Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāju pieredze par saviem auto

Opel Astra 2,0 TDL 1999 Novērtējums: 7
Sveicināti!
Tagad arī es varu padalīties ar savu pieredzi auto iegādē un uzturēšanā.
Auto izvēles galvenie priekšnoteikumi:
- ekonomija, jo dienā jāveic ~100km, tātad dīzelis;
- ir jābūt četrām durvīm, lai nav pašam jālien ārā, lai tiktu iekšā- ārā pasažieri;
- vācu ražojums, cerībā uz lētākām rezerves daļām, salīdzinājumā ar japāņu auto;
- auto aprīkojums ar elektroniku, kaut minimāli, bet lai ir elektrologi un kondicionieris;
- auto vērtība līdz 6000, - eiras, bet ražota 2000-2002. gadā.
Izvēle krita uz polo, fabiu un astru.
Tālāk sekoja informācijas ievākšana no visiem iespējamiem interneta avotiem, literatūras un draugu viedokļiem un ieteikumiem. Un visam tam rezultāts bija tāds, ka es devos pie leišiem, jo tur esot lētu auto zeme, bet iespējams, ka auto ir sisti vai arī jau sataisīti Lietuvā pēc atvešanas no Vācijas. Pēc četru stundu vazāšanās pa auto plačiem varu teikt to, ka tā arī ir- autiņi ir sisti, sisti un laboti Lietuvā, nobraukti un lēti. Lēti ne tikai pēc cenas, bet arī no vizuālā- skata ne kāda! Noskumis atgriezos Latvijā, jo pie mums uz doto brīdi izvēles starp lietotām astrām nebija.
Bet ilgi nebija jāgaida- pēc divām nedēļām viens eksemplārs tika atvests no Francijas. Astra ar 2,0 turbodīzeli- iepatikās nu gana, bet tas ir 1999. gada ražojums un dīzelis bez interkūlera- 100zs vietā tikai 82 lopiņi. Kā arī neticams noskrējiens- sešu gadi un tikai 100 000km. Bet pirmā saviļņojuma mudināts, tomēr veicu sīkāku auto apskati un izpēti. Biju pārsteigts- pat no auto apakšas tas izskatījās labi, pat ļoti labi. Un salons arī kopts.
Ar labām domām un prieka sajūtu par skaisto astru, samaksāju 5900, - eiras.
Pēc pāris dienu vizināšanās veicu apkopi- eļļas, eļļas un degvielas filtra, gaisa filtra un kalotku nomaiņu. Izrādījās, ka visiem četriem riteņiem ir disku bremzes- kalotkas jau bija sākušas skrāpēt diskus. Un zobsiksnas vietā šai ir ķēde- paļaujoties uz uzrādīto noskrējienu, ķēdes maiņu neveicu.
Jau pirmajā dienā Astra tika nosaukta par Astrīdu un tika sākta tās ekspluatācija pa „ideālajiem” Latvijas ceļiem. Pēc pusotra mēneša vizināšanās ir nobraukti virs 6000km. Brauciens pa Rīgas- Jelgavas štrāsi problēmas nesagādā. Uz štrāses vidējais ātrums 110-120km/h, gaita līgana, uz ceļa turas labi. Braukšana sanāk pārsvarā pa tumsu- gan no rīta, gan vakarā, tāpēc braukšanu atvieglo labas tuvās gaismas- intensīvas satiksmes dēļ tālās gaismas praktiski nesanāk lietot. Salons ir vienkāršs, ar kastītēm katrās durvīs, aizmugurējais beņķis dalāms un ir garo priekšmetu atveri- patiešām noderīga lieta!
Degvielas patēriņš. Braucot 70:30 štrāsei par labu ar 4 pasažieriem un vidējo ātrumu 110-120 km/h un Rīgas korķiem, patēriņš ir normāls -5,6litri. Bet ja brauc divatā un pēc noteikumiem, tad ar vienu bāku var nobraukt 1000 km ar vidējo patēriņu 4,8l. Bet ilgi jau nevar izturēt- braukt pēc noteikumiem, ne tikai pašam ir vēlme ātrāk tikt mājās, bet arī uz to provocēt sponsori. Un braucot uz latgali pa Rīga- Daugavpils ceļu uzradās skūtais ar MB, kurš visu ceļu vālēja 140-160km/h. Tā mēs arī braucām- visu ceļu pedālis grīdā, nemitīgas apdzīšanas un bremzēšanas. Astrīdai šis bija pirmais un pēdējais manis mocīšanas gājiens, jo tas viņai nebija viegli. Lai gan biju viens, auto tukšs, patēriņš bija 7,5l uz simts kilometriem.
Dinamika. Nu ja vispār var par tādu runāt šim auto. 165km/h pavelk, izspiestu arī papīros uzrādītos 170 un vēl nedaudz vairāk, bet tādam ātrumam viņa nav domāta- pie 140km/h parādās palielināta vibrācija un paātrinājums kā tāds pazūd. Vienam braucot apdzīšanas veikt no ātruma 80 – 100km/h līdz 140km/h problēmas nesagādā vispār, bet ar visu pilnu masu- ir jābūt pacietīgam. Starp citu šim mazajam vāģim pilna masa ir 1800kg un ar 82 lopiņiem ir par īsu!
Ekspluatējot Astrīdu nepilnus divus mēnešus varu pateikt lūk ko:
- labs vidusslāņa auto, bet ir jārēķinās ar... ;
- ... to, ka svīst stikli, bet aizmugurējos stiklus atsvīdušus neesmu redzējis, kaut gan pečka strādā uz pilnu klapi(cirkulāciju vispār labāk neslēgt iekšā), bet silda labi;
- grab plastmasas;
- pie 70km/h sāk gaudot vējš- reizēm kaitinoši skaļi;
- lieli priekšējie statņi, kas apgrūtina redzamību;
- motors ēd eļļu, nu jau esmu papildus ielējis 0,7l , uz vienu tehniskās apkopes intervālu papildus sanāks 1l eļļas;
- labas tuvās gaismas;
- šai ir dažas ekstras- priekšējie elektrologi, stūres lifts un kondicionieris, kā arī samta salons;
- pietiekoši ietilpīgs bagāžnieks;
- grūti pierast pie sānu atpakaļskata spoguļiem- kaut kā izliekti, kas apgrūtina parkošanos, jo maldina par reālajiem attālumiem.
Un vēl- ātri atklājās, pēc manām domām, viens no auto pārdošanas iemesliem. Vairākas sekundes braucot konstantā ātrumā 97 km/h vai 117 km/h iedegas motora elektronikas lampiņa. Izrādījās, ka tas ir gaisa plūsmas mērītājs. Tas datčiks pie opel dīlera maksā ~180, -Ls, bet cik tāds maksātu francijā vēl ar visu nomaiņu? Cik man zināms, tad tas neko citu kā degvielas padošanas daudzumu nemēra. Un ja viņu izņem ārā, tad kompis dod iekšā palielinātu degvielas daudzumu- sava veida čiptunings! Varbūt kāds var dot savu padomu! Pagaidām to mērītāju nemainīšu.
Kad būs kādi jaunumi, tad par tiem arī Jūs uzzināsiet!
 
