Šeku reku pirms mēnesha izdomaaju aiziet uz Citroen jauno modeļu prezentāciju, kā nekā ljoti ieinteresēja mazie "mopēdi" - C2 un C3. Jau pie ieejas izdala anketas, kuras aizpildot un nododot, bija iespēja laimēt C2 un C3 uz veselu mēnesi......
Nu man par lielu pārsteigumu, biju viens no veiksminiekiem un laimeeju vismazaako - C2.
Konkrētais modelis bija visbagātak aprīkots ar visādām extrām: klimats, borta compis, el. logu pacēlāji, el. stūres past., el. apsildāmi un regulējami spogulji, kurus var arī elektriski pielocīt, sēdekļu apsilde, miglas lukturi, Radio ar CD un protams ka 4 drošības spilveni. Starp citu bija interesanta lieta kaa lietus sensors. Ā, un galvenais jau bija 1.4 HDi dīzelīc ar 70 zs un manuālo kārbu. Nu sālsim ar interjeru - praktiski visapkaart visas detaļas bija no plastmasas, kura nebija no tam kvalitatīvākajām - ļoti cieta ar diezgan nekvalitatīvi nostrādātam malām. Priekšējais panelis bija ļoti ergonomisks - viss atradās savās vietās un bija labi saprotams. Panelis bija digitālais, un protams, ar tahometru. Borta kompjuuters parādīja saakot ar degvielas patēriņu, beidzot ar km rādījumu, cik veel var nobraukt ar bākā esošo d- degvielu. Īsi sakot, arī klimatkontrole bija ar podzinju vadību.
Patēriņš principā sakrita ar rūpnīcas dotajiem, proti, vidējais bija 4.1 - 4.5l uz 100km. Pilsētā ar manu braukšanas stilu ta bija liidz 5l/100km; ārpus pilsētas 3.2-3.5l/100km braucot ar ātrumu tieši 100km/h. Tā kā degvielas baakas lielums bija apmēram 36 litri, tad naudas izteiksmē tas sanāca ap 15 latiem. Ar pilnu bāku es varēju nobraukt 750-850km (super cipari - ar 15 latiem var nobraukt gandrīz tūkstoti). Tik reti es vēl nekad nebiju apmeklējis DUSus
pats moorīc bija gana kluss gan ārpusē, gan salonā, kaut gan pēc mēneša jau parādījaas aukstam motoram kaut kaadi blakus "zvani" - gandrīz kaa golfa dīzelis rūca no rītiem, pieš''kiļot pirmā takts pēdējās dienās bija diezgan asa - man radās iespads, ka tieši šie 1.4l HDi ir ar samērā mazu resursu. Arī man kaut kaa nepatika situācijas, kad pilsētā braucot un uzsākot kustību, kauč kā motorīc nekāpināja apgriezienus kādu brīdi. Tā kā shim auto bija common rail dīzeļdzinējs, kuram pie gāzes pedāļa nav trose, bet gan elektronisks devējs, tad iespējams tas bija neprecīzs. Lai nu kā, bet elektronika šim autinjam pija nejēgā pārbāzta.
Lietus sensors brīžiem darbojās perfekti, brīžiem vai nu pa lēnu, vai arī pa ātru(reiz tika auto vasks uz stikla un tad tik sākās podi, jo slotiņas ar 3 kosmisko bez maz vai strādāja)
Elektriski pielocāmie spoguļi bija interesanta lieta, protams, praktiska. Kaut gan vienreiz gadījās štelle - pēc auto nomazgāshanas pēkšņi viens spogulis locijās pilnīgi pretēji, bet nu paspaidīju podzinju un viss oki.
Arī stūre pēc iedarbināšanas dažreiz bija ļoti "smaga" kādu brīdi, līdz sāka darboties tas elektromotors(stūrei).
Turpinot tehniskās nianses, auto apakša bija reti neaizsargāta - pārklāta tikai ar grunts krāsu, pat salaidumu vietas nebija ar mastiku apstrādātas
Izplūdes sistēma, cik nu redzēju, sastāvēja no 2 daļām - katalizatora/kvēpu filtra un garas caurules kopā ar pēdējo "bunduli" - tātad diezgan sālīti maxā pēdējais posms.
Piekare bija diezgan pacieta. Auto ir tīri pilsētai, jo nebija stabils uz grants ceļiem vai arī uz līkumainiem bedrainiem ceļiem/ielām dēļ savas īsās riteņu bāzes.
Labs kontrasts bija skatoties uz mēmākā izmēra aizmugurējā tilta sailentblokiem un mazajām "pildspalvas" izmēra atsperītēm : D
Secināju, ka šis auto ir kā radīts pilsētai, tā arī šosejai (vēlams gludai), mazais patērīņš un arī mazā transportlīdzekļa nodeva - 12ls gadā arī priecēja, arī n- tās extras bija labs moments.
Negatīvais - šim franču auto ir kvantitāte, bet kvalitāte pieklibo(diemžēl). Auto ir 4- vietīgs "bez bagāžnieka". Arī cena ir diezgan augsta - bāzes versija sākot no 12'000 EUR, mana konkrētā versija ~14'000 EUR (iespējams, nemaz visas extras neesmu uzskaitījis).
Nobeigumā varu teikt, ka šis auto noteikti pievilina ar savu izskatu un bagātīgo aprīkojumu - šaubos, vai par tādu naudu varētu dabūt golfu vai boru, vai citu vācieti kaut vai ar kondicionieri - bet nu tur ir atkal kvalitāte iekš "parasta pelēka autiņa" ar kretīnisku tukšumu instrumentu panelī zaļā vai violetā nokrāsā....
Uzrāviens šim autiņam bija diezgan iespaidīgs, jo kā nekā lielais 150 Nm griezes moments jau pie 1750 apgr/min pret nepilniem 1400kg (pilnā masa). Pa šo mēsesi paspēju pārsteigt pāris autovadītājus, kas ar jauniem nožēlojamiem 1.6 daudzvārstu benzīna nemotorīšiem gribēja atlaist "kingu". Ā, un interesants fakts man pēc atklājās tas, ka ja braucot apmēram uz 100km/h vajadzēja apdzīt, nebija jēga likt 4 "robā"
Bet nu autiņš ir atdots (nedaudz apskādētspēdējā dienā), tad nu es atkal iesēdīšos savā BMW E30 316 (vismaz pārliecinošas vērtības) un lieshu "nedaudz" vairāk iekšā beņu: (,
Atzīmi ieliku 9, jo 10 būtu par augstu. Pieņemu, ja auto būtu man ilgāk, atzīme varēti kristies tieši iespējamo tehnisko problēmu dēļ.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
labi aprakstīji
prieks par beidzot kaadu paardomaatu aprakstu..labi labi arii es slinks rakstiitaajs :(
Patiešām, labs rakstiņš!
Attiecībā par skaņas izmaiņām no rīta, pieļauju, ka tās ir iestrādāšanās ("obkatkas") skaņas. Nu nemaz jau tik mazi šo dzinēju resursi nav, lai pirmajā mēnesī jau signalizētu par tuvojošajām briesmām.
P.S. Patīkams degvielas patēriņš, braucot konstantā ātrumā ap 100 km/h :-)
ja citronam dod 9 acis, tad ko lai liek citiem. Nesen pamēģināju jauno Audi a6 ar V6 225 Zs TDI. Tam jāliek 25 vai?
Nee nu ar to obkatku vareetu taa buut kaa buut, jo pirmstam shie autinji tika drilleeti prezentaacijaa pa Bikjernieku trasi....... Kad sanjeemu autinju, ja nemaldos, bija jau nobraukti ~ 600km...Spriedied pashi, ljoti iespeejams, ka par to iepriekshmineeto trasi, kaa nekaa prezentaacija ilga 2 dienas. Nu un tir vinjus arii taa "maigi" piestraadaaja.
Nu gribeetos jau arii veel kaadu atsauksmi dzirdeet par tiem franchu Citroen/Peugeot HDi diizeliishiem.
Nu uz ielam jau paaris C3(ilgaak jau nopeerkami ieksh LV) esmu noverojis zilus duuminjusno izpuuteeja.
man konkreeti diezgan nepatiikami bija riiti, kad pieshkjiljot diezgan paduumoja, vismaz 2-5 min shis duumoja. Peec smakas taa nebija ellja, bet gan d-degviela, kas manupraat tika diezgan bagaatiiki spriceeta.Pats sho autinju sho meenesi expluateeju ka saveejo, ne vairak par 4000 apgr/min bija uzkaapis tahometrs.
Nu bet tas taa, varbuut paaraak piekasos jo pats braukaaju ar kretiinisku benziinu, un veel neesmu taa iisti saskaaries ar shiim diizelju probleemaam.
Attieciiba uz noveerteejumu, tas shinii gadiijumaa ir katra indiviida gaumes lieta. tik daudz devu deelj taa fantastiskaa degvielas pateerinja, shaubos, vai no V6 dabuusim 3.2l uz 100km. Cik man zinaams, tad audi V6 veel piekopj vecos labos augstspiediena suuknjus(ar elektroniskiem pribambasiem), vai arii patapinaajushi no 1.9TDi suuknsprauslu tehnologjiju...varbuut kljuudos. Arii jau mineeju mazo transportiildzekja nodevu - 12ls gadaa. no taa izriet, ka arii Kasko ir daudz leetaaks, nekaa lielajam Audi. Noparkoties var ljoti viegli, vieniigi - nav bagaazhnieka. Var tikai taa diezgan interesanti "nolociit" aizmugurejos benkjus, bet ne pilniigi - tad jaatbiida pasazhieru benkjis maximaali uz priekshu un tad jau var, bet taa tie paliekas gaisaa karaajoties ar gazes amiishu paliidziibu. Ja ir runa par komfortu, tad visu cienju A6.
Aaa, un tagad atcereejos vienu lietu - biju ieveerojis, ka braucot ar noreguleetiem lukturiem "0" poziicijaa, diezgan speeciigi apzhilbinaaja pretiimbraucoshos shoferus. Taapeec naacaas nolaist chut zemaak.
Buutu prieciigs, ja kaads uzraxtiitu sho to par kaadu HDi citronu, kursh buutu jau labu laiku expluateets - kaadas rezerves dalju cenas utt. Cik maxa taads kveepu filtrs, orienteejoshi peec cik km tas jaamaina (protams, ka shie cipari var buut dazhaadi pie dazhaadas d-degvielas un braukshanas stila). Un ja kaadam ir Shkoda fabia 1.9TDi, arii buutu jaukipar jebkaadu izmaxu info, jo shobriid plaanos ir ieguut kadu jaunu auto!!!
A vai var shajos traktorinjos liet iekshaa biodiizeli vai rapsi?!?!
Es jau nu viennozīmīgi neriskētu tur liet biodīzeli ...
Ar rapsi ir jābrauc no 1-dienas.Mainīt nedrīkst , jo tad var piemeklēt dažādas likstas , sākot ar gumiju izkalšanu un to plīšanu.Tas ir gandrīz tas pats kas jaukt eļļas- sintētiku ar mimerālo.Bet te - memerālo ar "Risso "rafinēto...
Man ir dardam citrons ar2,8HDI.3.5 gadu un160000km laikā par motoru esmu uzzinājis tikai to , ka ir dārgas eļļas maiņas 80 -90 ls un zobsiksnas maiņa uz 120000 km ap 120 ls.Franču dīzeļi jau sen rullēēē....
kāpēc tik dārga eļla, diesel cooling? īpašā?
apraksts labais..mjaa, sito joprojaam gribeetu patesteet..:)
Mjaaa......franchi kad ir jauni, tad toch rullee. Ljoti pozitiivi veerteeju niansi: ja brauc lielos un mazos aatrumos,atlaizhot akseleratora pedaali HDi neljaava autinja purnam "rakties zemee". sajuuta bija tada, itkaa buuutu neitraalajaa ielicis. Audi un VW gan, cik nu sanaacis pabraukt, man nepatiik, ka kaaa ar nazi momentaa tiek bremzeets ar motoru
par HDI dīzeli
man ir P206 ar tādu pašu dzinēju = vid. patērīņš 5 litri (60% pa pilsētu). Iet kā zvērs, problēmu nav, nobraukts 60000km. Plus tam pašam visam ko par C2/3 var piebilst, ka arī pa grunteni iet ļoti mīksti, un tā viem provocē uz nerātnībām.
otra mašīna mums ir XSARA ar 2.0 HDI, un tai patēriņš ir tieši tāds pats, kā P206! turklāt XSARA ir tik līdzīga uzvedībā / salona ergonomikā ar P206, ka gandrīz var sajaukt! Abas ļoti labas mašīnas, lai ko arī teiktu nelabvēļi.
Es arī taisos šo smukulīti iegādāties, bet mazliet bremzēju dēļ rezerves daļām. Varbūt kāds var pakomentēt, kas un cik varētu izmaksāt!!!