razhoshanas gads vispaar bija 1967 vai 63, neatceros iisti.
nu wot, beerniibaa ( kaadi 14 gadi vai 13 man bija) peec ilgas kaukshanas teevs nopirka man subj no tantes - radinieces laukos pa 100 rubljiem. mocis bija izmantots darba vaidziibaam un nu staaveeja skjuunii bez karburatora, ar plaisu pakaljeejaa ritenja rumbaa, utt siikumiem. cita starpaa arii cilindru galvas bija dazhaadas - viena originaalaa, otra no jupiter 3
taakaa shamais aparaats nebija pielaizhams, tika attransporteets uz daarzinjiem piekabee. tad nu es shamo saaku restaureet ;) dazhaadas detaljas bija deficiits ( astondesmito gadu beigas)
- piem karbuuzi nekur nevareeja atrast, 6 voltu akjis vinjam ar bija gruuti dabuunams. peec gada apm tika savests pielaishanas kaaartiibaa - paarvaakti priexeejie amortizatori, atvienota blakjene, uz pakaljeejo riteni paarlikts blakjenes rats, sataisiitas bremzes, aizmugureejais dublusargs, pielikta faara ar galveno sleedzi ( peerkot nebija, bija tikai daudzkraasainu vadu kuulis), spidometrs, kautkaa piekjiimikjots karburators no 175 kubu kovroveca un akumulatora vietaa salodeets attieciigs skaits "apaljo" bateriju. pirms tam mocis tika dazhaadi izmeegjinaats ar rokaam stumjot tuveejaa kalninjaa un ripinoties lejaa ;)))
kad pielaidu, bija baigie prieki. pavasars bija. tuudalj viss tika iemeegjinaats, un tika konstateets, ka sajuugs sliid nezheeliigi. izraadijaas sajuuga plateem bija nevienaads nodilums. tika nopirktas jaunas, un nomainiitas. ar laiku tika installeeti pagriezienraadiitaaji, nopirkts original karbuuzis, akumulators jauns, mazaaka priexeejaa zvaigzniite, tika jaukts un paarlasiits dzineejs, un daudz dazhaadas citas lietas tika izveiktas, liidz 17 gados mani9m tika iepirkta mashiina, un mociitis nonaaca siikaa iipashumaa. peec tam driizumaa vinsh tapa nozagts : ( bet taa zveeriigs aparaats, vairak pa kaadi 110 gan vinsh negaaja, bet spoleeja diezgan nikni, mashiinu ar vinju ar pavilkt vareeja, utt. dinamika, protams, nebija nekaada megasuper - jawaam leeja nost... bet nu ;)) no "tuning" - tika nomainiits iepl kolektorinsh uz 5 jupitera - ar lielaaku skjeersgriezumu - juutami jauda imho pieauga. tika uzliktas arii cilindru galvas no 4taa jupitera - paaugstinaajaas kompresija ( ar vecajaam bija 5 atm, ar jaunajaam 7 atm)
taadas lietas. originaali jupiteram 2 bija 2 cil 2 taktu motors ar 18 zs... visumaa patiikamas atminjas ;)
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Zaļā jaunība. Pazīstamas problēmas tikai ar Jawa, kas vairāk tika stumta nekā braukta (nezināmu iemeslu dēļ trūka gāzes trose), ta arī 'adata' negribēja atrasties savā vietā. Ir stumts mājās pat veselus 10km naktī un pa mežu.
Bet citādi tematiskais tusiņš moča remontam bija garantēts.
nu,mans vizinaashanaas areaals ar sho monstru bija daarzinji / rumbula / rumbulas lidlauks,taa ka 10 km man nebija kur stumt ;))) bet nu paarsvaraa vish man tomeer pats gaaja uz priekshu,ne vienmeer ar abiem cilindriem,bet kusteejaas ;))) vienreiz kondensaats baakaa sakraajaas un karbuuzii tika...tuxgaitaa straadaaja,a tikko gaazi ver valjaa - slaapa ( suuca kondensaatu pa galveno zikljoru iexaa) ;))) ilgi nevareeju saprast,kas pa hernju ;)
Tagad pa Daarzinjiem vairs ar mociiti nepabraukaasi un alinju mieriigi neiedzersi, pilns ar mentiem, driiz saaks ar radaru arii kjert. Tu veeljoprojaam Daarzinjos dziivo?