pie stūres sēdēja zolīdi kungi vai arī pavecāki modeļi pārsvarā ar poļu, leišu numuriem :)

Kaspars 23.oktobris 2007 19:44
0 0 Atbildēt

nu jā, Lietuva un Polija izceļas šrotu ziņā, Latvijā vismaz ļaudis sāk nākt pie prāta un arī saprot jaunu automobiļu priekšrocības un ērtības! ne mazāk svarīgs faktors ir arī drošība- jaunā automobilī tomēr ir vairāk padomāts par drošību,nekā vecos šrotos!

autors 23.oktobris 2007 23:46
0 0 Atbildēt

jap, drošība īstenībā ir ļoti svarīgs aspekts jaunām mašīnām. par veciem šrotmobīļiem visbiežākais drošības arguments no dzīvi palikušajiem ir dzirdēts - labi, ka nepiesprādzējos, kad mašīnu uz 160 aptina ap koku, es izlidoju ārā.
man diemžēl ir sanācis ar vienu citu jaunu auto pārbaudīt drošības sistēmas. par cik vienmēr sprādzējos tad pirms avārijas par airbagiem biju tādās negatīvās domās - bla bla, kam tas vajadzīgs, ja esi piesprādzējies. bet nu kad galva ar milzīgu spēku ielidoja sānu stiklā, kuru par laimi paspēja aizsegt sānu aizkaru airbags, tad sapratu, cik ļoti man todien paveicās :)

vēl par to pašu 115bph fokusu - nu sit mani nost, ir viņš dinamisks pa pilsētu! uzrāviens mazāk, bet kad esi jau kustībā tad ir baigi labi. un nemaz nepārsniedzot 3 - 4rpm.

Kasinsh 24.oktobris 2007 11:46
0 0 Atbildēt

Par dinamiku piekritīšu, man ir darba Corrola ar 1,6VVti dzinēju (pie tam mazliet mazāk par Focusa 115 zs) - nekādu problēmu, tikai jāgriež :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti