Sveiki! Meklēju aprakstu par man līdzīgu auto, bet neatradu, tāpēc nolēmu pastāstīt savus iespaidus. Var jau būt, ka tie kādam palīdzēs izvēlē...
Pagājušogad sev uz Ziemassvētkiem uzdāvināju 1,5l V- TEC hondu civic (5d. hečbeks). Vispār, biju nodomājusi iegādāties 1,6l tādu pašu autiņu, bet vaktējot autotirgu vairāk nekā pusgadu, sev piemērotu mašīnu tā arī neatradu. Izšķīros par kompromisu. Bija jau pasen izpētījusi auto tehniskos parametrus. Krievijā ir tāds žurnāls "Za rulom", kurš 1998. gadā bija izlaidis katalogu par visiem tajā laikā izdotajiem auto. Tur ļoti labi var salīdzināt visus tehniskos parametrus (protams, ne detaļu cenas). Tā kā iepriekš braucu ar Ford Escort 1.8l Zetec motoru, tad negribējās pārsēsties īpaši mazjaudīgākā auto. Tomēr, rāviens nav tas, kaut arī Civic motoram ir par 9 lopiņiem vairāk (114 Zs). Pie zaļaš gaismas vairs necenšos skrieties, jo auto vienkārši nevelk, jeb pareizāk, tas kas man izdodas ar lielām pūlēm, citiem nāk daudz vieglāk. Esmu gan dzirdējusi, ka Civic motors pārvēršas pie 5 tūkst. apgriezienu, tomēr pati neesmu to pamēģinājusi. Ļoti labi var just V- tec darbu pie ceturtā, piektā ātruma. It kā auto būtu dabūjis otru elpu. Degvielas patēriņš mani nebeidz pārstegt: ziemā nobraucot 1000 km gan pa pilsētu, gan pa šoseju - 5,7l/100 km, vasarā - 5,3l. Tāpēc arī bāka mazietilpīga - 45l. Benzīntankā iebraucu apmēram 2 reizes mēnesī, lai pielietu pilnu bāku.
Salons. Rekaro sēdekļi, vienkāršs panelis, kurš ir viegli tīrāms, riekstkoka apdare. Priekšējie logi elektr. Mīnuss - nevaru ērti aizsniegt paneli sēžot vadītāja sēdeklī. Vietas, liela auguma cilvēkiem, varētu būt pamaz, tomēr neviens nav sūdzējies, ka aizmugurē spiestu kājas. Nolaižot aizmugurējā sēdekļa vienu daļu, varu brīvi ielikt slēpes (180cm) bagāžniekā. Tumšie sēdekļi izceļ katru netīrumu. Forda velūrsalons bija daudz vieglāk kopjams.
Ātrumu pārslēdzējs ir ļoti precīzs un diezgan īss, kas ļauj man justies mazliet sportiski. Auto ir salīdzinoši skaļš, kaut arī salonā nekas negrab. Ziemā salons ilgāk iesilst nekā fordam. Mana brāļa fordam ir apsildāms priekšējais stikls - ļoti patīkams sīkums, bet civic, domāju - kā lielai daļai auto, logi svīsts ciet, tāpēc ventilātors jāslēdz uz pilnu jaudu.
Civic daudz labāk par Escortu stāv uz ceļa, kaut arī pirmais ir plātāks par otru tikai par dažiem milimetriem. Ar escortu braucot pa špūrēm mašīnu visu laiku mētā, vienalga kādas riepas ir uzliktas (jo platākas, jo trakāk), bet Civic iet kā kuģis.
Par detaļām nevaru komentēt. Nav bijis vajadzības pirkt. Man gan viens "lops" taranēja priekšējās durvis, bet te jau Kasko dara savu darbu. Vienīgais ko esmu mainījusi eļļu. Vajadzēja gan arī nomainīt zobsiksnu, ko, noteikti, drīzumā arī izdarīšu. Nja, gaisa filtrs būtu jāmaina. Cena 11 Ls. Dzirdēju, ka ASV visas detaļas maksā krietni lētāk: sveces, gaisa , eļļas filtri u. t. t. maksā līdz padsmit dolāriem. Tā kā, ja jums kāds bieži brauc uz ASV varat palūgt, lai painteresējās. Vienīgais, jāuzmanās ar skrūvējamām detaļām. Viņiem tur šis tas atšķirās.
