No visiem manaa riiciibaa bijusjajiem auto, tiesji moskvich ir atstaajis uz mani vislielaako iespaidu - psihologjisko traumu, taa teikt.
Sjo 1969 gada zaljo briinumu es ieguvu savaa iipasjumaa uzreiz peec atgriezjshanaas no varoniigaas padomjarmijas. 408 bij kaa reiz gadu vecaaks par mani un kaa jau vienaudzjiem naakas, daliijaam gan priekus, gan beedas. Kas attiecas uz tehniska raxtura probleemaam - peedeejo bij krietni vairaak. Visspilgtaak atminjaa iespiedies - gaudojoshais pakaljtilts, nekad pilniibaa neguuta uzvara paar ritosjo dalju, dilstosjas prieksjeejaas riepas, aizsalusji stikli ziemaa un uudens pileesjana gar logu bliiveejumiem...
Tacju neba nu bez pozitiivaa - dzineejs gana mazjaudiigs, tacju straadaaja kaa pulkstenis, pieleeca no pusapgrieziena ( ziemaa, parasti no "liikaa") un nezjeelojaas par degvielas kvalitaati. Tai laimiigajaa dienaa, kad nodevu sjo braucamo maates braalim, pilniigak izpratu teicenu: "arii daavinaat ir laime". Un rezumeejot, vien varu piebilst VISS GRUUTAIS, CAUR KO TU EJ - DARA TEVI STIPRAAKU!
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Mans brālis ar 87.gada 2140 moskviču nobrauca piecus gadus. Lai cik dīvaini nebūtu, auto problēmas neradīja. Virsū atradās oriģ. Weber karburators (auto bija eksporta variants uz Somiju), auto bija perfekti nostrādāts ar rietumu izcelsmes pret korozijas materiālu. PIECI gadi bez nevienas "pumpas" uz krāsas ! Kā Audi.
Vienīgie remonti - 2 reizes nomainīts izpūtējs, sajūga cilindrs un sajūga disks. Nekādu problēmu ar ritošo, dzinēju.virsbūvi un elektroiekārtām. Cik zināms, auto teicami kalpo vēl šodien.
Nu vai 408 nav laba mašīna. ko vēl labāku cilvēks var vēlēties. man ši mašīna izraisa patīkamas emocijas.
Toreiz jau bija arī moskviči ar qvattro piedziņu arī, tikai jaudas viņiem bija tā pamazāk. diez vai kāds no 4X4 brīnums līdz mūsdienām arī vel ir saglabājies? Gribētu ar tādu brīnumu pabraukt.
Ikdienas viesi 2140 krietni atšķīrās no 408 it sevišķi dizaina ziņā. ja man būtu jāizvēlas starp šīm 2 mašīnām, tad es notiekti dotu priekšroku 408. labais autiņš.
varbūt kādam ir kāds ejošs 408, kuru varētu man pārdot pa 30ls.
Labi un ar humora piesitienu aprakstīts, ja nu vienīgi gadu nesakritība.
408 , ja tas ir eksporta, kotējās ne sliktāk par žigulīti.
Vai 408 moskvich's nebija tas modelis, ko krievi "nospieda" no kāda bmw pēckara modeļa?
412 motors(1.5l) it ka bija pec bmw 60-to gadu lidmasinas? motora taisits. Cilindra caulu un virzulu izmers itka sakritot. Kada veca za rulom ta laikm bij raxtits..
M412 IŽ lidz 97.g.
Taisniba, es ari esmu dzirdejis, ka Moskabela motors esot veca BMW dzineja kopija...
romiqe. Va tu esi dzirdējis par kādu mašīnu, kuri nebūtu to no kāda cita nospēruši? Ja ir, tad arī nekas no tā labs nav sanācis. :)
Nu es domāju krievus. viņi it neko paši jau labu nespēj izdomāt.
Krievu fenomens slēpjās spējā - akli nošpikot, un tad pielikt kādu niansīti no sevis klāt, un tad bļjaut pilnā rīklē "mēs esam apsteiguši Amerikāņus un Japāņus...!"
Diemžēl, ja uz kārts nav likta galva, tad ar izpildi sērijā pieklibo.
Atliek vien biebilst, kad bridi, kad krievi saka "MĒS ESAM APSTEIGUŠI AMERIKĀNUS!" - paši amerikāni ir pavirzījušies jau pāris paaudzes uz priekšu! :)
runaajot par IZ412. ja nemaldos, tad viens no maniem pazinjaam veel aizpagaashvasar ar shaadu urbi braukaaja apkaart. nu ir vinjam tas 1.5 motors un itkaa 75Zs. tachu kad es ar to aparaatu pabraucu... atvainojiet piedodiet... nu neiet vinsh galiigi. aaa, un salons vinjam arii bija tas krutais, visur bija zamsha griidinjas un zamsha benkji utt. kaasaka. kozha un rozha moskvicham.... starp citu, kad mees vinjam jaucaam motoru un gribeejaam kapitalku taisiit, atklaajaas, ka precizitaate krievu detaljaam ir plus miinuss trmavaja pietura. kats cilindrs sveera savaadaak... taa arii toreiz atteicaamies no kapitalkas taisiishanas, ielikaam citu motoru...
biju domaajis- virzulis sveera savaadaak... sorry
Bij man tēvam auto 408 elite "edition" 1969, gada, ražojums, ar baltu dermantīnu klāti sēdekļi, un durvju apšuve, daudz niķelētu detaļu, pats tumšu ķiršu sarkanā krāsā. Ātrumkloķis pie stūres un pats labākais priekšā beņķis apvienotais(muguras atbalsti, gan katram savi) Eh kas par auto, pašam sanāca pāris reizes pabraukt, līdz tā vietā 1999 gadā(tēvs bij ar to nobraucis precīzi 30 gadus)nāca cits auto, šo aizdāvinājām prom.
Braukta mašīna tika tikai vasarā bet pa ziemu, tika ķīlēta, nu patikās vecajam ar to darboties. Cik atceros uz ceļa palikuši neesam arī garākos pārbraucienos, tjā laikā gan pa krievijas tālēm, gan tuvajām ārzemēm:)
Ar šitādu (vai arī līdzīgu), bet ar pilnpiedziņu fāterīts ziemā bobikam brauca sniegā pēdas, lai šamējais no kupenas ārā tiktu! Visurgājējs bija traks, kamēr nepārtapa par vēl trakāku traktoru un tagad vago kartupeļus! :)
A tas pilnpiedzinjas variants - znajem, pomnjim - saucaas seljskij variant... veelaak IZ paarnjeema stafeti un saaka pleteet tos skjiibos ar pakalju gaisaa... a vecie bija zveeraa... mans onks nonesa seetas stabu (riepa paarspraaga) un nje figa tam autinjam nenotikaas, un peec 10 mgadu expluataacijas aizgaaja vienam pazonjam uz Latgali, a tur otram, tresham, man liekas, ka peedeejaas zinjas dzirdeeju pirms 4 gadiem, esot piebeigushi to agregaatu beidzot...
Zinu, zinu spurainais briinums...!! ;)
Nuu, tavs novērtējums "3", bet par izskatu es liktu vismaz "8" - sava laikmeta dizaina prasībām skaists. Pie tam vēl kurā tur gadā Briselē pasaules izstādē dabūja trauku. Ja tev 408, tad ar veco, bīdstieņu 1340 cm3 motoru? Tas ir pamazām attīstījies no 30 to gadu OPEL motora, ko krievs pēc WW2 atstiepa mājās kā reparāciju.