Iepriekš esmu devis aprakstus par BMW -525 un savu iepriekšējo"ziemas auto" Ford skorpio. Tagad jau skorpis pārdots, pats kopš novembra sākuma ik darbdienas braucu ar Ford Mondeo 2.0i Chia. Auto iegādājos oktobrī, vienā no Maskavas ielas auto plačiem, par 3500 eiro. Tā kā esmu sudraba krāsas cienītājs, meklēju mondeo sudraba krāsā, kas nemaz nebija tik viegli izdarāms, jo lielākā daļa šo auto, kā izrādījās, ir vai nu tumši zili vai zaļi.
Auto ir ar labu aprīkojumu: zetec 140 Zs dzinējs, manuālā kārba, kondicionieris, divi gaisa spilveni, koka imitācijas plastmasas panelis, oriģ. ādas stūre, apsildāmie sēdekļi, radio ar CD, apsildāmais priekšējais logs, elektro logi, lietie diski uz 15. izm., patīkams paneļa un slēdžu izgaismojums - izgaismojas pat iekšējie durvju slēdži un grīda. Arī elektro vadāmie un apsildāmie āra spoguļi. Virsbūve aprīkota ar oriģ. Ford pakaļējo spoileri, sarkanas krāsas aizmugures plastmasu, un hromētu dekoratīvo radiatora resti. Virsbūve - tehniski ideālā stāvoklī, bez vizuāli manāmas rūsas un bojājumu pazīmēm. Nedaudz piekrāsots tikai motora kapots. Var teikt - tehniskais stāvoklis un aprīkojums labs, bez izteiktām sākotnējām problēmu pazīmēm. Nobraukums pēc odometra - 151 000 km, kas reāli varētu atbilst auto grāmatās līdzi iesniegtajiem dokumentiem. Auto izmantots Vācijā, Ķelnē, bijis viens saimnieks.
Protams, uzsākot auto izmantošanu, Dorfmana servisā veicu tam pilnu apkalpes kursu: eļļa, tosols, visi filtri, zobsiksna, u. c. sīkumi (paneļa lampiņas). Par minētajiem apkalpes darbiem samaksāju ap 160 Ls. No tā - izdevumi zobsiksnai ar rullīsiem = 94Ls. Decembrī, auto aprīkoju ar nokian hakapellita atjaunotajām naglenēm, kuras līdz šim brīdim kalpo ideāli. Tiesa - ir paskaļas. Pie neplānotiem remontdarbiem jāpieskaita katalizatora izņemšana, kurš nepatīkami grabēja jau kopš auto iegādes un loga skalotāja remonts. Vēl bija jānomaina eļļas avārijas līmeņa impulsu devējs, pēc nomaiņas prasās arī termostats.
Funkcionāli auto ir ļoti ērts, ir patīkams vadībā. Pat neskatoties uz savu augumu - 190cm, jūtos ļoti ērti. galva griestos neduras, elkoņiem vietas arī pietiek. Aizmuguē sēdošajiem vietas varēja būt vairāk - ar skorpi pat nesalīdzināt. Ātrumi slēdzas precīzi, stūre asa, dzinēja jaudas pietiekoši jebkuriem manevriem. Dzinējs pielec uz 1/2 apgriezienu. Bet, dzinēja troksnis salonā skorpim bija mazāk dzirdams. Manuprāt, ši modeļa mondeo automasīnām ir ideāls salona panelis, kurš ir glīts un funkcionāls. Neliels trūkums salonā - līdzīgi kā skorpim, pāŗāk mazs attālums starp akseleatora un bremžu pedāļiem. Bagāžniekā vietas pietiekoši, var atvērt arī pakaļējo sēdekļu atzveltnes.
Uz ziemas ceļiem - auto stabils un drošs gan uz ledus, gan dziļā sniegā. Stūmēju pakalpojumi nav bijuši nepieciešami. EKSPLUATĀCIJAS plusi un mīnusi:
Degvielas patēriņš - varēja būt mazāks. Šobrīd, tas pilsētas apstākļos, kur iznāk arī ikdienas braukšana, ir vidēji ap 10 litri uz 100 km. Skorpim ar dzinēju 2,4i bija aptuveni tik pat daudz.