Ļoti gribētu savu auto papildus aprīkost ar miglas lukturiem, mazu spoilerīti un lietajiem diskiem, bet... kredīts ierobežo manas vēlmes. : )
Un vēl, reiz iebraucu ar auto garāžā un lūdzu brāli, lai viņš no bedres paskatās, kā auto izskatās no apakšas pēc ziemas. Viņš teica - tur nav ko redzēt. Eh, ja tā vēl būtu dažus gadiņus...
Veiksmi visiem hondistiem!
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Raksts ir labs, bet gribu no savas pieredzes šo to papildināt, jo cik saprotu autors nav izmēģinājis mazliet nestandarta rīcību.
Man arī ir 97 gada CIVIC, nopirku mazlietotu.
Piekrītu stabili turas uz ceļa neatkarīgi no gadalaika. Nomainīju no Boras, kura ar ātrumu virs 80 sāk planēt pa ceļu.
Uzrāviens vislabākais ar parasto 95 benzīnu bija ja pildījos Sheel. Citi nestāvēja līdzās (t.sk. arī Statoil), diemžēl jau kādas pāris nedēļas arī Sheel tankos pildītā degviela nepalīdz, jāpāriet uz speciālajām (V-Power, Ultima), kas ir dārgākas. Asāk uzraujot patēriņš palielinās.
Braucu pilsēta/šoseja apmēram puse uz pusi. Ekonomiskākais ir režims 90km/h, parasti braucu tuvāk 100, bet patēriņš vienalga ir zem 6l uz 100km neatkarīgi no gadalaika (atšķirībā no WV atbilst pasē uzrādītajam). Patēriņs pie šis ietilpības bija galvenais kritērijs par labu CIVIC
Piekrītu, ka jauda mazliet pietrūkst, ja mašinā ir 4 vai 5 cilvēki, bet vismaz man šādi nav ikdienas braucieni, parasti 2-3 cilvēki.
Nav taisnība par 5000 apgriezieniem, pietiek arī ar 2500, lai būtu efekts arī izkustoties no vietas, jo it īpaši ja ir VTEC dzinējs, bet spriežot pēc patēriņa tā tas arī ir (šiem dzinējiem maksimālā jauda tiek panākta arī pie nelieliem apgriezieniem, t.i. tiek izlīdzināta visā apgrizienu diapazonā, bet max ir pie ~3500).
Nav jābaidās no lieliem apgriezieniem, jo sarkanais sektors sākas tikai pie 7000. Man arī bija šī problēma pēc Opel un WV. Esmu izmēģinājis ko var izspiest - 3 ātrumā ieskrieties līdz 170km/h droši (pēc pases max ātrums ir ap 180) t.i ja uz šosejas grib uzraut, kādu apdzenot visefektīvākais ir pārslēgt 3 ātrumā, jo 4 un 5 ir ar koeficientu !!
Tas tiesa, īpaši neaizraujos ar eksperementiem, žēl taču to autiņu. VIH tiesa, arī nesen atklāju, uz ko ir spējīgs auto tieši ar trešo ātrumu (proti -apdzīšanas laikā).
Vēl mazliet komentējot savu iepriekš stāstīto. Ik nedēļu "Dienā"sekoju zagto auto statistikai. Civic tur neparādijās, tāpēc diezgan droši to nelieku maksas stāvvietās. Protams, jāatzīst, ka kādam idiotam uznāk menģele un viņš saloka loga tīrāmo slotiņu priekšējam stiklam, bet es to nogulēju (un signalizācija mani nepamodināja), visādi citādi neesmu piefiksējusi, ka gar auto kāds būtu grāpstījies. Un vēl, visu laiku sekoju kā mainās auto cenas tirgū. Salīdzinot ar fordiem escortiem, civiciem cenas krītas daudz lēnāk. Pirms diviem gadiem 1992 gada escortu nopirku pa 2600 USD, bet gadu jaunāks civic maksāja ap 3200 USD (ne Latvijā braukti). Varat paskatīties, kādas cenas šiem pašiem auto ir tagad SM reklāmā (nezinu, var jau būt, ka es sevi tagad tikai mierinu :) ).
Man pašam bišķin jaunāks - 1999.g 1.5 V-TEC. Laba mašīna, vienkārša, pietiekoši jaudīga un droša.
Par šo laiku ( nu jau gandriz 100000km) nēesmu vaļā kapotu taisījis, ja nu vienīgi papildināt logu mazgāšanas šķidruma krājumus. Tāpēc par detaļu cenām grūti spriest.
