Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

BMW 760Li 2003 Novērtējums: 9
Šo rakstu gribēju ielikt lasītāju zonā, taču Redaktoram acīmredzot tas nepatika. Tāpēc to ielieku lasītāju pieredzē.

Nesen man bija izdevība izmēģināt un, iespējams, arī nopirkt BMW 760Li, tāpēc gribētu dalīties savos iespaidos par šo auto ar citiem, kuri arī būtu potenciāli šī modeļa pircēji. Es neesmu ne profesionāls autobraucējs, ne auto eksperts, ne arī mans kāds maksājis par šo rakstu, tāpēc šis raksts ir tikai mans personīgais viedoklis un var nesaskanēt ar citu viedokļiem.
Vēla rudens vakars. Man rokā ir tikai BMW pults un portfelis. Ārā jau kļūst vēsi, tāpēc cenšos sameklēt savu auto. Jāatdzīst, ka visas mašīnas tumsā izskatās vienādas, tāpēc to nemaz nav tik viegli izdarīt. Beidzot! BMW 760Li tomēr atšķiras no citiem, to var visvieglāk sazīmēt pēc tā silueta un pirmajā brīdī dīvainā spoilera. Arī safīrmelnā metālikas krāsa izceļas uz pārējo fona. Līdzko esmu pie mašīnas, tā atceros man stāstīto par tās vadību. Paņemu tās pulti un nospiežu pogu ar atvērta bagāžnieka attēlu. Acumirklī ar vieglu rūkoņu sāk vērties bagāžnieka masīvās durvis. Veras gan tās visai slinki, ja es būtu nepacietīgāks, man būtu apnicis tik ilgi gaidīt!
Ielieku portfeli un otrreiz nospiežu bagāžnieka atvēršanas pogu. Tas aizveras vēl lēnāk nekā atveras. Es nu saprotu, ka ikdienā negribu tādu bagāžnieku!
Visas problēmas tikai sākas pēc tam. Vispirms gribu uz aizmugurējā sēdekļa salikt vēl dažas lietas, tāpēc nospiežu atslēgšanas pogu. Auto nopīkst un nomirdzina savus, būsim godīgi, skaistos ksenona lukturus, tāpēc dodos pie aizmugurējajām durvīm un cenšos tās atvērt. Kas tev deva! Tās ir ciet, tāpēc spiežu pogu vēl vairākas reizes. Man par šausmām, atveras visi logi un jumta lūka! Spiežu bloķēšanas pogu, un viss aizveras. Izrādās, ja atslēgšanas pogu nospiež vienreiz, atslēdzas tikai šofera durvis, lai atslēgtu visas pārējās, jāspiež divreiz.
Kad esmu atvēris durvis, pārsteidz to aizvēršanās mehānisms. Tās tiek it kā piesūktas virsbūvei, tāpēc tās nevajag aizcirst, bet tikai aizvērt. Tas notiek praktiski bez skaņas.
Tā nu es sēžu šofera krēslā bez mazākās nojausmas, kā auto iedarbināt. Saprotu, ka man nav atslēgu, tāpēc tam jāizmanto pults. Blakus Start pogai atrodas neliela atvere. Jau no reklāmām zinu, ka tur jāievada mana pults, un to arī izdaru. Iedegas lielas ekrāns viduskonsolē. Tad nospiežu Start, un nekas nenotiek, tikai iedegas panelis. Spiežu vēlreiz, tad ieslēdzas aizdedze. Nospiežu vēlreiz, un viss izdziest. Spiežu atkal, tas pats. Esmu pilnīgā izmisumā. Zvanīt draugiem nevaru, jo tad mani sauks par neprasmīgu, un palikt visu nakti parkā, aukstā automašīnā, arī negribas. Tāpēc sāku eksperimentēt. Izrādās, lai šo auto iedarbinātu, jāievada pults un, turot nospiestu bremzi, jāspiež Start! Līdzko dzinējs iedarbojas, tā automātiski stūre līgani pabrauc zemāk un iedegas gaismas.
Tā kā arī salonā kļūst vēss, es visuskonsolē atslēdzu automātisko klimatu un pagriežu siltuma regulatoru. I- Drive Info displejā parādās, manis uzstādītais siltums. Zem priekšējās I- Drive pogas atrodas poga, ar kuru ieslēdzu sēdekļu apsildi un ventilāciju. Kreisajā pusē uz stūres statņa atrodas stūres apsildes ieslēgšanas poga, ko arī nospiežu. Nepaiet ne divas minūtes, kad salonā jau kļūst tik karsts, ka varu novilkt mēteli.
Nu, pietiek apbrīnot statiski, jāsāk dinamiski! Auto ir nobloķēts. Par to liecina degošais P indikators mērinstrumentu panelī. Te nu atkal sākas problēmas, jo es nemāku pārslēgt ātrumus! Te nu es viens neprotu izdomāt, tāpēc zvanu vienam no saviem cīņubiedriem. Izrādās, ka te nav nekā sarežģīta. Lai no N pārietu uz D, pietiek pavilkt pārslēgu pret sevi un, turot to tādā pozīcijā, pasist uz augšu. Uzreiz automātiski aktivizējas parkošanās asistents un centrālajā displejā parādās shematisks auto attēls ar šķēršļiem. Atlaižu bremzi un uzdodu gāzi. Auto zemā tonī ierūcas un raujas atpakaļgaitā. Ātrums pieaug tik strauji, ka es atlaižu akseleratoru, kad sasniegti 60 km/h atpakaļgaitā. Strauji tuvojas vārti, par ko liecina parkošanās asistenta pīkstieni. Apturu auto. Līdzko ielieku N pozīcijā, tā ieslēdzas P – stāvbremze.
Lai aprakstītu savus piedzīvojumus ar I- Drive konfigurēšanu un balss komandu izmantošanu, man vajadzētu veselu grāmatu, tāpēc teikšu tikai, ka šī sistēma ir ļoti ērta, ja zina lietošanas pamatlikumus. Vienīgā problēma varētu būt, ja vēlas mainīt uzstādījumus braucot. Bet to nu gan nevajadzētu darīt!
Pati I- Drive sastāv no vairākām pamatdaļām: BMW asistence, komunikācijas, OB dati, navigācija, help, izklaide, uzstādījumi, klimats un drošība. Jāsaka, ka opcijas ir izkārtotas ļoti loģiski, tāpēc pie tām viegli pierast. Taču man jāapbēdina balss kontroles fani, jo mans auto saprata tikai vācu, franču un spāņu valodu, tāpēc es to nevarēju kā nākas izmēģināt.
Par braukšanu. Ieejot I- Drive nodaļā „Uzstādījumi”, ir divas nodaļas DSC un DTC. DSC ir dinamiskā stabilitātes kontrole. Tā neļauj auto sasvērties pagriezienos un pie lieliem paātrinājumiem. DTC ir vilkmes kontrole. Tā vairāk paredzēta ziemai. Šīs sistēmas apvienojumā ar ABS, DBC, EBV un Dynamic Drive nodrošina auto lielisku noturību uz ceļa. Ar ieslēgtu DSC gribēju mašīnu ar ātrumu 110 km/h samest, taču man tas neizdevās, jo auto vienkārši apstājās, tā arī neapgriezies. Bez šīm sistēmām gan neiesaku braukt, jo, kā liecina mana pieredze, 760Li pagriezienos ir visai nestabils, ar tieksmi uz sasvēršanos.
Tad vēl pastāstīšu par reālo braukšanas pieredzi. Pēc īsas iepazīšanās ar braukšanu manuālajā režīmā, biju gatavs pilsētas pārbaudījumam. Krustojumā, pie kura es stāvēju, piebrauca kaut kāds antīks autiņš, arī BMW. Mana skaistā mašīna laikam to zelli ne pa jokam aizvainoja, tāpēc sāka šis demonstrēties, aicinot mani uz autiņu paātrinājuma salīdzinošajiem testiem. Es, protams, izlikos to niecību nemanām, taču, kad iedegās zaļais, mēreni uzgāzēju savam skaistulim. Pēc desmit sekundēm mans ātrums bija 120 km/h un es bez problēmām atstāju to sīkaļu aiz muguras. Gribētu redzēt viņa sejas izteiksmi!
Dīvaina man šķiet logu atvēršana, kad, nospiežot pogu, tas atveras, stiprāk nospiežot – aizveras.
Kreisajā stūres pusē pati pirmā ir balss kontroles poga, bet, kā jau teicu, man neizdevās to izmēģināt.
Par salonu. Manuprāt, tas ir lielisks. Sēdekļi apvilkti ar ādu, panelis un salona detaļas ar riekstkoka ielaidumiem. Pilnīgi perfekts. Nevaru spriest par aizmuguri, jo neesmu tur sēdējis.
Tas īsumā būtu viss, jo 760Li ir tik daudz funkciju, ka es vēl visas nemaz nepazīstu un neizmantoju, piemēram, RDC kontrolē spiedienu riepās. Viss ir pilnībā automatizēts, tāpēc pat logu tīrītāji ieslēdzas paši.
Ikdienā es pats braucu ar 1998. gada BMW 750i (skat. iepriekš. ). Autiņš, protams, nav tik spožs kā šis, taču, manuprāt, tā vadāmība ir krietni labāka. Arī tā laika filozofija man vairāk pie sirds – autiņi bija sportiskāki un mazāk pompozi. Šis, lai arī flagmanis, man priekš manis. Galvenais jau cena, kas ir astronomiska pat BMW. Taču pēc pāris gadiem – varbūt...


Aivars
Aivars @ 3.janvāris 2004 0:00
Visi komentāri
 
elbee 3.janvāris 2004 23:26
0 0 Atbildēt

L versijaa ir jaaseezh pakaljbenjkjii, lai shoferis ciinaas ar funkcijaam un iespeejaam :P

Aivars 3.janvāris 2004 23:37
0 0 Atbildēt

To: elbee
Es principā neizmantoju šofera pakalpojumus, jo, manuprāt, tikai pats braucējs var pilnībā izbaudīt BMW autiņu. Tici man, 760Li aizmugurējie sēdekļi nav paredzēti sēdēšanai, bet gan gulēšanai :)

elbee 4.janvāris 2004 0:02
0 0 Atbildēt

nu forshi! :) tad es iisti neierubiju pagarinaato bmw versiju jeegu, kam tad taa guljvieta domaata? kjoshkjai? ;) L versijas no neL tak atshkjiras tikai ar aizmugureejo seedvietu eertiibaam, nee?

jebkuraa gadiijumaa nevaru iedomaaties nevienu citu auto, kam buutu tik mezhoniigs veertiibas kritums kaa ar v12 apriikotam 7. seerijas bmw. cik shis jauns maksaa? ap/virs 100k eur. peec 5 gadi varees iepirkt pa 15k eur, veel peec 5 gadi pa 5k, un veel peec 5 gadi pat pa 2k neviens vairs to nepirks..

Aivars 4.janvāris 2004 0:07
0 0 Atbildēt

To: elbee
Tev pilnīga taisnība, tāpēc es arī to nepērku, tikai lietoju. Man pašam ir 1998. gada 750i.
Ar to gulēšanu nu tā. Esmu ievērojis, ka šis auto ļoti patīk meitenēm, tāpēc ilgi sēdēt aizmugurē, pats saproti, neiznāk...

Aivars 4.janvāris 2004 1:52
0 0 Atbildēt

Ceru, ka neviens neiebildīs, jo esmu spiests papildināt sava auto aprakstu komentāru sadaļā. iAuto diemžēl nenodrošina iespēju papildināt aprakstu.
Runājot par meitenēm, tās ir vai bez prāta šī auto dēļ. Kad jautāju, vai viņa grib redzēt manu agregātu un parādu V12 dzinēju, aizmugurē ar šo meiteni diemžēl pasēdēt neizdodas... Jāatdzīst, ka piekare patiešām labi iztur ritmiskas svārstības, pat, ja auto stāv:)
Vispirms man izdevās dabūt sava (OK, ne pilnīgi mana) BMW 760Li tehniskos datus. Jauda 327 Zs pie 6000, vilce 600 Nm, 0-100 km/h 5,5 sek. Degv. pat. Pilsētā 21 l/100 km, lielceļš 10 l/100 km. Garums 5,2 metri, svars 2,2 tonnas. Tomēr vissvarīgākais ir papildaprīkojums. Tas šajā auto ir vairāk kā bagātīgs:
6-speed automatic transmission with Steptronic (control buttons in the steering wheel)
Active Cruise Control
Active seat ventilation at the front
Active seat ventilation at the rear
Active seats for driver and front passenger, electrical
Adaptive Headlights
Air conditioning, additional, at the rear
Aluminium integral rear axle (patented multi-arm axle principle)
Anti-lock brake system (ABS)
Anti-roll bars front and rear
Armrest at the front with storage box, temperature-controlled and lockable
Armrests in the doors, with integrated closing handles
Automatic air conditioning
Automatic air conditioning with extended functions and anti-mist sensor
BMW Professional DVD
Car telephone Professional
Car/Key Memory
Central locking with electronic immobiliser, crash sensor; tank fillerflap integrated in central locking
Centre armrest at the rear
Centre lock switch
Climate comfort laminated glass all-round
Climate comfort windscreen
Comfort seats at the rear, electrical
Comfort seats for driver and front passenger, electrical
Control Display: 8.8-inch
Controller on tunnel console for operating secondary vehicle functions
Upholders front and rear
Deformation zones front and rear, door reinforcements
bumpers regenerating to their original shape
Digital clock
Disc brakes at the rear with grey-cast iron swing callipers
Disc brakes with aluminium swing callipers,
Door cutout cover, chrome-plated, with illuminated V12 logo
DVD changer above the glove compartment for six DVDs
DVD player
Dynamic Drive active suspension
Dynamic headlight range control
Dynamic Stability Control (DSC)
Electronic Damper Control (EDC) with infinite control action
Floor of passenger compartment finished in velour diver's footrest integrated in side lining
Foglamps in ellipsoid free-form technology
Footmats in velour
Glass sliding/vent roof, electrical
Glove compartment, illuminated
Head and side airbags front and rear
Alarm system with remote control
Headlight cleaning system
Headrests at the rear with manual adjustmentforheight at the outside
HiFi system Professional
Indirect illumination of centre console
Inertia-reel seat belts at the front with pyrotechnical belt latch tensioner,
Adaptive belt force limiter and belt restrainer
Info display, analogue instruments combined with display
Interior and exterior mirrors with automatic anti-dazzle function and fold-in function Interior lights front and rear with "soft" on/off function
Leather steering wheel
Lightweight double-joint spring strut front axle with aluminium track control arms
Lumbar support on driver's and front passenger's seats, electrically adjustable
Multifunction steering wheel (operating the radio and telephone, etc)
Navigation system Professional1 with 8.8-inch Control Display
On-board computer
On-board diagnosis
Outside temperature display
Park Distance Control (PDC) front and rear, with visual message
Parking brake with autohold function, electromechanical
Pockets, creased, on front-seat backrests at the rear
Power steering with crash-optimised safety steering column
Protective glazing
Rain sensor
Reading lamps front and rear
Rear monitor including Controller for rear seats
Rear seat belt system with three-point inertia-reel seat belts and terminal position lightener
Servotronic
Safety battery terminal
Seat adjustment for driver and front passenger, electrical
Seat adjustment for driver and front passenger, electrical, with memory function for driver's seat and rear-view mirrors
Seat heating at the rear
Seat heating for driver's and front passenger's seats
Seat occupancy detection
Seats/seat comfort:
Security glass
Self-levelling
Service requirement display in info unit
Side impact protection and roof crossbar
Ski-bag
Steering column adjust
Steering wheel heating
Valvetronic
Xenon lights
Šeit dots saīsināts saraksts (iespējams, ka ar kļūdām), saprotamu iemeslu dēļ. Un man ar to visu nākas cīnīties katru otro dienu:)
Lai Jums labi ripo
Aivars

raic 4.janvāris 2004 3:37
0 0 Atbildēt

http://www.bmwpower.lv - laipni luugtum.

Aivars 4.janvāris 2004 15:12
0 0 Atbildēt

To: raic
Kas ir bmwpower.lv ?

raic 4.janvāris 2004 15:35
0 0 Atbildēt

hmm, nu nav tak gruuti ieiet un apskatiit :P interneta resurss bmw u.c. auto iipashniekiem, entuziastiem vai tamliidziigi..

antons 5.janvāris 2004 12:35
0 0 Atbildēt

Kārtīgs vīriešu dzimtas narciss! Riebjas.

mazais 6.janvāris 2004 15:53
0 0 Atbildēt

kaut kaaads sviests..

uupizz 7.janvāris 2004 3:45
0 0 Atbildēt

kas tas par sviestu? pat smiekliigi nau

Miha 27.februāris 2004 9:35
0 0 Atbildēt

Ja tas nav joks ;-) , tad cilvim nopietni kompleksi...

;-(

Xin 29.aprīlis 2004 14:45
0 0 Atbildēt

Piekriitu tam, ka visi nevar zinaat pamata lietas, kas raksturo auto, bet taapeec jau nevajag te rakstiit 3 lapas ar siikumiem.

ozo 22.oktobris 2004 17:20
0 0 Atbildēt

Laikam ne tur!!! Mulla ko tu te pi... ar savu 760. Ja nespej isi un konkreti pastastit tad pazudi. Baigi man interese tavi I Drive un vel kaut kadi joki ka tu savu luzni vala sledz. Man tev kautkaa neticas jo parasti cilvekiem kas brauc ar sadu auto ir soferi un tie neiedzilinas tados sikumos kaa leeni veras bagaznieks. Un taa jau ir ja ne ar ko citu nevar meitenem lielities tad jarada savs V12. Nu pizdjets!!!

bitner 4.oktobris 2006 21:37
0 0 Atbildēt

ko jus te rejat sunji? ja skauz tad sedet un kluset! autoram, interesants raksts par interesantu auto!

xb2 6.oktobris 2008 13:54
0 0 Atbildēt

Tehnika tomēr sarežģīta un pēc apraksta liekas, ka tur viss tā neērti..
nez, bet ātri pie visa pierod un arī iemanās izmantot ērtības.
arī 1-sērijā ir tagad start poga kuru jāspiež manuālās pārnesumkārbas gadījumā, pie nospiesta sajūga.
it kā aplami, bet patiesībā nekā neērta

starpcitu padomjlaika onkulīši savulaik rakstīja padomos, ka aukstā laikā motoru startējot, labāk nospiest sajūgu. nu un bremze tas drošībai. tas ir visiem kam starta poga tagad līdzīgi kaut kas.

logu atvēršana ar pulti arī ir pozitīva un tas viss ir intuitīvi.
bet vispār par to pirmo iespaidu, nu, smieklīgi jau ir..:D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti