Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

Opel Frontera Sport 1993 Novērtējums: 7
Garš, varbūt nesakarīgs apraksts, bet nu, kamēr cīnijos ar citiem darbiem, nolēmu nedaudz atpūsties un aprakstīt savu auto.
Pēc pusgada Renault Laguna aktīvas lietošanas, kad nobraucu kādus 30'000 km pa Latvijas lieliskajām šosejām, sanāca tā nejauši tikt pie sencīša vecā darba zirga Opel Frontera Sport, ne tik jauns, 1993. gadā Opel rūpnīcā montēts, pa Latviju 50'000 km nobraucis, odometrs (ja nemelo) 160'000km. Sport tāpēc, ka 3 durvis, vasarā noņemams jumts (ekstrēmisti var ņemt arī citos gadalaikos), un visnotaļ (vismaz manās acīs) formas.
Dzinējs nekāds dižais - 2.0 benzīns. sencītis pabiedēja, ka apetīte †ā virs vidējā, bet nav tik traki, kādi 10l pa pilsētu, kas priekš gandrīz 2 tonnām ir visnotaļ ok, pa maku nesit (īsti neskatos, cik naudas nobraucu, jo nu tomēr ja vajag, ta vajag. vismaz pagaidām tāds uzskats, piedevām, daudz km ripinos arī ar dažādiem darba auto), un kādi 8 ārpus. Varbūt kāds litrs vairāk. Mazāk tiešām nē. : D Bāka 80l, kas nozīmē, ja lej pilnu, tad kādi 50ls, bet uz nedēļām 2 mierīgi pietiek.
No ārpuses - melns, bez rūsas kā tādas (bleķi tiešām biezi, nav kā kādai astrai), jo tomēr gan Vācijā, gan arī tepat uzmanīts un kopts, ar ķengurķeramo un papildgaismām, kas pretīmbraucošos mēdz iedzīt panikā. : D
Gaidu vasaru, kad varēs izbaudīt transformācijas iespējas un pārvērtīsies opelis kabrioletā. : )
Motors... Hmm.... It kā tas pats Omegas motors, bet vismaz šim ir viena kaitinoša lieta - vārstu kompensatori. Auksta un tikko iedarbināta klab kā nelabais. Slinkums mainīt, traucēt netraucē. Minimāla apetīte uz eļļu - kāds puslitrs uz 5'000 km. Citādāk - motors tā daudz maz. Tikai, kā minēju, nedaudz vairāk lopiņi prasās. Uz apdzīšanām bez vajadzības labāk neiet. Prieks par aķi, kurš, lai arī 4 gadus vecs, pagaidām griež tā ka prieks. Arī tagad -15.
Tālāk loģisks rodas jautājums par gaitas īpašībām. Patīk man jau tie augstākie autiņi. Ne jau lai justos pārāks. Tālāk redzu, ziemā labāk, pa sliktākiem ceļiem varu izbraukt. Ātrumi slēdzas visnotaļ precīzi, sākumā jocīgs likās garais kloķis, arī pirmais ātrums īss. Stūre precīza, bet kaitina īsais gājiens. Normāli nevar apgriezties. Sanāk vairākas reizes dod uz priekšu un atpakaļ. Jā, piedziņa uz pakaļgalu, ja vajag, var pieslēgt arī visus četrus, ziemā pagrūti uzsākt, lai arī riepas jaunas, aizmugure nejēgā viegla. Vnk spolē uz vietas. Būs kādi 2 aku vāki aizmugurē jāieliek. : D Pirms pāris nedēļām sāka kaut kas čīkstēt priekšas tiltā, izskatās, ka jāmaina apakšējais lodbalsts, citādāk nokaušu arī vēl ko citu.
Pa mežu arī ir padzenāts, ja visi 4 riteņi saslēgti, var izbraukt arī tur, kur braucis mežvedējs traktors. Sencītis ir slīcinājis arī trakākās vietās. Un bez traktora ticis laukā.
Runājot par salonu, hmmm.... nu... nekas diži labāks par UAZ nav. Vismaz priekšā. Tradicionāli un klasiski. Nekā lieka, instrumentu panelī arī ampermetrs un eļļas spiediena rādītājs. Mūzikas sistēma nu tā... priekš radio ciešama, vairāk neko nevajag, bet uz vsaru gribas kaut ko labāku ielikt. Patīk, pat vairāk, aizmugurējā sēdvieta. Nu dikti jau neparasta. Apkārt metāla aizsargstieņi, sēdēšana augstāk par vadītāju, toties plašums kājām vairāk kā 7tajāa bembī! Vieta paredzēta 2viem aizmugurē, bet arī sēžot 3jatā nav ne vainas. Bagažnieka kā tāda nav. Ir vieta 2vām ceļasomām. Bet, nolokot sēdekļus - wow! Uzreiz tāds plašums!
Īsumā viss...
Plusi (+)
+ Neparasts auto (maz uz mūsu ceļiem šo radījumu, ja vēl 5 durvju ir diezgan, tad sport versija mazāk populārā);
+ Lēts iegādei;
+ Nekrīt cena (kā pirms 4 gadiem par 3'500 eiro naudām pirkta, tā arī tagad ss. lv maksā, ja nerēķina inflāciju);
+ Izturīgs (vajadzīgas tikai tekošās apkopes, ja arī kas jāremontē, detaļas pa lēto. Apskati visas reizes izgājis ar pirmo piegājienu, šogad laikam neies tik viegli cauri);
+ Vizuāli pievilcīgs, neskatoties uz savu vecumu (subjektīvi);
+ Nerūs;
+ Salīdzinoši ekonomisks;
+ Ziemā neticami silts;
+ caurgājamība