Bet manuprāt labak nopirk vienreiz , kaut ari dārgāk, un aizmirst par problēmu. Ar murgu atceros Opel Astra, kas bija tikai 98g. Par benzīnu: manējai gan vislabāk patika kad ielēju V-power. Bija gan jauda, gan arī ekonomiskums vēl labāks.
Ko vē varu piebilst: šim auto jābūt ideālam priekš daiļā dzimuma pārstāvēm, jo reti kurā tik viegli piespiežas pedāļi un pārsledzas ātrumi, tā spēka arī ir pietiekoši gana.
Vajag tikai pareizo ātrumu un mīt pedāli grīdā.
Bet galu galā nav jau pieklājīgi BMW likt iekšā.
Atgriežos, lai mazliet pakomentētu sava auto ekspluatāciju. Pirms kāda laika konstatēju, ka karst priekšējais labai ritenis. Kā uzzināju no šeit apgozījušos publiku, varēja būt vainīgs suports. Remonta komplekts Gross auto maksā 3,90 Ls (ar atlaidi dabūju pa 3,00) (tikai pēc tā braucot ir jāuzzina bremžu sistēma un suporta cilindra diametrs). Tomēr galarezultātā izrādījās, ka nenāk vaļā bremžu kluči. Tās vietas, kur tie staigā ir mazliet aprūsējušas, un bremžu kluči, kaut arī nebija vēl savu nokalpojuši, tomēr bija pamatīgi apsviluši un baigi nevienmērīgi nodiluši (proti - ārējais mazāk, nekā iekšējais). Savas un mašīnas labad nolēmu - bremžu klučus nomainīt - komplekta cena Gross auto - 18.50 Ls ( ar atlaidēm - 17,00). Tādi nu būtu mani pirmie ieguldījumi un pirmās izmaksas, turklāt, pie pilnas mašīnas liek par sevi manīt amīši. Tā kā turpinājums sekos.
Domaaju iegaadaaties Hondu hatchback 97.g. 1,4 iipashi par uzraavienu nedomāju, bet jau par ekonomiju. Vai zin kaads cik patieshaam taads vareetu riit, kaut vai prognozēt! Un kur būtu īpaši jāpievērš uzmanība iegādājoties tieši šīs markas automobilim! Jo pagaidām ar vāciešiem vien esmu braukājis. Paldies!
Pagājuši 2 gadi,kad braukalēju ar šo autiņu. Domas nav mainījušās un aizvien esmu apmierināta.Vienīgi, nupat neizgāju tehnisko apskati, jo bija nobiris priekšā augšējais šarnīrs. Nu, ja ne japāņu autiņiem tas varētu izmaksāt ne dārgi, tad manējam... Šarnīrs atsevišķi nemaz nemainās, bet jāmaina visa tā sitēma kopā (viltīgie japāņi), līdz ar to detaļa vien maksā 39 Ls! Sssssssāpīgi, bet ko vajag, vajag. Iepriekš rakstīju, ka jānomaina zobsiksna. To es arī izdarīju, un tas maksāja pieklājīgu summu. Kas tad vēl? Aizmugurē suports, bet tas sīkums.
Citādi, ir doma nopirkt jaunāku Civic, tomēr, kad palasu atsauksmes par jaunāko autiņu degvielas patēriņiem, palieku vēl pie sava. Uzrāviens pieklājīgs un degvielas patēriņš vēl pieklājīgāks:) Vērtējums aizvien nav krities.
nuu juus labaak atrodiet civic ar 1.6 Vti ..... ar 160 zirGiem standartaa..... tas tieshAAm ir taa weertc.....
Man nu jau dažus mēnešus arī ir 97 gada civics un arī hečbeks, tikai motoriņš 1.4 un ne VTCEC. Jā arī man viš ir paskaļš, bet to jau zināju. Vienīgi degvielas patēriņš man nudien nesanāk zem 6l. Vidēji ir ap 7. Mainīju pagaidām siksnu un gaisa filtru, kas kopā izmaksāja ap 40 lašiem, tā kā nevarētu piekrist, ka tas ir stipri dārgi. Kaut gan dzīvoju Valmierā un servisa pakalpojumi šeit visticamāk ir lētāki. Kopumā normāls auto, bet par ideālu nosaukt gan negribētos. Pagaidām ļoti uzticams, jo nekas vēl nav plīsis.