Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

BMW 530d 1999 Novērtējums: 8
Izskatot BMW sleju - vienā no komentāriem izskanēja doma - vai kāds var ielikt informāciju par 530d modeli ar patreizējo noskrējienu 125 000 km.... Pirms šī auto ikdienā lietoju AUDI 100 2.5 td 1993 gada izlaidums. Papildus visādas extras - automāts. Pabraucot kādu laiku, šis man bija pirmais automāts - sajūtas bija ekselentas - , lai man piedod CSDD, apzinīgākie auto listes pārstāvji, bet man, kā aktīvam darbonim, atbrīvojas rokas citu lietu darīšanai (MT lietošana, avīzes, kādu grāmatiņu pa ceļam pārskatīt... -))) Aktīvi darbinot turbīnu - vidējais patēriņš sasniedza 7,5 litrus/100. (Režīms pilsēta/ārpus 50/50%). Veicot EKO (braucot OPAPU stiliņā) testu - maršrutā Rīga - Daugavpils - Rīga patēriņš bija ap 5,1 l/100 km. Pats nebūtu ticējis, ka liels auto var ēst tik maz...
Tagad par Bemberīti.. -)) Bija izdevīgs piedāvājums - labi aprīkotam auto, steptronik/5 ātrumu automāts), dizelis, sedans... utt.
Jau gadus 10 pārvietojoties ar priekšu velkošo - likās, ka aizmugures piedziņa un ziema ir divas pilnīgi nesavienojamas lietas.. -)) Vai būs iespējams kā Celicai, ar kuru braucu ziemu iepriekš (ar labām ziemas riepām)- uz ceļa putra, pārmetot zemākajā robā ar taisnu kāju ( 90 -140 km/h) apiet priekšā braucošās mašīnu kolonnas bez mazākajām bažām, ka var samest... -))

Tātad par pozitīvajām lietām - pērkot auto, ko biju gaidījis/un kādus secinājumus varu minēt, jau lietojot minēto auto vairāk kā pusgadu, nobraucot ap 35 000 KM Eiropā (17 000 km) un Latvijā:
1. Dīzelis ekonomija/jā esmu pilnībā apmierināts:
- esmu iekļāvies vidēji 8 litros/100 (kopā pa visu lietošanas laiku)
- ir bijuši pilsētas periodi ziemā 11 - 13l/100km
- ir bijuši eko testi 500 - 1000 km garumā braucot uz 99 - )) ap 5.5 l/100 km
- ir bijis Vācijā bānis ap 700 km, pie vidējā ātruma 180 (no 160 - 235) ap 8l/100 km.
- pats lielākoties izmantoju sportisko režīma tipu, ja brauktu prātīgāk, domāju, ka 6,5 - 7 litros mierīgi iekļautos.
2. Labs dinamiskums un jauda ap 184 zirgi/pilnībā apmierina, izmantojot steptronic kārbu (saslēdzot zemākos pārnesumos - ideāli) Esmu pielicis āķi, velkot piekabi - īsti atšķirību nejūtu...
3. Zemas remontu izmaksas/mainīta eļļa, visi bremžu kluči/4 jaunas vasaras riepas. Pārējais viss strādā bez izmaiņām...
4. Ksenons/bez komentāriem
5. Parkings/grūti iedomāties pierast parkoties bez "pīkstieniem"... -))
6. Likās, ka būs ērts salons, lai es ar saviem 1.90 justos labi/tā arī ir - vadītāja sēdeklis pieregulējās lieliski, svarīgi, ka pagalvis noregulējas tā, ka braucot kakla skriemeļi atpūšas, nevis galva ir nedabiski atliekta atpakaļ un uz ceļu jāšķielē, kā tas ir bijis ar citiem auto (Fordam pat skrūvspīlēs liecu pagalvi pēc vajadzības... )... -)) Nobraucot 15 dienās 13 500 km pa Eiropu tas bija labs atspaids.
Protams, ka aizmugurē sēdošajam ir jāapgūst vingrotāja iemaņas, sēdot mazliet špagatā.. -)), bet pirku autiņu ne jau pasažieru vizināšanai.
Biju notestējis auto arī divatā nakšnojot vairākas naktis pēc kārtas.. -)) Nekādas problēmas...
Pakaļējie sēdekļi atlocāmi, ir vieta slēpju maisam..
7. Liela izturīga, droša mašīna/pilnībā aprīkots ar airbagiem - sadursmē nav nācies to pārbaudīt tfu - tfu.. -))
Nejauši izdevās apgāzt betona kluci (ap 50 cm augstu un kādus 50 - 70 kg smagu), Vācijas bendzīntankā (slinkums bija no rīta no iekšpuses notīrīt aizsvīdušo priekšējo stiklu..., skatījos caur nolaisto savu logu- ))) ar ātrumu 10 - 20 km/h. Uz mašīnas priekšējā bufera bija noskrāpēta krāsa - par 1 cm iedzīts iekšā... -))
8. Kruīzkontrole, ekonomiskākai un ērtākai braukšanai/vien s no lielākajiem ieguvumiem - tālajos braucienos nenogurst kāja, Latvijā pilsētās, apdzīvotās vietās uzlieku 59 un droši metos CP rokās... -))), tāpat arī ārpus apdzīvotām vietām + 9 km un domā par citām lietām... -)) Par ekonomiskumu - būs vien jāpiekrīt...
Uz stūres ērti izvietoti kruizkontroles taustiņi, itin bieži braucu izmantojot + un - taustiņus.
9. Labi turas uz ceļa visos gadalaikos/esmu izbraucis šo ziemu - daudz labākas sajūtas, nekā biju iztēlojies. Riepas bija bez radzēm - Eiropas prasības, vidējas kvalitātes. Pa apledojušu ceļu - 90 - 150 km/h taisnajos gabalos droši, līkumos pēc iespējām... -)) Galvenais izmantot centrbēdzes likumu - līkumā iebraukt tā. lai neradītu nevajadzīgu spriedzi autiņam... - )) Vienreiz pa Venstpils apledojušo šoseju, sniegputeņa laikā, Salas pagasta rajonā izdevās pazust no sekojošas CP ekipāžas (lai viņi piedod, bet nevēlējos pārpratuma dēl maksāt sodu.. -)) Tad sapratu, ka ziemā uzliekot labu protektoru vari braukt līdzīgi, kā ar priekšu velkošo. Grūtāk ir uzsākt, jo tikko viens no riteņiem sāk spolēt, ieslēdzas pretizslīdes mehānisms un motora apgriezieni krītas....
10. Kluss auto/motora troksnis praktiski vairāk dzirdams - tukšgaitā, salonā kluss. Itin bieži pasažieri, paziņas pat neizjūt, ka zem motora grab dīzelis... -)), šeit nedomāju savu omīti, bet cilvēkus, kas ikdienā pārvietojas ar auto... -))
11. Cena strauji nekrītas/izmantojot valūtas svārstības, neko īsti nezaudēšu... -))
12. Ziemā ar dzinēja palaišanu nav problēmu/ tā arī bija - pat skaudrajos - 30 līdz 35 grādos, arī, ja nebija darbināts auto vairākas dienas - kā bendzīniekam pagriez un pēc 2, 4 apgiezieniem auto lec un strādā kā pulkstenis. Pats lietoju tkai Shell. Neste tirgoto DD.
13. Dīzeļiem svarīga lieta motorsiksnas vietā ir ķēde/Audi savulaik plīsusī siksna ar visām izrietošajām sekām LS 200 apmērā.. Tiku cauri pa lēto...
14. Skaņa - motoram darbojoties turbo režīmā - tā ir vienkārši jāizjūt - ))

Par lietām. kas varbūt nav tik jaukas... :
1. Sāk grabēt durvis, braucot pa bruģi..., iespējams, ka liekot signalizāciju, nav kārtīgi nopakotas.
2. Paaugstinātā autozagļu interese/nodrošinājos ar KASKO..., līdz šim problēmu nav bijis, tfu- tfu - ))
3. Lielākas izmaksas CP/tā arī, ja kādreiz tiku sveikā ar brīdinājumu vai LS 2 - 5 -10, tad tagad jau vērtē vīru pēc cepures un ..... -)) Nesaprot, ka esmu tāds pats darbinieks kā viņi, tikai atškirībā no citiem autobraucējiem parēķinot krietni gados vecāka auto uzturēšanas izmaksas, daļēji sedzu līzingu, jeb kāpēc izmest LS 50 - 100 par remontiem utt. 10 - 15 gadus vecai a/m, ja var maksāt LS ap LS 20 apkopei un pārējo kā daļu no līzinga... -))

Jau iepriekš atvainojos, ja neesmu kādus tehniskos terminus minējis korekti, esmu ikdienas auto lietotājs... -)) Šī arī nav BMW pasūtīta reklāma.
Zinu to, ka lielākā daļa no mums, kas ilgus gadus izmantojuši priekšas velkošās - vēlas saglabāt komfortu, kustības drošību utt. citus labumus no ikdienas autobraukšanas...
Pats silti iesaku, ja ir doma mainīt auto uz BMW, tajā pašā laikā vēlas ekonomiskumu - 320d, 520d, 330d. 530d. visos pēdējo 3 -4 gadu vecos auto ir normāls aprīkojums, pretizslīdes funkcijas utt.... Lai Jums visiem jauki ripojās Juris.
Juris @ 28.maijs 2003 0:00
Visi komentāri
 
superb 28.maijs 2003 20:09
0 0 Atbildēt

kāpēc ne 9 vai pat 10 kā BMW pienāktos? Kādas vēl vainas? Paldies par garo raxtu. Lai Tev labi ripo!

