bija man kadreiz opelis vārdā kadets. nopirku 99 gadā pa 200Ls. un tapat pa daargu tas bija prieksh tāda lūžņa. sliekšni sapuvuši nav kur pieķerties lai salabotu, grīda var teikt ka vairāk pēc sieta izskatījās nekā pēc normālas grīdas. ļitaki viņam bija virsū, opel orģinālie un 185/65 riepas. skates nebija. vienīgais iemesls kaapēc nopirku bija motorīc. tas tipa bija pārlikc no jaunāka opeļa, tipa 88. gada 1.6 ar karburatoru, tam jauda 90 zs deffaultaa + vel kaut kas tur vel bija savīlēts - moš kādi 100 lopi kopā sanāca, kārba bija no 1.3lmotora(laikam orģinālā). nu gala rezultātā tas kadets gāja baigi labi, un tas ar bija galvenais iemesls to nopirkt. (pirmā mašīna tomēr, un naudas nekam krutākam ar toreiz nebija). kārba bija konkrēti stiepjama, spēj tik spraust ātrumus. Ar otro gāja 90km/h, trešo 140, ceturto 180 pie max. apgriezieniem (ap 7k). un tas ar viss, būtu 5ais robs varetu vel ātrāk.. pāris reižu, sava jaunības maksimālisma iespaidā ar tiem 180 km/h arī atvilku, bet teikšu godīgi, tajos brīžos sajūtas diezcik foršas nebija, ņemot vērā ka tie sliekšņi bija izpuvuši un sēdekļi varēja izkrist cauri grīdai.. bet cik labi ar viņu bija riepas svilināt, ai! motorīc tiešām bija labs! 100km/h - ap 9sekundēm + vēl uz sliekšņu rēķina atvieglota virsbūve: D . un vēl tam kadetam bija melni samta sēdekļi, baigi ērtie. degvielu tērēja ap 9l/100km pie diezgan nervoza braukšanas stila.
nu ta rezumējums:
+labs motors, varēju skrieties ar bembjiem.
+labi sēdekļi
+sagādāja kaudzi adrenalīna (+vēl sajūta, ka srien pa "naža asmeni, jo vari izkrist kopā ar sēdekļiem uz ielas: D)
- baigs lūznis(sarūsējis galīgā nejēgā)
- vispār bīstams dzīvībai pārvietošanās līdzeklis, labi ka nenositos.. ja kautkur iebrauktu, tad motors toch būtu salonā iekšā, iespaids tāc ka tas opelis kopā salīmēc ar puņķiem.. joc;igi ka nesadalījās pa sastāvdaļām..
- salons grab
- vienā jaukā dienā pamanīju ka degvielas šļauka caura un degviela pil virsū izplūdes kolektoram... varēju uziet gaisā..
P. S Patiesībā es pieņemu ka vecais kadets D, ja vien izdodas tikt pie nesarūsējuša, un ja iepriekšējais saimnieks to ir kopis (tobiš, ja virsbūve ir labā stāvoklī ), varētu būt tīri jēdzīga mašīna, jo, piemēram, manējam, kurš bija diezgan nojāts, gada laikā samainīju tik vien kā priekšas amortizatorus, starteri, bremžu klučus un vēl tur sīkumi, vars pat neatceros, ak pareizi, sajūgu arī nosvilināju, vajdzēja mainīt. kopumā gan nav tik traki, lūza it kā diezgan maz priekš saviem gadiem. detaļas lētas, šrotos visu varēja dabūt. vo tā.
Tāds normāls eksemplārs varētu vēl šobaltdien ripināties apkārt.. bet cik var saprast lielākā daļa līdz mūsdienām ir paspējusi nopūt, tāpē uz ielām to ir palicis galīgi maz.
es te štukoju moš ielikt 5nieku, bet izdomāju ka nē, lūznis paliek lūznis..
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Labs raxsts! Bet nepiekritiissu par labiem kaajdekkiem jo maasselei ir 1992.g. ar astras motoreeli 1.4.i, un noskreejienu 80000~km., saakumaa bij baigi labs bet jau pie 100000 ssis nabags saaka jau grabet un ruuseet u.t.t. aatri palika par kaajdekki.
