Kopš 30.04.2007. esmu laimīgais Honda FR- V īpašnieks.
Īsumā tehniskie dati:
1.8 l (benzīns)
140 ZS
6 pakāpju manuālā ātrumkārba
Max. ātrums 190km/h
0-100 km/h – 10,6 sekundes
Degvielas patēriņš pilsēta/šoseja/kombinēts - 9,4/6,3/7,5 litri/100 km
Tāda ir ražotāja sniegtā tehniskā informācija.
Cena – LVL 13 717.
FR- V ir viens dikti ērts ģimenes auto. Piekare kā jau visām Hondām ir pacieta – to sevišķi jūt, braucot pa bruģi, vai iebraucot nelielā bedrē. Brīžiem pat šķiet, ka amortizatori savu dzīvo jau ir nokalpojuši. Toties, pateicoties tik cietai piekarei, auto vadāmība ir daudz labāka par citiem konkurentiem (Renault Scenic, Mazda5, Opel Zafira, Citroen C4 Picasso, Toyota Corolla Verso u. c. ) savā segmentā. Līkumos FR- V turas ideāli, uz grants ceļa arī turas lieliski. Papildus visam tam komplektā vēl ir arī “īsā” kārba, kas prasa ātru pārslēgšanos uz augstāku pārnesumu, ja grib ekonomiski braukt, bet gadījumos, kad vajag kārtīgi uzspiest un ekonomiska braukšana nav prātā, tad īsā kārba ir tieši tas, kas vajadzīgs. Patīkami pārsteidza salīdzinoši mazs apgriešanās rādiuss, kas ir ļoti nozīmīgi, ja parkojas. Ierīkotais parking sensors nav 100% uzticams, bet bez tā būtu grūti. 100% uzticams nav, jo atlikušo attālumu rāda visnotaļ neprecīzi, ja palicis mazāk par 0,5 m. Savukārt grūti parkoties bez sensora būtu tādēļ, ka aizmugure ir visnotaļ nepārskatāma, jo aizmugurējais logs ir mazs un traucē arī masīvās “stoikas”. Katrā ziņā visvieglāk atpakaļgaitā ir braukt, klausoties sensora pīkstoņā un skatoties sānu spoguļos.
Par salona ietilpību.
Pateicoties veiksmīgi izvēlētajai sēdvietu koncepcijai 3+3, aizmugurējie krēsli gandrīz vienmēr ir tukši, jo priekšējā rindā salienam visa ģimene – 2 pieaugušie un 1 bērns. Vidējais priekšējais krēsls ir atbīdīts maksimāli un aizmuguri un šādā pozīcijā bērna krēsliņš absolūti netraucē, gluži otrādi – ļoti ērti uz krēsliņa uzstutēt savu elkoni, kā rezultātā ir ļoti viegli pārslēgt ātrumus, jo ātrumkloķis atrodas viduskonsolē. Prasās mazliet vairāk vietas tieši durvju pusē, jo krēsli atrodas maksimālu tuvu durvīm.
Liels pluss ir absolūti līdzenā grīda gan priekšpusē, gan arī aizmugurē. Ja priekšējo vidējo krēslu neizmanto, tad, nolaižot krēsla atzveltni uz priekšu, iegūst galdiņu ar diviem glāžu turētājiem, kā arī elkoņbalstu.
Mašīnā esam braukuši 6 pieaugušie, tiesa gan vidējas miesas būves, un vietas pietika mums visiem. Skaidrs, ka līdz Portugālei šādā saspiestībā nebrauktu, bet Latvijas mērogiem ir pilnīgi pieņemami.
Bagāžnieka ietilpību varētu vēlēties mazliet lielāku. Šajā ziņā FR- V zaudē vairākiem saviem konkurentiem. Tomēr tas ir pietiekams, lai saliktu visu nepieciešamo kādam ceļojumam, atstājot vietu arī lielam sunim. Protams, bērnu ratiem tur vietas ir diezgan.
Ielokot aizmugurējos krēslus grīdā, iegūst līdzenu grīdu un šādā izskatā FR- V jau kļūst par ļoti ietilpīgu!
Par salona aprīkojumu.
Mans FR- V ir t. s. lētajā komplektācijā – nav vieglmetāla disku, nav priekšējo miglas lukturu, nav lietus sensora, nav MP3 maģa ar 6 CD mainītāju (ir parastais CD atskaņotājs), nav jumta reliņu. Toties ir ABS, VSA, klimatkontrole, stūres lifts (4 virzienos), krēsla augstuma regulēšanas funkcija,
Ir jāsaka vislabākie vārdi par kruīza kontroli jeb pareizāk sakot – par tās vadību. Lielākajam vairumam auto, kruīza kontroles podziņas ir izvietotas uz atsevišķa kloķīša zem stūres. Savukārt šeit tās ir podziņas uz pašas stūres, tieši zem īkšķa. Stūres kreisajā pusē atrodas audio sistēmas vadības pogas, labajā puse kruīza vadība. Set, +, -, cancel. Viss pa rokai, ērti spiežams.
Interesanti izskatās rokas bremze, pie rokas bija mazliet jāpiešaujas - tā ir "jāizvelk" no paneļa dzīlēm.
Ražotāja norādītais degvielas patēriņš (9,4/6,3/7,5 litri/100 km) neatbilst tam, kas ir pierādījies manā praksē. Ikdienā braucu 50/50 – pilsēta/šoseja un patēriņš vidēji ir 8,2-8,7 l/100 km, ziemā ir stabili vismaz 10 litri /100 km. Kad ilgstoši brauc pa šoseju mierīgā režīmā (95 km/h), tad gan patēriņu izdodas nodzīt līdz 6 l/100 km. Maršrutā Olaine – Varšava – Olaine vidējais patēriņš bija 6,5 l/100km.
Kā mīnusu noteikti varu atzīmēt salīdzinoši mazo degvielas bāku, jo reāli ar bāku sanāk nobraukt 500-600 km, kas pēc Picasso (tiesa gan, dīzeļa) 1000 km ir baigi maz. Sanāk pildīties pilnu bāku vismaz reizi nedēļā.
Bensons Auto ir perfekta attieksme pret klientiem. Dzimšanas dienā pa pastu saņēmu apsveikuma kartiņu, tāpat saņēmu 2 ielūgumus un Honda jaungada pasākumu Arēnā "Rīga". Tāpat Bensons Auto klientiem pienākas bezmaksas kafija/tēja, karstā šokolāde un kūkas. Sīkums, bet patīkami.
Tīri informācijai varu padalīties ar izmaksām, kādas man radušās šī auto lietošanas laikā – esmu sīki uzskaitījis katru santīmu, kas izlietots saistībā ar šo auto. Tātad:
Laika posmā no 30.04.2007. līdz 07.01.2008. degvielu esmu ielējis 2 008,14 litrus par kopējo summu LVL 1 289,13. Nobraukums 09.01.2007. sastāda 21 450 km. Par dažādiem sīkumiem (logu šķidrums, mazgāšana, īstermiņa maksas autostāvvietas, mazgāšanas līdzekļu, riepu nomaiņa u. c. ) ir iztērēti LVL 69,97.
Pie 20 000 km nobraukuma tika veikta obligātā tehniskā apkope, kas izmaksāja LVL 130,89 (nomainīta eļļa, eļļas filtrs, salona filtri (2 gab. ), veikta dzinēja un piekares diagnostika).
Ziemas riepu komplekts – LVL 180,00, aksesuāri (gumijas tepiķīši, aizkariņi, galdiņš) – LVL 22,99;
KASKO uz gadu – LVL 539,00;
Līzinga komisijas maksa – LVL 34,29 (48,79 EUR);
Ikmēneša līzinga maksājumi – LVL 1 453,99 (8 maksājumi, summa norādīta, pārrēķinot no EUR uz latiem pēc kursa 0,7028).
Tātad kopā visas izmaksas šajā laikā ir sastādījušas LVL 3 724,26.
Rezumējot visu minēto, mani konstatēti plusi un mīnusi:
+ izskats;
+ vadāmība, dinamika;
+ apgriešanās rādiuss;
+ salona ietilpība;
+ “3 + 3” krēslu izvietojums;
+ klimatkontrole (nekad nav bijuši aizsvīduši logi);
+ audio sistēma;
+ nevainojamais Bensons Auto servisa apkalpošanas līmenis.
- degvielas patēriņš;
- maza degvielas bāka;
- audio sistēmai nav MUTE (ATT) funkcijas, kā arī nerāda dziesmu nosaukumus;
- slikta redzamība, braucot atpakaļgaitā;
- cieta piekare, ko īpaši izjūt, braucot pa bruģi;
- borta dators, kas nerāda momentāno patēriņu, nobrauktos litrus, u. c. (rāda tikai vidējo patēriņu, nobrauktos km un atlikušos km ar bākā esošo degvielu).
Vai varu Honda FR- V ieteikt citiem? – Viennozīmīgi.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Man arī čupa ar radiem un paziņām šitos sapirkuši. Labs auto, turklāt ļoti kvalitatīvi nostrādāts.
Ja par sīkumiem nepilni 70 LVL iztērēti, cik tad bieži to auto esi mazgājis? Man vismaz tāda summa uz 20000km par auto mazgāšanu vien būs iztērēta, nerunājot par dažādiem kopšanas līdzekļiem, logu šķidrumiem u.t.t.
P.S. Taču cepuri nost, ka tik sīki uzskaiti, jo pats arī uzskatu, ka diezgan sīki visu pierakstu, taču noteikti būsi mani pārsitis. ;)
Vai arī nākamais auto būs jauns auto??
ilis
Nekad, protams, nevar būt 100% pārliecināts par to, kas būs rīt, bet domāju, ka arī nākamais auto būs jauns. Šobrīd šķiet, ka Honda CR-V varētu būt viens no variantiem.
Domāju, ka cilvēks, kas ir sācis braukt ar jaunu auto, vairs brīvprātīgi uz lietotu nepārsēdīsies
MarisZ
Auto mazgāju diezgan bieži - vidēji reizi nedēļā, ruenī - ziemā gan retāk, jo nav nozīmes mazgāt, ja uz Jelgavas šosejas jau ppēc 10 minūtēm atkal būs netīrs.
Summa tik maza, jo 1) darbā varu nomazgāt mašīnu par 2 Ls; 2) vasarā labprātāk izvēlējos mašīnu mazgāt pats.
Arba! Ir precedenti, kas pierāda pretējo ;)
Atcerējos vēl par vienu mīnusu - pateicot platākam attālumam starp riteņiem, nevar tik forši pabraukt pa tramvaja sliedēm.
smic !
Tu par ko ?
te ir runa tomēr par auto ikdienas lietošanai
Njā vid. patēriņš sanāk 9.4 L/100.
Sikspārni
9,1 l/100 km, jo pēdējie ielietie 47 l vēl raksta tapšanas brīdī nebija nobraukti un atradās bākā.
Neskatoties uz labo aprakstu un pārliecinošu argumentāciju, mani šis auto neuzrunā. Nu nesaista ne dizains, ne salonā panelis utt.
Nepatīk man Hondām vājā skaņas izolācija salonā. Nu vēl trakāk nekā Toyota un Mazda. Kā tukšā spainī :)
Pieļauju, ka citādi autiņš OK (tomēr zināma cieņa pret japāņu auto ražotājiem to uzticamības dēļ).
P.S. Arba, esmu piemērs, kad pēc jauna autiņa pārsēdos atkal uz nenolietotu. Nezinu, cik ilgi vēl to pacietīšu :)
Arba!
Ogotājs takš pārkāpa no nošķiltā jaunā spaiņa uz ne tik jaunu GTA...
;)
Arī Ogotāja auto nav īsti ikdienas auto :)
Par skanas izolaciju- nav gluzi ta labaka, bet par mazdu toc labaka. Vismaz salidzinot mazda 3 un civic.
Personīgi man pašam šķiet, ka skaņas izolācija ir līmenī. Vienīgi braucot pa bruģi, ceļa segumu var sajust jau pēc skaņas, bet visāi citādi - nav iebildumu.
Arī man radās viedoklis pēc Hondas iegādes.
Apgriešnās rādisus liekas stipri par lielu, pie -15 bij diezgan sūdigi ar logu svīšanu, un sākotnējā Bensons Auto attieksme pret mani bija diezgan pretīga - tiklidz pateicu davai pērku,tad gan mainijās....laikam bij jāiet uzvalkā nevis platās biksēs:D
Pārējam gan var piekrist,gan par degvielu,cietību utt. Arī pats šādi pierakstu exeli visu izdevumus.
Nav jau nemaz excel vajadzīgs... es, piemēram, visu še vadu... www spritmonitor de . Iesaku, pašam nav nekas jārēķina.
Apraksts labs, arī auto laikam jau neko, arī vizuāli izskatās jauks. Tikai mani nedaudz mulsina frāze- "Toties, pateicoties tik cietai piekarei, auto vadāmība ir daudz labāka par citiem konkurentiem (Renault Scenic, Mazda5, Opel Zafira, Citroen C4 Picasso, Toyota Corolla Verso u. c.) savā segmentā." Kā tu vari tik pārliecinoši apgalvot, vai tiešām esi pamatīgi testējis pilnīgi visus FR-V konkurentus?
opelim
Ar visiem minētajiem konkurentiem esmu braucis testa braucienus, dažus esmu "pamocījis" arī vairāk (C4 Picasso, Toyota Corolla Verso, Opel Zafira, Renault Scenic).
Tāds bija mans subjektīvais viedoklis. Arī palasot autožurnālus (AvtoRevju, Klakson, AutoBild), izdarītie secinājumi ir visnotaļ līdzīgi.