superb 28.maijs 2003 20:09
0 0 Atbildēt

kāpēc ne 9 vai pat 10 kā BMW pienāktos? Kādas vēl vainas? Paldies par garo raxtu. Lai Tev labi ripo!

superb 28.maijs 2003 20:09
0 0 Atbildēt

kāpēc ne 9 vai pat 10 kā BMW pienāktos? Kādas vēl vainas? Paldies par garo raxtu. Lai Tev labi ripo!

NW 29.maijs 2003 9:11
0 0 Atbildēt

Bet cik gan reizes nav redzeets kad shitie jaunie bembji(it iipashi piektie) ir jaastumj laukaa no staavvietaam, ziemas laikaa... :P Tomeer tas ir diezgan liels miinuss.

JV 29.maijs 2003 11:27
0 0 Atbildēt

Paldies Juri par komentāru. Lēnām sāku nosvērties uz līdzīgas mašīnas iegādi jo pašlaik braucu ar vecu BMW un bija jau doma taa kaa pamainīt auto uz citu marku, bet arī ir sanācis izmēģināt 3-4 gadus vecu BMW 530d un tas auto radīja līdzīgu iespaidu kā to apraxta Juris. Līdz šim biju domājis ka šim auto cena tā kā par lielu, bet izskatās, ka tas ir to vērts.

Yris (autors) 29.maijs 2003 11:59
0 0 Atbildēt

Uz jautājumu, kāpēc ieliku 8 nevis 10 - mēģināju būt objektīvs...-)) Ziemā pats autiņu esmu stūmis 2 reizes...-)) vienreiz Antonijas ielā trāpōiju uz ledus plača, tikai pašam izkāpjot un ieliekot automātā - izdevās tikt tālāk (šeit lieti būtu noderējušas ziemas riepas ar radzēm, otru reizi laukos - ar lāpstu šķipelēju grāvi...-)) Bet patiesais kaifs, kad atslēdz izslīdēšanas pogu pasažieriem nemanot un taisnu kāju svaidi "dupsi" sajūtas neaprakstāmas...-)))
Jauku dienu...-)))

sūknis 30.maijs 2003 12:05
0 0 Atbildēt

Autoram - saki lūdzu, cik izmaksā viena eļļas maiņa?
un vai tiešām jauni 500 ir jau nokļuvuši zagļu uzmanības lokā? Čekojot to nozagto auto statistiku jaunie 500 gadās labi, ja viens nedēļā.

Yris 30.maijs 2003 12:15
0 0 Atbildēt

Sūknim:
Atbildot par tēmu - eļļas maiņas izmaksas:
Nav jau māka aizbraukt un nomaksāt Mikās vai citos lielajos servisos plus mīnus LS 100. Pats reāli mainu eļļu apmēram 15 000 km robežās:
Eļļa sintētika (pirkta bāzē par vairumcenām) - 2,50 X 6 litri=LS 15.00, eļļas filtrs ap LS 4, maiņa Formulas apmaiņas punktā ar eļļas kvalitātes jeb intervāla nomešana pa nullēm LS 2 kopā summa nepārsniedz LS 25. -))
PAr zādzībām... - vienīgi var nodrošināties ar KASKO, neuzticēt nepazīstamajiem cilvēkiem savas atslēgas (mazgātuves, autoservisi, draugi, paziņas..utt.) Pašam jāpiesargājas. Vēl labāk, ja mašīnas tehniskajā pasē rakstīta viena adrese, bet pats dzīvo (naķšno kopā ar mašīnu citā vietā...-))) Protams isgnalizācija, slepenie slēdži, čipi, vadība no distances ar MT palīdzību utt.

maxis 31.maijs 2003 23:12
0 0 Atbildēt

LAbais, am arii sitaa mashiina dikti patiik....
Nu bet BMW ir un palaik BMW - labaakais no labaakajiem... :))))
Veelu veiksmi, maksis

Kaspars 2.jūnijs 2003 13:29
0 0 Atbildēt

Tiešām, paldies par sakarīgo rakstu!
Arī man šis modelis ar lielo dīzeļmotoru liekas vissakarīgakais no visiem BMW, ko šobrīd ražo. Piebildīšu, ka dinamika liekas vienkārši "unbelievable"!

Super autiņš. Zinu, ka arī es uz tādu tiekšos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti