2001 vai 2002. g. 2.5TD ar 115Zs, 4 durvju versija, tātad 4/5vietīgā. Tika aizlienēts uz pāris brīvdienām no senča darba kolēģa (darba mašīna).
Aprīkojumā: ABS, klimatkontrole, 16 collu vieglmetāla diski, durvju centrālā atslēga, drošības spilveni vadītājam un pasažierim, elektriski regulējami visu logu pacēlāji (kaut gan spaidot šamos, ja uz loga bija kaut kādi putekļi, tad šie mēdza ieķerties), konkrētajam džipam vēl bija kravas kastei uzliekamā "būda" ar stikliem [varbūt vēl kaut kas].
+ auto augstums - pilsētā stāvot teiksim korķī varēja redzēt pāri visām mašīnām, ja vienīgi negadījās kāds autobuss/smagais
+ auto klīrenss - nav nekāds parketa džips. Tika arī joka pēc patestēts nadaudz off- road. Man no sākuma bija šaubas vai vēl neisēdīsimies, bet pēc neliela gabaliņa sapratu, ka tad jabūt dubļiem auto salonā : P
+ cienja - tas izriet no tā, ka auto ir auksts, nav nekāds īpašs stila objekts (kā teixim Outlander vai Pajero), izskatās tāds baismīgs, itsevišķi no sāniem un mugurpuses, ja brauc/atrodas blakām, līdz ar to pilsētā neviens nelien virsū : ) Tāpat braucot pa šoseju, ja kāds velkas pa priekšu, tad pielienot pie pakaļas uzreiz pamūk nost : ) (Man pat gribētos redzēt, kā spogulī izskatās, kad tas džips pie pakaļas. Drošvien neko vairāk par džipa purnu redzēt nevar : ))
+ celtspēja, kravas kastē var ielikt kaut kādus 9XX kg (gandrīz tonnu)
+ bagāžnieks nav kopā ar salonu, tā kā tur nav bailes/nav žēl "mest" visādus sūdus (kaut kādus bleķa gabalus no šķūnīša, un visādus citus mēslus, kas bija vedami uz svalku). Pēc tam to kasti vienkārši ar birsti iztīrīja (vai arī var vienkārši izmazgāt).
+ āra temperatūras rādīklis un auto sasvēruma rādīklis
+ 3 režīmi: pakaļa high/4x4 high/4x4 low
+ bagāžnieks veras divdaļīgi - uz augšu stikls, ja vajag iemest kādu lāpstu teiksim, uz leju - durvis. Durvis laikam spēja turēt 100kg (varbūt vairāk)
+ neskatoties uz salīdzinoši lielo masu (kaut kas zem 2 tonnām) un mazo dzinēja jaudu, priekš pilsētas pietiekoši žiperīgs. Uz šosejas 0-100 nesasniedz baigi fiksi, bet ar apdzīšanu problēmu nav.
+ spoguļi - ļoti lieli, var ļoti daudz redzēt. Sencis pat jokodamies teica, ka derētu tādus pielikt fordam : )
- ātrumu pārslēgšanas kloķis bija tāds ļurļīgs un pirmajā ātrumā vispār bija tā pagrūti iespraust (varbūt vienkārši nemācēju). Tāpat arī pedāļi. Tā viegli spiedās, un īsti sajūtams, ka to pedāli spiež bija tikai tad, kad tas bija līdz 1/3 izspiests
- abs darbība bremzējot - baigi skaļš tas "trrr", pat ne īsti "trrr", drīzāk "DDD"
- bagāžniekā tomēr nevar ielikt tādas mantas, ko nopērk veikalā, jo tās vai nu tur noplandīsies šurpu turpu pa visu bagāžnieku, vai arī bagāžnieka izskatas liek domāt, ka paliks netīras.
- tukšgaitā viss dreb (tā kā traktorā kādā), kratās abi pārslēgi (ātrumu un asu), stāvot pie krustojuma pat kaitinoši, ja roka uz stūres un ātruma pārslēga, tad abas divas dreb līdzi
- skaņa - tukšgaitā skan pēc traktora, kad ieskrienās tad normāli. Uz šosejas līdz 110-120 ciešami, pie 130-... jau troksnis tāds kā braucot krievu bumvedējā pie pacelšanās
- priekšā vietas pietiekoši, kaut gan garākam cilvēkam (>1.90) varētu būt arī pamaz. Bet nu aizmugurē vispār pasēdēt ilgāk par 1/2h tiešām nevar. Es vismaz nespēju, jo man kājas ir priekšējos sēdekļos iespiestas un aizmugurējie sēdekļi arī tādi beņķi vien ir - pacieti diezgan
- lai gan auto masa diezgan paliela nav īpaši līgans uz bedrēm. Priekša iet pāri līgani, bet pakaļa, ja ir tukša, tad lēkā. Ja piekrauj, tad gan iet līgani. Tas gan tāpēc, ka amortizatoriem jāspēj turēt ~9XX kg starpība (tukšā un piekrautā režīmā)
- salīdzinoši ar pajero garšs, pāri 5 metriem, līdz ar to arī liela riteņu bāze un liels apgriešanās rādius, kas pilsētā beidzās ar dīdīšanos (griežamies, tad slēdzam atpakaļgaitu, tad atpakaļ, tad atkal uz priekšu), kas aizņem laiku. Dažreiz gan lielais klīrens atļauj šo manevru neveikt uzbraucot bez problēmām arī uz augstas apmales nebaidoties neko aizķert : )
- bija grūti pierast pie lielā mašīnas augstuma, itsevišķi kaut kur noparkojoties. Likās, ka kaut ko paķers. Kaut gan patiesībā mašīna ir pat šaurāka par Ford Mondeo, bet tas augstums lika domāt ka paķers, kaut gan bija vēl kāds metrs vismaz : )
Degvielas patēriņu ar tā grūti noteikt, bet bija pēc mūsu mērījumiem laikam 13litri - tika notērēta ~1/2 bākas braucot 3x~50km vedot mantas (piekrauts) un 3x~50 braucot pēc tām (tukšā). Pamatā pa šoseju. Vēl laikam vienā tūrē tika ņemta arī piekabe (piekrauta, protams)
~ +/- viss, ko atcerējos.
Auto zemniekam. Bagāžniekā varēs sakraut daudz kartupeļu maisu, nebūs jābaidās, ka paliks uz kartupeļu lauka vai arī braucot uz mežu pēc malkas. Kā ģimenes auto īsti neder, jo aizmugurē var sēdēt vienīgi mazi bērni, ja brauc tālākus ceļa gabalus. Un ilgāk pa stundu pa šoseju arī pabraukt nevar, baigais troksnis tomēr.
Kā alternatīvu šim auto vienīgi varu minēt Nissan - 2.5 motors, vienīgi ~130Zs. Citus pikapus nezinu, ja neskaita pie mums nepārstāvētos, no ASV ievestos Chevrolet un Ford 350.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
apvidnieku izvērtēt kā vieglo, nav īsti korekti...
ranger: nu es ar džipiem vispār neesmu braucis, ja neskaita Honda CR-V (bet nu to es par džipu neuzskatu :)), tā kā rākstīju visu no sava skatu punkta, kas, protams, bija salīdzinājumā ar vieglo automašīnu, jo nekā cita ar ko salīdzināt nebija
sdanm. nav mans izgudrojums, ka: visas vērtības sastāda salīdzinājums, bet... nesalīdzinam nesalīdzināmos. ir dažas vienkāršas patiesības, kuras jāzin sēžoties pie apvidnieka stūres, itīpaši, ja tas ir treks, kā L200. ja tās zinās un ievēros, nebūs vilšanās un nebūs lieki apdraudēta drošība:-)
Protams, salīdzināji dīzeļdžipu (traktors pēc definīcijas) ar vieglo... :-)
Nevajag ticēt, ka džipam būs līgana piekare. Džips parastais, nevis SUV, būs diezgan ciets, ta arī pa bedrēm lēkās, skaļš un ar visām pārējām sekām. Cita klase un lietotāju kategorija.
Paātrinājums un relatīvi mazā jauda uz lielo masu ir normāla parādība. To kompensē nopietns griezes moments. Tiesa, tas nekavējoši atsaucas uz maksimālo ātrumu. Normāls džips nav skrienamais vāģis.
Lai nu kā, maz esi ielicis. L200 ir normāls vāģis, tikai nevajag salīdzināt ar vieglo. Komforts šajā klasē ir relatīvs jēdziens.