Par 'folksvāgenistu' paliku gluži nejauši, bet sākums bija tāds, ka man bija nepieciešama mašīna, kurā varētu sasēsties visa ģimene. Starp busiņiem pārāk liela izvēle nebija. Tā īsti biju pētījis tikai Ford un VW. Pārējie jau nav tik izplatīti. Par pirmo nemaz nevēlējos dzirdēt. Palika VW. Pirmkārt jau arī tādēļ, ka esmu strādājis par šoferi uz VW Transporter, tiesa uz tā, kam motors aizmugurē. Protams, ka veco nevēlējos un metu acis uz deviņdesmito gadu vidus ražojumiem. Biju sadomājies, ka jāņem dīzelis, ne lielāku par 1,9. Bet reiz, pa ceļam uz Rīgu, iebraucu Saldū, kur ieraudzīju baltu (šī krāsa man diez ko nepatika, atklāti sakot)apsnigušu, acīmredzot ilgi nekustinātu, VW busiņu. Ar lielu skepsi nolēmu uzmest acis, kāds tad šamais iraid. Pirmais, ko pamanīju bija tīrais salons. Varēja redzēt, ka iepriekšējais saimnieks nav bijis pīpmanis, kam pievērstu uzmanību tik un tā (nu nepatīk tas dzeltenais jumts salonā!!!). Otrais, kam pievērsu uzmanību- neredzēts salona iekārtojums. Izrādījās tas ir Multivans. Salonā labāka apdare, galdiņš, aizmugurējie sēdekļi transformējami par gultu, elektriskie logi, spoguļi, lūka, divas apsildes krāsniņas, glāžu turētāji, piekabes āķis, centrālā atslēga, lietie diski, pieci ātrumi utt. Mani šis "navarotu" daudzums totāli savaldzināja, zinot, cik vācu autoindustrijas giganti ir skopi uz šīm greznībām. Tā kā bija janvāris, laukā ap 15 grādi zem nulles, sāku pētīt motora iespējas. Neskatoties uz salu un to, ka mašīna nebija darbināta pailgi (tā nospriedu, jo mašīnai pat visas atslēgas un durvis bija aizsalušas un apledojušas), dīzelis piestartējās momentāli, protams, uzsildot kvēlsveces. Zināju, ka dīzelim tas ir labs rādītājs. Noskaidroju, ka busam ir 2,4 pieccilindru dīzeļdzinējs. Jautāju, vai 1,9 nav labāks. Izdevās uzzināt, ka 2,4 tik tiešām ir labs. Gan tādēļ, ka lielāks motorresursi, gan tādēļ, ka "asāks".
Tā nu sanācis, ka esmu izvēlējies šo brīnišķo mašīnu. Kaut mašīnai 1993. gada izlaiduma gads, nemaz nenoželoju, ka nemeklēju jaunāku. Šīs stāvoklis ir brīnišķīgs. Pa vasaru ar to izbraukāju visu Eiropu, līdz pat Lielbritānijas ziemeļiem. Mašīna mani nepievīla nevienu reizi! Degvielas patēriņš brīnumaini mazs: ap 8- 9 litri uz 100 km. Pa šoseju, liekas, ka pat zem 8, bet varu kļūdīties. Ar 5 Ls varu nobraukt 165 km bez bēdām. Ja runā par trūkumiem, varbūt tikai tas, ka nav pārāk nopietna aizsardzība pret koroziju ap arkām. bet man kā pārliecinātam opelistam, tas neliekas svarīgi, jo līdz opeļu korozēšanai vēl dikti tālu. bet arī šo trūkumu ir itin viegli novērst, mašīnas apakšu regulāri "nozieķējot".
Beigās, kad savu busiņu esu tā izlielījis, vēlos ieteikt ikvienam, kam nepieciešamība pēc minivena vai busa- izvēlieties VW Multivan (Caravelle)! Nemaz nav sajūta, ka tas ir buss. Vadāmība viegla, ripo tāpat kā mazākie vieglie. Tas ir tā vērts!
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Puis vaita tev gimene ir 10 cilveki ja taa tad jau dros ka atmaksajas!
Nē, 10 cilvēki nav, bet esam pieci, no tiem trīs bērni. Un Multivanā ir 7 vietas nevis 10.
Izskatas labs busins. Sadam auto dizains ir otrskirigs - galvenais praktiskums un skiet, ka ar to vis ir oki!
T4 LABI AUTO BET JAZIN GALVENIE DEFEKTI UN CIK TAS MAKSA.
Atzīstu tikai MB busus ... :)
10 balles nebija paaraak labs noveerteejums????????
Pabraucu reiz ar shaadu, tomeer kravinieks, vadiitaajam neerta seedeeshana. Klasiskajaa auto daudz eertaak, bet nu, lai jau labi ripo.
Normals auto, pats braucu ar VW Multivan 2.5 TDI 2001.
nu nezinu..
darbā ir VW Transporteris 1,6D 2000 gads (laikam, mazs jau dikti)
- vadītāja vieta maza, gāzi un bremzi viegli kopā nospiest, ja platāki apavi
- tūļigs, pēc vella (konkrētais motors)
- ar vieglo jau nu nesajaukt
- šupjojās visās bederēs (it kā jau amortiņi vēl normāli, nevajadzētu būt viņu vainai, bet ...)
- korozija - jau parādās sliekšņos (nobraukti 80t)
- ķibeles ar elektroniku