žuks @ 30.novembris 2005 0:00
Visi komentāri
 
Kasinsh 30.novembris 2005 18:04
0 0 Atbildēt

Labs apraksts.
Par to Astra var teikt tikai vienu - darba zirdziņš :) Labā nozīmē, protams. Starp citu, tev trāpījusies normāla komplektācija - parasti (vismaz LV) šamos pērk uzņēmumi, kas taupa uz visu. Un tad nu pilns ar nekādiem opeļiem ...
P.S. Man reiz bija Vectra 2.0 DTi - servisā veči kļūdījās un uzlika nepareizi gaisa mērītāju. Es padomāju, ka autiņš iet uz galu :))) Negāja nemaz!

Agrello 30.novembris 2005 19:48
0 0 Atbildēt

Patīkami ka pašam patīk.. sveicu ar auto iegādi!!!
par loga svišanu... (neesmu opel lietotājs, bet tomēr) rakstīji ka ir kondicionieris, vajadzētu apskatīt salona gaisa filtru (domāju ka tādam ir jābūt pie šādas komplektācijas). draugam arī bija pasen šāda astra, mocījās arī ar logu svīšanu....

Audit 1.decembris 2005 8:28
0 0 Atbildēt

Izklausās jau tā neko, bet vai jēga pirkt dīzeli, pie pašreizējām degvielas cenām un augstākām auto expluatācijas izmaksām. Man ar Corollu braucot, 1.6 i, vidēji sanāk 7 l/100 km.

zhuks 1.decembris 2005 9:44
0 0 Atbildēt

Paldies par laba vēlējumiem!
Tā tas arī bija domāts- pirkt transportu, lai tiktu līdz izvēlētajam galamērķim, bet ar kaut kādu komfortu par saprātīgu cenu.
Salona filtrs- to arī iegādājos kopā ar kalotkām, eļļām un pārējiem filtriem. Bet šim modelim tāda nav- ne aiz bardačoka, ne zem plastmasām pie priekšējā stikla.
Bet ekonomijas ziņā bija vērts un ir vēl jo projām. Mani 5,5l pret taviem 7l =1,-Ls uz 100km. Vienā mēnesī noripo 4500km, tas ir 45,- bet gadā sanāk 540,- un tas ir tikai braukājot pa Latviju. Ir tādi ķertie tipiņi, kas makšķerē- un pat brauc uz Peipusu, un gadās arī tālāk. Un ja vēl patīk ceļot ar auto, tad vēl jo vairāk atmaksājas. Lai arī apkopes ir biežākas un dārgāk kā benzīnam, topēr ir tā vērts ņemt dīzeli, ja visas detaļas var dabūt bez veikala uzcenojuma.
Starp citu- nomainīju stopsignāla un numura apgaismojuma lampiņu.

Audit 1.decembris 2005 11:56
0 0 Atbildēt

Nu tad, lai labi ripo!

Modzha 1.decembris 2005 21:28
0 0 Atbildēt

Laps laps diizeliits!!!

audit - lielaakas izmaksas ir tikai veciem diizeljiem, jaunajiem uz 100 000 ir tikai + ~100ls, taatad, bazara nau

Tu varbuut ici, ka Getz, maxaajot "tikai" 9600 eur ir labakais miniauto....???? Paskaties, cik maxaa polo un Fabia, clio utt.....

VNk tante teica, ka bla bla bla.......

cenass- nu kaadas cenas, ja starpiiba ir tikam1 sant., bet vismaz diizelis nerij 12l/simts kaa benziins bilseetaaa.
poljubomu ekonomija

peace

Audit 2.decembris 2005 15:21
0 0 Atbildēt

Nav man ko tur redzēt, braucu ar Corollu par 17600 eiro, un jaunu!
Bet jebkurā gadījumā tas ir lētāk nekā vecs, vienalga dīzelis vai benzīnieks!

Vilko 10.februāris 2006 7:53
0 0 Atbildēt

Nu kaut kā tas degvielas pateeriņš baigi mazais. Man pa pilsētu ziemā sanāk ap 6.5 - 7 l. Vidējais kaut kur 6.1. Vasarā 5.3. Man ir 1.7TDL. Logi aizmugurē svīst ciet tikai tad, kad aizmugurē sēž iedzēris tipiņš. Citādi visu laiku logi ir vaļā. Tas, ka pie 70 gaudo vējš norāda tikai vienu - auto ir bijis sists. Man nekas negaudo. Iepriekš bija audi 80, kas bija sists no visām malām un arī gaudoja.
Manam autiņam sākot ar -5 grādiem un uz leju kaut kāda plastmasa vibrē kaut kur pie motora.
2.0 motoram eļļas ēšana ir normāla parādība. Manam pat sintētiku neēd ne gramma. ja tev ir 82 lopiņi, tad tur nav turbīnas iekšā. parastais 16vārstu 2.0 dīzelis. var jau būt es kļūdos.

Ulds 14.februāris 2006 17:39
0 0 Atbildēt

tas gaisa plusmas daciks EBAY maksa 60 Eiro+pasts, savai astrai ar mekleeju. Pirms domaa mainiit to daciku, pameeegini to nonjemt un iztiiriit(izmazgaaat praaatiigi ar spirtu), varbuut atdiivosies. Es savai astrai ar to reanimeeju:), tagad tas iet normaaali.

žuks 8.marts 2006 9:36
0 0 Atbildēt

Sveiki veči. Shodien kilometra rādījums pārkāpa slieksni 115 000km- pa Latvijas ceļiem nobraukti vairāk par 17 000km 4 mēnešos un ir ko pastāstīt.
Astrīda eļļu dzer tāpat kā sākumā ~1l uz 8000km.
Spuldzītes turpina izdekt, nomainīju otru tuvo gaismu spuldzīti un numura apgaismojuma lapiņu.
Plastmasu salaidumu vietas nopūtu ar silikona airesolu un visa grabēšana pazuda.
Un tā vēja gaudošana ar vairs nav novērota.
Bet tas plūsmas mērītājs arī pēc Ulds ieteikumiem to iztīrīt, neko namainīja! Un pats sūdīgākais ir tas,ka viņš sāk traucēt - iedegas uz apdzīšanas manevra veikšanas. Līdz ar to ir pienācis laiks tā nomaiņai.
Katrā ziņā ar auto esmu apmierināts,izņemot ar beņķi- neērts, auto nekādus ieguldījumus nav prasījis.

zhuks 11.marts 2006 14:14
0 0 Atbildēt

aizmirsu par dīzeļa patēriņu pateikt- ziemā vidēji 6,2l.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti