Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

BMW 524 1990 Novērtējums: 7
Nu jau 3 gadus lietoju `90 E34 524 td ar manuālo ātrumkārbu. `99 gadā tika importēts no Vācijas ar motora defektu, kas, protams, aprobežojās ar beigtu motora galvu un piedilušiem gredzeniem, bet tas viss par 6500 dolāriem. Motoram tika izdarīts kapitālais (jauni virzuļi, klaņi, gredzeni, galva, blīve). Priekš tā laika jau likās nopietns gājējs. `03 gadā motors atkal izsmēla resursu, jo tika spēcīgi pārkarsēts dēļ nolaidības, jo 3 mēnešus netika vaļā taisīts kapots. Tosola līmenis bija krities par šo laiku. Tā kā ar to mašīnu lēnāk par 160 km/h netika braukts un ne ātrāk par 192 km/h, kā arī tahometrs reti zem 3000 apgriezieniem paslīdēja, tad tosola zudumi laika periodā ir pašsaprotami.
`04 gadā mašīna nonāca manā pārraudzībā, bet tā kā šajā laikā ieguvu tiesības, tad braukšana uz 90 km/h un max 2500 motora apgriezienu ievērošana man nebija prātā. Protams, ka motoram vislabākajā gadījuma bija beigta galvas blīve, jo dzesēšanas sistēmā radās spiediens pie attiecīgi lielākiem apgriezieniem. Nododot vietējo, gudro servisnieku rokās, lai nomaina blīvi un noslīpētu galvu, tā vieta mācēja pateikt, ka labi iet (tas bija periodā starp `02 un `03), tā arī norādītais darbs netika paveikts.
Tā kā E34 524 td nav aprīkoti ar automātiski bloķējošu difrenciāli, tad diezgan viegli padevās sānslīdēm un spolēšanai ar otro pārnesumu. Sākumā katru otro dienu nācās ieliet šķidrumu dzesēšanas sistēmā, beigās 30 l ūdens dienā aizgāja (vismaz 5 reizes dienā uzkarsēts motors). Tā kā sākumā bloks un tā elementi bija maz cietuši, tad max jaudu un griezi spēja attīstīt līdz pirmajām lielajām pārkarsēšanām dragreisos.
Visbeidzot `06 gada ziemā motors noklemēja un man jau bija līdz kaklam ar 30 l ūdens bagāžnieka doties ceļā (bija laba macība). Bija pienācis laiks mainīt motoru un savu attieksmi izaugsmes ceļā. Tika iegādāts `91 M21D24 par 400 ls+ 200 ls par ielikšanu, darbu, gumijām, filtriem, eļļu utt. Ieliktais motors bija brāķis- sprauslas ciet aizgājušas dēļ motora stāvēšanas un degvielas augstspiediena sūknis pusmūža stāvoklī. Pacīnījos ar servisu, līdz fiziskā ziņā vinēju, bet mašīna bija gandrīz tik pat labā stāvoklī, kādā tika nogādāta, tikai bija iespējams atvilkties mājās. Šoreiz tika aizdzīta pie pazīstamu servisnieku un šis nomainīja sveces, sprauslas, kā arī nācās sataisīt ritošo priekš TA, kur tas viss prieks izmaksāja atkal 500 ls. Motors daudz maz vilka, bet ne tuvu `00 gada laikam. Tad es izlēmu paeksperimentēt ar motora ķīmijām no Wynns un tas jau atkal bija jauns stāsts.
Motors atkal bija kārtīgs gājējs, ko arī sekmēja mana pieredze un iegūtās atziņas. Tās ķīmijas izsita no motora visus sodrējus un iztīrīja izplūdes sistēmu, kur sākumā kūpeja kā kurinātavas skurstenis. Ķīmijas cena ap 9 ls/l, bet pilnībā atmaksājās.
*Tagad manas pozitīvas īpašības no pieredzes:
+ mazs patēriņš pie 90 km/h ~ 5 l/100 km
pie 120 km/h ~ 7.5 l/100 km
pie 150 km/h(standarta ~ 9.8 l/100 km
ātrums)
pie 160 km/h un vairāk 12 l/100 km
Tā kā kruizēšana nebija manas dienas kārtībā, tad neizmantoju pilnībā šo ekonomiku, bet tas bija saistīts ar degvielas cenu politiku, tāpēc arī neuztraucos, kad patērēja arī 13 l/100 km.
+ E34 ir stabils mūsu ceļiem (braucot ar ātrumu virs 170 nav ne mazākās problēmas, kuras ātrāk parādās līdzskrējējiem, kuri, galvenokārt, nebija kompakta klases)
+ motora resurss (kuram nebija slinkums izlasīt manu aprakstu, tie sapratīs)
+ pietiekama dinamika (bet tas ir pārāk relatīvi un tur daudz kas atkarīgs), kā arī 205 km/h spēja attīstīt un motora darbība/temperatūra turējās normas robežās pie 160 km/h, vienīgi ja brauc ātrāk, tad ir vēlams ieslēgt silditāju salonā (netaisos detalizēti skaidrot šīs rīcības iemeslus)
+ ritošais pietiekami ciets, bet nezaudē daudz uz komforta pamatu
*Negatīvās īpašības:
- E34 524 td aprīkojums ir ļoti švaks
- ritoša daļa nav radīta LV `ideālajiem` ceļiem, tāpēc katru gadu jātaisa (pat pusgada laikā nācās priekšējās ķegas un bukses mainīt, kā arī 4 bremžu klučus, kuri ātri dilst pie manu braukšanas režīmu)
- lai arī būtu daudz labu īpašību, tad tomēr dēļ mašīnas vecumu, kas sevī, galvenokārt, ietver 80- to gadu tehnoloģijas un zinātnes atklājumus, tad ir pastiprināta uzmanība jāpievērš mašīnas stāvoklim salīdzinājumā ar 7 un mazāk gadus jaunāku mašīnu
- rezerves daļu cenas, kā jau BMW $$$, neskatoties uz mašīnas vecumu
- jārēķinās ar rūsu un citiem vizuāliem defektiem dēļ savu, nu jau ievērojamu, vecumu
*Es iesaku iegādāties šādu mašīnu, bet šeit ir jāņem vērā mašīnas stāvoklis, kas sevi aprobežo ar motora stāvokli, jo tas reāli nosaka mašīnas vērtību. E34 524 td nojātas mistkastes ir daudz un nav grūti nopērkamas par 600 un mazāk latiem, bet kopti un normāli saglabāti nemaz netiek atdoti, jo nav iemesli to darīt.
Beigām.
Mana E34 524 td stāsts beidzās ar to, kad pārplīsa vārstu siksna (tie dauņi servisā, kurā lika motoru, protams, ka nenomainīja). Tā arī bija mana nolaidība, jo biju uzsācis E34 525 TDS meklēšanu un laika trūkuma dēļ nepievērsu pārāk lielu uzmanību, kad zobsiksna tika izsista pa zobu no vietas. Mašīnā viena gada laikā (`06) tika ieguldīts stipri virs 1000 ls un rezultāts atkal atsita atpakaļ uz sākumu, bet šis izdzīvotais un pārdzīvotais gads pilnībā sevi attaisnoja. Tagad man ir doma viņam atkal motoru taisīt, jo pārdot netaisos. Kā arī paralēli šim 524 td bija `90 E34 525i 24V, bet kurš ar motora defektu `07 vasarā tika veiksmīgi pārdots tālāk. `08 gads man sākās ar `94 E34 M525 TDS iegādi, kuram Vācijā tika veikti diezgan nopietni jaudas celšanas pasākumi un rezultātā uz jaudas stendu~ 180 zs un tas jau ir cits stāsts.
 
Raiders @ 3.februāris 2008 0:00
Visi komentāri
 
schizo 3.februāris 2008 10:50
0 0 Atbildēt

Diezgan jau urliski izklausās tas 170 lidz 205 ātrums... Atsaldēts bembists...

Kasinsh 3.februāris 2008 11:28
0 0 Atbildēt

un bija tā sexa vērts pasākums? :D

Vadims 4.februāris 2008 1:04
0 0 Atbildēt

O,vacais es tevi saprotu.
Bet tādiem kā tev, jāpērk mašins ss.lv pa 200Ls, ne vairāk. Tāpat ar tevis aprakstīto braukšanas stilu mašīna tiek ātri nobeigta. Nu vismaz nevajadzēs remontēt kad kātējo reizi sabeigsi dzinēju. Sabiegto auto nodosi tolmetā pa 100Ls, pieliksi vēk 100Ls un nopriksi nākamo.
Nu vismaz mani čomi ar BMW tā visi dara.
P.S.Parasti pērk auto ar slimības lapu uz mēnesi, jo tapat reti kurš auto vairāk par menesi izvelk aktīvas dragošanas.

msh 4.februāris 2008 7:11
0 0 Atbildēt

Nu kārtīgs atsaldenis :) Viens no tiem, kuriem vienmēr kaut kur bez jēgas jāskrien - parasti agrāk vai vēlāk skrējiens beidzas kādos kokos. Jautājums īpašniekam - kāpēc nav aplīmēts ar uzrakstiem "Racer"? :D Vienā mentu stāvlaukumā redzēts šitāds ar uzrakstiem "Racer" - pēdējais īpašnieks bija kārtīgi reisojis un kaut kur ļoti kārtīgi iereisojis ;) Okej, noteikti, ka mazāk par 160-205, jo tad tur nekas nebūtu palicis pāri :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti