Nopirku ļoti nolaistā stāvoklī, ja gribās šādu auto jārēķinās ar to, ka viņas nav bijušas "mācītāju" un "bibliotekāru" īpašumā. Tās, kas ir Latvijā nopērkamas savā vairumā ir nokautas. Toyota Supra meklēju ilgi un beigās atradu šo eksemplāru briesmīgā stāvoklī. ~1,5 gadi pagāja kamēr savedu kārtībā.
Toyota Supra ir viena no japāņu sportisko auto leģendām. 3- litrīgais motors, ja par to labi rūpējas un apzinās tā raksturīgākās problēmas, spēj atalgot īpašnieku ar ievērojami lielāku jaudu par standarta 237- iem zirgspēkiem.
Iegādājoties Supru, nepaslinkojiet vismaz atbrīvot ieplūdi/izplūdi un paaugstināt turbinas spiedienu - nenožēlosiet.
Mašīna ir smaga un paliela, drīzāk klasificējama kā GT klases auto. 4 gan vietas ir tikai uz papīra, aizmugurē sēdēt var tikai ļoti neliela auguma cilvēki. Tachu kad izbrauc uz labas kvalitaates asfalta, par aizmugurēsēdošajiem parasti aizmirstas. "Iet" mašīna ļoti labi. Grūti apvaldīt smaidu, kad pie ~2K RPM atveras turbīna. Apetīte ir atbilstoša, kaut vidēji sanāk tikai nedaudz ēdelīgāka par bezturbīnas supru. Mašina labi turās uz ceļa. Stūre nav pārāk mīksta un ļoti informatīva. Neskatoties uz pakaļējo piedziņu un palielo jaudu, mašīna ir braucama arī ziemā. Pašbloķējošais pakaļējais diferenciālis palīdz izbraukt no piesnigušām stāvvietām. Nopērkam labas riepas un viss būs kārtībā arī ziemā.
Dizains ir klasisks 80- to "kantainums", kas tagad pamazām sāk atgriezties jaunajos modeļos. Cilvēki, kas trešās paaudzes Supru nav agrāk redzējuši, to no pirmā acu uzmetiena sajauc ar 850- to bmw.
Piekare ir izturīga, ja to saved kārtībā. Masīvie lodšarnīri un pamatīgā izmēra bukses ir domātas lielām pārslodzēm. Arī elektronika nav kaprīza. Viss atkarīgs no mašīnas "nobrauktuma". Salons priekšāsēdošajiem ir ērts un ergonomisks. Nenogurstu arī garos pārbraucienos. Trokšņu līmenis salonā arī ir salīdzinoši neliels.
Ja esat iecerējis iegādāties Toyota Supra, jārēķinās ar dārgiem remontiem un grūtībām atras detaļas. Ieteiktu tomēr pirkt turbo versiju, dinamikas ziņā starpība ir paliela. Ņemot vērā visus mašīnas plusus (un mīnusus) ir pārsteidzoši kādēļ to uz Latvijas ceļiem ir tik maz.
Tipiskākās problēmas nolietotiem eksemplāriem: nokauts motors (klaņu lufte, beigta galvas blīve), boost leak (plaisas ieplūdes sistēmā), bojāta turbīna, eļļas noplūdes no atrumkārbas, manuālajām kārbām bojāta sinhronizācija. Nekas no minētā protams nav traģiski - visu var salabot un nomainīt, ja vien velta tam pietiekami daudz laika, naudas un pacietības.
UPDATE 06.2009: Sen šitas rakstīts, 5 gadi atpakaļ. 80'to muskuļauto joprojām ir manā īpašumā. Pa šiem gadiem paralēli nomainīts pamatīgs autoparks, taču Supra ir palikusi. Pēdējos gados gan braukts ar viņu tiek maz un reti, žēl ikdienā izgrabināt pa mūsu bruģiem un ielāpbedrēm.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Fanz.