Ta nu beidzot arī es vēlos pastāstīt par savu auto.
Jā, gan jau, ka daudz smiesies par kārtējo muļķi, kurš brauc ar opeli un pie tam ar Merivu. Mans pirmais auto bija mazda 323f 2,0 DOCH ar kuru es tīri veiksmīgi nobraucu 6 mēnešus. Ātri gan sapratu, ka ir nepieciešama automašīna, kura ir ekonomiska un kurā var arī normāli iekāpt. (mans augums 192cm) Un galvenais, ka auto jābūt jaunam. Pat nezinu kā, bet ar sievu nonācām pie Opel Merivas. Izstaigājām gan Adamauto gan Hansauto, izsēdējāmies automašīnās. Tad nu radās lielās problēmas ar nopirkšanu... auto var piegādāt ne ātrāk kā pēc 40 dienām. Bet mums vajag tūlīt un tagad : ) Tad kaut kā nejauši pārdevējs ieminējās par Demo merivu, kura atrodas Adamauto Ventspilī . Tā mēs 4 dienās tikām pie 14 000km nobrauktas 1.7 CDTI ECOTEC Opel Merivas ar pieklājīgu aprīkojumu. Ok cena bija pietiekami augsta – 14 000 eur. Jaunā tādā komplektācijā maksā ap 17 000eur. Un vēl tas, ka auto mums bija pieejams jau pēc dažām dienām : )
Nekad nepirktu auto ar benzīna dzinēju – dīzelis patiešām ir ekonomiskāks un arī apgriezieni lielā ātrumā ir zemāki.
Tad nu par auto. Vajadzība pēc mazā bulkuvāģīša bija tādēļ, ka pirmkārt bija plānots ceļojums uz Eiropu ar auto. Četri cilvēki, divas nedēļas, 10 valstis, Opel Meriva. Auto tika pielādēts tā, ka vairs pat nevienu pīrādziņu nevarētu ielikt. Tika nobraukti 5700km. Vidējais degvielas patēriņš bija zem 7 litriem. (Tik augsts tādēļ, ka visu laiku darbojās A/C, kalnaini ceļi, liels ātrums un piekrauta mašīna)
Pa autobāņiem tika arī izmēģināts max ātrums – 190km/h (tiesa gan no kalna : ) ) Pa taisni gāja uz 180km/h. Jā, nav stabila, labi jūt sānvējus.
Motors 1,7 CDTI – šim auto var iztikt. Velk normāli, ja būtu kas spēcīgāks, tad ar auto vadību būtu tā pašvakāk.
Salons – apbrīnojami daudz vietas, pat aiz manis ir vēl vieta normālam cilvēkam. Ceļojumā tika nobrauktas 8 stundas nonstopā pa bāni un izkāpjot ārā jutos patiešām ļoti labi – beņķi ir pietiekami ērti. Bieži pārvadāju velosipēdu auto bagāžniekā – ar noņemtiem ratiem iet iekšā. Bija pat vienreiz divi velosipēdi un 3 pasažieri un automašīnā visiem pietika vietas.
Āriene – Izskatās tizli, bet es jau sēžu pie stūres un tā āriene īsti neredzas.
Degvielas patēriņš – Nu neiespējami sasniegt tādu, kas norādīts auto datos. Man vidēji sanāk ap 6,4 litriem (70% šoseja ) Vienreiz gan uztaisīju ekobraucienu pa Latviju... mēģināju nebraukt ātrāk par 100km/h .. sanāca ap 5,4 litriem.
Auto tika iegādāts 2007. gada aprīļa beigās (pirmā reģistrācija – 2006. gada jūlijā) Pašlaik ir nobraukti 34 000km (tātad 6 mēnešos 20 000km)
+ Liela salona ietilpība
+ ērti beņķi
+ Nelielie ārējie izmēri
+ Dīzelis : )
- Ārējais izskats
- Nestabīla līkumos un lielā ātrumā
- Var viegli norakties irdenās smiltīs
- Degvielas patēriņš neatbilst norādītajam.
Sešu mēnešu laikā ir veikta 2 tehniskā garantijas pārbaude. Nomainīja kaut kādu salona filtru un protams eļļu. Pagaidām nav bijušas pilnīgi nekādas tehniskās problēmas : )
Secinājums – arī ar mazu un augstu auto var braukt dinamiski un ātri. Nebūt nav jāvelkas pa šosejām aiz fūrēm.
Ja kaut ko esmu aizmirsis, tad pierakstīšu, kad atcerēšos.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Jā man Mazda 323F arī nebija nekāda ekonomiskuma paraugs. Atšķirībā no Mazda6 ar 2.3.
Bet par šito aprakstu:
1. Kas tā par modi visiem taisnoties, kāpēc šādu un ne citādu auto izvēlējies? Katram sava vēlme, gaume, prioritāte, maciņš. Autoram gribējās Meriva veidīgu vāgenu un iepirka - šeit liek aprakstu, dalās pieredzē.
2. 3k EUR atlaide (čut ne 20%) par 14kkm brauktu auto der.
Būs, protams, teoretizētāji, kur teiks, izbraucot no salona, vērtība uzreiz mīnus 30%, bet atrodiet nu tādus auto.
3. Bet ar degvielas patēriņu gan kaukas nav kārtībā. Pat ņemot vērā, ka Meriva nav pats aerodinamiskākais vāgens. 200 zirgu 3 litru dīzelis ar automātu eko režīmā (Somija) ēda ~6.4l/100km. Biju pārliecināts, ka no šitajiem >2l dīzeļiem ar manuālo kārbu var pie 4.5l/100km izspiest.