Mīnusi (- )
- Grab kompensātori;
- Eļļa tomēr jāpielej ik pa laikam;
- Salons prasās nedaudz mūsdienīgāks;
- Skaļs pie lielākiem ātrumiem;
- Pārāk smags (vai pārāk maz jaudas);
- Vieglā aizmugure;
- Apgriešanās rādiuss

Kopumā, auto piemērots studentiem (ja vien nav iebildumu pret degvielas patēriņu), jo vasarā šo auto taču var pārveidot par kabrioletu; tāpat arī laukos, vnk nedaudz atšķirīgs auto tiem, kas vēlas nedaudz izcelties.

Tā kā pašam plānos ir tuvākajā laikā iegādāties vēl vienu auto, tad šis paliktu priekš 7dienas, vai vasarām.
Tikai mani joprojām nomoka mūžsenais jautājums par to, vai jauns un mazs, bet tomēr jauns (patīk Skoda Roomster un Hyundai i30, sanācis ar Honda Civic jauno pabraukt, arī uz to aci metu) vai labāk lietotu no luxus klases vai kādu SUV lietotu.
Bet pagaidām arī par savu "traktoru" (tā Opeliiti sauc draugi), arī nesūdzos.
grands @ 5.janvāris 2008 0:00
Visi komentāri
 
Agaga 5.janvāris 2008 12:38
0 0 Atbildēt

8 litri? atkal . Tas i optimistisks aprēķins.
Daudzko esi mainījis pa šiem 4 gadiem? Ar priekšējo riteņu bloķi viss ok?

grands 5.janvāris 2008 14:37
0 0 Atbildēt

es teicu, ka tas ir optimistiski....iipashi neskatos, cik rij! bet nav taa, ka dzen aarpraataa
blokji, kas piesleedzas automaatiski, labaak nelietot! taa vsm servisos ir teikushi!
pats braucu ikdienaa pusgadu, taa liidz shim senciitis brauca! cik nu zinu, mainiijis ir tik, cik elljas, zobsiksnas (lai nesanaak kaa man ar laguna), bremzes, un riepas! aaa....bija chakars ar gaismaam! krita nost pagriezienu stiklinji...bet tos veiksmiigi pieliimeeja un vairaak nav probleemu!

Gasjs 7.janvāris 2008 8:37
0 0 Atbildēt

Iz pieredzes: Braucām šitādā 4 vīrieškārtas purni. 2 aizmugurējie izdomāja pa aizmugurējo beņķi palēkāt - prikols tipa. Likās, ka es to vāgenu pie 60kmh uz asfalta nenovaldīšu - šis lēkāja līdz. Tas gan bija ar supernekoptu darba auto, kuram noteikti amortizatori bija vairākus saules mūžus nokalpojuši.

SD 13.janvāris 2008 12:10
0 0 Atbildēt

""No ārpuses - melns, bez rūsas kā tādas (bleķi tiešām biezi, nav kā kādai astrai), jo tomēr gan Vācijā, gan arī tepat uzmanīts un kopts, ar ķengurķeramo un papildgaismām, kas pretīmbraucošos mēdz iedzīt panikā. : D""

pa seju negribi?????

grands 13.janvāris 2008 18:52
0 0 Atbildēt

kaa nu bez soliishanas pa seju!
protams, tad, kad kaads cits pamanaas braukt ar saviem taalajiem lukturiem bezkauniigi, tad arii es daru taapat!
ikdienaa esmu miermiiliigs un paarsleedzu jau kaadu laiku ieprieksh
mani priecee, ka mees dziivojam taada izgliitotaa sabiedriibaa, kur visi visiem anoniimi var gaazt pa seju un kur tik ne veel!
taa kaa viena noo sfeeraam ,kuraa darbojos, ir saistiita ar droshiibu, tad pietiekamaa skaitaa esmu redzeejis "es tev ka gaaziishu!", bet ar to aruu viss beidzas
ehhh..ko tur...mutesbrauceeji

Apžilbušais 15.janvāris 2008 0:09
0 0 Atbildēt

Jau jau esi starā par sava ūberullza gaismām, tad pārkāp satiksmes noteikumus, pie tam vienā no vispretīgākajiem veidiem. Kas var būt labāks par šo - iedzīt pretībraucēju izmisumā! Apsargs - drošībnieks rada nedrošus braukšanas apstākļus citiem ceļu satiksmes dalībniekiem! Līdzīgs Jānītim, kurš te kaut kur lielījas, kā uz 140 vien brauc un visus apdzen!

TB 31.janvāris 2008 17:10
0 0 Atbildēt

Man ar tāds ir. Pamatā svētdienas pabraukāšanai. Par patēriņu taisnība. Pa štrāsi mierīgi (ap 90) braucot ir 8 litri.
Pa pilsētu vai laukiem var būt visādi sākot no 10.

Apgriešanās kā reiz viņam ir baigi labā. Vismaz man tā liekas.

Starp citu pilnīgu kabriķi vasarā uztaisīt var arī nesanākt, ja tavējais ir HardTop. Tur ir jāskrūvē visa tā aizmugurējā kaste nost un, kas nejaukākais, jāplēš logu blīvējums nost. Es izvēlējos tikai noņemt jumtu un logus. Tā arī gandrīz vai kabriolets.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti