Šo fordeli (hečbeks, 1,3l, benzīns) 2002. gada martā paglābu no autokapsētas. No iepriekšējā saimnieka viedokļa, mašīna bija veca, izrūsējusi un grūst tajā naudu vairs nebija jēgas. Ar pārdošanu viņam arī neveicās- veselu gadu nāca pircēji un redzot caurumu spārnā, laidās projām. Tehniskā apskate gāja uz beigām, secinājums viens- uz svalku. Viņš stāstīja, ja vienā svalkā solot 200Ls, bet arī tas viņam likās maz.
Pašam mašīnas nekad nebija bijis, sajēgas - nekādas. Bet sagribējās pamēģināt- kā tas ir, kad ir sava mašīna, cik maksās ekspluatācija, un arī vienkārši kaut kur prieka pēc pavizināties. Zināju tikai, ka viņš to mašīnu ir samērā rūpīgi kopis 5 gadu ekspluatācijas laikā un ka tā ir ejošā stāvoklī- sēdies un brauc (tikai cik tālu?!!!). Bija cerība nobraukt kādu pusgadu vai gadu un tad pašam to autiņu nodot svalkā. Tātad ļaunākajā gadījumā es finansiāli riskēju ar daļu no saviem 200Ls. Ar pirkšanu vienojāmies tā- braucam uz TA, kuru es apņēmos apmaksāt un tad, ja nekas briesmīgs neatklāsies- pērku, ja baigi jāremontē- tad viņš dzen uz svalku. TA piekasījās pie 3 lietām: rokasbremzes, pakaļējām riepām un cauruma priekšējā spārnā. Tūlīt arī nopirku, visu novērsu nedēļas laikā un nobraucu gandrīz 2 gadus- līdz 2004. janvārim (gribēju braukt līdz aprīlim, kad bija jābeidzas TA, bet pārdevu).
Braucu katru dienu un pa šo laiku nobraucu pāri par 30000 km. Gāja forši, benzīns ap 8l pilsētā. Ja kārtīgi piekraut un sasēdināt 3-5 cilvēkus, tad gan motors vilka tā pagrūtāk. Ceļā paliku tikai vienu reizi- nobeidzās ūdenssūknis un izlija tosols. Par laimi, tas notika Rīgā. Vienu reizi dabūju braukt mājās bez bremzēm... no Preiļiem, vēlā vasaras vakarā.
Nekādu citu nopietnu defektu nav bijis, pārsvarā profilakses remonti un sīkumi (rokasbremze, izpūtējs, nomainīju diskus un kolodkas priekšējām bremzēm utt). Ar rūsu nekrāmējos vispār- manā gadījuma tas bija pilnīgi bezcerīgi. Arī no ārpuses nepucēju, nemazgāju- kāda nu bija, tāda bija.
Jau sākumā gribēju parēķināt, cik tad man tā mašīna izmaksās ar visu CSDD birokrātiju, benzīnu, apdrošināšanu, eļļas un filtru maiņām, stāvvietu, remontu un pat stikla mazgājamo līdzekli- katru tēriņu piefiksēju. Un vidēji gadā nesanāk vairāk par 100Ls, no kuriem 40Ls- benzīns, 15Ls- stāvvieta! Šaubos, vai jaunāka mašīna kādam izmaksātu lētāk.
Kopumā secinājums būtu šāds: ideāls auto iesācājam, lai iemācītos braukt, spertu pirmos soļus mašīnas remontā un ekspluatācijā un lai saprastu kādu mašīnu pirkt jau "nopietnākiem" nolūkiem un vajadzībām.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Labojums: vidēji 100Ls mēnesī, nevis gadā
Ofigetj, 100Ls/meenesii?!! :) ta jau labaak braukt ar 2.8 litriigu volvo ar gaazi, kam pie apmeeram liidziiga nobrauciena izdevumi meenesii videeji ~70-80Ls :)
Kā jau minēju, tie ir izdevumi ieskaitot stāvvietu, civiltiesisko apdrošināšanu, remontu, benziinu utt.
Smagi dārgi esi remontējies - Ls45 mēnesī. Man ir gadu jaunāks līdzīgs, kas arī paglābts no kapsētas. Tiešie nepieciešamie remonta izdevumi gada laikā Ls200, kur ietilpst jauns izpūtējs - veco norāvu (Ls 40) visi gultņi (Ls 40), metināšana (Ls30), visi jauni amortizatori ar atsperēm, ģeometrija un bremžu disku maiņa (Ls 110), jo vecos vasarā paša vainas dēļ sabeidzu (nobraucu pa tramplīnu)... Kopumā remonti ir Ls17 mēnesī, pie noskrējiena ap 2,5Kkm/mēn.
Fordists, domaa, ka saveejaa volvikja videejos ikmeenesha teerinjos arii neesmu pieskaitiijis tevis mineetos ciparus? :D nu un man sanaaca videeji 70-80Ls/meenesii kopaa ;)
Nu patiesībā tā vidējā summa man sanāca ieskaitot arī mašīnas cenu, jaunas ziemas riepas un vēl arī lietotas vasaras. Reāli remonts jau arī neprasīja vairāk, kā kādus 15 latus mēnesī. Vēl viena nianse- kādu laiku bez īpašas iedvesmas dabūju braukt ar 98 benzīnu, bet tas ir garš stāsts, kurš prasa iedziļināties detaļās. Kopumā tikai gribēju teikt, ka mani konkrētā mašīna visā visumā apmierināja.
Kādēļ domāju, ka ap 100 Ls uz mašīnas tēriņiem nav daudz- nu vienkārši visas darba un arī paziņu mašīnas (VAZ, Opel, Mercedes, VW Passat un citas) izrādījās daudz kaprīzākas un dārgākas ekspluatācijā- dažai uz remontu vien gadā aizgāja pāri par 800 latiem par visādām muļķībām. Apbrīnojami izturīga mašīna ir arī darba VAZ 21083 (1989.g., 1,5l). Lauzta tiek drausmīgi, bet lēta remontā un iet kā zvērs.
gadaa vairaak par 800Ls remontos?!!? nu pesec, taadu auto jaaved pa taisno uz shrotu, nevis jaaremontee :) nu tas i ja tas auto pats maksaa liidz 1-1.5kLs :)
Tas super dārgais autiņš bija Opel Vectra, tagad firma beidzot tika no viņa valjā, bet daudz neatpaliek arii 86. gada mersis un 3 gadus vecs VW Passat
HAHA, fikseeju klajus melus shii staastnieka staastiijumaa! Saakam reekjinaat! Nobrauca 2 gadus, benziinaa izteereejis 40 latus gadaa, taatad 2 gados - 80 lati. Pienjemot, ka tas grausts teeree aptuveni 8 l/100km, tad sanaak, ka naudas izteiksmee tas sastaada Ls 3,04 uz 100 km (ls 0,38 litraa).
Tagad saakas interesantaakais - NOBRAUCIS VINJSH IR 30 000 km! Man sanaaca Ls 912,00 par benziinu!
Nu, padodos, aizrādījums vietā: esmu vainīgs! Esmu radījis pārpratumu putrojot mēnesi ar gadu. Tas tāpēc, ka pirmā ekspluatācijas gada laikā skaitīju visu kopā: mašīnas cenu, riepas, remontu, eļļas, filtrus, apdrošināšanu, benzīnu utt, tāpēc prātā visu laiku tas GADS. Un arī rakstīju pēc atmiņas. Tagad pārskatīju savus pierakstus un varu sniegt precīzākus datus. Pirmajā gadā par benzīnu- 540 Ls, tātad mēnesī vidēji Ls 45. Vidējo benzīna cenu var pieņemt kā 0,4Ls par litru, jo lēju kā nu kuro reizi- gan Nestē, gan Statoilā, gan arī E98. Tātad uz 15000 km nobraukti 1350litri, tātad 9l uz 100km. Vispār patēriņš tāds paliels bijis... Par nākošajiem 15000 man benzīns netika regulāri fiksēts, bet tas pats vien naudas izteiksmē bija- ap 40Ls mēnesī .Tā, ka kopumā 1080Ls par zupu.
Hmm... varbūt prātīgāk tomēr būtu pirkt vecu 1,3l Opel Kadet. Man viens paziņa teica, ka viņam pateriņš esot bijis pa pilsētu 6l vasarā, bet ziemā- 7,5l. Ekslpluatācija apmēram tāpat.
Visticamaak kaads tuliit uzrakstiis, ka shitaa nav iistaa vieta taadaam lietaam utml uzbrauks, bet lai jau..
Varbuut kaads grib paardot - PERKU FORD ESCORT benzina 84.-90.g. ar TA t.26427416