Eļļu dzinējs nepatērē, laiku pa laikam ir nedaudz jāpielej tosols, kurš zūd pa cauruļu savienojumu vietām. Caurulēm jānomaina savilcēji. Muļķīgi ir izdomāts no salona ar trosi atveramais benzīna tvertnes ārējais vāks, kuram ir tendence neatvērties salā. Pie negācijām vēlos pieminēt arī 45 Ls gada nodokli, kas priekš tik neliela auto ir daudz par daudz. Patīkama nianse, šis auto modelis nav populārs arī auto zagļu vidū. Bet, esmu to aprīkojis ar labu signalizāciju. Kopumā, pagaidām par auto varu teikt tikai to labāko. Tiesa, braukts ar to nav pārāk ilgi.
Loģiski, mondeo "klase" atpaliek no BMW 500 klases, kādēl nevienu mirkli nevēlos teikt, un maldināt autovadītājus, ka šis mondeo varētu būt labāks par manu 1990. gada BMW e-34. Pērkot auto, NEKAD nevajadzētu piemirst, kādā klasē konkrētais auto ietilpst.... par vid.3500 eiro , šobrīd varētu iegādāties labākajā gadījumā 1992. gada BMW auto. Cilvēki ļoti bieži to piemirst, un iegādājas auto , vadoties no jaunāka izlaiduma gada.
Mondeo, manuprāt, auto - kurš piemērojams ikdienas braucieniem pilsētas apstākļos. Domāju, ka mondeo ritošā daļa nav piemērotapastāvīgai ekspluatācijai laukos.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tas ir kaa diena pret nakti paarkaapt no BMW uz Fordu
Nu ja, 500 sērijas bembis ir domāts ikdienas eksplutācijai laukos... :) :)
Teicams apraksts. Man šķiet, ka piekare Mondeo ir labākā savā klasē.
Koka imitācijas plastmasas panelis...FUI!
97 gada mondjiku par 3500 eiro??? sviestmaize vrodje
Kas tas tāds par mistisko motoru ar 140 zs? Mondeo nāk ar
1,8 motoru 116 zs
2,0 motoru ar 131 zs
2,5 motoru 170 zs vai ST 200 ar 205 zs
Jaa diezgan normaals autinjsh par taadu cenu, bet ir dzirdeets kad vinjiem ir probleema ir, kad kaarba juukst nost???
Amerikas tirgum paredzeets un taadeelj tada jauda 140zs (savvaljas mustangspeeki)
To Fordiks:
Jubkuram auto ir problēma, ja kārba nojūk:)))
Amerikas tirgum toch nav - tur taadu Mondeo neatradiisi. Benziibaakas atveershana tomeer sakariigaaka kaa Mazdai - ir iespeeja atveert no bagaazhnieka, ja nesanaak no salona. Mazdai 626 gan aukstaa laikaa viens pats ar baigaam mokaam shakareeju baakas vaaku.
2 Amis
mazdai bāka tajā pašā pusē kur bākas atvēršanas kloķis. ja ļoti pacenšas var ar kreiso roku kustinot kloķi ar labo kāju vienlaicīgi iespert pa bākas vāku, personīgi pārbaudīts, tas funkcionē
Vecais, esi iepircies, man arii bija MONDEO, vienā vārdā "ateja", padomā ko darīsi pēc gada.
Es gada laikā norullēju 70 tkm, pēc tam pāri palika tikai bleķi, ja vēl ņem vērā, ka zemes ceļus autiņš neredzēja.
tas tiesa, ka BMW tikpat maksā 92. gada.
Ieej autoveikalā un uzprasi, cik maksā teiksim stupica, tiem buus atbilde-nepiedāvājam, tas pats ar pārējām rezerves daļām.
Braukšanai jau nu gan auto uz goda, extras pietiek, salonā ērti, super, tikai remonti............:(((
skorpionam: tā jau ir - daļas,apkalpes elementi ir neadekvāti dārgi. To jau apliecināja zobsiksnas maiņa - 94Ls. Detaļu deficīts it kā nevarētu būt - Dorfman servisā pieejams ir viss. Varbūt, vienīgais labums, ka Mondeo man ikdienā nepieciešams tikai ziemas sezonā, un arī nepārāk lielās distancēs. Plānotais gada nobraukums - 6000km. Ar BMW vasarās sanāk nedaudz vairāk - līdz 8000km. Pie šiem "skaitļiem" jau pārāk daudz nekas nesabojājas.
Jāāā, noskrējiens tiešām prognozējams mazs. Man jau ar sāka brukt nost tik pēc 30tkm pa Latviju, tad jau kādam laikam pietiks.
Bubljik, nemānies;
2.0 motoram ir 137 Zs