Ir bijusi pieredze ar tādu 1983.g., dzinējs 1,2S (itkaa forsētais...) . Galvenais kas man tajā autiņā patika bija bezgala cietā piekare, un cietie amortiņi un protams REEKARO benķi. Citi protams domaa ka ar taadu var traumeet mugurkaulu... Sajuuta kaa autiņš turas pie ceļa kā dēle. Ar šito mazo zebieksti varēja izlocītiees pa visām spraugām. Citādi, protams, murgainā cīņa ar peļķēs slāpstošo dzinēju, svīstošajiem logiem, vājo ģeneratoru, un nebeidzamo rūsu,rūsu,rūsu.
vai tad vēl šitik veci dzelži ir normāli(domāts bleķu stāvoklis) braucami?!!!! Motora resursi vēl būtu saprotami, bet pārejais, jo kadeti jau jūk 8-10 gadu laikā& glābt var tikai MAKROFLEKSS)))), bet par gaumi&krāsu jau nestrīdas, vai ne? Tad jau labāk par tām 200 naudiņām labu velosipēdu nopirkt.......
Nu bija man tajā laikā arī velosipēds, bet nu ļoti jau nu gribējās autiņu. Patiesībā es laikam piemirsu apskaidrot situāciju - kad nopirku shito kadetu, nebija man vel ne "driver`s licence" ne ari 18 gadinju.Dažs labs tādā gadījumā nopērk kādu zapi ar ko pagonkot, es atkal -kadetu. Braukt nācās vairāk vai mazāk, bet tikai sava mikrorajona ietvaros un baidoties no CP parādīšanās, jo saskriešanās ar šamējiem varēja izvērsties par dārgu prieku priekš nestrādājoša skolnieciņa (15Ls +/-). Nu dažreiz jau saņēmos arī ārpus pilsētas izbraukt un tā kārtīgāk padresēt savu braucamo, bet tas atgadījās diezgan reti, jo bija bail saskrieties ar Rīgas rajona ceļu mentiņiem, biju dzirdējis stāstus par Salaspils C.Policistiem - baigi niknie esot, sarunāt neko ar vinjiem nevarot un tādā garā. Tāpēc rullēju pārsvarā tik pa dzimto Rīgu un viss. Ai labi, neiedziļināšos sīkumos.
Bet patiesībā jau baigi labas atminjas man ir par to kadetu, gandrīz vai nostaļģija nāk virsū atceroties..Un tas labais jau ilgāk paliek atmiņā.. Kā mēs reiz kopā riepas svilinājām un zilus dūmus taisījām uzvaras parka tajā skeiteru laukumiņā visiem mācībniekiem par prieku, kuri tur ar mokām garāžā pakaļgaitā mēģināja ieparkoties :)
Ai tie bija nu gan bija vieni labi laiki!! Pilnīgs pofigs par beigtajiem sliekšņiem un skates trūkumu. Tik mauc un priecājies! Tagad gan, atceroties tā kadeta bēdīgo tehnisko stāvokli, tā biki jau nelāgi ap dūšu paliek, toch vel varēja kaukas nelāgs atgadīties tam autinjam,piem. tā nejauši uz pusēm pārlūzt...
Palika man 18 gadi, dabuju tiesibas, sķiet ari biki gudraks paliku un nolemu šito verki pārdot. Gribējās tomēr daudzmaz normālu braucamo ar skati izietu, un lai meitenēm ar nav kauns rādīt. Dabuju pa viņu 100Ls un biju priecīgs. Žēl jau biki arī pensionāra kurš viņu paņēma - nu nezinu ko viņš ar tādu kadetu iesāka. zilus dūmus visticamāk, ka viņam nebija plānos taisīt, bet braukšanai uz mazdārziņu manuprāt ir arī piemērotākas mašīnas..
Zinu tik to ka līdz izietas skates līmenim mans kadets toch nebija sataisāms, TB bija, bet pa tādām kosmiskām summām, ka vienkārši nav vērts pūlēties. Pa to naudu vienkārši sanāktu cits un daudz daudz jēdzīgāks autiņš.
Un vēl - varu piebilst, ka manuprāt šādus vecus opeļus un arī citus autiņus bēdīgā stāvoklī un bez skates tomēr nevajadzētu pirkt, [ ja vien tu neesi baigais inženiertehniskais ģēnijs un neplāno savu opeli pārtaisīt par Boeingu vai ko tamlīdzīgu :) ] nu nafig jums vajag liekas problēmas! Ja nav naudas normalam autinjam, labāk braukt ar sabiedrisko transportu.
Taapat tie vecie dzelži prasa normālus uzturēšanas līdzekļus.
Un vispār - veci sapuvuši opeļi der tikai puišeļiem, kas grib pavizināties un paņemt savu pirmo vāku. nu labi, labi - var jau būt ka arī pensionāriem, kas reiz pa reizei grib līdz savam mazdārziņiem aizpurkšķināt :) bet tādā gadījumā tam jābūt vienam baigi sparīgam pensionāram. nu moš es tāds varētu būt savās vecumdienās..
neperciet taadu!
Baaigi labs raksts!!! :)))
Tas, ka Opeljiem puust virsbuuves nenormaalaa tempaa, bet motori ir ok.